Je bent fan van Porsche, maar kan niet besluiten of je nou een nieuwe Cayman, 911 of Cayenne nodig hebt in je leven? Porsche komt met de oplossing.
De Duitsers startten in Amerika namelijk met een programma genaamd Porsche Passport. Dit is een dienst waarbij je een vast maandelijks bedrag betaalt en daarvoor toegang krijgt tot een plethora aan nieuwe Porsche’s. Er is geen kilometer-restrictie en je mag elke maand zo vaak wisselen van model als je zelf wilt, Porsche zet de auto’s gepoetst en wel voor je deur neer. Een en ander kan geregeld worden via een speciale app. Porsche neemt de verantwoording voor het onderhoud, de verzekering en de rest van de papierwinkel die bij het eigendom van een auto komt kijken. Het enige wat je -naast je abonnementskosten- zelf moet dokken, is de brandstof.
Aanvankelijk zijn er twee verschillende niveau’s van de dienst beschikbaar. Verschil moet er immers zijn, ook binnen de community van Porsche-rijders. Sloebers kunnen kiezen voor het Launch programma. Dit kost je 2.000 Dollar per maand en geeft je toegang tot zes verschillende Porsche’s, zoals de Boxster, Cayman S, Macan S en Cayenne. Een stapje hoger staat het Accelerate programma. Daarbij krijg je de beschikking over maar liefst 22 modellen, inclusief de Carrera S, Macan GTS en Panamera 4S. Kost je alleen wel 3.000 Dollar per maand.
Oplettende lezers hadden het al opgemerkt: we hebben het over bedragen in Dollars. Voorlopig wordt het programma namelijk alleen uitgerold in Atlanta (Georgia) en dat voor een select groepje van 50 klanten. De metropool in het zuiden van Amerika is zo’n plaats waar een dergelijk programma goed tot zijn recht kan komen. Qua klimaat zou je er naast een cabrio graag een Cayenne in je garage zetten, maar in een grote stad is ruimte doorgaans schaars. Zodoende is een dienst als deze van toegevoegde waarde.
Althans, dat denkt en hoopt Porsche. En Cadillac ook trouwens, want die bieden een zelfde soort dienst aan. Maar uiteindelijk leg je als klant alsnog een bom duiten neer voor wat onder de streep gehuurde deelauto’s zijn. Gaat dat werken, is de vraag. Men zegt dan wel het bezit van de zaak is het einde van het vermaak, maar we schatten in dat er veel mensen zijn die ‘hun’ porsche ook écht in bezit willen hebb0n. Hebben, hebben, hebben!
Hoop jij dat Porsche’s proefballonetje grote hoogte bereikt en dit programma ook deze contreien opkomt, of moet je er niks van hebben?
36 reacties
Zou hier noooooit kunnen voor dit soort bedragen ..
Omdat het lelijke grafhokken zijn ..
Desondanks wel een scherpe deal ..
Dan is dit best een goede deal me dunkt.
Hoeveel nieuwe Porsches zouden er in Europa gekocht worden ipv lease ..
Meer of minder dan 3% ??
Liever 1 eigen Porsche voor de deur dan 22 Porsches in bruikleen.
Ik wil graag een Cayman om te beginnen, maar ik zit te denken aan een Porsche groeiplan.
Beginnen met een 944 en eindigen in een 911 991.2 gt2 van dit jaar.
Een Boxster en zelfs een Panamera heb ik zitten begapen.
Het IMS lager bij de 996 is me bekend inmiddels.
Hoe het Porsche virus me gevangen heeft komt door die taxirit op de ring. Een 911 gt3 is en blijft een lekkere dikke coupé die alle verwachtingen overtrof.
Iemand zij dat een 911 zit als een kart. Daar hou ik niet van, en ik heb nu ervaren dat de gt3 niet zit als een kart, maar een fijne exoot is waarmee je lekker snel de nordschleife mee kunt verkennen.
Ga maar sparen en wacht tot er weer wereldwijd een crisisperiode aanbreekt :). DAT is het moment om een Porsche (bij voorkeur 911) te kopen. Zodra de economie aantrekt zullen de prijzen weer stijgen en heb je gegarandeerd een goede investering.
Ik had ooit ook het idee een Porsche te willen kopen, jarenlang gehad maar te lang nagedacht anders had er al lang een 993 gestaan. Niet moeten twijfelen!!
Nu spookt nog steeds door mijn hoofd. Mijn GT86 mag de deur uit dus ik zoek een leuke inruil mogelijkheid, Cayman is een optie of een 911 (bij voorkeur niet de 996) maar een Z3 M coupe staat me ook wel aan.
4 auto’s naast de leaseauto is wat te veel. Waarvan 2 gegarandeerd in waarde stijgen dus die mogen niet weg.
Daarnaast zijn er tal van veel mooie bijzondere sportauto’s waar je uit kan kiezen die zullen stijgen in waarde.
Porsche vind ik enigzins gewoontjes worden tenzij je luchtgekoelde (993 of eerder) of turbo of GT uitvoering hebt. 928 is overigens ook aardig.
Alweer een item over het merk!