De Lexus IS-F heeft slechts drie problemen: twee concurrenten (C63 en M3 genaamd) en de relatieve onbekendheid. Althans dat dacht ik, voor ik de auto ging halen.
Eerst kijken / luisteren en dan lezen: klikkerdeklik voor het filmpje.
Het werd (onbedoeld) bevestigd door een vriendin die informeerde of de Lexus IS-F soms mijn nieuwe telefoon was, zowel het automerk als het model waren bij haar onbekend. Toch moest ik mijn mening snel bijstellen, want overal waar de IS-F en ik kwamen verschenen camera’s en verdraaiden de koppies om te zien wat die witte sportieveling nu precies was. Lexus heeft zich dan ook bijzonder veel moeite getroost om de IS-F een sportief uiterlijk mee te geven. Zo zijn de wielen standaard in 19” uitgevoerd, de grootste maat die je met goed fatsoen nog onder dit type auto kunt monteren. Daarnaast was het testexemplaar uitgerust in parelmoer wit, niet de beste keuze voor diegenen die graag anoniem door het leven gaan.
In het zwart is de IS-F wellicht ietsje anoniemer, maar de bodykit laat er geen twijfel over bestaan dat dit de meest potente IS is. Daar zorgen de grote gapende openingen in de voorbumper, het verlaagde onderstel en de dikkere achterzijde wel voor. Meest opvallende stylingdetail zijn de dubbele gestapelde uitlaten. Origineel, maar hier lijkt Lexus het anders hebben te willen doen om het anders doen. Dat de uitlaatmonden niet direct op de uitlaat zijn aangesloten reduceert het hele idee verder tot styling gimmick.
Het interieur kan alle kritiek prima weerstaan, alleen de knopjes voor het inschakelen van de sportstand en het uitschakelen van het ESP zitten wat onhandig verborgen achter het stuur. De fijne sportstoelen zijn achtvoudig elektrisch verstelbaar en ik kon er prima mijn zit in vinden. Bovendien zijn ze afgewerkt met schitterend zwart geperforeerd leer dat aan de achterkant blauw geverfd is, wat weer net te zien is door de gaatjes. Verdere hoogtepunten zijn de alu afwerking van de middenconsole, de flippers achter het stuur, de blauw verlichte wijzerplaten en de F-logo’s die op diverse plekken in het interieur zijn terug te vinden. De F in IS-F is overigens een verwijzing naar het Fuji Speedway circuit, waarvan de moeilijkste bochten zijn verwerkt in het F-logo.
De sportstand verandert niets aan de instellingen van vering en demping, want die zijn standaard al hard genoeg. Alleen op sommige scherpere hobbels zou je iets meer soepelheid wensen, maar gedurende de korte week dat de IS-F en ik samen waren beviel het compromis met sportiviteit prima. Lexus monteert op de IS-F geen sperdifferentieel, maar simuleert de sperwerking door het binnenste wiel af te remmen. Tijdens geïnspireerd bochtenwerk met uitgeschakeld ESP helpt deze af en toe een handje, voor de puristen niet de beste oplossing. Dankzij de kleverige Bridgestones in de maat 225/50 voor en de maat 255/35 achter is er aan grip geen gebrek.
Met de flippers achter het stuur is de bak ook volledig met de hand te bedienen, waarbij een indringende piep waarschuwt voor de toerenbegrenzer. De bak schakelt gelukkig niet zelf op, alleen het terugschakelen naar de eerste versnelling bij het stoppen voor een verkeerslicht kun je aan de bak overlaten. Voor een automaat is deze bak razendsnel, de schakelmomenten duren slechts 0,1 seconden. Dat is vrijwel net zo snel als betere gerobotiseerde bakken. In de manuele stand gebruikt de bak alleen voor het wegrijden in het eerste verzet de koppelomvormer, schakelen naar de andere versnellingen gaat dan ook gepaard met een “sportieve” klap in de rug. Subtiel is dat niet, maar het voegt weer toe aan de beleving van de auto. De enige kritiek die ik kan hebben is dat ik stiekem toch liever een koppelingspedaal heb en dat acht versnellingen er echt te veel zijn. In de manuele stand schakel je nooit naar het achtste verzet, want mocht je de maximale acceleratie wensen dan moet je vaak 5 (vijf!) versnellingen terugschakelen. En vijf keer snel aan de rechterflipper trekken begrijpt de bak niet, dus voor zo’n exercitie moet je geduld hebben.
De motorkap heeft geen powerbulge, maar IS een powerbulge. Lexus wil heel duidelijk maken dat er een fatsoenlijk blok onder de kap ligt. De 5.0 liter grote V8 is danig onder handen genomen door Toyota Racing Development. Toch zijn de eerste meters teleurstellend. Wat klinkt de V8 tam, alsof we met een LS op pad zijn. Gelukkig blijkt de IS-F een prettige gespleten persoonlijkheid te hebben: bij vol gas opent rond 4000 toeren een klep in het uitlaatsysteem waardoor de auto transformeert in een waar beest. Opeens zien we de waarde van de achtbak: korte trapjes met weinig toerenval zorgen ervoor dat de V8 in het ultieme toerengebied kan blijven opereren. Wie ooit de sleutel van een IS-F weet te bemachtigen doet er goed aan een lege weg te zoeken met genoeg ruimte.
Hoewel de V8 van de IS-F graag toeren draait, haalt de sportieve Jap het niveau van de M3 niet. Bij 7000 toeren is de koek op, vlak nadat bij 6600 tpm het maximale vermogen van 423 pk is vrijgegeven. Het maximum koppel van 505 Nm wordt bereikt bij een vrij hoge 5200 tpm. Toch biedt de IS-F onderin voldoende, hoewel geen overdadig koppel. De powerband is niet breed genoeg, waar de RS4 en M3 nog dik 1000 toeren meer draaien houdt de IS-F het voor gezien. De C63 daarentegen levert bij lage toerentallen weer monsterlijk veel koppel en ook dat heeft de IS-F niet. Resultaat van dit alles is dat tijdens bochtwerk de derde versnelling te lang aanvoelde en in het tweede verzet de toerenbegrenzer te snel een einde maakt aan de pret.
Qua absolute prestaties hoeft de IS-F zich niet te schamen: de standaardsprint naar de 100 legt hij af in 4,8 seconden, drie tienden langzamer dan de C63, maar 0,1 seconden sneller dan de M3 sedan. Ook Lexus begrensd de IS-F, maar doet dit op een ruimhartige 270 km/u.
Lexus hangt aan de IS-F een prijskaartje met daarop het bedrag van 101.800 euro. Dat is veel geld, maar daarvoor is de IS-F dan ook meteen bijzonder rijk uitgerust. Tot de standaarduitrusting behoren: elektrisch verstelbare sportstoelen met lederen bekleding, navigatiesysteem, Mark Levinson audio systeem, bi-xenon, keyless go, gesmede 19” lichtmetalen velgen, regen-, licht en parkeersensoren en een parkeerhulpcamera. Vink je bij de Duitse concurrent deze opties aan dan loopt de teller zo maar enkele tienduizenden euro’s op. De iets goedkopere M3 sedan en duurdere M3 Coupé en C63 AMG vergen dan een veel grotere investering.
“Ik wilde een auto ontwikkelen die elk moment dat je ermee rijdt verandert in een intense beleving. Een auto die je rijplezier laat voelen en ervaren, elke keer dat je ermee rijdt. Een beleving die je niet snel vergeet.”- Hoofd ontwikkelingsafdeling Yukihiko Yaguchi
Precies op dit punt laat de IS-F iets liggen. Let wel: gebruik je de auto in maximum attack modus dan is er niets mis mee. In de praktijk zijn er echter talloze situaties waarin je niet het volledige potentieel kan benutten. Op dat soort momenten vormt de combinatie bak, motor en de klep in het uitlaatsysteem dat de IS-F tot een mak vogeltje wordt omgevormd. De gedoodverfde concurrenten M3 en C63 AMG laten in dit soort omstandigheden veel meer van hun potentieel doorklinken, luister bijvoorbeeld maar eens naar het uitrollen van de C63 AMG.
Oppervlakkig? Misschien, maar de Lexus engineers moeten het vooral als opbouwende kritiek zien. De IS-F is namelijk een hele interessante nieuwkomer in deze markt waarin we bijzonder veel lol hebben gehad. Qua uiterlijk, bekendheid en de aantallen die naar Europa zullen komen is het een echte exoot. Als je in deze klasse iets origineels wil, kun je niet om de IS-F heen. En hou de V8 boven de 4000 toeren en kippenvel is gegarandeerd. Een betere introductie voor het filmpje kan ik bijna niet schrijven. En Paul Vlasblom is er ook weer bij, dus in plaats van mijn laffe driftjes wordt de IS-F serieus dwars gegooid.
bvanderg zegt
Zo’n gave auto…
autogier zegt
vet, mooie auto hoor
reymen zegt
echt een mooie auto
Robèr zegt
Vet, maar als je een echte sportwagen wilt, moet je toch echt even langs Porsche gaan…
ISF insider zegt
Toch opvallend dat jullie de Audi RS6 niet noemen als concurrent.
JW zegt
-edit: dank u! is inmiddels gefixt-
Antonius86 zegt
moooi hooor!!! het geluid is ook wel lekker…
Joske zegt
Jah heel goed filmpje ditmaal!! Die paul geeft weer een lkkre drift demo. Nu hopen dat ze nog eens bij Lexus welkom zijn. ;)
Rogue zegt
Zeg eens eerlijk Ruben, had je dat blik van huis meegenomen en zelf een tikkie gegeven? :D
Zo zo Wouter, ook aan het fotograferen? Nice! :)
Mooi filmpje verder, zag ‘m een paar weken terug in de P.C. Hooft staan…en het is écht wel een bruut qua uiterlijk en geluid (maar boven die 4000rpm dus)!
Ik weet nog niet waar ik ‘m plaats in het rijtje M3 – C63 – IS-F…moeilijk moeilijk…
Erik zegt
Mooi veslag en videoreportage!
Ga vooral zo door!
Wel een leuke auto voor relatief weinig geld in vergelijking met de C63, M3.
Rogue zegt
@ ISF Insider: RS6 als concurrent? Een comfortabele gezinswagen versus een sport-sedan? De RS6 heeft toch een compleet andere doelgroep?
Remmen_nee zegt
Mooi, maar zwart is ‘ie toch echt iets stylisher…
Puntje van CritiQ:
Heb zelf de Is 220d gereden en vond deze qua interieur en binnenruimte (snel inlopende raamstijlen)een krappe zitpositie hebben.
Auto mist nog de ”street-cred” die de rest van de 3-eiige drieling (BMW & MB) wel al hebben…
Adelios
cl amg zegt
mooi filmpje en mooie foto’s, wat een auto!!
JP zegt
Heerlijke bak! Maar zou toch persoonlijk voor de M3 gaan. Trouwens wel echt kansloos van die neppe uitlate. Maar ook complimenten voor het filmpje is weer een super filmpje!!!
Dré zegt
Wat een koning die Vlasblom! Wat die man toch met auto’s kan, alsof hij ze met een hand van boven bestuurt zoals wij dat vroeger met onze Matchbox autootjes deden.
Sander zegt
Super auto! Enige minpuntje vind ik de iets te brede onderlip.
En dat Paul Vlasblom kan driften weten we ondertussen wel. Denk niet dat dat voor deze auto echt relevant is.
W!d zegt
waarom wordt de RS4 niet als concurrent gezien maar er toch mee vergeleken?
pff.. wat hebben rijke mensen toch een moeilijke keuze!
RenesisHP zegt
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om de Maasvlakte af te sluiten? Hoewel de M.O.T. van zichzelf al behoorlijk rustig is.
Ook mag iemand mij uitleggen hoe het bij jullie gesteld is met de konijntjes en vogeltjes op dat stuk. Ik vind ze af en toe knap hinderlijk.
De lexus is wel een leuke wagen, zeker met dat blok. Alleen die uitlaten,…. Laat maar.
Bxl zegt
Qwa concurrenten neig ik toch net iets meer naar de (mss iets té commerciele) M3, vooral op gebied van styling en omwille van de meer hoogtoerige V8…
Maar opnieuw weer een lekker filmpje! en zéér knap driftwerk van die paul-kerel!
Wel een enorme teleurstelling van die fake-uitlaatjes!! :?
Zoiets kom je tegen op de gemiddelde Corsa, toch niet bij een Lexus!
Frank deH zegt
Blik op de weg?
ISF insider zegt
Oh ja – hij heet RS4. :-~
STI-OWNER(sti-lover) zegt
weer een fantastisch filmpje en een mooie tekst, bedankt autoblog.
prachtige wagen trouwens alleen die uitlaten zijn er teveel aan.
ToM5 zegt
@ ISF insider:
BMW 3, Audi A4, Mercedes C, Lexus IS
dan
BMW 5, Audi A6, Mercedes E, Lexus GS
Dus nee het is niet raar dat de Audi RS6 niet wordt genoemd daar de RS4 in deze klasse valt en die dus wel wordt genoemd!
Ps: doe mij de M3 graag :)
Simon zegt
@ ISF insider:
Dat komt omdat de RS6 er een heel segment boven ligt. De IS-F is kleiner, heeft minder vermogen en behoort tot een heel andere klasse auto’s dan de RS6.
De RS6 (die er overigens op dit moment alleen nog maar als station is) is een maat boven de IS-F, en meer vergelijkbaar met de GS, hoewel Lexus eigenlijk geen goede concurrent voor de A6 biedt, omdat de GS meer concurreert met de A8. De IS is meer vergelijkbaar met de A4, zowel qua grootte, prestaties als prijsklasse.
JW zegt
één alinea staat er 2x keer in:
e sportstand verandert niets aan de instellingen van vering en demping, want die zijn standaard al hard genoeg. etc.
JW zegt
Sorry 2x sorry…
GeoBem007 zegt
In duitsland zit ie aan 69.900 euro, jongens :P
Strakke bak, doe maar in donkergrijs!
No Time zegt
Ik vind de auto niet mooi. En al helemaal niet met die twee uitlaten boven elkaar. Geef maar een C 63 of een RS4.
Tombnolz zegt
Je moet Vlasblom daar zien zitten! Met z’n rooie ski-jas aan 2 achterbandjes aan ’t doorroken, ge-wel-dig!
“Hij komt wel een beetje vermogen tekort” -> hoe kom je erbij?! :)
Vind het best wel een mooie wagen, maar die uitlaten verprutsen het allemaal. Ik zou ze direct vervangen door gewoon 2 grote ronde pijpen.
SjoerdV zegt
Heerlijk dwars weer, SUPER! Toch prefereer ik de M3 (cabrio, donkerblauw, camelleer, 18″ ,astublieft)
guzmann zegt
omg….dat blikje… :P
Blijft prachtig dat driftwerk van Paul.
VonStroke zegt
Kan je zoals bij een AM geen zekering uittrekken zodat de klep in de uitlaat altijd openstaat?
Paul zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Paul zegt
en Paul blijft me tog verbazen:P, zit me dan denk tog in de naam
GerreLekker zegt
Zeer, zeer mooie wagen!
Ja, misschien hier en daar nog wat verbeter puntjes, maar ik geloof dat dit Lexus’ eerste introductie is in deze markt. Kan wel tellen voor een binnenkomertje
Jos zegt
Vind het een hele mooie auto, al zou ik voor het neefje gaan… de M3.
Goede reportage en strak video/edit werk.
Ga vooral zo door ;)
TDJ zegt
@ISF insider: De RS4 is al weer wat ouder en wordt volgens mij niet meer gemaakt!
Arjan zegt
Ik heb eigenlijk altijd een negatief beeld van Lexus gehad.. maar na mijn testrit met een IS250 ben ik helemaal om! Dit is een zalige wagen! Super compleet vergeleken met Audi e.d.! Ik kan me voorstellen dat de F goed bevalt!
vla zegt
Cool! Hoe zet je een stuk weg af? Vragen aan de gemeente ofzo?
Jonas zegt
G*dver***** ze die Vlasboom kan nogal rijden!
Ben de IS-F dit weekend gaan bekijken op de voorstelling in de garage van Lexus in Brussel. Daar hebben ze hem ook even laten draaien en in toeren gejaagd, 1 woord: heerlijk (net zoals de hapjes en champagne daar ;-)).
Spijtig genoeg waren er nog geen ritjes mogelijk. Wij zijn wel met een IS250 gaan rijden en bij die merkte mijn nonkel ook even wat onderstuur (ik ben nog te jong om zelf te mogen rijden).
Mooi verslag!
Tieuw zegt
die kerel zet em dwars!!!!!
Luc zegt
lekkere wagen
is deze niet van die man die hem als eerste had in nederland, die eerst niet zijn kenteken op het internet wilde?
Jos zegt
@de vlaeminck.
Je kunt een weg laten afsluiten door de politie/gemeente.
Maar ik heb het idee dat dit gewoon is gefilmd op een stuk industrie terein waar de ingang dicht kan,
FordGT zegt
Heeeeerlijke bak! Wederom topfilmpje.
Mag over 3 weken zelf met deze meerijden, maar verheug me er steeds meer op.
k33z zegt
Alle filmpjes met Paul Vlasblom zijn natuurlijk super! Leuke auto om te zien, kwam van de week een witte tegen (zal wel dezelfde geweest zijn).
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat 65% van het filmpje gaat over cijfergeneuk. Als je de beschikking heb over iemand als Paul Vlasblom, laat hem dan lekker dat hele filmpje vol praten / driften.
Een uitgebreide opsomming van de brochure kan ik ook zien bij ‘gek op wielen’.
Maak meer gebruik van de echte experts als Paul Vlasblom, die kunnen de reportages van autoblog tot iets unieks maken!
Netel zegt
Mooi gedaan jongens! Weer een topfilpje gemaakt. Die eerste seconden: prachtig gewoon. Viva vlamfilm!
Netel zegt
Wel volledig eens met de laatste paragraaf van k33z hierboven.
Racer X zegt
Fraai filmpje, leuke auto. De IS-F is het wat mij betreft net niet. Hij is qua design inderdaad een beetje té. Die uitlaatpijpjes, de veel te brede smoel en de motorkap verpesten het een beetje. Dit alles wordt nog eens geaccentueerd door de witte kleur. Daar komt nog bij dat ‘ie geen sper heeft (wat je in die prijs -en prestatieklasse wel mag verwachten) en dat het ESP niet geheel uit kan.
Nice try, maar ik zou vele malen liever een M3 hebben (liefst een E46 CSL, maar tegen de E92 zeg ik ook geen nee).
David38 zegt
Erg goede video, sowieso een stuk exclusiever merk dan de Germaanse gevestigden. Aparte auto. “Blik-op-de-Weg” erg leuk gevonden! haha
Mooie driftbeelden!
Als je dit vergelijkt met die vrij suffe Autoweek video’s……….., game set & match voor AB.
Tip voor Wouter: misschien handig om voortaan met dimlicht aan te rijden, ben je wat beter zichtbaar. Vooral wanneer je wat sneller onderweg bent….:)
RenesisHP zegt
@Jos.
Cancel dat idee maar. Het is gewoon een openbare weg waar bijna geen hond hoeft te wezen. Vrij rustig over het algemeen. Ik kom er zelf regelmatig vanwege de rust. ;)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooooooooie auto.
Anders-dan-anders is naar mijn mening sowieso the way to go…
Ik blijf me echter wel ergeren aan de details. In zn geheel is het een schitterende auto, maar die busspiegels, en die uitlaten, en die getinte smek-ramen achter, en de plaatsing van de reflectoren achter, etc.
Dat is ook een beetje Japans: ‘oh ja, die moesten er ook nog op’
Als ze dat ook nog voor elkaar krijgen, helemaal top!
pieter zegt
Complimenten voor het camerawerk en het geluid.
Gave bak. Zou ik veel liever hebben dan zo’n altijd agressieve en ophitsende M3. Beetje relaxed touren op z’n tijd is ook wel lekker.
Nico zegt
Zucht…
“Ook Lexus begrensd”
Moet met een t geschreven zijn
Mr Hyde zegt
Zeg autoblog:
Waarom zeggen jullie vooraan : eerst kijken, dan lezen.
Om dan onderaan te zetten dat de tekst een mooie introductie voor het filmpje vormt??
vla zegt
@ Mr Hyde
Autoblog motto: ‘door idioten, voor idioten!’ Behalve jij dan, dus dan wordt dat door ‘idioten, voor idioten + Mr Hyde!’ :P
Wilco zegt
Gave bak zeg! Mooi filmpje erbij en met dit camara- en drifwerk kan het al helemaal niet meer stuk.
Superfilmpje ga vooral zo door!
vla zegt
@ Mr Hyde
Ik zie nu pas dat het vraagteken er niet staat. ;) Normaliter staat er daar een vraagteken, maar Wouter zal onlangs weer eens de ‘?’ knop uit zijn toetsenbord geslagen hebben. ;) Druk eens op YouTube in ‘angry german kid’, als ik de link post dan zie je mijn reactie niet meer.. Bij deze: als iemand van AB hier de link wil zetten zou dat vriendelijk zijn. ;)
–edit: http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA –
Gijs zegt
Leuk ! Welke camera gebruik je om dit te filmen??
JD zegt
Kijk en door dit soort filmpjes kijk ik liever naar autoblog dan naar 1 of ander zeikfilmpje van gek op wielen of zo…
Mooi smijtwerk Paul ;)
Pelezinho zegt
die uitlaten verpesten alles, zo lelijk
ronald zegt
Wat een VETTE BAK! Zo strak, en die 8 traps zou ik idd wel een keer willen uitproberen. Zal wel mooi zijn om een keer een EERLIJKE 3 test te doen, lexus, bmw, merc? Denk dat deze lexus hoge ogen gaat gooien dan.
de m3 is mooier in het wit als deze. Zal ook voor zwart gaan.
Nogmaals een hele gave bak!
joosten zegt
Superstuk, wat kan de driftking toch rijden. Hoeft nooit te wennen aan een auto maar drift meteen aan. Topcoureur!
xaray zegt
paul: “ik geef hem een ZEUVEN ’n half” lol moest er effe uit xD
CSL zegt
Wat hoor ik nou, heeft dat ding geen LSD(limited slip differentieel) ???
Wel overdreven geprijsd voor iets dat zich nog lang moet bewijzen!! BMW M3 Sedan is een veel betere keus en nog eens goedkoper!!!!! De M3 kan zelfs besteld worden met de supersnelle DCT!!
Misschien volgende rijtest? M3 DCT!!
Benjamin1 zegt
Mooi camerawerk, mooie auto!!
Mijn dag is weer goed!!
RScosworth zegt
Ik had laatst gehoord dat die fake uitlaten alleen bij de persmodellen aanwezig waren. Klopt dit? Zo nee, hoe kun je het plaatsen van deze dan goedpraten op een auto van een ton? Ik vind het een erg knappe auto maar neppe prullaria kan echt niet.
@ CSL
Heb jij ook een BMW toetsenbord met goeiere, betere en meer uitroeptekens?
Ome Joop zegt
Ome Joop heeft ook zelf n rondje F gedaan: er is veels te veel metaal voorin, oftewel onderstuurd. Stuurkolom wordt stevig gefilterd, sportmodus veranderd hier helaas helemaal niets aan. Die 8 gangen zijn er zeker 2 te veel.
En dan het uitlaat geluid………dat is gewoon ordinair luid boven de 4k voor een opzich wel zeer stijlvolle limo. Gehele uitlaatsysteem incl. fakeunits in de recycling doen en naar Maranello zenden…..
joriske zegt
jah , voor dat geld zou ik toch een maserati granturismo kopen hoor
lincoln zegt
zie je wel .. een witte .. had ik gisteren toch gelijk ..
Gijs zegt
Omdat iedereen dit negeert: Welke camera word er gebruikt om de filmpjes te maken?? @ Ruben van Vlamfilm dus
Silverarrow zegt
Erg vette bak en een zeer mooi filmpje weer. Jammer van die “nep”uitlaten en die klep in het uitlaatsysteem. Die laatste zal er toch wel uit te slopen zijn… :D
Ik zou liever een C63 AMG hebben, maar dit is zeker niet verkeerd.
RoempaZ zegt
Hij heeft niet eens een nieuw nummerbord!
Wel vette bak hoor! :P
David zegt
Mooi film(pje)!
CSL zegt
@RScosworth
Hoezo? heb jij er ook 1 dan? kon je niets beters verzinnen ?
Davidov zegt
Dit is weer n mooie rijtest. Maar waarom noemt iedereen die uitlaten ‘fake/nep’? Ikzelf vind ze mooi :P
Ricosuave zegt
Deze auto heeft het toch net niet…. van een RS4 of M3 krijg je tenminste een grijns op je gezicht… meer emotie!!
Mark zegt
Waarom zeurt iedereen hier over het sperdiff?
de Mercedes C63 AMG heeft ook GEEN sperdiff en alsof de meeste hier dat nodig zullen hebben?
Wat wel heel jammer is, is dat de ESP niet geheel uitgeschakeld kan worden,
Verder een superauto!
golf 2.0fsi zegt
Mooi relaxt filmpje zoals altijd. Bedankt.
RubenBaeten zegt
@Gijs: Een Canon XH A1.
skinnybmw zegt
Ik zeg: Hou ’t rollende blikje er in! Zou een mooie herkenning zijn van Autoblog filmpjes! Super!
June zegt
Mooie video reportage alleen jammer van de over exposer af en toe. Maaruh.. keep up the good work guys!
dirk s zegt
omdat je een rs4 niet dwars kan gooien hheft hy maar 2 concurenten.. hoe kunnen ze deze auto vergelyken met een rs4!
FVL.Ugur zegt
toch liever de m3?:D
RScosworth zegt
@ CSL
Ik vond mijn link tussen overdadige toepassing aan interpunctie en structureel overdadige BMW propaganda door de topics heen wel inventief gevonden eigenlijk?
@ dirk s
Een R8 kun je ook goed in de prak rijden dus dwars gaan met een RS4 zou op het circuit ook wel moeten lukken denk ik.
http://www.autojunk.nl/clips/view/141156
FFFBBB zegt
Zeer nice dat driftwerk! Toch wel echt een leuke auto moet ik zeggen!
RijNouNsDoor! zegt
Die nepuitlaten (2 van de 4) zijn een automobiele DOODZONDE!!! Auto’s met nepuitlaten schrap ik meteen van mijn shortlist, al zijn ze nog zo goed. Ze doen me denken aan alles wat nep, plastic en goedkoop is.
Mark zegt
Graag de driftfoto’s in wallpaper :D
Wim vd Vrande zegt
Ik rij nu 6 jaar een GS300 van 1998. Ik heb in 2003 de batterij van mijn sleutel moeten vernieuwen! De originele lak zit nog op mijn uitlaat na 100.000 km. In 2005 zat er een blaasje op ’n velg. Lexus gaf mij 4 nieuwe velgen gratis!! Was nog garantie. Naast zijn uitstekende rijkwaliteiten is er geen automerk zo duurzaam als Lexus (Consumentenonderzoeken in USA).
Marnix Quint zegt
I love Paul Vlasblom! (L)
CSL zegt
@RScosworth
Dat zit je op de verkeerde website ;)
henk zegt
Zou zelf gewoon eerder gaan voor een BMW of Merc ipv deze Japanner, beetje jammer van die uitlaten etc.
tevens wel weer mooie video met het driftwerk van Paul, wat een driftkoning he!
Citrofiel zegt
Jammer dat meneer Yoekiehiekoo Yaagoesjie (ik spreek geen Japans) zijn woorden niet na kwam. Maar welke autofabrikant doet nu geen overdreven beloftes?
Verschrikkelijk stoere bak verder! Niet dat ik hem ooit zou nemen, as you know, maar toch. Goed filmpje weer!
Robin zegt
Veel mensen willen liever de m3
BMW = Patser
Lexus = Stijl
heb zelf de is200, heb vanalles gereden, maar de volgende word zeker weten weer een lexus, alleen die pijs is jammer ;) 101800 eur
Arie zegt
@Robin; nice!! Welke kleuren heb je? (exterieur en interieur?) Laat me weten als je over 1,5jaar van plan bent ‘m we te doen :P
Arie zegt
*we=weg
Mr.Lexus zegt
Even wat misverstanden wegwerken over de IS-F, Het Vehicle Stability Control (VSC) of ESP genaamd bij andere merken is op elke IS al geruime tijd volledig uitschakelbaar, dit is door de fabriek vanaf circa productie april 2007 aangepast dus ook op de IS-F (Of te wel heren testers R.T.F.M.).
Wat betreft de uitlaten, natuurlijk is er over smaak niet te twisten maar de reden dat Lexus (ook bij de nieuwe LS serie) “losse” pijpen in de bumper hangt die niet aansluiten op de uitlaat (waar bij de IS-F wel degelijk 4 uitgangen zitten, kwestie van effe door de knieen) heeft niets met fake te maken maar met het practische feit dat bij bv. de IS-F het hele uitlaatsysteem tot wel 10 cm kan uitzetten.
Vraag maar eens aan een M3 rijder die ook circuitdagen rijdt wat een pijp door je achterbumper heen doet qua verkleuring en zelfs vervorming van zijn/haar bumper. Dan snap je waarom Lexus heeft gekozen voor deze oplossing.
Wat de prijstelling betreft van de IS-F, kijk maar eens goed wat de auto allemaal standaard heeft, bij de C AMG mag je nog even bijbetalen voor xenon ipv. de standaard halogeenpitjes(!) en leder ipv. stof, om over de andere zaken als navigatie tec. maar te zwijgen.
ricardo zegt
Aston Martin Vantage V8 heeft een soortgelijk uitlaatsysteem, SUPER!!!
paul zegt
@ISF insider: het lijkt me logisch dat de audi rs6 niet wordt genoemd want die heeft 580pk ofzo en deze 434 dus dat is een klein verschil en de rs6 hoort bij een andere catagorie
snorris zegt
Ff voor de duidelijkheid die uitlaten zitten dus los van de bumper met een reden: ze hebben een keer een race gedaan met m3’s en de hele bumper smolt weg.( bij de bmw) Daarom zitten ze er achter. Het zijn weldegelijk 4 uitlaten. (weet ik zeker we hebben er een) de bmw is miss. Beter op het circuit maar deze is veel zeldzamer