• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rimac weet wat hij in ieder geval NOOIT gaat bouwen

Auteur: hayte, gepost 26 november 2019 om 22:02 – 16 Reacties

Rimac weet wat hij in ieder geval NOOIT gaat bouwen


Snel geld verdienen lijkt hij niet zo interessant te verdienen.

SUV’s. De meeste autoliefhebbers haten ze, de rest van de mensheid kan er geen genoeg van krijgen. Dat betekent dat SUV’s mateloos populair zijn en je als autofabrikant wel zo’n voertuig moet maken, wil je winst kunnen maken. Toch zegt Mate Rimac, baas van elektrische autobouwer Rimac, tegen Top Gear ze nooit te willen maken.

Wij? Nee. Wij zullen nooit een snelle SUV maken. Zeker niet. Als zakelijke beslissing begrijp ik het echter wel. Aan het eind van de dag kan je óf autofans tevreden stellen, óf een bedrijf hebben dat blijft bestaan. Wat kies je? Je kiest ervoor om te blijven bestaan.

Tegelijkertijd begrijpt Rimac ook het nut niet van een sportieve coupé. Hij vraagt zich af wie een sportscar nodig heeft en dat het geen zinnige keuze is. Hij wijst hierbij naar de Lotus Exige en vraagt zich hardop af hoeveel mensen nog een Exige kopen. Nu maar hopen dat Hyundai niet een vervolg op de Genesis Coupe op de planning had staan..

De reden waarom Rimac geen SUV’s gaat bouwen is vrij simpel: hij heeft het niet nodig. Waar andere fabrikanten de grote auto’s bouwen om de sportieve auto’s te kunnen financieren, verkoopt Rimac zijn elektrische auto-technologie. Daarvoor werkt hij bijvoorbeeld samen met Hyundai, maar ook autobouwers als Aston Martin en Porsche.

Wat hij wél gaat bouwen is duidelijk: pijlsnelle tweezitters. Eerst de Rimac Nog Nader Te Bepalen, daarna nóg een supercar. Hij heeft ook al ideeën hoe ze volgende Rimacs beter kunnen maken en denkt daarbij vooral aan aerodynamica. Het is alleen de vraag of de Kroaat voor die auto’s al wel namen heeft bedacht.

Ook interessant!

  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • Dit is de Rimac C_Two in het echt (video)
  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over
  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

C-Two, Elektrisch, mate-rimac, rimac, Supercars, SUV

Vorig bericht: « Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen
Volgend bericht: Deze oldtimer stationwagen heeft meer pk dan een 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. brammetjedeb zegt

    26 november 2019 om 22:20

    Tuurlijk…

    Login om te reageren
  2. flyerbunch zegt

    26 november 2019 om 22:25

    Zeg nooit nooit..

    Login om te reageren
  3. hehe zegt

    26 november 2019 om 22:31

    ‘Hij vraagt zich af wie een sportscar nodig heeft en dat het geen zinnige keuze is. Hij wijst hierbij naar de Lotus Exige en vraagt zich hardop af hoeveel mensen nog een Exige kopen.’

    Que? Ik heb echt geen idee wat hier bedoeld wordt.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      27 november 2019 om 07:39

      @hehe: Klik op de link en lees het artikel van Top Gear. Want dit is een zeer matige uiteenzetting van wat daar geschreven staat.

      Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    26 november 2019 om 22:38

    Held!

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    26 november 2019 om 22:40

    Had verwacht dat hij nooit electrische sportauto’s zou gaan bouwen…

    Beetje makkelijk van hem om als antwoord SUV’s te geven.

    Login om te reageren
  6. nopetrolnofun zegt

    27 november 2019 om 00:07

    Achja, liefhebbers willen ook geen elektrische auto. Dan nog liever een SUV met een dikke motor.

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    27 november 2019 om 00:16

    Phoe, was even bang dat er zou staan dat ze nooit een dikke atmosferische V12 zouden bouwen. Er is dus nog hoop!!

    Login om te reageren
  8. Kvgorp zegt

    27 november 2019 om 00:49

    Ahhh ‘snelle’ SUV. Ze gaan een langzame maken. Let op..

    Login om te reageren
  9. appeltaartislekker zegt

    27 november 2019 om 00:53

    Rimac 2 is echt een schoonheid.

    Login om te reageren
  10. burninrubber zegt

    27 november 2019 om 01:10

    Zei Ferrari ook

    Login om te reageren
  11. isn1981 zegt

    27 november 2019 om 01:55

    Mist in een beetje in de tekst maar hij zegt letterlijk hij gaat geen SUV bouwen……maar dat wil niet zeggen dat zijn techniek niet in een cashcow van een ander merk gebruikt gaat worden. Waar hij dan weer lekker aan kan verdienen om de autos te bouwen die wilt.

    Login om te reageren
  12. SpiderIV zegt

    27 november 2019 om 08:07

    Tja, BMW zou altijd bij achterwielaandrijving blijven. Porsche zou nooooit een diesel leveren, Porsche zou geen SUV maken, Alfa is zelfs een SUF / SUV gaan maken. En Spijker zou succesvol zijn ……

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    27 november 2019 om 08:17

    Zal Hammond een testritje mogen doen?

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    27 november 2019 om 09:21

    Waarom zou hij ook? Rimac maakt zijn auto’s “voor erbij”, als showcase voor de techniek die ze in huis hebben. De core business lijkt toch veel meer het verkopen van de achterliggende techniek te zijn. Niet voor niets dat Porsche, Aston Martin, Pininfarina en Hyundai al klant bij hem zijn. En als dat gewoon goed blijft lopen, kan Rimac het zich blijkbaar prima veroorloven om alleen af en toe een toffe supercar te bouwen.

    Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    27 november 2019 om 19:10

    Een Rimac Tayban Turbo RS met 1900pk in 2021. Let op!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North