Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

Auteur: , 26 Reacties

Welke Taycan is het mooist?

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

Als een autobouwer een nieuw model uitbrengt, komen ze vaak met een adviesprijs. Wie echter die auto daarna daadwerkelijk koopt, betaalt vaak meer dan die genoemde prijs. Hoe dat komt? Opties. Je lakkleur, welke vloermatten je wil, hoe groot je gps-scherm moet zijn, welke velgen je wil hebben, hoeveel speakers er in de auto moeten zitten… Op deze manier kom je zomaar duizenden euro’s boven die adviesprijs te zitten.

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

Een uitzondering daarop lijkt elektrische auto’s te zijn. Bij bijvoorbeeld Tesla en Polestar mag je uit een paar verschillende kleuren, velgen en pakketten kiezen, maar daar houdt het wel zo’n beetje bij op. Porsche doet dat echter helemaal anders. Bij de Taycan kan je namelijk uit heel veel verschillende opties kiezen.

In de configurator zijn er echter nu zoveel opties, dat je daar misschien wat overrompeld door kan worden. Om je te helpen kiezen, heeft Porsche nu via een Facebook-bericht twee ‘voorbeeld Taycan’s’ laten zien. Twee Turbo’s, een zilvergrijze en een groene.

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

De zilveren is uitgevoerd met het Carbon SportDesign-pakket, deze heeft onder meer zwart gespoten luchtinlaatroosters en buitenspiegels en van koolstofvezel gemaakte airblades en diffusers. In de 21-inch wielen zit ook koolstofvezel; het gaat hier namelijk om de Taycan Exclusive Design Wheels. Bij deze velgen zijn de aeroblades van het lichtgewichte materiaal gemaakt. Bij de koplampen is tot slot voor de Glacier Blue-uitvoering gekozen, waarmee de lampen blauwe elementen krijgen.

De groene Taycan lijkt weer een goedkopere uitvoering te zijn, met bijvoorbeeld de standaard Mission E-velgen. Ter vergelijking: de Taycan Exclusive Design Wheels inclusief koolstofvezel-accenten kosten 4348 euro, het SportDesign-pakket 4902 euro en de kekke koplampen van het zilvergrijze model kosten 497 euro. Is de grijze Taycan tienduizend euro mooier dan de groene, of geven jullie dat geld liever uit aan veel elektriciteit om mee te kunnen rijden?



26 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Turbo….Ik blijf deze benaming een aanfluiting vinden voor een EV.

Mooie auto, duidelijke filosofie, schitterende vrijheid in samenstelling.

Maar Turbo…… man man man.
@skid: aanfluiting….turbo…goed bezig! :-)
@circlestorm69: plusje :) !!
@skid: logisch nadenken verklaart uiteraard dat een Turbo-versie van Porsche een fluitbuis heeft en de reguliere versie niet.

Maar je moet niet vergeten dat turbo sinds diens toepassing in de automotor ook een beetje een modedingetje is geworden. Turbotaal, bijvoorbeeld. Heeft ook weinig te maken met een turbo op een motor.

Als men terugdenkt aan de tijd dat er ‘turbo’ op je zonnebril stond, dan vindt iedereen dat mega cool. Als dat cool is, dan mag Porsche hun topmodel ook Turbo noemen. Tuurlijk zit er geen fluitbuis op een Taycan. Maar het begrip heeft een beetje zijn echte definitie verloren in de Porsche-benaming.
@720s: pcies, zie zat Opels rijden met alleen achter op “turbo” why?
@inbedrijf: Diesel
@donjunior: precies, waarom….
@inbedrijf: uhm.. die hebben ook daadwerkelijk een turbo in tegenstelling tot de Taycan.
@donjunior: het zijn de benzine motoren met turbo erop bij Opel..
@inbedrijf: de twee konijntjes voor de turbo niet vergeten. 😃
@skid: Is turbo bij Porsche net zoiets als AMG en M?
@skid: Ik vind het eigenlijk wel lekker Eighties. Wat maakt het uit dat er geen echte uitlaatgasturbine in zit…
@skid: ik vind paardenkracht een aanfluiting. PK echt?
De grijze!

Zou alleen nog de optie Turbo stickers verwijderen aanvinken. De idioot die dat heeft bedacht. Dat soort ongein heeft de Taycan ook helemaal niet nodig.
Carbon wieldoppen en een misplaatse Turbo badge.
Lekker bezig Porsche.
Wat zou een setje nieuw rubber kosten voor zulke velgen?
@retsok: Reken maar op een honderdje of drie per band.
@retsok: 500 het bandje zou ik niet van opkijken..
Glacier Blue koplampen? Dat is gejat van Saab…
@svenskaaeroplanab: lijkenpikkers zijn het.
Wat een gezeur over “Turbo”… Het is gewoon een lijn die Porsche graag blijft hanteren, net zoals Volvo doet met de Momentum, Volkswagen deed met de Highline en BMW met de Executive line.
Het is alleen maar handig dat ze het niet veranderen, want zoals je bij VW/Skoda/Seat ziet met al die nieuwe modellen is het niet bij te houden.

Ik vind het een gave auto deze Porsche Taycan TURBO 😌
@nathanael: Audi dan met hun 35/40/55/1851060 huppelepup. Geen idee wat er voor me rijdt als ik het zie.
Te veel keuzes. Dat is ook weer typisch Duits toch?
Mijn 386 (PC) uit begin jaren ’90 had ook een turbo knop. Ging van 16mhz naar 24 mhz.

Turbo staat bij mij synaniem aan sneller. Of het nu daadwerkelijk een turbocharger gemonteerd heeft of niet. Ik snap de aanduidings filosofie van Porsche wel.
Kan Porsche de carbon delen van de velgen ook gewoon zilver spuiten? Ik denk dat de wielen daar enorm van opknappen!
@dutchdriftking: dit zijn de aero velgen van porsche. Ze zijn ook compleet zilver leverbaar, of juist compleet carbon.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).