• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

Auteur: hayte, gepost 26 november 2019 om 21:03 – 26 Reacties

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen


Welke Taycan is het mooist?

Als een autobouwer een nieuw model uitbrengt, komen ze vaak met een adviesprijs. Wie echter die auto daarna daadwerkelijk koopt, betaalt vaak meer dan die genoemde prijs. Hoe dat komt? Opties. Je lakkleur, welke vloermatten je wil, hoe groot je gps-scherm moet zijn, welke velgen je wil hebben, hoeveel speakers er in de auto moeten zitten… Op deze manier kom je zomaar duizenden euro’s boven die adviesprijs te zitten.

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

Een uitzondering daarop lijkt elektrische auto’s te zijn. Bij bijvoorbeeld Tesla en Polestar mag je uit een paar verschillende kleuren, velgen en pakketten kiezen, maar daar houdt het wel zo’n beetje bij op. Porsche doet dat echter helemaal anders. Bij de Taycan kan je namelijk uit heel veel verschillende opties kiezen.

In de configurator zijn er echter nu zoveel opties, dat je daar misschien wat overrompeld door kan worden. Om je te helpen kiezen, heeft Porsche nu via een Facebook-bericht twee ‘voorbeeld Taycan’s’ laten zien. Twee Turbo’s, een zilvergrijze en een groene.

Porsche helpt Taycan-kopers met opties kiezen

De zilveren is uitgevoerd met het Carbon SportDesign-pakket, deze heeft onder meer zwart gespoten luchtinlaatroosters en buitenspiegels en van koolstofvezel gemaakte airblades en diffusers. In de 21-inch wielen zit ook koolstofvezel; het gaat hier namelijk om de Taycan Exclusive Design Wheels. Bij deze velgen zijn de aeroblades van het lichtgewichte materiaal gemaakt. Bij de koplampen is tot slot voor de Glacier Blue-uitvoering gekozen, waarmee de lampen blauwe elementen krijgen.

De groene Taycan lijkt weer een goedkopere uitvoering te zijn, met bijvoorbeeld de standaard Mission E-velgen. Ter vergelijking: de Taycan Exclusive Design Wheels inclusief koolstofvezel-accenten kosten 4348 euro, het SportDesign-pakket 4902 euro en de kekke koplampen van het zilvergrijze model kosten 497 euro. Is de grijze Taycan tienduizend euro mooier dan de groene, of geven jullie dat geld liever uit aan veel elektriciteit om mee te kunnen rijden?

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Porsche, porsche-exclusive, Taycan, velgen

Vorig bericht: « Deze Caddy van ABT moet de binnenstad redden
Volgend bericht: Rimac weet wat hij in ieder geval NOOIT gaat bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. skid zegt

    26 november 2019 om 21:18

    Turbo….Ik blijf deze benaming een aanfluiting vinden voor een EV.

    Mooie auto, duidelijke filosofie, schitterende vrijheid in samenstelling.

    Maar Turbo…… man man man.

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      26 november 2019 om 21:53

      @skid: aanfluiting….turbo…goed bezig! :-)

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        26 november 2019 om 23:25

        @circlestorm69: plusje :) !!

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      27 november 2019 om 00:09

      @skid: logisch nadenken verklaart uiteraard dat een Turbo-versie van Porsche een fluitbuis heeft en de reguliere versie niet.

      Maar je moet niet vergeten dat turbo sinds diens toepassing in de automotor ook een beetje een modedingetje is geworden. Turbotaal, bijvoorbeeld. Heeft ook weinig te maken met een turbo op een motor.

      Als men terugdenkt aan de tijd dat er ‘turbo’ op je zonnebril stond, dan vindt iedereen dat mega cool. Als dat cool is, dan mag Porsche hun topmodel ook Turbo noemen. Tuurlijk zit er geen fluitbuis op een Taycan. Maar het begrip heeft een beetje zijn echte definitie verloren in de Porsche-benaming.

      Login om te reageren
      • inbedrijf zegt

        27 november 2019 om 00:17

        @720s: pcies, zie zat Opels rijden met alleen achter op “turbo” why?

        Login om te reageren
        • donjunior zegt

          27 november 2019 om 05:53

          @inbedrijf: Diesel

          Login om te reageren
          • inbedrijf zegt

            27 november 2019 om 07:22

            @donjunior: precies, waarom….

            Login om te reageren
            • donjunior zegt

              27 november 2019 om 13:29

              @inbedrijf: uhm.. die hebben ook daadwerkelijk een turbo in tegenstelling tot de Taycan.

              Login om te reageren
          • bakboord1 zegt

            27 november 2019 om 13:26

            @donjunior: het zijn de benzine motoren met turbo erop bij Opel..

            Login om te reageren
        • w0ut zegt

          27 november 2019 om 08:21

          @inbedrijf: de twee konijntjes voor de turbo niet vergeten. ?

          Login om te reageren
    • monaco zegt

      27 november 2019 om 00:18

      @skid: Is turbo bij Porsche net zoiets als AMG en M?

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      27 november 2019 om 08:36

      @skid: Ik vind het eigenlijk wel lekker Eighties. Wat maakt het uit dat er geen echte uitlaatgasturbine in zit…

      Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      28 november 2019 om 07:26

      @skid: ik vind paardenkracht een aanfluiting. PK echt?

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    26 november 2019 om 21:18

    De grijze!

    Zou alleen nog de optie Turbo stickers verwijderen aanvinken. De idioot die dat heeft bedacht. Dat soort ongein heeft de Taycan ook helemaal niet nodig.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    26 november 2019 om 21:21

    Carbon wieldoppen en een misplaatse Turbo badge.
    Lekker bezig Porsche.

    Login om te reageren
  4. retsok zegt

    26 november 2019 om 21:33

    Wat zou een setje nieuw rubber kosten voor zulke velgen?

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      26 november 2019 om 21:53

      @retsok: Reken maar op een honderdje of drie per band.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 november 2019 om 22:18

      @retsok: 500 het bandje zou ik niet van opkijken..

      Login om te reageren
  5. SvenskaAeroplanAB zegt

    26 november 2019 om 21:54

    Glacier Blue koplampen? Dat is gejat van Saab…

    Login om te reageren
    • creaminator zegt

      26 november 2019 om 22:37

      @svenskaaeroplanab: lijkenpikkers zijn het.

      Login om te reageren
  6. nathanael zegt

    26 november 2019 om 22:50

    Wat een gezeur over “Turbo”… Het is gewoon een lijn die Porsche graag blijft hanteren, net zoals Volvo doet met de Momentum, Volkswagen deed met de Highline en BMW met de Executive line.
    Het is alleen maar handig dat ze het niet veranderen, want zoals je bij VW/Skoda/Seat ziet met al die nieuwe modellen is het niet bij te houden.

    Ik vind het een gave auto deze Porsche Taycan TURBO ?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      27 november 2019 om 08:29

      @nathanael: Audi dan met hun 35/40/55/1851060 huppelepup. Geen idee wat er voor me rijdt als ik het zie.

      Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    27 november 2019 om 00:53

    Te veel keuzes. Dat is ook weer typisch Duits toch?

    Login om te reageren
  8. kadett83 zegt

    27 november 2019 om 03:36

    Mijn 386 (PC) uit begin jaren ’90 had ook een turbo knop. Ging van 16mhz naar 24 mhz.

    Turbo staat bij mij synaniem aan sneller. Of het nu daadwerkelijk een turbocharger gemonteerd heeft of niet. Ik snap de aanduidings filosofie van Porsche wel.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    27 november 2019 om 08:20

    Kan Porsche de carbon delen van de velgen ook gewoon zilver spuiten? Ik denk dat de wielen daar enorm van opknappen!

    Login om te reageren
    • v12powerr zegt

      27 november 2019 om 16:40

      @dutchdriftking: dit zijn de aero velgen van porsche. Ze zijn ook compleet zilver leverbaar, of juist compleet carbon.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North