• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai gaat samen met Rimac sportauto’s maken

Auteur: RubenPriest, gepost 14 mei 2019 om 09:46 – 11 Reacties

Hyundai gaat samen met Rimac sportauto


Een partnerschap die gepaard gaat met investeringen van tientallen miljoenen euro’s.

Het Kroatische Rimac Automobili (Rimac) is inmiddels een gevestigde orde binnen de industrie. Zelf zijn ze nog wat op de achtergrond met hun eigen auto’s, maar achter de schermen doen ze al veel voor bekende autofabrikanten zoals bijvoorbeeld Aston Martin en Porsche.

De technologie die Rimac in huis heeft trekt de interesse van fabrikanten over de hele wereld. Zo ook Hyundai. De Zuid-Koreanse autobouwer kondigt samen met Rimac aan dat er een partnerschap is afgesloten. De technische samenwerking moet sportieve elektrische auto’s teweeg brengen. Hyundai Motor investeert 64 miljoen euro in Rimac. Kia Motors, onderdeel van de Hyundai Motor Group, investeert 16 miljoen euro in het Kroatische bedrijf.

Met de lancering van het N-label legt Hyundai meer dan ooit tevoren de focus op sportiviteit. Door twee volledig elektrische sportauto’s te ontwikkelen willen de Koreanen nog een stapje verder gaan. Onder dat N-label moet er met hulp van Rimac een elektrische sportauto en een elektrische ‘high-performance’ auto gaan komen. Beide auto’s moeten in 2020 gepresenteerd gaan worden. Het is afwachten waar de twee partijen mee gaan komen.

Rimac is an innovative company with outstanding capabilities in high-performance electric vehicles. Its startup roots and abundant experience collaborating with automakers combined with technological prowess makes Rimac the ideal partner for us. We look forward to collaborating with Rimac on our road to Clean Mobility. – Euisun Chung, Executive Vice Chairman Hyundai Motor Group

Ook interessant!

  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
    Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, Kia, rimac

Vorig bericht: « Nederlanders zijn trouw aan hun autoverzekeraar
Volgend bericht: Het groene stoplicht halen: zo gaat Audi je hier helpen »

Lees Interacties

Reacties

  1. stihl zegt

    14 mei 2019 om 10:21

    Ik voorzie: de nieuwe Hyundai I-E met 1300 pk en 4000 nm

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      14 mei 2019 om 10:23

      @stihl: of een N20e met 50000 pk en 100000 nm en laserstralen.

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        14 mei 2019 om 10:41

        @vonklausenburg: Laat Hammond er alsjeblieft niet in rijden.

        Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    14 mei 2019 om 11:30

    En dit terwijl Hyundai toch al lekker bezig is met EVs.
    Als je in die Kona EV rijdt, dan denk je toch dat het enige verschil met een sportwagen het aantal Ampere is, en dat ze er dus al genoeg ervaring hebben met de aandrijflijn.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    14 mei 2019 om 12:10

    De afgelopen 10 jaar in veel auto’s een automaat van ZF, de komende 10 jaar in steeds meer auto’s een complete aandrijflijn van Rimac.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 mei 2019 om 18:23

      @dutchdriftking: in de automobielindustrie wordt zo ongeveer alles wat niet van staal of aluminium is ingekocht bij toeleveranciers. Dus een aandrijflijn inkopen bij Rimac is helemaal niet onlogisch voor de fabrikanten. En als toeleverancier kan Rimac omzet en winst maken om hun hobby, de eigen wagens, te bekostigen.

      Login om te reageren
  4. gandini zegt

    14 mei 2019 om 13:23

    Het is ze gegund. Ik weet niet waarom, maar Rimac geeft me net zo’n gevoel als Koenigsegg: een klein groepje mensen dat het puur op enthousiasme en ambitie erg ver schopt.

    Login om te reageren
    • beast95 zegt

      14 mei 2019 om 14:20

      @gandini: de oprichter is ook een hartstikke toffe gast. Is in voor een praatje als je hem tegenkomt. Daarnaast komt hij uit een bescheiden geboorteplaats wat de laatste decennia behoorlijk afrakelt. Wordt gesproken dat hij fabriek wil bouwen daar om de stad wat terug te geven.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        14 mei 2019 om 15:17

        @beast95: Mooi gebaar. Dat soort mensen moeten we koesteren.

        Login om te reageren
  5. markos78 zegt

    14 mei 2019 om 17:49

    Die Arie Boomsma zie je ook overal hè!

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    14 mei 2019 om 20:11

    Blijft een Hyundai!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North