• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roep om verbreding A15 Deil-Valburg wordt groter

Auteur: maru, gepost 30 augustus 2013 om 20:56 – 60 Reacties

Vrachtwagens op de A15.


De afgelopen paar maanden vonden er veel ongelukken plaats op de A15. Tijd om de boel wat veiliger te maken.

De A15 is een belangrijke snelweg voor de Rotterdamse haven. Hierdoor rijden er veel vrachtwagens op de smalle tweebaansweg, wat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Personenauto’s halen in met een groot snelheidsverschil. In Duitsland is dit (doorgaans) geen probleem, maar hier in Nederland vinden vrachtwagenchauffeurs het heel leuk om hun truck ervoor te gooien omdat zij zo nodig hun collega in moeten halen. Waarom? Omdat zij wel 1 km/u sneller kunnen en dit dan ook willen bewijzen. De nietsvermoedende automobilist moet vol in de ankers, met alle gevolgen van dien.

De ANWB heeft deze ellende lang genoeg aangezien en heeft verkeersminister Melanie Schultz van Haegen gevraagd iets te gaan doen aan de situatie. Een verbreding van de A15, met name tussen Deil en Valburg, zal al heel wat schelen. Ook zouden er matrixborden geplaatst kunnen worden, mogen op- en afritten beter en kan de maximumsnelheid omlaag.

Daarnaast is het een idee – en hier ben ik groot voorstander van – om het inhaalverbod voor vrachtwagens uit te breiden. Echter, Transport en Logistiek Nederland (TLN) is hier kritisch over. Door het inhalen voor vrachtwagens te verbieden onstaan er grote groepen trucks die achter elkaar blijven hangen en de snelheidsverschillen tussen hen en de personenauto’s vergroten. TLN stelt dan ook voor dar er een dynamisch rijverbod wordt ingevoerd. Als het druk op de weg is, wordt er dan op de matrixborden een inhaalverbod weergegeven. Zodra het rustiger wordt, kunnen de lampjes weer uit. (Via De Telegraaf)

Ook interessant!

  • A15 brug verplaatst terwijl jij lag te slapen
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
    Porsche neemt nog groter stukje van de Rimac-taart
  • Kia EV6 is in het echt véél groter! [update]

Nieuwste artikelen

  • Vergeet F1, er komt een goede racefilm aan met Tom Cruise
  • Tesla Robotaxi evenement wordt gigantische sof
  • Chinese super-EV blijkt afschrijvingskanon
  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
FacebookTweetPinLinkedIn

a15-rijksweg, anwb, melanie-schultz-van-haegen, tln

Vorig bericht: « Kunstige Mercedes V12 uit Marokko
Volgend bericht: Gespot: hele lange Mercedes S-klasse [Pullman] »

Lees Interacties

Reacties

  1. spidermann zegt

    30 augustus 2013 om 20:59

    Maw trukkie trukkie tukkie tukkie (of rukkie rukkie zo u wil).

    Login om te reageren
  2. smartass zegt

    30 augustus 2013 om 21:05

    Het idee van een inhaalverbod klinkt leuk maar wie gaat dat handhaven?
    Gisteren nog op de A15 bij Rotterdam, 3 baans dus 3 vrachtwachels naast elkaar.
    Gevolg? Een lint van gefrustreerde leasehokken die bang zijn hun afspraak niet te halen.

    Face it, we leven hier met te veel op een te klein stukkie land waar geven en nemen een verdraaid ingewikkeld goed geworden is.

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      30 augustus 2013 om 21:44

      @smartass:

      ’s Morgens kom jij zeker bij de transplofdienst binnen met moggel?

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      31 augustus 2013 om 09:33

      @smartass: in belgie wordt t redelijk gerespecteerd. Gewoon een hoge boete erop zetten en de truckertjes stoppen er vanzelf mee.
      (In belgie mag een +3.5tons voertuig geen ander voertuig inhalen. Behalve landbouwvoertuigen en op wegen met meer dan 2×2 rijstroken. Bvb op een 3baans snelweg mag het wel.)

      Login om te reageren
  3. porschekiller zegt

    30 augustus 2013 om 21:17

    Het komt grotendeels door die lease bakken met die zogenaamd interesante bellen/of wat dan ook bestuurders die niet opletten en op het laatste moment op de ren gaan en daardoor gevaarlijke situaties veroorzaken

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      30 augustus 2013 om 23:42

      @porschekiller: Ja absoluut. Ik merk zelf ook dat ik aan het einde van een telefoongesprek in de auto af en toe even goed moet kijken waar ik ben want het gaat toch vaak op de automatische piloot als het telefoongesprek enige concentratie vereist.

      Login om te reageren
  4. aallex zegt

    30 augustus 2013 om 21:18

    Beste oplossing klinkt toch als 3 baans. En zo hoort het eigenlijk ook op een snelweg.

    Login om te reageren
  5. Emile_Benz zegt

    30 augustus 2013 om 21:19

    Smal? Vind ik niet hoor. Rij er dagelijks op. Verlaging maximum (overdag is nu 120 km/u, zou dan 80/100 worden) zie ik niet zitten… Een inhaalverbod daarentegen…

    Bovendien: de A44, DIE is pas smal (incl. korte in- en uitvoegstroken). Een vrachtwagen en een grote middenklasser kunnen daar op sommige delen niet eens naast elkaar rijden. En dan met name op de viaducten…
    En daar gebeurt bijna nooit wat…

    Login om te reageren
    • pleiades zegt

      30 augustus 2013 om 21:37

      @Emile_Benz: Daar is het volgens mij nooit echt druk. Alleen maar forenzen uit de bollenstreek en een paar Duitsers.

      Login om te reageren
    • kenner zegt

      30 augustus 2013 om 23:08

      @Emile_Benz: ik rij ook vaak rotterdam-nijmegen maar ik vind zeker verbreden. Overal 3 ipv 2 baans, dan 3, weer 2 en dan weer 3. Met al die vrachtwagens erbij is het gewoon een drama. Je kan haast nooit normaal doorrijden. En 80 km is helemaal geen oplossing, hele stukken zijn weiland dus verder geen overlast voor omwonenden

      Login om te reageren
  6. mercedesclk350 zegt

    30 augustus 2013 om 21:40

    Yes! Alleen ik gebruik hem nooit :D

    Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    30 augustus 2013 om 22:00

    De maximum snelheid omlaag… Straks mogen we zeker maar 70 op de a2 omdat oma niet harder durft?! Stelletje downies.

    Login om te reageren
  8. phaeton zegt

    30 augustus 2013 om 22:11

    Ik ken het stuk snelweg niet, maar TLN heeft wel gelijk. Doordat vrachtwagens niet meer inhalen -soms is het verschil relatief best groot-, ontstaan er inderdaad lange treintjes. Dat maakt het ontzettend moeilijk om in- en uit te voegen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 augustus 2013 om 09:39

      @phaeton: Op de A1 ken ik dat ook dat je soms tussen een muur van vrachtwagens moet invoegen maar dat ligt niet aan het inhaalverbod maar aan dat de vrachtwagens onvoldoende afstand houden. Als er een inhaalverbod is voor vrachtwagens dan heeft het geen in om 5m achter je voorganger te gaan rijden, dan is 50..100m afstand ook mogelijk.

      Login om te reageren
  9. arjontje zegt

    30 augustus 2013 om 22:13

    Mooi en rijd dan gelijk door naar Bemmel als het verbreed is. En sluit met spoed de A15 op de A12 aan. Scheelt een hoop verkeer op de A50 A325 en de Pleyroute.

    Login om te reageren
  10. bempi zegt

    30 augustus 2013 om 22:20

    Als je er nou voor zorgt dat de truckers verplicht 80 km/u rijden ( dus niet zachter of harder. gewoon op cruise control ) op de rechterbaan en de overige bestuurders verplicht 120 km/u te rijden op de linkerbaan, dan lijkt het probleem zo opgelost te zijn.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      30 augustus 2013 om 22:23

      @bempi: Dat lukt niet. Vrachtwagens allemaal 80 laten rijden. Er zullen altijd snelheidsverschillen zijn.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        31 augustus 2013 om 00:22

        @arjontje: met cruise control niet flappie. Ken je niet lezen ?

        Login om te reageren
        • patrickae86 zegt

          31 augustus 2013 om 07:52

          @bempi: ooit gehoord van teller afwijking of (minimaal) verschil in band omtrek door slijtage? Verschil blijf je houden.

          Login om te reageren
  11. flippert zegt

    30 augustus 2013 om 22:22

    Verbreden zodat de luxe woagens lekker de ruimte hebben en vervolgens een inhaalverbod voor trukkers met standrechtelijke executie bij het negeren van dat verbod. Dat zal ze leren, die trukkers met hun suffe ge-inhaal. Een landelijk inhaalverbod en verplicht een afstandsradard die 30 meter aanhoudt is de enige oplossing, Van de al die éénhersencellige trukkers hoef je namelijk niks constructiefs te verwachten. Fijn ook trouwens dat die Betuwelijn zo z’n vruchten afwerpt.. not..

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      30 augustus 2013 om 22:27

      @flippert: over 1 hersencellige gesproken. Ga jij maar elke zaterdag 1000 km rijden om je boodschappen bij alle boeren/fabriekanten op te halen. Als je een nieuwe auto koopt ga je dan ook op de fiets alle toeleveranciers langs. Denk even na.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        30 augustus 2013 om 22:32

        @arjontje: Trucks overdag is totaal overbodig. ze mogen ’s nachts rijden of alleen buiten de spits als het om echt vitale zaken gaat. En verder moeten ze zich gedragen, die graaiers verdienen grof geld dus een beetje meer fatsoen is wel op z’n plaats. Op de linkerbaan hebben ze gewoon helemaal niks te zoeken, punt.

        Login om te reageren
        • arjontje zegt

          30 augustus 2013 om 22:37

          @flippert: wat denk je dat een trucker verdiend dan. Dat is echt niet veel. Ga jij dan ook maar s’avonds werken dan heb jij ook geen last van ander verkeer.

          En lekker midden in de nacht een vrachtwagen door de straat met loeiende koelmachine omdat hij de supermarkt moet bevoorraden.

          Login om te reageren
        • arjontje zegt

          30 augustus 2013 om 22:39

          @flippert: wat denk je dat een trucker verdiend dan. Dat is echt niet veel. Ga jij dan ook maar s’avonds werken dan heb jij ook geen last van ander verkeer.
          Of ga lekker met de fiets ben je nog gezond bezig ook.

          En lekker midden in de nacht een vrachtwagen door je straat met loeiende koelmachine omdat hij de supermarkt moet bevoorraden.

          Login om te reageren
    • saxoke zegt

      31 augustus 2013 om 09:43

      @flippert: ooit met een truck gereden? Moet je eens doen! Dan denk je meteen anders over vele automobilisten! K ben zelf geen trucker maar mn werkgever heeft me de kans gegeven om een opleiding voor rijbewijs CE te volgen. Een truck besturen is net iets anders dan een auto. Maar da kan jij als hersencel-loos puistekopje nog ni begrijpen.
      Een trucker verdient redelijk zijn kost omdat ie achterlijk veel uren maakt. Als je gaat uittellen hoeveel t per uur is dan valt het vies tegen! En daarbij, de meeste huidige truckers zijn polen! Die draaien voor een paar honderd euro per maand aan da stuurtje van een DAFje.

      Login om te reageren
  12. flippert zegt

    30 augustus 2013 om 22:41

    Dan moet je maar niet naast en supermarkt gaan wonen. Die worden nu ook al om 5 uur ’s morgens bevoorraadt dus ik mis je punt. En trukkers verdienen voor Poolse of Oekrainse maatstaven grof geld. De rijke stinkerds.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      30 augustus 2013 om 22:49

      @flippert: kerel je hebt echt een blok beton voor je hoofd. Niet alle truckers zijn Polen of Bulgaren.

      Verdiep je eerst eens in het vak voordat je zulke domme uitspraken doet. En praat niet met de rest mee.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        30 augustus 2013 om 22:57

        @arjontje: wel dus. Allemaal Oostblokkies met drie hersencellen. De Hollanders lopen de hele dag alleen maar te klagen, die zijn er allemaal uitgetieft omdat ze door en door verpest zijn door die stinkvakbonden. Die moeten ze trouwens ook verbieden, vakbonden. Achterhaalde onzin.

        Login om te reageren
        • arjontje zegt

          30 augustus 2013 om 23:00

          @flippert: Zeg je dan toch nog iets zinvols dat vakbonden verboden moeten worden. Maar voor de rest kraam je onzin uit.
          Die Polen kunnen dan verdomd goed Nederlands praten dan.

          Login om te reageren
          • smartass zegt

            30 augustus 2013 om 23:04

            @arjontje:
            Don’t feed the TROLL.

            Login om te reageren
  13. nielsvanderweiden zegt

    30 augustus 2013 om 22:51

    De situatie op de A15 is goed vergelijkbaar met de A27 Utrecht-Gorinchem-Breda. Ook daar is de weg gewoon overbelast voor het verkeer dat er overheen moet. Gevolg: de kleinste verstoring leidt al snel tot een noodstop elders en dan is het weer formulieren invullen.

    En dat is echt niet alleen de schuld van truckers die al dan niet illegaal inhalen. Ook automobilisten zelf kunnen er wat van. Invoegen bijvoorbeeld is tegenwoordig de kar met 70 de snelweg op smijten en de rest van het verkeer maakt wel plaats…

    Login om te reageren
  14. azenomei zegt

    30 augustus 2013 om 23:07

    Je ziet tegenwoordig wel erg veel volk rondrijden dat niet meer vooruit kijkt. Laatste moment remmen en je maar afvragen waarom er zoveel klappers gemaakt worden. Om de 5 jaar herexamen doen voor je roze pasje. Dat helpt.

    Login om te reageren
  15. Frankypanky zegt

    30 augustus 2013 om 23:11

    Quote…“maar hier in Nederland vinden vrachtwagenchauffeurs het heel leuk om hun truck ervoor te gooien omdat zij zo nodig hun collega in moeten halen”

    Hier kan ik oprecht kwaad om worden!

    Ten eerste rijden er ontzettend veel verschillende vrachtwagens uit vele landen door Nederland. En elke vrachtwagen is anders qua Vmax. Lading, motorvermogen, un so weiter.

    Allemaal factoren die ervoor zorgen dat zelfs twee dezelfde vrachtwagens van een bedrijf, toch een behoorlijk snelheidsverschil kunnen hebben.

    En hoe komt het dat het allemaal maar “vlug-vlug-vlug” moet? Jaahaa, daar houdt de “schrijver” zijn bek over dicht, he…

    Als ik moet [eigenlijk moest] remmen op de snelweg, dan was dat negen van de tien keer een mongool die zijn luxeblik ‘gewoon’ op de weg knalt.

    </i."Ja, want zo'n vrachtwagen is niet snel, dus hij kan best afremmen" , zegt zo’n sneu figuur dan! Moeilijk, he, de hand in eigen boezem steken.

    Ja, er zijn ook idiote Polen, Bulgaren en Roemenen op de vrachtwagen. Die rijden in hun thuisland het examen met een Mercedes Sprinter met aanhanger, slagen en komen hier rijden omdat de Nederlandse werkgevers voor een cent op de eerste rij willen zitten.

    Nou, van deze trucker zul je geen last meer krijgen op de weg. Na jaren lekker rijden en werken, de cabine voor het laatst afgesloten…Mijn werkgever kon niet meer op tegen de concurrentie die met een VOC-mentaliteit, lekker Polen of Bulgaren laat rijden.

    ’s Nachts rijden? Dat lukt alleen als je van industrieterrein naar industrieterrein rijdt. En zelfs dan nog kom je vaak genoeg langs woonwijken. Mag dus weer niet. Let maar op al die verbodsborden op de openbare weg, die stellen dat je met je wagen na 1900 uur ergens niet in mag rijden!

    Dit soort dom gelul haalt AB echt omlaag, IMHO. Of is nadenken geen vereiste?!

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      30 augustus 2013 om 23:23

      @FrankypankyV8:
      Quote…“maar hier in Nederland vinden vrachtwagenchauffeurs het heel leuk om hun truck ervoor te gooien omdat zij zo nodig hun collega in moeten halen”

      Hoe zou het toch komen dat dit de algemene perceptie van automobilisten is?
      Zou het misschien komen doordat je collega’s het niet zo nauw nemen met fatsoenlijk rijgedrag?
      Als ik elke keer dat een vrachtwachel hem erbij mij voor tieft niet geremd zou hebben hadden ze mij al honderden keren kunnen begraven.
      Wees gewoon eerlijk en steek je hand ook eens in eigen boezem.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        30 augustus 2013 om 23:28

        @smartass: haha, dit is AUTOblog, niet trukkerblog. En dat dwangmatige inhalen waar je geen seconde mee opschiet valt gewoon niet goed te praten, ‘m er lastminute tussen jassen al helemaal niet en dat gebeurt veel te vaak. Prutsers.

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          30 augustus 2013 om 23:31

          @flippert:

          Ach, wat rottig…Een trolletje! Moet jij niet naar bed? Morgen fris weer op, om dan weer lekker dom te trollen?

          Login om te reageren
        • smartass zegt

          30 augustus 2013 om 23:32

          @flippert:
          Hoi troll, als je mijn tekst nu even goed gelezen had dan had je misschien begrepen dat ik hetzelfde zeg.
          Zo, jij hebt je blikje aandacht ook weer gehad.
          Oogjes dicht en snaveltje toe, slaap lekker knul.

          Login om te reageren
          • flippert zegt

            30 augustus 2013 om 23:38

            @smartass: was ook aan frankypanky gericht..

            Login om te reageren
            • smartass zegt

              30 augustus 2013 om 23:56

              @flippert:
              Link het dan aan de juiste persoon ei.

              Login om te reageren
              • flippert zegt

                31 augustus 2013 om 10:50

                @smartass: ja ja, dakpan!

      • Frankypanky zegt

        30 augustus 2013 om 23:35

        @smartass:

        Fatsoenlijk rijgedrag? Hoe moet ik dat gesnij en gerem dan noemen? Als bestuurder van een vrachtwagen wil je gewoon rustig rollen. En i.t.t. tot de meeste automobilisten, kennen de heren vrachtwagenchauffeurs WEL tijdsdruk…Of ga anders zelf een dagje op een Actros of P233 rijden.

        Je papegaait maar wat, zonder de essentie van mijn betoog te hebben begrepen…kennelijk!

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          30 augustus 2013 om 23:41

          @FrankypankyV8: tijdsdruk los je niet op door dat achterlijke inhalen met drie km snelheidsverschil of door met je molog 3cm achter een Prius te gaan rijden met een halfdode bejaarde achter het stuur die voor jou net iets te langzaam rijdt.. Als je zo lijdt onder de tijdsdruk moet je geen truck besturen, die twee dingen gaan gewoon niet samen, punt.

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            30 augustus 2013 om 23:49

            @flippert:

            Ga lekker pitten, knul! Als je groot bent, zul je erachter komen dat je niet lui achterover kunt zitten op je reet. Tenzij je in de Tweede Kamer gaat “werken”…

            Login om te reageren
        • smartass zegt

          30 augustus 2013 om 23:45

          @FrankypankyV8:
          Ik zit zo’n 50k/km per jaar op de weg, die (t)ruckers doen net zo goed waar ze zin in hebben. Dat jij het weigert om naar je eigen aandeel te kijken kan ik niet helpen.
          Feit blijft dat ik vaker gesneden wordt door een vrachtwagen dan dat dat andersom gebeurd. Ik kijk immers wel uit, als jij niet kan remmen ben ik de pisang.

          Inhalen is gewoon onzin in een vrachtwagen, ga jij maar eens uitrekenen wat je tijdswinst is als je 1 km/u harder hebt gereden dan je collega.
          Juist, de tijdswinst is 3 keer 0 maar je hebt wel lekker het overige verkeer in gevaar kunnen brengen.

          De hele toon die jij aanslaat in deze discussie doet mij het ergste vermoeden over jouw verkeersmentaliteit.

          Login om te reageren
        • smartass zegt

          31 augustus 2013 om 00:04

          @FrankypankyV8:
          Lees het dan nog eens aandachtig terug, haal diep adem en denk er nog een keer over na.
          Misschien, heel misschien dringt het door in je kersenpit dat ik eigenlijk niks geks zeg en al helemaal niemand napraat.
          Verder moet ik Flippert gelijk geven op het punt tijdswinst, dat bereik je er namelijk niet mee.
          Je zorgt met onnodig inhalen en snijden van automobilisten louter voor frustraties en een onrustig verkeersbeeld.
          Slaap er anders even een nachtje over, ooit zal je inzien dat ik geen onzin verkondig.

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            1 september 2013 om 14:56

            @smartass:

            Dus met andere woorden…Ik MOET jou gelijk geven en vrachtwagenchauffeurs zijn ALTIJD fout?!

            Tuuuurlijk, jongen!

            Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      31 augustus 2013 om 21:25

      @FrankypankyV8: hier een oud topgear filmpje dat jouw verhaal beaamt:
      https://www.youtube.com/watch?v=Jivjai9QgP0

      Ik voeg altijd na een vrachtwagen in zodat hij niet op de rem hoeft (en terug moet schakelen met z’n halve versnellingen). Heb toch genoeg vermogen om hem daarna in te halen. En afentoe zijn ze best handig voor slipstream… ;)

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        1 september 2013 om 15:00

        @Emile_Benz:
        Dat is nu het punt..Een auto kan vele malen sneller accelereren, maar heel veel mensen doen dat GEWOON NIET!

        En niet alleen als ik op de vrachtwagen zit, hoor! Ga eens na hoe vaak iemand zijn/haar auto voor die van jou drukt, je moet afremmen…waarna die invoeger opeen WEL fors optrekt?!

        Hoevaak maak je dat mee op de snelweg in je auto? En bedenk dan nu eens dat je in een zware en langzame vrachtwagen rijdt…

        Login om te reageren
  16. p924 zegt

    31 augustus 2013 om 00:29

    Advies aan iedereen die af loopt te geven op vrachtautochauffeurs: Rij eens een paar dagen mee met zo’n chauffeur als je de kans hebt of neem eens een paar praktijklessen op een vrachtauto, en let dan vooral op het lompe gedrag van veel automobilisten die de ballen verstand niet hebben van wat zo’n ding allemaal kan maar vooral NIET kan.

    Login om te reageren
    • barchetta zegt

      31 augustus 2013 om 09:03

      @p924: ik spreek geen Pools helaas.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      31 augustus 2013 om 09:13

      @p924: op zich wel eens met die opmerking met 1 flinke kanttekening… Bijna alle verkeersdoden diebop snelwegen vallen sterven omdat een vrachtwagen chauffeur fouten maakt.. Niet omdat een automobilist Wel op tijd kan stoppen bij een file..

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      31 augustus 2013 om 09:45

      @p924: Heb ooit een vrachtwagen mogen besturen en vond het gewoon een ontiegelijk lomp geval. Heeft ook niets meer met rijden te maken, alsof je met een boot over de weg vaart. Vrachtwagens zijn gewoon kut en ik heb er een bloedhekel aan als ze voor me rijden met een slome gedrag, bochten en rotondes zijn al helemaal een ramp.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 augustus 2013 om 09:46

      @p924: ik snap dat het eenzaam is in de cabine en bijrijders gewenst zijn. Maar nee, ik ga niet mee. Ik weet dat een vrachtwagen combinatie in 40m stil kan staan. Helaas weet ik ook dat die dingen traag als dikke ****** de berg op zijn en de chauffeurs vaak geen ZIN hebben om te remmen en daarom veelal onverantwoorde risico’s nemen.

      Login om te reageren
    • flippert zegt

      31 augustus 2013 om 10:48

      @p924: ok, dan rij ik een paar dagen mee, en dan? Ziet tergend langzaam en volstrekt onnodig collega’s inhalen er vanuit de cabine heel anders uit? En ‘m er nog snel even tussen gooien ook? Of caravans opduwen? Allemaal kulargumenten, dat ‘ga maar eens meerijden’ gezwam. Als trucks zich horkerig gedragen dan krijgen ze dat terug van automobilisten, terugpesten heet dat, zodat je je plaats leert kennen. Je moet gewoon engelengeduld hebben als trukker en als je dat niet hebt ver weg blijven van zo’n truck.

      Login om te reageren
  17. NicoLauda zegt

    31 augustus 2013 om 03:30

    Zowel onder truckers als personenwagen bestuurders zitten idioten, die wel een rijbewijs hebben, maar eigenlijk geen verkeersinzicht hebben.

    Maar, lekker brede rijbanen zou ook wel fijn zijn, scheelt ook wel wat ongelukken denk ik.

    Login om te reageren
  18. driescuit zegt

    31 augustus 2013 om 07:23

    Stop met jullie wegennet te verbeteren aub. Wij Belgen zien er belachelijker uit met de minuut.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    31 augustus 2013 om 09:51

    Wat een onzin verzoek. Niet alleen is de A15 op dat stuk helemaal niet zo smal of druk (bij de Drechtsteden is het veel drukker). Maar er ligt hier een miljoenen project naast de snelweg. Ideaal om vracht snel en veilig te vervoeren. De oplossing kan dus veel goedkoper, we laten op de A15 alleen nog vrachtverkeer toe met bederfelijke waar en de hun bestemming unmittelbar aan de A15 hebben. De rest gaat gewoon met de BETUWELIJN!

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      31 augustus 2013 om 10:53

      @mashell: precies, die trukkers kopen voortaan maar een treinkaartje…

      Login om te reageren
  20. p924 zegt

    31 augustus 2013 om 15:28

    http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/

    Login om te reageren
  21. stihl zegt

    1 september 2013 om 20:37

    Niet om ’t een of ’t ander, maar truckchauffeurs zijn professionals en zouden zich ook zo moeten gedragen.
    Een automobilist doet maar wat en daar hoort rekening mee worden gehouden vanuit de professionele kant.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North