• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roestige Mercedes levert ruim 700.000 euro op

Auteur: hayte, gepost 5 januari 2020 om 12:25 – 43 Reacties

Het is dan ook niet zomaar een Mercedes…

Deuren kunnen soms vrij interessant zijn. Ik weet het, vreemd begin van een artikel, maar het gaat ergens naar toe. Bij praktisch alle auto’s die een normaal mens koopt, zijn alle deuren hetzelfde. De scharnier van de deur zit richting de neus en de deur zwaait horizontaal open, richting de motorkap.

Maar als je geld genoeg hebt voor een speciale auto, wil je dan ook niet speciale deuren? Neem Lamborghini’s, Rolls-Royces en de Mercedes-Benz AMG SLS AMG, alle drie bijzondere auto’s met bijzondere deuren. Maar de auto die het meest bekend staat om zijn iconische deuren, is wel de Mercedes-Benz Gullwing. Ofwel de 300 SL.

De 300 SL waar we het vandaag over gaan hebben, is niet die iconische Gullwing. Het gaat namelijk over de Roadster. Dat betekent een iets ander lijnenspel, praktischere deuren en – in het geval van deze Roadster – nogal veel roest. Deze Merc uit 1961 is namelijk onlangs gevonden in een schuur en is daarna voor het eerst in 50 jaar tijd te koop gezet.

Voordelen van deze 300 SL? De blauwe kleur is nog origineel, evenals het interieur en alle boekjes. De nadelen? Laten we maar zeggen dat je er de komende tijd niet mee naar een Concours d’Elegance kan. Toch vond iemand de auto mooi genoeg om te kopen, want hij is bij Beverly Hills Car Club van eigenaren veranderd voor 800.000 dollar. Of, in een valuta dat we beter kennen, 716.878 euro. Miskoop van de eeuw, of juist een slimme investering?

Met dank aan Flyer Bunch voor de tip!

Ook interessant!

  • Koop deze afgedankte taxi voor ruim 130.000 Euro
  • Mercedes V8
    Goed nieuws, Mercedes levert de V8 weer in veel modellen
  • Mercedes EQS met 700 km range is nu alvast te reserveren
  • Mercedes EQXX krijgt 1.000 km praktijkactieradius

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

300SL, barnfind, gullwing, Mercedes

Vorig bericht: « Dit zijn de tien duurste auto’s van 2019 in NL
Volgend bericht: Sri Lanka’s eerste elektrische supercar komt naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. evdw zegt

    5 januari 2020 om 12:41

    “De blauwe kleur is nog orgineel”
    Tsja wat daar dan de meerwaarde van is als duidelijk te zien is dat deze compleet overgespoten moet worden…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 januari 2020 om 12:50

      @evdw: Kan je een stukje eraf pellen en dan paint to sample laten overspuiten.

      Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      5 januari 2020 om 13:47

      @evdw: hij is meer waard met de huidige “patina” dan geheel overgespoten. Niks meer aan doen, zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        5 januari 2020 om 13:52

        @vroaaaaaaaaaar: Ja en dat snap ik niet echt. Het einddoel is toch altijd om zoiets uiteindelijk weer in concours staat te krijgen dus wat is dan de meerwaarde daarvan?

        Login om te reageren
        • lithiumion zegt

          5 januari 2020 om 14:43

          @evdw: concours staat hoeft niet ieders doel te zijn; smaken verschillen. Persoonlijk vind ik m zo ook wel wat hebben, alleen voor dat bedrag, moet ik er nog eens ernstig over na denken

          Login om te reageren
  2. arta zegt

    5 januari 2020 om 12:52

    Nieuwe olie, bougies, en benzine er in en rijden maar.
    Patina….

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      5 januari 2020 om 12:56

      @arta: precies! Had je reactie nog niet gelezen…

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      5 januari 2020 om 13:02

      @arta: ik ben vóór. Deze optie staat of valt echter met de algemene staat van de dragende delen onder het plaatwerk.

      Dat in ogenschouw nemend, ik durf de schatting wel aan dat als er nog eens een paar ton in de restauratie wordt gestoken, dat voor deze auto nog steeds economisch rendabel kan zijn. Een snelle zoektocht op internet leert dat een 300SL Roadster nu al tussen de één en anderhalf miljoen ‘doet’.

      Login om te reageren
      • healey zegt

        5 januari 2020 om 16:10

        @rrrobert: De 300SL heeft geen zelfdragende carroserie maar een buizenframe. Als je dat aanpakt kun je de carresoriedelen laten voor wat het is. Natuurlijk niet vergeten om de trommelremmen tevreviseren.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      5 januari 2020 om 19:08

      @arta: Na een cursus automekaniek kijk je er wel anders tegenaan.

      Login om te reageren
  3. brammetjedeb zegt

    5 januari 2020 om 12:55

    Blanke lak erover. ‘lovely patina!’

    Login om te reageren
  4. lompey zegt

    5 januari 2020 om 12:58

    Niks meer aan doen!

    Login om te reageren
  5. Dutchcarwizard zegt

    5 januari 2020 om 13:01

    Directe benzine inspuiting, lang voordat Flodder opgenomen werd.

    Login om te reageren
  6. autopetje zegt

    5 januari 2020 om 13:01

    Als petrol head en autoblogger zou je toch beter moeten weten wat er momenteel betaald word voor éénzelfde in concours staat ? Mits je het natuurlijk leuk vind om ons lezers als kleine kinderen te zien en ala Fabeltjeskrant het nieuws te willen brengen.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      5 januari 2020 om 13:31

      @autopetje: Ja, zelf Googlen is voor de doorsnede reaguurder natuurlijk te moeilijk…

      Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    5 januari 2020 om 13:03

    Lekker laten zo.

    Login om te reageren
  8. edward330d zegt

    5 januari 2020 om 13:10

    Als het roestige de prijs zou bepalen dan zou elke Mercedes en vermogen waard zijn.

    Login om te reageren
  9. godfather zegt

    5 januari 2020 om 13:14

    Gvd, heb er ooit één kunnen kopen voor zo’n 300.000 euro. Denk jaar of 8 geleden, ongeveer dezelfde staat. Toen om diverse redenen niet gedaan, nu toch wel beetje spijt van:)

    Login om te reageren
    • arta zegt

      5 januari 2020 om 13:22

      @godfather: ik kon een jaar geleden een hoop Tesla aandelen kopen op een lage stand, maar niet gedaan. Nu toch wel een beetje spijt van.

      Als ik toen wist wat ik nu weet kun je op oneindig veel zaken projecteren.

      Met de kennis van nu….

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        5 januari 2020 om 21:50

        @arta: die kans voor u komt nog wel terug. De kans voor de Godfather waarschijnlijk niet.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 januari 2020 om 23:40

        @arta: ik ben 5 jaar geleden getrouwd… Als ik toen wist wat ik nu weet…

        Login om te reageren
    • autopetje zegt

      5 januari 2020 om 14:27

      @godfather: over weer zo’n 8 jaar kom je hier verkondigen dat je er eentje voor maar 7 ton kon kopen en dat je er spijt van hebt dat je het niet gedaan hebt. In 2028 kost deze 1.5 millioen.

      Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    5 januari 2020 om 13:20

    Volgens mij is geen enkele oude brandstof auto nog een slimme investering gezien dat de Euronorm strenger worden en we in de toekomst helemaal niet meer op fossiele brandstoffen mogen rijden.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      5 januari 2020 om 13:33

      @venividivici: De wereld stopt niet bij Europa. En dat we niet meer op oliederivaten zullen mogen rondrijden klopt vooralsnog niet. Dat er geen ICE-auto’s (nieuw) zullen mogen verkocht worden, wel.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        5 januari 2020 om 13:54

        @BaRa: sterker nog: de ‘gewone’ benzine auto’s zullen langzaam maar zeker uit beeld verdwijnen, maar de klassiekers zullen altijd blijven.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          5 januari 2020 om 18:20

          @ukbob: Dan hoop ik dat m’n e46 M3 onder de blijvertjes valt :-)

          Login om te reageren
    • sntial zegt

      5 januari 2020 om 13:41

      @venividivici: murica

      Login om te reageren
    • avdb55 zegt

      5 januari 2020 om 15:35

      @venividivici: nou, dan stappen we toch over op synthetische brandstoffen!

      Login om te reageren
      • coupedriver zegt

        5 januari 2020 om 22:11

        @avdb55: idd, niet genoeg voor alle wagens, maar zeker de optie voor klassieke en sportwagens!! Veel te weinig aandacht voor vind ik.

        Login om te reageren
  11. pindakoning zegt

    5 januari 2020 om 13:23

    Bij Goodwood revivals ooit begrepen dat hoeveel miljoenen je auto ook kost, dat je met ca drie ton aardig ver moet komen met repareren/restaureren als je je auto crasht

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      5 januari 2020 om 17:00

      @pindakoning: Dat hangt natuurlijk helemaal af van de verkrijgbaarheid van onderdelen.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 januari 2020 om 23:41

        @frederik: da’s de lol, die zijn er niet, dus moeten ze worden gemaakt. En dat kost niet zo snel meerdere tonnen :)

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          6 januari 2020 om 08:43

          @davelepeef: Goed punt!

          Login om te reageren
        • yippiekaye zegt

          6 januari 2020 om 11:34

          @davelepeef: Mercedes heeft een speciale oldtimer afdeling waar alle onderdelen nog kunnen worden besteld. Juist voor dit soort auto’s.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            6 januari 2020 om 11:50

            @yippiekaye: dat is zo. Geen idee voor welke modellen, of tot welke oplagen en voor spare parts wordt voorzien, maar een SL is, hoe speciaal ook, niet een heel zeldzame auto. Dat maakt het meer rendabel. Als de carrosserieën van staal zijn, zijn ze ook niet handgemaakt, wat het ook makkelijker maakt. Dan geen idee of MB op aanvraag produceert of een voorraadje houdt. Geen idee.

            Login om te reageren
  12. iphonistvongates zegt

    5 januari 2020 om 13:57

    Conserveren in de huidige staat en e-mails met foto’s sturen naar de Guggenheim LA en Metropolitan NYC musea sturen……deze merc. is een kunstwerk met een natuurkundig ouderdomsproces. Er zal vast een sponsor zijn die er een paar miljoen voor betaalt.

    Login om te reageren
  13. MercMeister zegt

    5 januari 2020 om 14:21

    Moet je eens met een Tesla doen en dan over 60 jaar kijken wat er van over is.

    Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      5 januari 2020 om 15:01

      @mercmeister: Plastic roest niet.

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    5 januari 2020 om 15:45

    Flink project voor stipt….

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      5 januari 2020 om 19:02

      @dutchdriftking: Voor zoiets moet je niet bij Stipt zijn hoor. Een droogijsstraler krijgt dat niet in concoursstaat.

      Login om te reageren
  15. appeltaartislekker zegt

    5 januari 2020 om 16:31

    Mooie icon derilect project.

    Login om te reageren
  16. frederik zegt

    5 januari 2020 om 17:01

    Bij de Gallery staat er één voor ongeveer een miljoen, op het oog perfect gerestaureerd. Dus het lijkt erop dat deze te veel heeft gekost.

    Login om te reageren
  17. barry355gtb zegt

    5 januari 2020 om 19:12

    Een zogenaamde Barnfind zoals hier op de foto zijn erg in trek en leveren astronomische bedragen op. Nieuwe chassis eronder plus nieuwe gerestaureerde zitplaatsen erin. Een gerenoveerde motor en nwe kabelboom en verder de body niet meer overspuiten. Prachtige patina blijft zo behouden en de waarde gaat verder stijgen. De kosten zijn veel lager als de tot in de puntjes gerestaureerde versie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North