• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ronaldo-staking bij Fiat mondt uit in hilarische flop

Auteur: jaapiyo, gepost 16 juli 2018 om 14:03 – 50 Reacties

CR7


Geen actie, geen actie, wij willen geen actie!

Onlangs lichtte collega @willeme ons allen in dat er een flinke rel aan zat te komen binnen de Fiat-gelederen. De toen nog aanstaande transfer van Cristiano Ronaldo van Real Madrid naar Fiat-club Juventus zou de woede op de hals hebben gehaald van noeste fabrieksarbeiders van het concern. Zij zitten namelijk al jaren op ‘de nullijn’ en zouden liever zien dat de astronomische transfersom van negen cijfers plus het jaarlijkse gage van de superster in hun eigen zakken verdwijnt.

Inmiddels is de transfer definitief. De inmiddels 33-jarige Ronaldo zal dit seizoen daadwerkelijk uitkomen voor ‘De Oude Dame’. En dus stond er vanochtend een epische staking op de planning bij Fiat’s Melfi fabriek, geboorteplaats van 500X-en, Renegades en Punto’s. De tomatensoep en megafoons stonden ongetwijfeld al in de aanslag. Probleem is alleen: van de 1.700 werklieden die werkzaam zijn bij de fabriek kwamen er volgens Automotive News maar vijf opdagen. Vijf.

We maken in Nederland weleens grappen over de werkethos van onze Zuid-Europese broeders, maar dat blijkt in deze dus onterecht te zijn. De grootste vakbonden die zich inzetten voor FCA-werknemers hadden de geplande staking naar hun achterban afgedaan als een ‘publiciteitsstunt’. Daardoor was er kennelijk geen animo voor een dagje roeptoeteren om meer Lires Euro’s. De familie Agnelli kan dus rustig doorademen in haar kapitale villa’s. Of doorsnuiven, in het geval van Lapo.

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Cristiano-Ronaldo, Fiat, geld, voetbal

Vorig bericht: « Dit zijn de auto’s van Dylan Groenewegen
Volgend bericht: Renault: “Veel minder F1-races organiseren zou goed zijn” »

Lees Interacties

Reacties

  1. sollie1984 zegt

    16 juli 2018 om 14:13

    Denk dat ze inzien dat zijn komst meer oplevert dan te gaan staken.

    Login om te reageren
    • lichtmetalenbelg zegt

      16 juli 2018 om 14:30

      @sollie1984: Inderdaad, ik denk dat ze daar even hebben gegoogled op ‘Gareth Bale transfer terugverdiend’;)

      Login om te reageren
      • dees zegt

        16 juli 2018 om 14:39

        @lichtmetalenbelg: Het fabeltje van de shirtjes verkoop? Neh, met shirt verkoop kun je geen transfer van 100mln terug verdienen.
        Dat is een fabeltje dat ooit verteld is maar voor geen meter klopt.
        De merchandising inkomsten van Juventus zijn pakweg 20mln per jaar, vrij weinig.

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          16 juli 2018 om 14:45

          @dees: dat zag ik afgelopen weekend ook al eens ergens langskomen… lijkt me sterk!

          Login om te reageren
        • eferrari zegt

          16 juli 2018 om 14:45

          @dees: Juventus had 24 uur na de aankondiging van Ronaldo 580 duizend shirts verkocht. 580000 x €120 = 69 600 000 laat hiervan de helft naar Adidas gaan hou je nog een krappe 35 miljoen over. Dit na 24 uur nagaan hard die teller is doorgelopen de afgelopen dagen

          Login om te reageren
          • dees zegt

            16 juli 2018 om 16:51

            @eferrari:
            Nee, geen enkele club mag 50% per verkocht shirt in eigen zak duwen.
            De echt grote clubs krijgen ongeveer 10 euro per shirt, de iets mindere 5 euro per shirt (deze bedrag verzin ik niet maar worden door vrij veel clubs vrijgegeven, geloof dat Dortmund 5e krijgt en Barca 10e).
            Het bulk van het geld gaat naar Adidas, of denk je dat Adidas voor jan met de korte achternaam zo absurd veel geld aan Juventus overmaakt als kleding sponsor?

            Daarnaast is het de vraag, hoeveel shirtjes verkopen ze vanwege Ronaldo. Hoeveel van deze mensen hadden er sowieso een gekocht ook zonder hem.

            Login om te reageren
            • eferrari zegt

              16 juli 2018 om 22:11

              @dees: die lage percentages zijn niet waar. Clubs als Juventus, Barcelona, Real Madrid en Man United zijn wereldwijd een van de sterkste merken. Uit bronnen van Nike en Adidas zelf kan ik zeggen dat deze marges hoger ligt voor zulke iconische teams. De 580k shirts zijn shirts met de naam Ronaldo achterop het Juventus shirt.

              Login om te reageren
          • kenner zegt

            16 juli 2018 om 20:49

            @eferrari: 580.000 shirts in 24 uur. Geloof je dat zelf ?? Ze zijn ook geen 120 euro hoor. Eerder 60-70 euro.

            Login om te reageren
            • eferrari zegt

              16 juli 2018 om 22:07

              @kenner: https://store.juventus.com/it/545/25366/juventus-maglia-gara-home-authentic-201819?player=7 hier, kenner

              Login om te reageren
        • Stefje zegt

          16 juli 2018 om 14:57

          @dees: Hoeft ook niet in 1 jaar. Je pakt ongeveer 50 mio per jaar aan Ronaldo merchandising, de rest verdien je terug aan nieuwe sponsoren (en dat zijn er goeg met hem) en in de extra opbrengsten van de CL. Ze verkopen hem over 2 jaar voor 50 mio aan China of Amerika en terug is je investering plus wat je aan winst over houdt…

          Login om te reageren
          • dees zegt

            16 juli 2018 om 16:47

            @stefje: En hoe haal je 50mln per jaar aan Ronaldo merchandising binnen?
            Per jaar pakt Juventus ongeveer 20mln per jaar aan merchandising (staat in hun jaarcijfers). Dus Ze gaan nu 70mln per jaar pakken? Nee.

            Login om te reageren
            • Stefje zegt

              16 juli 2018 om 18:31

              @dees: mwah, nu al 500k shirtjes verkocht. Die 50 mio gaan ze wel halen hoor;

              https://www.google.nl/amp/s/www.fourfourtwo.com/features/juventus-sold-over-half-a-million-cristiano-ronaldo-shirts-first-24-hours%3F_format%3Damp

              Login om te reageren
        • bmwe46m3balling zegt

          16 juli 2018 om 16:19

          @dees: jij snapt niks van voetbal. Juventus 20 mil per jaar? Ze pakken alleen al 100+ miljoen inkomsten met Champions League. dan praten we nog niet eens over competitie, spelers verkoop, sponsors, ticketverkoop en nog heel andere dingen.

          Wist jij dat Ajax (weet niet of het nu nog steeds zo is) 120 miljoen netto omzet al maakt op jaarbasis. 50 miljoen winst. Terwijl ze al jaren bagger opereren in de Champion league. Hoe dan? Business. Ze zitten bij de top 20 van de wereld.

          Die bedragen in voetbal en basketbal (NBA) zijn tegenwoordig zo hoog dat is niet normaal meer. James harden (NBA) heeft een 5 jarig contract getekend voor 228 miljoen euro! (45,6 miljoen per jaar) ik bedoel maar.

          Login om te reageren
          • dees zegt

            16 juli 2018 om 16:59

            @bmwe46m3balling:
            Ik snap niets van voetbal? Je bent je bewust dat je de jaarcijfers van Juventus gewoon kunt inzien net zoals van vrij veel andere clubs?
            De inkomsten van Juventus komen grotendeels van TV gelden en om 120mln aan de CL over te houden moet je de finale halen, dit zijn gewoon dingen die je kunt opzoeken.
            Mocht je het niet geloven dan heb ik deze link voor je:
            http://www.juventus.com/en/club/investor-relations/financial-reports/statements-and-reports/2016-17.php

            Login om te reageren
          • dees zegt

            16 juli 2018 om 17:00

            @bmwe46m3balling:
            Ps, de winst van Ajax is zo ongeveer volledig afhankelijk van de verkoop van spelers, dit doen ze expres.
            En ze draaien zo goed vanwege een salaris cap.

            Login om te reageren
            • bmwe46m3balling zegt

              16 juli 2018 om 17:47

              @dees: ja dat snap ik, en ik kom op hele andere cijfers uit. Het dubbele in een halfjaar tijd en dan moet de rest van het seizoen nog. Vorig jaar met chamipons league hadden zij 72 miljoen euro winst gemaakt in de eerst helft van het seizoen. En ze hebben meer gekregen (120 miljoen) vergeleken met real Madrid (80 miljoen) die toen won terwijl zij verloren.

              En Ajax doet dat zeker heel goed. Mogen andere clubs een voorbeeld aan nemen ja.

              Login om te reageren
    • dees zegt

      16 juli 2018 om 14:38

      @sollie1984: Echt hoe dat dan?

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        16 juli 2018 om 14:43

        @dees: extra reclame inkomsten en sponsers

        Login om te reageren
  2. BRuud zegt

    16 juli 2018 om 14:13

    Alternatieve titel: “Fiat mondt uit in hilarische flop”

    Login om te reageren
  3. ericc zegt

    16 juli 2018 om 14:23

    Sinds Lapo zijn eigen verfraaiingsfirma heeft (voor auto’s, boten, vliegtuigen,…), zal hij zich niet echt bekommeren om het Fiat-concern vermoed ik.

    Login om te reageren
  4. ikleesookoverautos zegt

    16 juli 2018 om 14:28

    Ronaldo heeft zijn Ferrari wel lekker samengesteld.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      16 juli 2018 om 14:40

      @ikleesookoverautos: Krijgt hij gelukkig als auto van de zaak. Had hij anders nooit kunnen betalen :D

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        16 juli 2018 om 15:56

        @dees: ik maak wel een beetje zorgen.. zou hij erover nagedacht wat de bijtelling van zo’n ding is? Tijd voor een giro nummer en tv actie denk ik!

        Login om te reageren
  5. jorden zegt

    16 juli 2018 om 14:30

    “Of doorsnuiven, in het geval van Lapo”

    Het is een wat excentrieke vogel, maar hoezo moet zijn naam door het slijk, in een artikel waarmee hij niets van doen mee heeft? Zou toch wel erg zijn als je in je leven geen foutjes meer kan maken, zonder dat het levenslang aangehaald wordt.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 juli 2018 om 15:18

      @jorden: nou ja, een keertje, een keertje. De man heeft het er wel een beetje naar gemaakt niet. https://www.autoblog.nl/auto/fiatlapo-elkann

      Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      16 juli 2018 om 15:30

      @jorden: Ik heb een tijdje in de UK gewoond en had daar een Italiaanse huisgenoot. Die wist me te vertellen dat Lapo in Italië echt gekend is als de nationale coke snuiver! ?

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      16 juli 2018 om 16:09

      @jorden: hoezo naam door het slijk? Het is 2018, kan iemand het nog schelen dat hij Coke snuift? Hele volksstammen doen het tegenwoordig, van raveteefjes tot de elite. Boeiend..

      Login om te reageren
  6. cloverleaf zegt

    16 juli 2018 om 14:32

    In Nederland doen we nogal eens laatdunkend over vakbonden. En sommige lijken inderdaad op een PvdA communistisch bolwerk. Maar kijk naar de ZZP-ende TNTpost bezorgers en hun niet bestaande secundaire arbeidsvoorwaarden. Juist in deze tijden van automatisering en steeds maar groter wordende bedrijven wordt het belang van de medewerker niet op waarde geschat. Alles voor de aandeelhouders!

    Rant over..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      16 juli 2018 om 14:48

      @cloverleaf: De PvdA heeft hier juist een groot aandeel in; de ingevoerde eisen en straffere arbeidsovereenkomsten, waardoor het onaantrekkelijker wordt om een vast contract aan te bieden, de bezorgers gaan daarop in om zich als ZZP’er aan te bieden waardoor je niet aan elkaar ‘vast’ zit. Natuurlijk helpt het niet mee dat je aan de onderkant van de markt zit, iedereen kan natuurlijk pakketjes bezorgen waardoor je enorm veel concurrentie hebt, eigenlijk een overvloed aan bezorgers. Helaas is dit onderdeel van economische vooruitgang en vrijwel niet te voorkomen. Als je dingen gaat veranderen wordt bezorgen waarschijnlijk duurder (ironische is dat men dan wel weer gaat klagen, en de bezorger’s secundaire arbeidsvoorwaarden hen aan hun aars kan oxideren) waardoor het sneller geautomatiseerd zal worden, en er dus geen werk meer zal zijn voor deze mensen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 juli 2018 om 17:44

        @lekkaah: ik zie het juist andersom, dat de bezorgers, bouwvakkers en anderen massaal ontslagen worden om als ZZPers weer hetzelfde werk te gaan doen. Waarmee kunnen de werkgevers in hun rol als opdrachtgevers nu met individuen onderhandelen en deze zwakkeren op de arbeidsmarkt zo gemakkelijk kunnen uitknijpen. Want een ZZPer draagt zelf zijn werkgeversrisico en zou voor de klant per definitie duurder moeten zijn dan een medewerker in vaste dienst. Wat de ZZPers eigenlijk nodig hebben is een vakbond, maar ja het teloor gaan van de vakbonden is juist wat deze ellende mogelijk gemaakt heeft en ondernemers kunnen zich niet verenigingen want dat is kartelvorming. Het is een duivels probleem, eigenlijk zou het ZZP fenomeen vanuit de maatschappij sterk ontmoedigt moeten worden.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          16 juli 2018 om 20:20

          @mashell: Ik weet wat een ZZper is, die heeft overigens ook genoeg voordelen voor hen, afgezien dat ze daarmee meer werk kunnen vinden, maar je verdraait mijn woorden een beetje, ik opper juist, dat het gevolg van vakbonden, en strenge wetgeving tegenover de werkgever, dat personeel aannemen steeds zwaarder wordt voor de ondernemer en dat komt met name door de strengere wetgeving waarin de PvdA een groot aandeel in heeft (gehad, hihi), je ziet overal om je heen dat door die steeds onrealistischer wordende vereisten tegenover de werknemer, dat dit dus averechts werkt. Het gaat steeds verder, bedrijven zijn genoodzaakt zich failliet te verklaren of hun toko voor een symbolische euro te koop te zetten.. het is natuurlijk ook makkelijk he, aandeelhouders dit aandeelhouders dat, de rijken worden rijker blabla je kent het allemaal wel. Een vriend werd ook 2x bij verschillende werkgevers na 2 jaar losgelaten want wettelijk zit er dan een vast contract aan te komen. Kan dan de werkgever de schuld geven maar als hij in een branche zit waarin genoeg potentieel aanbod is aan personeel dan is dat vervelend maar dan.. Hoe ver ga je? Ga je straks direct vast contract verplicht stellen? Had prima gekunt hoor, maar je hebt met een globaliserende economie te maken en daarmee maak je uiteindelijk je eigen economie kapot. De balans moet gevonden worden mashell, het is niet de bedoeling dat het alleen maar van 1 kant moet komen. De pvda en vakbonden hebben het niet voor niets zo zwaar nu in NL, ze moeten misschien gaan denken om het een landje verder op te zoeken, waar de kloof tussen werkgever en werknemer wel nog werk aan te verrichten valt. Als je nog verder gaat krijg je een soort Maduro samenleving, dan ben je binnen de kortste keren aan de beurt als economie. ZZP is niet voor de lol ingevoerd, dat is ingevoerd omdat de economie dat nodig had, dets it.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            16 juli 2018 om 22:54

            @lekkaah: je kon er niet verder naast zitten. We hebben de laatste jaren een enorme verslechtering van de arbeidszekerheid gezien, onder mooie woorden als versoepeling van het ontslagrecht, maar het is een gewoon een verslechtering die leidt tot een twee klassen maatschappij, zij met een vaste baan en zij zonder. Al die verslechtering die gebracht is met “maar dan wordt het gemakkelijker voor bedrijven om mensen in vaste dienst te nemen” heeft alleen maar tot meer flexibilisering en tweespalt geleid. Bedrijven zagen in de versoepeling van de wetgeving een signaal dat ze op de “goede weg” waren, uitbuiten van zwakkeren is volgens de regering iets goeds. Maar dat doet de economie alleen op korte termijn goed. Wist je dat meer dan helft van de ZZPers geen pensioenvoorziening heeft? Om over een arbeidsongeschiktheidsverzekering maar te zwijgen. Die landen als er iets misgaat of ze gewoon oud worden gewoon in de bijstand. Waarom hebben ze die basisvoorzieningen niet? Is hen te duur, dat past niet in hun tarieven. Feitelijk komt het er op neer dat de ZZPers de twee basispijlers van het ondernemerschap, een goede prijs kunnen onderhandelen en goed voor jezelf zorgen, niet waar kunnen maken. Dit soort mensen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen. Iets wat, anders dan de economie stimuleren, wel een echte overheidstaak is. Daarom wordt het tijd om bedrijven die met ZZPers werken, die na één enkel jaarcontract geen contract voor onbepaalde tijd geven of zelfs aan 0 uren contracten (wat gewoon een eufemisme voor werkeloosheid is) doen gewoon zwaarder aan te slaan met sociale premies. Deze bedrijven wentelen ondernemersrisico af op de samenleving, prima maar dan stuurt de samenleving daarvoor wel een factuur, een hoge factuur. Bedrijven worden al jaren teveel gepamperd in dit land. En om het eens over auto’s te hebben: weg met de grijskenteken regeling (yep, een oud PvdA idee) hebben ze in Duitsland ook niet, stoort de economie niet, maar wordt de dagelijkse busjesparade in de ochtendspits wel een stuk minder groot en de parkeerdruk in de wijken een stuk minder.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              17 juli 2018 om 08:26

              @mashell: maar tot hoever ga je als overheid in het beschermen van de ZZPer? Wordt jij nooit gek dat je hier af en toe als kleuter behandeld wordt door de overheid? Het probleem is mashell, dat al die punten van jou goed klinken op papier, in de werkelijkheid onmogelijk is. Wat heeft 50 jaar socialisme ons gebracht? Onze kinders kunnen geen lening krijgen, we gaan waarschijnlijk werken tot ons 70e straks en werkgevers worden het land uitgepest. Wat is de grens vraag ik mij af, wanneer er geen werkgever over is? Je versnelt hiermee juist het afnemen van de werkgelegenheid in ons kikkerlandje, en de automatisering.
              Maw jij doet alsof er geen alternatief voor arbeid is, er is altijd een alternatief uiteindelijk. Daarom moet je als overheid de balans juist op dat punt houden waarbij de werknemer nog zijn meerwaarde behoud, waarbij het rendabel blijft voor de werkgever. Je moet het niet te duur maken. De enige manier waarop jouw verregaande sociale plannen zouden werken zou zijn in een gesloten, protectionistisch, door de overheid gecontroleerde economie. Een beetje China, zeg maar.. en zeg nou eens eerlijk, staken is hedendaags vaak gewoon ordinair misbruik maken van je recht in NL, een beetje net als demonstreren tijdens de herdenking. De secundaire voorwaarden die je bij het stadshuis krijgt zul je nooit bij een commerciele werkever krijgen… 4% loonsverhoging per jaar, 50 dgn per jaar vrij, 2 kerstpakketten per jaar.. lol, en neem mij niet kwalijk maar 50% wat daar zit is gewoon werkverschaffing, die kerels met knuffeltjes aan hun rugtas gehangen, die kunnen nergens anders ‘aan de bak’ hoor

              Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          16 juli 2018 om 20:32

          @mashell: hear hear! Zeker voor zulke grote bedrijven. Eigenlijk zou je een regel moeten creeeren dat bij een bedrijf van meer dan 50 FTE werknemers 80 procent in vaste dienst is..

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            16 juli 2018 om 20:38

            @cloverleaf: een soort utopia creeeren, leuk idee.. op papier

            Login om te reageren
            • cloverleaf zegt

              16 juli 2018 om 20:55

              @lekkaah: hoezo? Prima te combineren met een soepeler ontslagrecht. Wat gaan we over 40 jaar doen met al die zzp-ers zonder pensioen. Problemen doorschuiven naar onze kinderen?

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                16 juli 2018 om 21:00

                @cloverleaf: icm soepeler ontslagrecht zeker mee eens, linksom en rechtsom moet er wat bewogen worden, de vakbonden zijn echter nooit tevreden.. (uiteraard is dat ook hun meerwaarde)

                Kanttekening: pensioenfondsen krijgen binnen enkele jaren sowieso een groot probleem, ze zijn sinds de crisis verplicht ‘investment grade’ schuldpapier aan te kopen en niks daaronder, hierdoor zijn de prijzen van dit papier de daken uitgeschoten. Zodra de rente stijgt zal dit papier enorm in waarde verminderen en zullen de balansen dus enorme klappen te verwerken krijgen

              • mashell zegt

                16 juli 2018 om 23:03

                @lekkaah: als de rente (ooit weer) stijgt kunnen pensioenfondsen weer minder risicovol beleggen en zijn ze dus goedkoper uit. Dat schuldpapier is juist zo duur omdat de rente zo laag is. Klassieke auto’s, kunst, onroerend goed, aandelen, schuldpapieren, het kapitaal zoekt krampachtig naar iets met een hoger rendement dan sparen. Eigenlijk past de lage rente helemaal niet bij de hoogconjuctuur die we nu beleven. Het enige lichtpuntje is dat de volgende crisis, vanwege de lage rente, een heel zware wordt (zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw). Dat zal het socialisme weer versterken en economisch liberaal gedachtegoed wat nu heerst verzwakken.

              • lekkaah zegt

                17 juli 2018 om 07:46

                @mashell: je spreekt jezelf tegen, juist door de hoogcontjunctuur zou de rente idd moeten stijgen, dat doet het juist niet doordat we een valuta delen met landen die weigeren meer economisch gericht te handelen (cq te sociaal, zoals italie en spanje), je ziet nu dat landen beginnen naar rechts te bewegen omdat ze inzien dat ze eigenlijk niet zoveel te maken willen hebben met hun buitenlandse buren
                Dat schuldpapier staat al op het boek van de pensioenfondsen, die zullen met elke renteverhoging een tik naar beneden gaan krijgen, dus gaatheel veel geld kosten

  7. povel zegt

    16 juli 2018 om 14:35

    Hahah prachtig. Zelfs iets waar ze heel goed in zijn ( staken), kunnen ze niet fatsoenlijk organiseren.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      16 juli 2018 om 18:24

      @povel: kijk. Een echte Italië kenner.
      Mensen hier moeten eens wat meer kijken naar hun eigen land. 50 jaar socialisme heeft niet echt de welvaart voor de gewone man gebracht.
      Werken tot 72 jaar. Lager opgeleide hebben geen kans meer om vervroegt op pensioen te gaan. En ga zo maar door. In Italië gaat het niet beter. Maar kijk vooral eens naar je eigen sores.

      Login om te reageren
      • povel zegt

        16 juli 2018 om 20:10

        @pa045: Dit zijn helaas mijn eigen sores, omdat ik in Italie werk en ook het merendeel van mijn tijd doorbreng. Dit land is door en door rot.

        Login om te reageren
      • povel zegt

        16 juli 2018 om 20:18

        @pa045: inderdaad. Aangezien ik in Italie werk en het merendeel van de tijd in Italie woon, heb ik dagelijks met de, corruptie, bureaucratie en het disfunctioneren van de maatschappij te maken. Daarom zijn dit dus helaas mijn sores. Dit land is zo door en door rot. Bij ons zijn de stakingen vooral vrijdag middag en minstens 10 keer per jaar. Als ik dan vraag waarvoor er gestaakt wordt, kan er zelden iemand antwoorden.

        Login om te reageren
      • povel zegt

        16 juli 2018 om 20:34

        @pa045: ik kan mijzelf inderdaad Italië kenner noemen. Ik werk en woon al jaren in Italie. Daardoor zijn dit helaas mijn sores. Ik heb regelmatig met de bureaucratie, corruptie en het disfunctioneren van de maatschappij hier te maken. Waar ik werk wordt er regelmatig gestaakt, alleen op vrijdagen, waarom zou dat toch zijn ? Als je ze dan vraagt waarom er gestaakt wordt kan niemand je antwoorden. Dit land is door en door rot.

        Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    16 juli 2018 om 14:54

    Waarschijnlijk lag de rest van het personeel ergens lekker aan het water van het zonnetje te genieten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2018 om 15:12

      @hubert: niet komen opdagen bij de staking is toch de ultieme staking?

      Login om te reageren
      • povel zegt

        16 juli 2018 om 15:21

        @mashell: haha inderdaad!

        Login om te reageren
  9. escort77 zegt

    16 juli 2018 om 15:12

    5 stakers. Oftewel meer dan de helft van het ledenbestand van de FNV. Noem dat maar niets…

    Login om te reageren
  10. jeroenwz zegt

    16 juli 2018 om 15:52

    De mensen op de werkvloer bij Fiat hebben al 10 jaar geen enkele salarisverhoging gehad en hebben wel te maken met een inflatie van 10%. Waarom zou je dan moeilijk doen over een voetballer die 100 miljoen kost en 30 miljoen (plusminus) per jaar gaat verdienen?

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    16 juli 2018 om 17:18

    De vakbond had hun fiat niet gegeven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North