• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab-Spyker deal is rond!

Auteur: Alwood, gepost 23 februari 2010 om 18:24 – 40 Reacties

Spykersaab

Tijd om alle “nay-sayers” definitief de mond te snoeren. Waar eerst leningen nog op zich lieten wachten, stroomde later het geld binnen. Vandaag is de deal helemaal rond. Saab zal als zusterbedrijf van Spyker Cars onder de vleugel van het overkoepelend Spyker Cars N.V. een nieuwe toekomst tegemoet rijden.

De toekomst zal uit moeten wijzen of het daadwerkelijk kan. Of een kleine sportwagen fabrikant daadwerkelijk een groter merk over kan nemen. Vooralsnog kunnen we Spyker alleen maar heel hartelijk feliciteren met de deal. Voor een prikkie hebben ze een veel groter merk met flinke geschiedenis op de kop getikt. Er staan mooie plannen klaar om Saab zich weer te laten onderscheiden van de grijze massa. Brutaal, sportief en milieuvriendelijk zijn de trefwoorden.

Gelukkig staat er al een nieuwe 9-5 klaar om de komende jaren mee door te komen. De nieuwe 9-3 laat nog even op zich wachten en zal de eerste Spyker-Saab worden. Met een beetje geluk zien we die misschien wel weer terug in het WRC. Na de Formule 1 mogen oude merken ook wel weer eens terugkeren in de rallysport.

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Saab, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « Mercedes Sport: tunen kunnen we ook zelf
Volgend bericht: Frankrijk vreest voor lege tankstations door staking »

Lees Interacties

Reacties

  1. RobinS zegt

    23 februari 2010 om 18:29

    Halleluja! Laat die 9-5 maar komen!

    Login om te reageren
  2. mclarenf1lm zegt

    23 februari 2010 om 18:30

    Yes Veel succes aan Spyker toegewenst

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    23 februari 2010 om 18:32

    Keeping the fingers crossed.

    Login om te reageren
  4. G55AMG zegt

    23 februari 2010 om 18:38

    Spyker zal het niet langer volhouden dan 1 jaar!

    Login om te reageren
  5. Neluz zegt

    23 februari 2010 om 18:42

    in dit zinnetje: “De nieuwe 9-3 laat nog even op zich wachten en zal de eerste Spyker-Saab worden.” staat spyker-saab, en in de titel saab-spyker. Wat is het uit eindelijk nou geworden?

    Login om te reageren
  6. Geert Schoots zegt

    23 februari 2010 om 18:43

    Wat ik toch vreemd blijf vinden is dat Muller zich verder helemaal niet wil bemoeien met de day to day business bij Saab. Als je het roer om wil gooien bij zo’n bedrijf zul je toch op zijn minst achter het roer moeten gaan staan. Maar goed, ik ben ergens toch wel optimistisch dat het iets gaat worden…

    Ben ik trouwens de enige die om een of andere reden ineens steeds meer Saab’s ziet rijden?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 februari 2010 om 18:56

      @Geert Schoots:

      Muller is meer een praalpoppetje met een snikkel.

      Login om te reageren
    • Ahura zegt

      23 februari 2010 om 19:01

      @Geert Schoots: lol ik let er ook op. Ik zie dagelijks echt veel Saabs! Meestal wel de oudere modellen

      Login om te reageren
  7. MondeoMK2 zegt

    23 februari 2010 om 19:01

    @Geert, het ligt niet aan jou, ik zie er ook opvallend veel rondtuffen en niet omdat m’n collega er ook 1 heeft.
    Belangrijkste voordeel voor Spyker is toch wel dat er nu een groter dealer netwerk is.

    Login om te reageren
  8. wim vandenbussche zegt

    23 februari 2010 om 19:04

    Ik ben zelf een saab fan en heb twee 900’s en een 9 5 gehad. Nu heb ik nog een cabrio. Ik ben dus heel blij dat het merk gered is. Ik vraag me alleen af hoe een klein merk als Spyker zou kunnen wat GM niet kan. GM heeft alle mogelijke schaalvoordelen en kon allerlei onderdelen van andere GM merken gebruiken om goedkoper te produceren. En nog heeft GM geen winst kunnen maken met het merk. De schaalvoordelen vallen nu weg dus het wordt in principe duurder om te produceren. Benieuwd hoe men dat voor elkaar krijgt ?

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      23 februari 2010 om 19:44

      @wim vandenbussche: En nog heeft GM geen winst kunnen maken met het merk.

      Ik weet niet waar je de afgelopen maanden hebt gezeten, maar in ieder geval niet op Autoblog. GM kòn wel winst maken met Saab maar wílde het simpelweg niet. GM maakt in Amerika veel, laten we het houden op kwalitatief mindere, auto’s waar ze niets op konden verdienen. Die verliezen hebben ze zoveel mogelijk naar Saab toegeschoven omdat het belastingtechnisch gunstiger voor ze was om verlies te maken in Zweden. Helder?

      Terug on topic; Hoe vet dat het nu echt rond is. Ik wens Victor en de Saab-mensen veel succes! En nu hopen dat de wind van alle reaguurders maar snel gaat liggen. Ik gun het ze wel.

      Login om te reageren
    • Roland zegt

      23 februari 2010 om 20:35

      @wim vandenbussche:

      Ik denk dat de schaalvoordelen bij GM Saab juist de das om hebben gedaan; het waren geen Saabs meer.

      VAG doet dat inderdaad een stuk beter, maar heeft het voordeel dat het OF volumemerken zijn (VW, Audi, Skoda, Seat) OF ijzersterke merken (Lamborghini, Bentley, en nu Porsche) EN meer investeert in modellen, facelifts, nieuwe motoren etc.

      Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    23 februari 2010 om 19:06

    Brutaal, sportief, milieuvriendelijk… dat klinkt als een mooie toekomst. Het is tijd voor echte Saabs. Als Spyker dat kan bewerkstelligen is het helemaal goed.

    Login om te reageren
  10. Something zegt

    23 februari 2010 om 19:11

    Ben benieuwd…. spyker flopt zelf maar koopt wel een veel groter merk?

    Login om te reageren
  11. jan1666 zegt

    23 februari 2010 om 19:13

    Kheb vandaag de Saab’s geteld in het dorpje waar ik was

    17!

    op…200 huizen ofzo..

    Login om te reageren
  12. LJ zegt

    23 februari 2010 om 19:13

    ik ben ook erg benieuwd, maar als het ze lukt om dit tot een succes te maken dan heb ik meer dan diep respect
    ik wens ze iig veel succes!

    Login om te reageren
  13. mclarenf1lm zegt

    23 februari 2010 om 19:16

    @Geert Schoots: Ik zie ook al veel meer Saab’s dan normaal

    Login om te reageren
  14. Flamingo zegt

    23 februari 2010 om 19:20

    @Neluz

    Het is Saab-Spyker

    Login om te reageren
  15. Geert Schoots zegt

    23 februari 2010 om 19:24

    Zouden eigenaars massaal besloten hebben om hun favoriete merk te promoten door maar zoveel mogelijk rond te gaan rijden misschien?

    Login om te reageren
  16. carpicture555 zegt

    23 februari 2010 om 19:26

    jammer dat het ze toch nooit zou lukken, en ik vind het ook jammer dat de nieuwe 95 eigenlijk gewoon een opel insignia is.
    een beetje het verhaal van de aston martin cygnet. maak er een leuke auto van, maar het is en blijft toch altijd een auto van een ander merk die er eigenlijk ook helemaal niet verkeerd uitziet.
    hoop desondanks dat nieuwe modellen GEEN gelijkenissen meer hebben met GM- modellen.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      24 februari 2010 om 00:53

      @carpicture555: wat een kul. De Cygnet IS een iQ met aanpassingen. De 9-5 lijkt totaal niet op een Insignia. Het staat alleen op het (verlengde!) platform van die Opel en bv stuur en enkele knopjes komen overeen. Who cares? Audi’s zijn toch ook gewoon afgeleid van VW’s?

      Login om te reageren
      • avdb zegt

        24 februari 2010 om 09:45

        @ carpicture555 en @Ahura: Het is nog sterker! Je zou je moeten afvragen wat er van de Insignia zou zijn geworden zonder het gegeven dat op dezelfde basis ook de 9-5 werd ontwikkeld. In andere woorden: de kans is groot dat de Insignia dan een simpeler auto zou zijn geworden.
        Je zou zelfs kunnen stellen dat de Insignia is afgeleid van de 9-5.

        Login om te reageren
  17. BakPouwww zegt

    23 februari 2010 om 19:35

    yuh ik wens spyker veel succes toe

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    23 februari 2010 om 19:51

    De 9-3 de eerste SpykerSaab?? Is GM daar dan nog altijd niet mee bezig? Die auto is ondertussen wel al 8 jaar oud hé. Niet verwonderlijk dat ze alles verkl°ten bij GM. Durf wedden dat de Golf 7, Peugeot 309 en de volgende Toyo Auris al over halfweg zijn in de ontwikkeling.

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    23 februari 2010 om 19:53

    Het werd tijd…
    Nu eens zien wat Spyker met dit merk zal aanvangen??
    Ik wacht tot ik de 9-5 op de baan zie… ;)

    Login om te reageren
  20. Stefan-Venema zegt

    23 februari 2010 om 20:22

    let op, over 2 jaar lees je één van deze koppen: “Victor Muller wil Volkswagen overnemen!” óf “Spyker Cars N.V. is failliet verklaard.”

    Login om te reageren
  21. JW zegt

    23 februari 2010 om 20:27

    @Robbie, I hate to tell you ‘I told you so’, but I told you so. ;)

    Login om te reageren
  22. Dino zegt

    23 februari 2010 om 20:36

    Laten we allemaal een Saab kopen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    23 februari 2010 om 20:51

    Jaaaa! Het is van “ons”:D Whoohoo! En ik zag laatst een nieuwe Saab rijden, zijn eigenlijk verdomd mooie auto’s! Ik hoop echt dat Spyker er iets moois van kan maken, en dat de Spykertjes nog gaver worden;) We shall see, iig good luck to Spyker!

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    23 februari 2010 om 21:02

    Heerlijk dat het rond is. Toch leuk, om een ‘Nederlands’ (of Russisch) merk erbij te hebben. Ik ben benieuwd of er nu meer Saabs verkocht gaan worden. Niet tov rampjaar 2009 natuurlijk, maar tov ooit.

    En over het zien van meer Saabs… Misschien dat een paar liefhebbers gezien de laatste tijd uit trots hun Saab uit de garage hebben gehaald, maar het zullen er echt niet meer zijn, je let er alleen meer op. Heb ik af en toe ook met een bepaald model dat in het nieuws is.

    Login om te reageren
  25. Laue zegt

    23 februari 2010 om 21:23

    waar is onze saab fanboy???

    -ontopic: ik hoop dat er veel moois uit komt uit deze deal.

    Login om te reageren
  26. TINUS zegt

    23 februari 2010 om 22:14

    Raar dat iedereen maar blijft twijfelen of spyker niet te klein voor Saab is, als Antonov zelf Saab had gekocht. Had iedereen gezegd, goh een rijke rus, was te verwachten.

    Login om te reageren
  27. Tripple zegt

    23 februari 2010 om 22:33

    het is niet zo dat er nu ineens veel meer saabs rondrijden, maar nu let je er op elke keer als je een saab ziet..

    Login om te reageren
  28. spykerboy zegt

    23 februari 2010 om 22:38

    veel success spyker, ff kijken of eht al tijd is om me aandelen te verkopen, voordat ze weer wegzakken :P

    Login om te reageren
  29. Koen zegt

    24 februari 2010 om 00:37

    Geweldig nieuws!

    @RenesisHP Op de man spelen is altijd een uitweg voor sukkels die het niet over de inhoud kunnen hebben, zou ik hier kunnen zeggen. Maar dat doe ik natuurlijk niet!

    Login om te reageren
  30. *Junkreader* zegt

    24 februari 2010 om 04:20

    ipv te zeiken zouden jullie mms eens kunnen overwegen of jullie nieuwe leasebak niet beter van saab-spyker zou komen.. moet ik als Belg jullie Nederlanders een beetje trots bijbrengen? Saab=cool en Spyker=Subzerocool…. kan alleen maar goed gaan, als genoeg mensen individualist zijn…en? wat zijn jullie? schaapjes of gunnen jullie Victor Muller succes? Ik rijdt Saab-Spyker gaat nog status krijgen, geloof me, ik ben al klant…

    Login om te reageren
  31. Svenska Aeroplan AB zegt

    24 februari 2010 om 10:06

    @ Laue: hier ben ik! Was nog even aan de champagne…
    :D

    Tja, bizar dat het gelukt is!
    Wie had dat een half jaar geleden gedacht?

    @ Geert Schoots: Er zit in Zweden bij Saab Automobile al jaren een top management. Die is de laatste jaren overschaduwt door GM Europe, waar meer en meer verantwoordelijkheden naartoe gingen. Ga maar na: de 9-3 is nog ontworpen door Michael Mauer, nu hoofd design bij Porsche en een grote naam. Maar ook design is naar GM Europe gegaan. Ging gewoon achteruit, terwijl er een topteam in Zweden zat, en nog steeds zit! Die nu weer de verantwoordelijkheid te geven is 1 van DE redenen dat ik geloof dat het gaat lukken.

    Daarnaast zal dee marketing belangrijk worden. Kijk naar Audi nu met hun gi-gan-ti-sche campagne ’30 jaar Quattro’. Als Saab budget had gehad dit 3 jaar geleden precies het moment dat ieder ander merk ook aan de Turbo is gegaan)hetzelfde te doen met ’30 jaar Turbo’ had het nooit zover gekomen!

    En laat Muller nou net WEL goed zijn in marketing!
    Dus die combinatie moet het gaan doen

    Login om te reageren
  32. Timo zegt

    24 februari 2010 om 11:35

    Voor jullie Nederlanders is er geen twijfel, jullie kopen gewoon een SAAB want dat is nu van een Nederlandse eigenaar….Maar SAAB kan niet overleven van Nederland alleen….en alleen nog maar bij jullie zuiderburen denken ze er allemaal hetzelfde over ” Een saab kan ik me niet riskeren want wat gaat er gebeuren?! ”

    Dus ik denk dat SAAB hetzelfde lot zal ondergaan als MG ROVER , eenmaal dat het vertrouwen geschonden is……

    Laten we hopen van niet…..

    Login om te reageren
  33. 406_v6 zegt

    24 februari 2010 om 15:17

    Nou, zo’n nieuwe 9-4x lijkt me wel wat, setje echte Spyker-banden eronder voor de winterse omstandigheden :mrgreen:

    Login om te reageren
  34. marc zegt

    25 februari 2010 om 12:44

    @Timo
    De afgelopen jaren werden er meer Saabs in Belgie dan in Nederland verkocht

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North