Autoblog advies: onbeschoft dikke stationwagon voor 25.000

Auteur: , 111 Reacties

Het blijft toch een lekkere categorie!

Audi S6 Avant (C6) '08

Richard heeft op dit moment Tesla Model 3. Net als duizenden andere Nederlanders heeft hij de hipste auto van het moment op de zaak staan. Aangezien Richard de meeste kilometers zakelijk maakt, was het de beste optie. Anders moest hij wachten op de Kia Niro en dat vond hij net zoiets als wachten op een tube kukident.

Helaas is Richard niet eens te spreken over zijn eigen Tesla, die hij naar eigen zeggen ‘geen auto’ noemt. Ja, hij is best snel, rijdt niet onaardig en is best praktisch. Maar hij is lelijk, de zitpositie is verschrikkelijk en aan alles lijkt het alsof de auto slechts voor 70% af is. Na het lezen van dit artikel kan Richard niet anders dan beamen dat ook hij de auto voor de besparingen heeft gekozen. Daarnaast slaat Richard de spijker op zijn kop: “Als Opel een elektrische Insignia had staan of ik een elektrische Peugeot 508 kon kiezen had ik het direct gedaan.”

Maar wat nu verder? Richard reed voorheen, heel erg saai, bijna altijd dezelfde auto. Dankzij een bevriende Jaguar-dealer heeft hij al diverse roofkatten gehad. De Tesla kan hij gebruiken, maar als hij daar niet in rijdt, is zijn vrouw ermee op pad. Zij is namelijk wél gecharmeerd van het Amerikaanse merk. Voor privé-gebruik is Richard eigenlijk op zoek naar de dikste stationwagon voor het geld. Hij heeft een budget van 25.000 euro, daarnaast heeft hij wat gereserveerd om de auto in goede staat te krijgen. Aan een gebruikte auto zit altijd wel wat werk. Het liefst was Richard gegaan voor de Jaguar XF-RS Sportbrake, maar ook hij weet dat die auto onbegonnen werk is qua budget. En qua achterbanden.

De wensen van en eisen van Richard in een tabel:

Huidige /vorige auto's:Jaguar X-Type, S-Type, XF, XE, Tesla Model 3
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé
Budget:€ 25.000 (exclusief onderhoud)
Jaarkilometrage:Max 10.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine.
Reden aanschaf andere auto:Hobby auto, vakantie auto
Gezinssamenstelling:2 volwassenen, 2 kinderen, 2 honden
Voorkeursmerken /modellen:Jaguar, Audi
No-go modellen / merken:Geen fan van Aziatisch

Wat mis je door de no-go’s: Eigenlijk niet zo heel erg veel. Japanse merken zijn niet echt vertegenwoordigd als het gaat om stationwagons met meer dan 300 pk. De enige auto die aanmerking komt is de Mitsubishi Lancer Evolution IX Wagon. Dat is de beste keuze als je daadwerkelijk trackdays gaat doen met je stationwagon. Voor het betere Autobahn-gescheur is ‘ie iets minder geschikt. De Evolution Wagon heeft ook een groot nadeel als het gaat om de stuurpositie: je zit namelijk aan de verkeerde kant. Een geweldige hobby-auto, maar voor de beoogde doeleinden nét even te specifiek.

Mitsubishi Lancer Evolution IX GT Wagon '05

Mercedes-Benz E55 AMG Combi (S211)
€ 21.950
2004
170.000 km

Deze E-Klasse AMG Combi is een beetje een combinatie tussen een motorboot en een vrachtwagen. Het is een van de ruimste stationwagons ooit gebouwd. Als je de banken neerklapt komt je tot bijna 2.000 liter inhoud. Niet verkeerd. Tegelijkertijd heb je een 5.4 liter V8 met enorme mechanische compressor. In het budget vind je ook een E63 AMG met de atmosferische 6.2. Die is minder discreet en levert minder koppel onderin. Het is een nuanceverschil, beide zijn erg dik, uiteraard. Dat geldt voor alle auto’s in dit lijstje, maar check daarom goed wat de technische staat is van deze auto’s. Voor je het weet is het een financieel gebed zonder eind.

Mercedes-Benz E55 AMG Combi (S211) '04

Mercedes-Benz C63 AMG Estate (S204)
€ 22.500
2009
170.000 km

Dit is voor velen het ideale pakket. Een anabolen-wagon. De veel te dikke 6.2 liter V8 in een iets te kleine C-Klasse. Bijzonder ruim is deze C-Klasse niet. Met name op de achterbank is er weinig ruimte voor de benen, mede dankzij die sportstoelen. De motor klinkt onbeschoft, ordinair en oorverdovend. Gelukkig ben je aan het kijken naar stationwagons, want het zijn met name de Sedans die optisch ‘verfraaid’ en ‘FULL OPTIONS’ zijn. Om te zien waar je op moet letten bij deze generatie C-Klasse, moet je even aandachtig dit aankoopadvies bekijken.

Mercedes-Benz C63 AMG Estate (S204) '09

Audi RS6 Avant (C5)
€ 22.900
2004
145.000 km

Laten we ‘de grap’ maar meteen maken: zorg voor een Bear-Lock en een goed afgesloten garage. De Audi RS6 is de meest favoriete mobiele pinpas onder het dievengilde. Het is een van de weinige biturbo V8 motoren die echt indrukwekkend klinkt. Je merkt overigens wel aan alles dat het een oude Audi is. Het interieur is behoorlijk gedateerd en die automaat verpest een gedeelte van de lol. Gelukkig heeft de motor voldoende reserves (450 pk en 560 Nm) om altijd snel van zijn plek te kunnen. Deze C5 RS6 Avant is ook minder ruim dan je zou verwachten. Het is echter wel een bijzonder dikke en coole stationwagon, met die uitgeklopte wielkasten en enorme uitlaten. Het is absoluut een bijzondere auto. Onderdelen kunnen rampzalig duur zijn, overigens. In het budget is ‘ie wel redelijk goed te vinden.

Audi RS6 Avant (C5) '04

Audi S6 Avant (C6)
€ 22.950
2008
110.000 km

De C6 Audi S6 is een beetje een ambivalente auto. Dankzij de ‘Lamborghini V10’ denk je dat het iets bijzonders is. Dat is het niet helemaal. De motor klinkt geweldig: huilen en roffelen door elkaar zoals alleen een atmosferische V10 dat kan. Standaard is ‘ie wellicht een tikkeltje discreet, maar een sportuitlaat doet wonderen. De V10 is goed voor 435 pk, maar onwillekeurig verwacht je meer snelheid. Dat komt door het relatieve gebrek aan koppel en het hoge gewicht. Het is wel een geweldige stationwagon met een uitstekend interieur. Voor 25 mille kun je de mooiste exemplaren uitzoeken.

Audi S6 Avant (C6) '08

BMW 550i Touring High Executive (F11)
€ 23.950
2011
140.000 km

De BMW 550i een optie voor als het ietsje discreter mag. Bij de meeste auto’s kun je zien dat ze bijzonder snel zijn. In dit geval is de auto erg snel, maar valt het niet op, zeker als je een exemplaar zonder M-Sport pakket weet te vinden. Alleen de uitlaten verraden het potentieel van V8. Deze is goed voor 408 pk, maar met name het koppel van 600 Nm bij 1.750 toeren in combinatie met de achttrapsautomaat van ZF zorgt voor een aangename versnelling. Het nadeel is dat het niet een ‘dik’ model is. Het is gewoon een erg snelle en discrete 5 Serie.

BMW 550i Touring (F11) '11

Alpina B3 Touring Biturbo(E91)
€ 24.950
2008
165.000 km

Het klinkt stom, maar 25 mille is net een verkeerd bedrag voor een Alpina. Het aanbod is niet heel erg overdadig en het zijn dure auto’s. Een mooie B3 3.3 is geen probleem, maar dan heb je een vrij oude E46 met niet echt heel erg veel power. Niet dat het een slome auto is, maar gevoelsmatig krijg je weinig waar voor je geld. De E91 B3 Biturbo is aanzienlijk sneller, nog sneller dan de 360 opgegeven pk’s suggereren. Binnen het budget zijn er echter niet veel te vinden. Net als de C-Klasse is de 3 Serie niet de ruimste. Doch het is wel een erg dikke stationwagon en daar was het allemaal om te doen.

Alpina B3 Touring '06

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



111 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Doe mij die C63 maar, mooie auto is dat geworden!
@basv: vind je? Ik vind de AMG een ontzettende sjonnie bak.
Een standaard facelift C350 Estate vind ik wel erg fraai.
@reactief: Klopt, maar de voorwaarde is dan ook een “onbeschoft dikke station”. De C63 AMG staat op pagina één van het Groot Handboek der Onbeschoft Dikke Stationwagens (volume 1).
Die F11 550 heeft wel een hoog sleepergehalte, dat zou mijn keuze zijn uit deze lijst
@shibby: mijne ook. Alleen is de 550i erg lastig als touring te vinden. Zeker icm met de must-have opties als komfortinterieur (alles behalve zwart), stop & go, hifi pro en integrale actieve sturing.
@shibby: beter nog de alpina B5 maar van de f11 zit ie nog net boven het budget
@shibby: Een 535i kan ook wel, nog steeds 306 pk en goedkoper in gebruik. Snel genoeg.
@frederik: absoluut, maar de aloude Autoblog-slagzin is “meer pk is meer beter”
CTS-V Wagon voor mij! Mocht dit te koop zijn voor dat geld!
@fmgarcia: als je Lee Towers heet misschien
Geen YOLO-optie?
@joost1990_2: alles in dit rijtje is mi Yolo
@hfdude: volgens mij kan het nog wel extremer, ik ga eens zoeken.
@joost1990_2: Niet echt een stationwagon, maar een Mercedes G65 AMG komt mi aardig in de buurt van Yolo
@joost1990_2: voor 25k?
@marijn90: never mind…
@hfdude: ja, klopt. Normaliter doen we een auto die verdacht goedkoop is en een potentiële geldverslinder. Maar dat zijn ze allemaal in dit geval :-).
Definitief de BMW 550i. Met mooi licht interieur. En de buitenkant lekker onopvallend. Precies van alles het beste
@pignon: Niet te vinden… Kijk er al jaren naar.
@frederik: I found this offer at mobile.de:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=277864311&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

BMW 550i Touring M Sportpaket Head-Up HK HiFi LED
First Registration: 08/2013
Mileage: 86.700 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 37.900
Niet zo’n exotische motor/auto maar een Focus ST station is ook een leuke optie en prima te tunen.
@dave130r: Vooral in zo’n fel kleurtje als dat goudgeel.
YOLO 1
Een Mercedes R500, ruim binnen budget te doen, en je hebt de grootste, meest luxe autobahn cruiser op aarde.

YOLO 2
Cadillac CTS-V Wagon, ze staan zowaar binnen budget op internet en zijn extreem snel en stoer. Je wint daar alle Jalopnik punten mee ;)
550i zonder twijfel.

Overigens heb ik gezeten én gereden in de model 3 en ben ik een pietlut als het gaat om zit en positie. Het zijn absoluut geen BMW sportstoelen, maar zo slecht zit het nou ook weer niet zoals hier wordt voorgespiegeld. Ze zijn wat kort ja, en er zijn in de bediening keuzes gemaakt die ik niet logisch vind, maar de actieradius is weergaloos. Zakelijk gezien heb je geen serieus alternatief en geen reden meer om niet elektrisch te rijden als je niet meer dan 2x per week 450+ km per dag rijdt.

Maar kom op, van alle modellen die je zou elektrificeren .. een Insignia of 508? Die volg ik niet. Heb ze beiden langere tijd moeten rijden, en de wegligging, zitpositie en afwerking is me niet positief bijgebleven.

Overigens is de e-Golf het ook niet, wat een herrie komt er uit die elektromotor als je ‘in rust’ staat en een bizar kleine actieradius voor die prijs.
@bischero: Tesla afzeiken blijft leuk he. Meneer koos zelf voor een Model 3, had ook voor die Kia kunnen gaan maar wilde niet wachten. Altijd Jaguar gereden en nu zeggen dat merken als Opel of (LOL) Peugeot een elektrische 508 zou maken hij opeens daarin zou rijden…suuuuure

Terug naar de vraag: weet niet hoeveel extra centen hij opzij heeft gezet maar een C6 RS6 kan je tegenwoordig al voor iets meer dan 30K op te kop tikken. Qua betrouwbaarheid zijn die auto’s best goed. Ken weinig horrorverhalen en voor de betere dashboardknuffelaar: het blijft een (oude) Audi, dus gewoon goed. Het is wel de ultieme rechte-lijn-cruiser want met meer dan 2 ton wagengewicht en een biturbo V10 vóór de vooras moet je geen lichtvoetig weggedrag verwachten in de bochten.

CTS-V wagon is een tweede optie. Serieus dik van achteren en met 550pk ook vandaag nog retesnel. Die supercharger whine krijgt bij iedereen kippenvel. Alleen wel Amerikaans en weet niet of meneer na zijn tesla ervaring daar nog zin in heeft.

@mopar: de laatste Opel Insignia is weinig LOL aan vind ik. Prima auto, rijdt goed, ziet er netjes uit en niet achterlijk duur. In de juiste uitvoering nog stijlvol ook… Zelfde geldt eigenlijk voor de 508, dus ik snap wel waar het vandaan komt (zeker gezien het overeenkomende prijsniveau).
@racerx: Klopt zeker maar het is geen premium auto. Mensen die eens premium leasen (topic starter zegt altijd Jaguar te hebben gehad) stappen zakelijk niet zo snel over op niet premium auto’s. Vandaar. Ik zeg nergens dat de insignia een slechte auto is.
@mopar: alright, helder. Maar alsnog snap ik wel dat meneer liever een elektrische Insignia of 508 zou willen als die op de markt waren. Een Model 3 is ook niet ‘premium’ en kost in een flinke uitvoering net zoveel als een Model 3, dan zou ik ook liever een auto hebben die goed smoelt en naar je smaak is. De vergelijking vind ik zoals gezegd dan ook niet raar.
@racerx: EDIT: *Een Model 3 is ook niet ‘premium’ en kost net zoveel als een Insignia in een flinke uitvoering.


@racerx: Ik kan dit niet zeker weten in geval van de topicstarter maar Tesla heeft wel de naam “premium” te zijn en daar is het denk ik allemaal om te doen. Als we heel eerlijk zijn is Jaguar ook niet echt premium, die interieurs zijn in vergelijking met de Duitse drie behoorlijk verouderd en kwalitatief staan ze dichter bij Tesla dan bij Audi bijvoorbeeld. Maarja…what’s in a name he.

Persoonlijk zou ik ook niet voor een Model3 gaan, vind het een erg lelijke auto. Dan maar doorsparen voor een modelS of zoals eerder genoemd een normale auto halen. Maar niet welwillend een auto nemen waarvan je weet dat hij lelijk is en daarna gaan lopen klagen dat die er niet uitziet…dat is een beetje knullig vind je niet. Je ogen werkte tenslotte ook voordat je het orderformulier ondertekende.
@mopar: nog nooit een 508 gereden? Ik vond het qua comfort een zeer fijne auto zeker met veel snelwegkilometers zou het een goeie optie zijn.
De 550i. Deze oogt nog het meest moderne van heel het lijstje. Zeker tgo. de eerstgenoemde Audi.
C63 AMG. Heeft alles wat je zoekt en verliest itt de 550i nauwelijks meer waarde. Oftewel: een zeer verantwoorde aankoop.


Ff out of the box denken: als ik jou was zou ik die paar keer per jaar dat je een station nodig hebt gewoon op sunnycars.nl een VW transporter huren of… en steek die 25k in iets echts leuks: 911/370z nismo/etc

Of beter nog. Laat t vrouwke in een ruime station rijden!
@cloverleaf: zijn vrouw rijdt al in de Model 3.
@flutterby: als hij er niet in rijdt…
De allerdikste stationwagen die je kan kopen voor € 25.000 plus nog wat spaargeld om de auto in goede staat te krijgen…

Klinkt als heel dicht bij een Porsche Panamera.
@moveyourmind: Je hoeft dat “dik” natuurlijk niet letterlijk te nemen…
Pas maar op met die BMW 550. Dat is de slechte V8 variant met z’n klepseals en ander dure issues. Lekker laten staan. De 750 heeft dezelfde motor en issues. Daarom wil die niemand. Kijk maar op Gaspedaal. Staan heeeeeel lang te koop. In 2014 is het opgelost dacht ik
@drommedaris: Mooi, klepseals en andere narigheid aanpakken en je hebt voor relatief weinig knaken een dikke wagen.
@racerx: Even klepseals aanpakken? Was voor dit geintje bij mijn 7-serie bijna €7000 kwijt. Wat je relatief weinig knaken noemt.
@mopar: en hoeveel daarvan was arbeidsloon..? 😉 Exactly.
@racerx: dat maakt ’t niet minder geld, of ben je zelf handig?
@racerx: 3K…dus nog altijd €4000 aan onderdelen. En zoals die reaguurder hierboven zegt, dat maakt geen zak uit tenzij je het zelf kunt doen en daar de apparatuur voor hebt. €4000 omdat als je die motor eenmaal uit elkaar hebt je behoorlijk dom moet zijn om niet meteen ook alle slijtageonderdelen zoals distributiekettingen, spanners, waterpompen en koelwaterbuizen mee te nemen. Zo kan je wel eeuwig blijven doorgaan natuurlijk. Het blijft zelden bij een simpele klepseal…

Dus na aankoop van de €25K kosten BMW nog even 30% van de dagwaarde aftikken aan preventief onderhoud vind ik behoorlijk gortig.

@drommedaris: Heeft deze motor ook nog steeds de koelwaterbuislekkages zoals de V8 in de E60 545i? Mooi klusje is dat.
@drommedaris: waar kan ik meer informatie over dit probleem vinden? Ben in de markt voor een gebruikte x50i.
@hfdude: ik zou lekker een Hyundai kopen, die zitten beter in elkaar.
Moest meteen denken aan de Chryster 300C Touring 5.7 Hemi Awd, maar die is inmiddels al aardig bejaard.
Of je gaat voor een diesel nu het nog kan… Je zou denken, 10000km is te weinig voor een smerig dikke diesel. Maar als je zo’n ding eenmaal hebt rij je toch meer omdat “Je de belasting toch al betaald hebt” en voor je het weet zit je op genoeg kilometers dat die diesel uit kan. Bovendien geniet je dan als je in dit segment shopt van het beste wat gemaakt is op dieselgebied ooit…
Uit het bovenstaande lijstje de Audi S6 Avant (C6) voor mij graag.
Echt yolo:
Alfa 156 GTA sportwagon.
Een goede kopen en dan perfect onderhouden. Moet lukken met dat budget.
@Hubert: met dat budget kan je er misschien zelfs een autodelta 3.7 in laten hangen.
Audi S6! Puur om die V10 dat is gewoon goud!!!
RS4 B7
De F11 550i zou mijn keuze zijn, sterker nog, die staat bovenaan de lijst om over een jaar of 2 de 540 op te volgen.
@willeme geen Yolo?

Audi S6 Avant (C6) en dan die v10 helemaal tunen tot op het bot.
@emping: Wat wilde je daaraan tunen? Is niet heel veel eer aan te behalen. Of je moet zelf met turbo’s in de weer gaan. In dit kader bezien is een RS6 V10 slimmer. Maar buiten budget.
@willeme: met chip valt al snel 90pk extra te behalen. Zoals je zelf al aangaf: sportuitlaattje, turbo’s. Verder open luchtfilter, custom inlaat, etcetera.
@emping: Chip op een S6 is ongeveer 20 pk, misschien 30. Meer niet. Niet veel eer aan te behalen. Waarom zou je een turbokit monteren op een S6? Pak dan een RS6. Heb je meteen de betere onderdelen die bij een S6 moet aanpakken.
@emping: Dat is toch gekkenwerk als er al een RS6 bestaat die precies al die hardware al heeft?

Op een atmosferische motor zoals de V10 in de S6 (die naar verluidt vaak het opgegeven vermogen ook niet haalde) ga je never nooit ~20% vermogen winnen met een chip, dus zet die droom maar uit je hoofd.
S6
C63! Enorm fraaie bak en gaat weinig waarde verliezen. En dat blok, 6.2, goddelijk!
*Ziet Alpine in text en weet antwoord al*
@paginl: Alpina
@flatsixx: lang leve swipen en niet nalezen
De E55 voor mij graag. Dik geluid mega veel koppel
@jagofiel: ook veruit de betrouwbaarste uit dit rijtje, ook de onverwoestbare 5 bak nog.

Rs6 is simpelweg een bodemloze put zonder echt extreem snel te zijn, de s6 mist koppel onderin, 550i draait snel in de soep en de 63 met 7-bak is stukken gevoeliger dan de 55.

55 is ook nog eenvoudig te tunen. Ander poelie op de compressor en je zit al snel op de 550pk.
@jagofiel: Geheel mee eens. En redelijk subtiel nog. Vind die E-klasse ook nog steeds wel aardig ogen van binnen.
Zou toch voor die de EVO 9 gaan. Een het ander aanpassen voor een gezonde 400 PK en je hebt denk ik de leukste rijders auto van dit rijtje
De C63 of de BMW 550
Ik stond vorig jaar voor een soortgelijke keuze en ben voor de RS6 C5 gegaan maar dan in Plus trim. Als ik dan toch ga investeren in een auto voor erbij dan steek ik mijn centen (zowel bij aanschaf als bij onderhoud!) liever in een auto waarbij waardevastheid gegarandeerd is. Van de Plus zouden 999 stuks gemaakt worden echter de teller is blijven steken op 568 (versus ongeveer 7.500 normale RS6-en C5).
De Plus heeft 2 extra waterkoelers, 30pk extra, een nog ‘woester’ uitlaatsysteem en natuurlijk zwarte ipv chromen accenten.
Voor mij is het de wolf in schaapskleren non-plus-ultra. De Plus is af fabriek begrensd op 280 maar de mijne is open en redt 300 échte km/h :-)
@T5Power: Geen vervelend bedoelde vraag, maar wat heb je met je auto/garage gedaan om hem een beetje uit handen van plofkraakpaupers te houden?
Track and trace systeem en alarm op ons huis. En er staat altijd een andere auto voor de garage. Ik woon in een rustig Duits dorpje maar als ze me ‘s nachts toch eens om de sleutels komen vragen dan mag ie zo mee hoor. @racerx:
@T5Power: mooie wagen. Veel plezier er mee!
Dankjewel gaat zeker lukken @pignon:
De S6/RS6 met de V10 heb ik laten staan, durfde het niet aan. De gouwe ouwe V8 in de mijne (uit het pre-FSI tijdperk) is wat dat betreft bulletproof.
@t5power:
Of toch misschien die Insignia. Een OPC dan van enkele jaren oud met bijna geen kilometers.
2.8 V6 turbo met 4wd en 325pk. Haal je met een chipje 360pk uit en kost je veel minder dan de andere opties in het lijstje. En minder interessant voor de jatmozen…
@cossiekiller: heb die ook overwogen.
Kon er hier eentje kopen voor 22k.

Totdat ik de inschrijvingstaksen en jaarlijkse wegentaks berekend had. dan was de zin gauw over…
@tjorque: Dat heeft me hier ook tegengehouden om er eentje te kopen (in Belgie). Heb in de plaats de Astra met 2.0L gekocht met veel lagere lasten. Maar voor iemand die een V8 met veel vermogen overweegt zal dit nog wel meevallen.
@cossiekiller: ik heb een Octavia 1.4 TSI gekocht
rijdt in vergelijking met mijn vorige auto al 200% vlotter.
Misschien als hier ooit km-heffing komt i.p.v. wegentaks en BIV dan durf ik wel iets leuks te kopen (doe toch weinig km’s) maar nu is het gewoon te belachelijk voor woorden.
De E55 zou het voor mij worden. Echt een gigantische berg koppel gecombineerd met veel opties en hoog comfort. Meer koppel kan altijd nog met een andere pulley kit. Rijdt naar mijn mening een stuk verfijnder nog dan de C63.
Een RS6 (generatie nieuwer met 580pk) is ook al te vinden voor dat geld.. zeker als je
M niet uit NL haalt..
en dan heb je ook nog de niet de SUV’s range rover sport(supercharged), vw touareg v10/12, Audi sq7, Porsche cayenne enz enz.allen goedkoop te vinden met veel minder km’s
Zijn hier maar 2 echte opties mogelijk, een RS4 of RS6!
Of ga voor een F11 535i, die gaat in 6 seconden naar de 100 ipv 5. Lijkt mij bij een budget van 25k de betere optie.
100 % de C63, zou wel voor een facelift gaan gezien het vreselijke oude interieur van de pre facelift.
Ja Richard ..
Nu heb je een abonnement op een auto die je verschrikkelijk lelijk vindt ..

Want je had geen keuze ..
Rutte moest voor jou beslissen ..

Misschien geen rare gedachte om die 25 rooitjes bij een goed doel achter te laten ..
Of een late V70 t6, met de zes in lijn? Die kan wellicht niet tippen aan een C63, maar wellicht een stuk voordeliger, in onderhoud iig.
@rrk147: ik mis inderdaad ook een dikke volvo in dit advies.
@rrk147: ‘in onderhoud iig’
Mythe
@Shaw: ik bedoel dat de Volvo goedkoper is hè. Ik denk at een simpele rschijf van een AMG toch wat duurder is dan die van een Volvo. En motorisch (olie, bougies) zal het verschil groter zijn schat ik. Helaas geen ervaring met C63 AMG, lijkt mij wel gaaf om te rijden.
De C63 station, heerlijke wagen, wat dorstig maar dat blok is 1 groot feest. De stationwagen kamt ook doorgaans niet met het “verkeerde types”-imago. Als dat hem niet wordt dan zou ik gaan voor een RS6 maar die zijn vrij prijzig in onderhoud. Wellicht kan je zelfs een RS6 met V10 vinden, al geldt dan wederom hetzelfde..de V10 zou persoonlijk mijn nummer zijn! Met chip 750pk en 1000Nm koppel, say no more!
Uit de lijst zou ik voor de C63 AMG gaan, niet dat die het mooist is maar hij is modern en snel en zal z’n huidige waarde behouden. Het lekkerst is eigenlijk de 550i, maar vergeleken met de AMG is die toch iets te gewoontjes. Al met al een lastige keus.
Dit zijn lijstjes die iedereen zelf wel kan invullen toch? Elke willekeurige Duitse powerhouse in stationvariant onder de 25 ruggen. Klaar.
E55 AMG is een echte aanrader. De enige supercar hier in het rijtje die ook nog eens degelijk is, en lang meegaat. Gebaseerd op de normale E500, uitgeboord plus supercharger. Echte kwaliteit die M113k zoek maar op (in Amerika rijdt iemand al 600.000km zonder problemen! https://autostrada.tv/blog/hoeveel-pk-denk-e55-amg-nog-643-000-km/56799/ )
Dodge Magnum SRT-8. Ja, het is allemaal minder verfijnd in vergelijking met de Duitse opties, maar het is ook net even wat dikker en bijzonderder. Ook is zo’n ding enkel leuk in een rechte lijn en zuipt zo’n V8 (zelfs in vergelijking met de genoemde Duitsers) bijzonder veel. Maar als je toch al gek aan het doen ben, waarom niet extra gek?
@robert110: zat ook die richting op te denken maar dan het zusje de 300c srt8. Heerlijk bazenbak voor knakengeld.
Ik zeg een Audi a6 met de 3.0tfsi, zelfde blok als de S4/S5 en dan Stage 2 tunen naar rond de 480pk. Lekkere sleeper… Anders een E92 335i met de N54 supersterk blok!
@carspotssnl: *E91 natuurlijk.. Mijn Yolo: I found this offer at mobile.de:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276082853&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Wel nog even importeren…
550i lekker laten staan i.v.m. grote kans op motorproblemen. VW Passat B7 3.6 V6 uit Duitsland importeren. https://m.mobile.de/auto-inserat/volkswagen-passat-variant-3-6-v6-4m-pano-dsg-r-line-villingen-schwenningen/275943053.html?ref=srp
YOLO alleen lijkt mij dit exemplaar niet heel betrouwbaar qua staat van de auto.

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276082853&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

BMW M5 Touring SMG Head-Up Panoramad. Xenon Leder
First Registration: 12/2006
Mileage: 171.030 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 23.900
Ik zou de E55 overwegen owv de kofferruimte.
De 550i vervangen door een 535 xi om betrouwbaar te genieten van BMW wegligging.
De suggesties van de Cadi zeker overwegen.
Ook een insignia 2.8 V6 biturbo zou ik bekijken.
En een Octavia VRS en een Leon FR ook.
@tjorque: Als ik kijk naar z’n vorige en huidige auto’s en de wensen, dan denk ik dat de Skoda en de Seat geen serieuze optie zijn voor de meneer. Allebei wel toffe wagens, naar mijn idee.
Leg het gereserveerde ‘opknap’ budget erbij. Spaar ff door – dat gaat vast heel snel met de huidige bijtelling – koop een Audi S6 C7.

Bij nader inzien….doe maar niet. Straks pik je net die ene op die ik wil kopen.
Heb je een Alfa Romeo 159 3.2 Q4 al overwogen?
Onbeschoft dik, dan kan je het begrip “stationwagen” ook oprekken en voor een Cayenne GTS gaan. 4.8L V8, meer dan genoeg compensatie voor de tesla 3.
Yolo @willeme: https://m.mobile.de/auto-inserat/alpina-b5-touring-switch-tronic-lci-geiselhöring/274503420.html?ref=srp

Invoer zou ivm de leeftijd mee moeten vallen. Maar je hebt wat mij betreft de lijst al compleet
300c met 5.7 hemi? Heb je ie geval iets waarbij t onderhoud binnen proportie blijft.
Of een Passat R met dat mooie 3.6 blok :)
@tttijn: 300c met de 5.7 hemi, heb je ook iets waarbij t onderhoud binnen proporties blijft.
S6 V10 met een andere uitlaat. Niet te dik, met de klep open een schofterig dik geluid.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).