• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schumacher: met Magnussen eindelijk een maatstaf

Auteur: willeme, gepost 16 maart 2022 om 15:03 – 7 Reacties

De relatie tussen Mick Schumacher en Nikita Mazepin is niet al te best, zo blijkt uit een recente uitspraak van de Duitser.

Voor een heel erg lange tijd op de redactie vragen wij het ons af: hoe goed is Mick Schumacher eigenlijk? Als we kijken naar zijn carrière tot nu toe, lijkt het een bovengemiddeld goede coureur te zijn, maar niet eentje van de absolute buitencategorie. Meestal moet hij het eerste jaar in een nieuwe klasse wennen, om het jaar erna te scoren.

Afgelopen jaar was het duidelijk dat hij geen kind had aan Nikita Mazepin. Zowel Nikita als zijn vader – Dmitry Mazepin – staat op de EU Sanctielijst, dus meedoen aan de F1 zit er niet in. Je mag immers niet op een hoog niveau sporten als de boezemvriend van papa landen binnenvalt.

Superdoei!

Talent

Nu Mazepin eruit is, kon Kevin Magnussen terugkeren. Ondanks wat onstuimige acties is hij wel degelijk een talent. Eentje dat het zonder grote sponsoren toch best ver geschopt heeft. Maar wat vind Mick Schumacher daarvan? Want hij zal nu wel aan de bak moeten met zo’n teamgenoot. Aan Formula1.com laat het volgende weten:

Het is zeker goed voor mij en het team. Hij is vier jaar lang onderdeel van het team geweest, met een eenjarige break. Iedereen in het team mag hem. De emotie en sfeer in het team is nu heel goed en hij is ook een goed referentie kader, dus dat is positief. Ik profiteren van zijn ervaring. Hij is een goede maatstaf waardoor ik nu wel de mogelijkheid om mijzelf te meten. Hierdoor heb ik nu wel druk waaronder ik dan kan leren te presteren.

Mick Schumacher, neemt Nikita Mazepin wel serieus.

Met Magnussen eindelijk een maatstaf

Ouch. Tussen de regels door lijkt het alsof dat niet het geval was. Als je kijkt naar de eindklassering van Mazepin (21e van de 20 coureurs) dan heeft Mick overigens wel een punt. Nikita Mazepin valt wel in de beetje in de categorie Gaston Mazzacane, Nikolas Kiesa, Zsolt Baumgartner, Ricaro Rosset en Alex Yoong.

Dan is het word nu aan u, waarde lezer! Wat denkt u? Was Nikita Mazepin écht zo slecht? En hoe zal Schumacher het doen ten opzichte van Magnussen? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • BREEK: Kevin Magnussen volgt Mazepin op
  • Officieel: FIA heeft besluit genomen over positie Nikita Mazepin
    Officieel: FIA heeft besluit genomen over positie Nikita Mazepin
  • 'Mazepin wordt op straat gezet, opvolger bekend'
  • Breek! Haas verbreekt contract met Nikita Mazepin [updated]

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, kevin-magnussen, mick-schumacher, nikita-mazepin, Racing

Vorig bericht: « Nieuwe Aston V12 Vantage is de gaafste auto van 2022
Volgend bericht: Nieuwe regel safetycar, nadelig voor Verstappen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mc96 zegt

    16 maart 2022 om 15:49

    Ben heel benieuwd hoe Schumacher het gaat doen ten opzichte van Magnussen. Ik vond Schumacher in de F4 en F3 niet echt indrukwekkend, maar zijn tweede F2 seizoen was wel weer zeer solide. Kan nog steeds niet goed inschatten of Schumacher uiteindelijk boven het maaiveld uit steekt. Magnussen zal nu wel goed zijn voor de sfeer. Maar of dat zo blijft. Tussen Magnussen en Grosjean liep het ook niet altijd lekker…

    Login om te reageren
    • panam1 zegt

      16 maart 2022 om 18:39

      @mc96: ik denk toch dat hij een aantal jaar begeleiding mist in de vorm van z’n vader, denk dat hij daardoor een relatief middelmatig rijder blijft in vergelijking met Verstappen bijvoorbeeld. En zijn oom Ralf was goed , maar ook geen toptalent

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    16 maart 2022 om 16:49

    Magnussen is, laten we eerlijk zijn, niet een bovengemiddelde rijder als het gaat om statistieken. Een jongen als Lance Stroll heeft betere resultaten.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 maart 2022 om 17:12

      Neem je in die statistieken dan ook de kwaliteit van de auto mee? Ik bedoel, in 2018 was hij 9e in de eindstand van het WK – in een HAAS!
      Niet dat ik wil roepen dat Magnussen een geweldig coureur is; hij heeft z’n briljante momenten maar ook niet meer dan dat. De vraag is of Haas op zoek moest naar een bovengemiddeld rijder. Ze hebben Schumacher al die nog flink kan groeien, en als ze daar een Magnussen naast kunnen zetten die a) goede feedback kan geven om de auto verder te verbeteren en b) een stabiele factor binnen het team kan worden die niet morgen weer weg is, dan helpt dat het team te groeien.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        16 maart 2022 om 19:08

        @potver7: de haas was in dat jaar ook een bovengemiddelde auto. Natuurlijk zeggen statistieken niet alles, maar Schumacher doet nu net alsof Alonso volgende week in de ander Haas gaat zitten. En dat gaat ook wat ver…

        Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      16 maart 2022 om 17:33

      @pomoek: Ach. You’ve got lies, damned lies and statistics. Ik heb Kmag hoger zitten dan Nikita. Al is dat wel een vrij lage lat. Iets met limbodansen en zo.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    16 maart 2022 om 20:25

    Ik vind het jammer dat Nikita er niet meer bij is, mijn voorspelling wie standaard als laatste zou eindigen is nu minder voorspelbaar geworden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North