• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Kevin Magnussen volgt Mazepin op

Auteur: machielvdd, gepost 9 maart 2022 om 19:08 – 16 Reacties

Kevin Magnussen maakt een comeback bij Haas

Haas haalt een oudgediende terug. De opvolger van Mazepin is niemand minder dan Kevin Magnussen!

Het Formule 1-seizoen is nog niet begonnen, maar er is alweer genoeg tumult. Deze keer niet zozeer bij de voorhoede-teams, maar juist bij de hekkensluiter van vorig jaar. Door de nauwe banden met Rusland staat opeens alles op zijn kop voor het team van Haas.

Haas is niet alleen hun titelsponsor kwijt, maar ook een van hun coureurs. De toekomst van Nikita Mazepin was nog een paar dagen onzeker, maar het team heeft toch besloten de Rus de deur te wijzen. De miljardairszoon voelt zich nu verongelijkt en heeft een stichting opgezet voor andere sporters die hetzelfde lot treffen.

Belangrijker: wie gaat het stoeltje van Mazepin innemen? Er werd geroepen dat het Giovinazzi zou worden, maar ook reserverijder Pietro Fittipaldi leek een logische optie. Haas komt nu echter met een verrassing: ze hebben oudgediende Kevin Magnussen weer teruggehaald. Hij wordt dit jaar de teamgenoot van Mick Schumacher.

Dat Magnussen een mogelijke comeback zou maken dook vanochtend al op in het geruchtencircuit, maar het is nu gewoon officieel. Haas laat in een statement weten dat Kevin Magnussen de line-up voor 2022 weer compleet zal maken.

Welcome back, K-Mag! 🇩🇰@KevinMagnussen will partner @SchumacherMick in our 2022 driver line-up 🤝#HaasF1 pic.twitter.com/L4bz9TfMcR

— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 9, 2022

Daarmee komt er dus geen nieuwe rookie op het veld, maar een doorgewinterde coureur. De 29-jarige Deen heeft maar één keer op het podium gestaan (zijn eerste race nota bene), maar hij heeft wel zeven Formule 1-seizoenen meegedraait. Daarvan waren er vier in dienst van Haas, dus het is ouwe jongens krentenbrood. Magnussen kan morgen al meteen aan de bak, tijdens de eerste testdag in Bahrein.

Ook interessant!

  • Breek! Haas verbreekt contract met Nikita Mazepin [updated]
  • Russische kleuren verwijderd
    Steiner: toekomst Nikita Mazepin bij Haas aan een zijden draadje
  • 'Mazepin wordt op straat gezet, opvolger bekend'
  • Haas VF-22
    BREEK: Haas VF-22 is de EERSTE met nieuwe auto!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de stijlvolste Mansory op Marktplaats?
  • Video: brake check heeft zware gevolgen
  • Hè? Actieradius van EV groeit tussen de 100.000 en 170.000 kilometer
  • Koop de bekende Alfa Romeo 75 van Jeremy Clarkson uit Top Gear!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, haas-f1, kevin-magnussen, nikita-mazepin

Vorig bericht: « Fotoshoot – Een ‘oude’ Land Rover Defender van €275k
Volgend bericht: Officieel: dit is de langverwachte Volkswagen ID. Buzz »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    9 maart 2022 om 19:19

    Nou, K-Mag doet het qua populariteit onder de collega-rijders maar nauwelijks beter dan Nikita Mazepin. Iets met niet in spiegels kijken en het talent om nét de verkeerde lijn te pakken in de outlap of bij blauwe vlaggen, geloof ik.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    9 maart 2022 om 19:50

    Nou, dat wordt morgen pizza Hawaï. Niet dat ik dat heel erg vind overigens, want Magnussen is wat mij betreft een ondergewaardeerde coureur die überhaupt niet eruit gebonjourd had moeten worden. Daarnaast is hij ook gewoon de beste optie voor Haas op dit moment. Het team weet wat ze met hem in huis halen en hebben daarbij ook een goede maatstaf voor Mick Schumacher. Magnussen is een snelle gozer, hij kent het team en de mensen, en zal daardoor minder aanpassingsproblemen hebben dan bijvoorbeeld een Hülkenberg of een Giovinazzi zonder motorenkorting. Want dat is waar het naar verluidt op is stukgelopen bij onze favoriete Jezus-lookalike. Haas was bereid Gio voor een jaar onderdak te bieden, maar vroeg in ruil daarvoor wel een meerjarige motorkorting van Ferrari.

    Gek genoeg hebben ze nu Magnussen met een meerjarige deal (2+1) aangetrokken, zonder dat hij geld meebrengt. Magnussen wordt al een behoorlijk aantal jaren gesponsord door de Bestseller groep (ASOS, Jack & Jones) en de verwachting is dat zij Magnussen wel weer zullen volgen, maar dat staat in dit geval dan los van het contract van de Deen.

    En om af te sluiten nog een leuk feitje: Dit is de line-up die men eigenlijk voor 2021 had gewild. Het plan was om Grosjean te laten gaan en dan een Ferrari-junior (Schumacher) naast Magnussen te zetten, maar door de financiële problemen binnen het team hadden ze dringend een extra geldschieter nodig. Daarop hebben ze toen gekozen om ook Magnussen te laten gaan en het stoeltje aan de hoogste bieder (Mazepin) te verkopen.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      10 maart 2022 om 09:42

      Als ik vragen mag, waar haal jij altijd je informatie?

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      10 maart 2022 om 10:24

      @edge: Eet smakelijk! Zelf neem ik er een Pizza Salame op.

      Overigens vind ik die Magnussen wel een mooie kerel, die waarschijnlijk wel weer een paar keer van zich zal doen spreken op de baan terwijl hij keihard een P16 verdedigt. Of zo.

      Login om te reageren
  3. Joost zegt

    9 maart 2022 om 20:09

    Als Haas weer beetje mee kan komen, gaat MAG wel weer voor actie zorgen. Roekeloos zou ik m nog net niet noemen…

    Jammer voor GIO. Had het hem meer gegund.

    Login om te reageren
  4. okdoei zegt

    9 maart 2022 om 20:41

    Magnussen: Ik race nooit meer voor een F1-team uit de middenmoot https://nl.motorsport.com/f1/news/kevin-magnussen-race-nooit-meer-f1-team-middenmoot/7964369/

    Dus Haas gaat meestrijden om overwinningen dit jaar.

    Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    9 maart 2022 om 20:43

    Die ene paid driver voor de ander, allemaal niet zo spannend…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 maart 2022 om 01:36

      Magnussen brengt geen geld mee. Hooguit dat Jack & Jones hem volgt, maar die sponsorbedragen zijn bij lange na niet groot genoeg om een stoeltje ergens te verzekeren. Dat is een leuke bijkomstigheid, niks meer, niks minder.

      Login om te reageren
  6. iphonistvongates zegt

    9 maart 2022 om 20:43

    De verzekeringspremies bij de teams, de circuit eigenaars en de FIA stijgen meteen met 25% na dit nieuws.

    Login om te reageren
  7. SanderB zegt

    9 maart 2022 om 20:58

    Ben heel benieuwd hoe Mick het gaat doen. Wordt een maken of kraken jaar voor hem

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      9 maart 2022 om 22:19

      @sanderb: Het is wel Mick Schumacher he.. Die heeft echt nog wel een kans. Voor de kijker is deze balans wel veel interessanter. Kmag is rap.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    9 maart 2022 om 21:03

    Leuk voor Kevin, wel jammer dat Mick nu met die Kamikaze piloot om plek 19 moet vechten.

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    9 maart 2022 om 21:38

    You can suck my balls mate magnussen. Die z’n auto 2.5x zo breed kan maken. Soms wel goed voor vermakelijke gevechten

    Login om te reageren
  10. ghini zegt

    10 maart 2022 om 07:16

    Mazepins staan ondertussen op EU sanctielijst. Heeft verbazingwekkend lang geduurd..

    Login om te reageren
  11. toniominestrone zegt

    10 maart 2022 om 08:18

    Krijgt Max een gelijkgestemde in zijn sport, beide mannen met big balls.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      10 maart 2022 om 11:33

      En allebei zoon van een F1-coureur.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North