SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezier

Auteur: , 25 Reacties

SEAT combineert sportieve ambities met elektrisch rijden. Dit is het geworden.

De Tarraco heeft er een nieuwe variant bijgekregen. De SUV van SEAT is er straks ook als plug-in hybride. Ze noemen het de Tarraco FR PHEV, waar FR staat voor het sportieve sausje. De auto maakt onderdeel uit van de strategie van het merk om het gamma te gaan elektrificeren. De komende jaren zullen meer plug-in hybrides van SEAT gaan volgen.

De Tarraco FR PHEV heeft een systeemvermogen van 245 pk en 400 Nm koppel. Dit komt tot stand met een 150 pk 1.4-liter TSI benzinemotor en een 116 pk sterke elektromotor. De 13 kWh lithium-ion accu zorgt dat er meer dan 50 kilometer volledig elektrisch gereden kan worden.

De plug-in hybride sprint in 7,4 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 217 km/u. De Tarraco FR PHEV komt standaard met bredere wielkasten, een achterspoiler en 19-inch velgen. Optioneel kun je ook voor 20-inch gaan als je uiterlijk héél belangrijk vindt. Comfortabeler zal de SUV er niet van worden. Verder komt deze plug-in hybride met elektrische sportstoelen, alu pedalen en een sportstuurtje.

De SEAT Tarraco FR PHEV is op de IAA in Frankfurt voor het eerst te zien. De marktlancering is in de loop van 2020. Wat de SUV moet gaan kosten is op dit moment nog niet bekend.



25 reacties

Seat combineert helemaal niks, VW doet dat.
@baklava: wat een baklappen-opmerking
De velgen vd foto, maar dan in 20″ lijkt me wel gaaf, al denk ik dat de 20″ meer een ster design zal krijgen ofzo
Die gestileerde type aanduiding op de achterkant is wel heel erg Porsche? Beetje vreemde move, binnen hetzelfde concern.
@rs6avant: inderdaad. Nu moet je wel 3 keer kijken om te zien of er een Cayenne of een Tarraco voor je rijdt.
@rs6avant: wat maakt ’t uit? Het oogt prima toch. Porsche heeft de merknaam in koeienletters achterop gezet om verwarring te voorkomen. Zelfs op de 911.
Dit is dus de aandrijflijn die gisteren bekend werd bij het overzichtje van toemomstige modellen.. A3 45TFSI E met 245 pk. Dit zal waarschijnlijk ook wel in een GTE terugkomen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik als hater van het cross-overs segment die helemaal geen verkeerde verschijning vind. Het verandert mijn afkeer van het segment echter niet 😏
@bischero: ik ben het met je eens. Maar als jonge vader met kids en kinderfeestjes is dit toch wel een praktische en mooie auto. Je bent jong en je kijkt alleen naar sportauto’s die je niet kan betalen. Je wordt ouder en krijgt kinderen dan kan je die sportauto betalen maar dan krijg je de familie niet meer mee…. het leven is wreed…..
@mark997gt3: haha, herkenbaar, daarom hier een dikke Passat Variant R .. bam jonguh. Ahem.
Overigens is de kroost er gewoon ok mee dat er geen vriendjes meerijden maar wel een Giulia moet komen. Competizione Rosso en zwarte velgen, want: sneller 🧐🙈
@bischero: maken zwarte velgen die auto sneller? Apart.
@hotze: niet zo serieus, uitspraak van de 5 jarige thuis.
@bischero: dus…wat houdt je tegen? De madame?
@sjonniedeluxe: zeker niet, grote supporter. Helaas 1gr teveel uitstoot om bij mij in de leaseregeling te passen. Diesel zou wel hebben gepast maar dan moet ik wat extra lullige rondjes gaan rijden om aan de 50dkm per jaar te komen (nu werkelijk 40dkm).
Regeling is aangepast en nu zou ie wel passen 😁
ik zou graag bij dezen de term “stekkertrekker” willen introduceren voor hybride/Electrische SUV’s
@dappers: Akkoord. Hij’s mooi. Met terugwerkende kracht ook gebruiken voor de Mitsubishi Foutlander PHEV, XC90 T8 e.a.
Aaargh. Niet de Mitsubishi zaadterm PHEV!
Leuke auto, niet voor die prijs.
@momo: “Wat de SUV moet gaan kosten is op dit moment nog niet bekend.”
@berlinetta: inderdaad, te duur..
Leuk hoor, maar wanneer komt de Ibiza Cupra nu eens door?
@dutchdriftking: idd. En de 1.5TSI weer terug ipv die driecilinder bromtollen.
@bernoulli: ik hoop net als de polo de 2.0 TSI
@dutchdriftking: voor de Cupra inderdaad. Ik bedoelde op de 1.5 in de FR en Xcellence waar ze ineens mee gestopt zijn.
En lekker minder dan 50 gram CO2! Dat wordt dus een succes hier want het scheelt een boel BPM in vergelijking met de benzine varianten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).