• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezier

Auteur: RubenPriest, gepost 28 augustus 2019 om 11:02 – 25 Reacties

Afbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezierAfbeelding SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezier

SEAT Tarraco FR PHEV: 245 pk stekkerplezier
SEAT combineert sportieve ambities met elektrisch rijden. Dit is het geworden.

De Tarraco heeft er een nieuwe variant bijgekregen. De SUV van SEAT is er straks ook als plug-in hybride. Ze noemen het de Tarraco FR PHEV, waar FR staat voor het sportieve sausje. De auto maakt onderdeel uit van de strategie van het merk om het gamma te gaan elektrificeren. De komende jaren zullen meer plug-in hybrides van SEAT gaan volgen.

De Tarraco FR PHEV heeft een systeemvermogen van 245 pk en 400 Nm koppel. Dit komt tot stand met een 150 pk 1.4-liter TSI benzinemotor en een 116 pk sterke elektromotor. De 13 kWh lithium-ion accu zorgt dat er meer dan 50 kilometer volledig elektrisch gereden kan worden.

De plug-in hybride sprint in 7,4 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 217 km/u. De Tarraco FR PHEV komt standaard met bredere wielkasten, een achterspoiler en 19-inch velgen. Optioneel kun je ook voor 20-inch gaan als je uiterlijk héél belangrijk vindt. Comfortabeler zal de SUV er niet van worden. Verder komt deze plug-in hybride met elektrische sportstoelen, alu pedalen en een sportstuurtje.

De SEAT Tarraco FR PHEV is op de IAA in Frankfurt voor het eerst te zien. De marktlancering is in de loop van 2020. Wat de SUV moet gaan kosten is op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Seat Tarraco PHEV: meer vermogen voor minder geld!
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst
  • Vernieuwde Ibiza en Arona
    De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
  • Seat Ibiza Reference
    Seat Ibiza Reference nu eindelijk onder de 20 mille

Nieuwste artikelen

  • Dit reden de eigenaren van BALR toen het nog wél goed ging
  • Zangeres Dua Lipa geeft dikke Porsche weg voor het goede doel!
  • Volvo in de problemen door nieuwe elektrische modellen!
  • Citroën C3 Aircross is nog steeds HEEL goedkoop na broodnodige upgrade
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybrid, iaa-2019, plug-in, Seat, SUV, tarraco

Vorig bericht: « Kilometerheffing in Brussel: voor inwoners én bezoekers
Volgend bericht: “Vertrouwen in auto- en motorbranche verdwijnt” »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    28 augustus 2019 om 11:08

    Seat combineert helemaal niks, VW doet dat.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      28 augustus 2019 om 12:35

      @baklava: wat een baklappen-opmerking

      Login om te reageren
  2. spykerboy zegt

    28 augustus 2019 om 11:11

    De velgen vd foto, maar dan in 20″ lijkt me wel gaaf, al denk ik dat de 20″ meer een ster design zal krijgen ofzo

    Login om te reageren
  3. rs6avant zegt

    28 augustus 2019 om 11:14

    Die gestileerde type aanduiding op de achterkant is wel heel erg Porsche? Beetje vreemde move, binnen hetzelfde concern.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 augustus 2019 om 11:53

      @rs6avant: inderdaad. Nu moet je wel 3 keer kijken om te zien of er een Cayenne of een Tarraco voor je rijdt.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      28 augustus 2019 om 12:39

      @rs6avant: wat maakt ’t uit? Het oogt prima toch. Porsche heeft de merknaam in koeienletters achterop gezet om verwarring te voorkomen. Zelfs op de 911.

      Login om te reageren
  4. ferrarikiller09 zegt

    28 augustus 2019 om 11:16

    Dit is dus de aandrijflijn die gisteren bekend werd bij het overzichtje van toemomstige modellen.. A3 45TFSI E met 245 pk. Dit zal waarschijnlijk ook wel in een GTE terugkomen.

    Login om te reageren
  5. bischero zegt

    28 augustus 2019 om 11:21

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik als hater van het cross-overs segment die helemaal geen verkeerde verschijning vind. Het verandert mijn afkeer van het segment echter niet ?

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      28 augustus 2019 om 11:33

      @bischero: ik ben het met je eens. Maar als jonge vader met kids en kinderfeestjes is dit toch wel een praktische en mooie auto. Je bent jong en je kijkt alleen naar sportauto’s die je niet kan betalen. Je wordt ouder en krijgt kinderen dan kan je die sportauto betalen maar dan krijg je de familie niet meer mee…. het leven is wreed…..

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        28 augustus 2019 om 11:36

        @mark997gt3: haha, herkenbaar, daarom hier een dikke Passat Variant R .. bam jonguh. Ahem.
        Overigens is de kroost er gewoon ok mee dat er geen vriendjes meerijden maar wel een Giulia moet komen. Competizione Rosso en zwarte velgen, want: sneller ??

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          28 augustus 2019 om 12:40

          @bischero: maken zwarte velgen die auto sneller? Apart.

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            28 augustus 2019 om 13:41

            @hotze: niet zo serieus, uitspraak van de 5 jarige thuis.

            Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          28 augustus 2019 om 12:53

          @bischero: dus…wat houdt je tegen? De madame?

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            28 augustus 2019 om 13:40

            @sjonniedeluxe: zeker niet, grote supporter. Helaas 1gr teveel uitstoot om bij mij in de leaseregeling te passen. Diesel zou wel hebben gepast maar dan moet ik wat extra lullige rondjes gaan rijden om aan de 50dkm per jaar te komen (nu werkelijk 40dkm).
            Regeling is aangepast en nu zou ie wel passen ?

            Login om te reageren
  6. dappers zegt

    28 augustus 2019 om 11:24

    ik zou graag bij dezen de term “stekkertrekker” willen introduceren voor hybride/Electrische SUV’s

    Login om te reageren
    • skid zegt

      28 augustus 2019 om 11:53

      @dappers: Akkoord. Hij’s mooi. Met terugwerkende kracht ook gebruiken voor de Mitsubishi Foutlander PHEV, XC90 T8 e.a.

      Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    28 augustus 2019 om 11:52

    Aaargh. Niet de Mitsubishi zaadterm PHEV!

    Login om te reageren
  8. momo zegt

    28 augustus 2019 om 12:09

    Leuke auto, niet voor die prijs.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2019 om 12:18

      @momo: “Wat de SUV moet gaan kosten is op dit moment nog niet bekend.”

      Login om te reageren
      • momo zegt

        30 augustus 2019 om 00:20

        @berlinetta: inderdaad, te duur..

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    28 augustus 2019 om 12:51

    Leuk hoor, maar wanneer komt de Ibiza Cupra nu eens door?

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 augustus 2019 om 13:09

      @dutchdriftking: idd. En de 1.5TSI weer terug ipv die driecilinder bromtollen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 augustus 2019 om 15:04

        @bernoulli: ik hoop net als de polo de 2.0 TSI

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          28 augustus 2019 om 16:26

          @dutchdriftking: voor de Cupra inderdaad. Ik bedoelde op de 1.5 in de FR en Xcellence waar ze ineens mee gestopt zijn.

          Login om te reageren
  10. 550maranello zegt

    29 augustus 2019 om 00:11

    En lekker minder dan 50 gram CO2! Dat wordt dus een succes hier want het scheelt een boel BPM in vergelijking met de benzine varianten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North