• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeld

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 december 2014 om 12:11 – 32 Reacties

Afbeelding Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeldAfbeelding Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeldAfbeelding Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeldAfbeelding Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeldAfbeelding Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeldAfbeelding Iemand heeft een Audi V8 in een Toyota MR2 gelepeld

MR2 V8. Yum.
Gewoon omdat het kan. Wil je ook zoiets, maar heb je 2 linkerhanden? Dan kan je dit Duits-Japanse recept nu kant-en-klaar kopen.

In de jaren ’80 had Toyota met de Celica en de MR2 twee leuke rijstraketten in het assortiment. De 21ste eeuw stond vooralsnog vooral in het teken van hybrides die zaaddodender zijn dan de pasta op een Durex-rubbertje, maar topman Akio Toyoda liet zijn sportieve hart spreken, en het merk herpakte zich met de bijzonder leuke en wendbare GT86. Wil je echter een nieuwe Toyota met middenmotor, zoals de MR2, dan kan je ondanks de geruchten lang zoeken.

Een enthousiasteling uit het Britse Dorset met een grote hekel aan onderstuur nam daarom een tweedehands MR2 en paste deze enigszins aan aan de specificaties van deze tijd. Hoe? Door er een bruut grote 4.2 liter V8 van Audi in te prakken. Het was hier en daar wat passen en meten, maar uiteindelijk lag alles op zijn plek. Het resultaat: een MR2 die oogt alsof buurman Sjonnie hem van een inhoudsloze widebody heeft voorzien, maar die stiekem heel veel extra oempf onder de kap heeft.

Witte MR2 is wit

De motor is afkomstig uit een S8, en gezien zijn vermogen van 340 pk lijkt dit ons een donorblok uit een D2. Heck, misschien is het zelfs wel de ex van atoblogger?

Om dit monster van Frankenstein compleet te maken heeft de Toyota remmen van een Porsche 996. Kopen doe je op eBay, met een vraagprijs van 10.995 GBP. En kom niet met een bod van 2 ruggen, getuige de ‘NO TIMEWASTERS’-toevoeging van de adverteerder, die zegt hem als hill climber gekocht te hebben, maar geen tijd te hebben er daadwerkelijk mee tegen heuvels op te rijden. Hm. (via Bangshift)

Ook interessant!

  • Toyota MR2 komt terug met 400 pk!
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: Audi 80 sleeper met V8 én wieldoppen
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, motor, mr2, occasion, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Achtervolging Amsterdam eindigt in vangrail A5
Volgend bericht: Shelby Cobra 427 is de dikste Flintstones-auto ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. zakar36 zegt

    31 december 2014 om 12:16

    Hmmm, is wel leuk een V8 achterin maar liever een soepelere* (turbo) 4 cilinder of 6 pitter.

    * soepelere in de zin van toch wel het vermogen maar nog steeds een laag gewicht.

    Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    31 december 2014 om 12:19

    Wat was hij denkende..
    Als ja dan al op het onzalige idee komt om je MR2 te verzieken met een lomp blok, gebruik dan op zijn minst een betrouwbaar Toyota blok..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 december 2014 om 12:57

      Uit een Land Cruiser ofzo?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        31 december 2014 om 13:42

        @sir_smokalot: Lexus 6 in lijn?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          31 december 2014 om 17:34

          @w0o0dy: past niet, denk ik :-)

          Login om te reageren
      • tupperware zegt

        31 december 2014 om 17:37

        @sir_smokalot:
        Jij zou toch beter moeten weten Herman.

        Persoonlijk had ik er hooguit een 1,8vvtli in gelepeld, 192 paardjes is gek zat voor zo’n bakkie.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      31 december 2014 om 13:45

      @tupperware: de supercharger v6 die ook in de Evora / Exige S ligt? Power zat voor dit ding en bulletproof.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      31 december 2014 om 17:41

      @tupperware: Audi V8’s zijn behoorlijk storingsvrij, en ze klinken ook nog eens goed. Waarschijnlijk kon de beste man een leuke deal doen met de 4.2 en heeft op basis daarvan het project bedacht.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        31 december 2014 om 19:07

        @gtwillem: storingvrij…..hahaha …goeie.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          31 december 2014 om 22:11

          @norge: Mijn pa heeft een paar verschillende gehad (3.3 en 4.0 TDI, 3.7 en 4.2 benzine) en daar was nagenoeg niets mis mee, eigenlijk. Alleen bij de 3.7 problemen met de luchtvering, that’s it.

          Login om te reageren
  3. arii zegt

    31 december 2014 om 12:24

    Wel vet maar ik zou toch wel de nieuwere mr2 gebruiken, is gewoon een stuk mooier.

    Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    31 december 2014 om 12:27

    Die bodykit hoeft van mij niet zo, maar op zich wel grappig gedaan. Ben wel benieuwd hoe het is geregeld met de koeling, want een 4.2 heeft wellicht net wat meer daarvan nodig.

    Login om te reageren
  5. motiondrive zegt

    31 december 2014 om 12:28

    En toch kan ik dit projectje stiekem wel waarderen… maar ik geloof ook dat de auto beter af was met een lichtere turbo-motor.

    Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    31 december 2014 om 12:33

    Of een 1400cc blok uit een motorfiets? Klinkt erg leuk en je ziet ze steeds meer bij hillclimbs

    Login om te reageren
  7. rb26dett zegt

    31 december 2014 om 12:34

    Ik vind hem er best vet uitzien

    Login om te reageren
  8. sydney zegt

    31 december 2014 om 12:36

    De geheimzinnige man in regenjas zegt dat ene Victor M. samen met zijn homie Mc G. al op weg naar Dorset is.

    Login om te reageren
  9. ArnoldH zegt

    31 december 2014 om 12:37

    Hmm aparte stap want uit een MR2 3S-GTE blok kan je al met gemak ruim 330pk halen, en ik denk dat je dan ook lichter bent dan met de V8…

    Login om te reageren
  10. peugeot013 zegt

    31 december 2014 om 12:39

    Logisch, betrouwbaar Toyota blok verruilen voor een hoop ellende uit een Audi…. Wel leuk sprintkarretje evengoed!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      31 december 2014 om 18:37

      @peugeot013: Hater. Juist dat blok is een juweeltje: alu, 5 kleppen per cilinder, oersterk, revt snel & hoog en klinkt heerlijk.

      Maar misschien is het ‘hill climbing’ gewoon een goed excuus om in een 80s – met bijbehorende foute 80s bodykit (staat ‘m goed: hoekig op hoekig !) auto te rijden die gaat als de brandweer !

      De keuze voor de Audi V8 is gokken: relatief licht, pastte, misschien goedkoop op de kop kunnen tikken ? Plannen voor een supercharger ? Heel voor de handliggend is het (m.i.) inderdaad niet, maar wel cool !

      Login om te reageren
      • peugeot013 zegt

        31 december 2014 om 19:18

        @dawwg: hater, realist, termen die elkaar nader liggen als het vag betreft. Een onbetrouwbaar blok wat vergeven is van kinderziektes, lees krassen in de cilinderwanden, distributiegeleiders die breken, bobines die je om de oren vliegen en dan de rest van het gezeik daargelaten… Maar he, ik ben maar een ‘hater’…

        Login om te reageren
  11. 3246cm252kw zegt

    31 december 2014 om 12:43

    Echt mooi weet ik niet maar wel een leuk project zeg!

    Login om te reageren
  12. spidermann zegt

    31 december 2014 om 12:44

    Leuk idee maar errrrrg lelijk uitgevoerd.

    Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    31 december 2014 om 12:45

    Jammer van de standaard o zo mooie AW11. Motorswaps vind ik meestal erg gaaf maar nu vind ik het zonde.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    31 december 2014 om 13:03

    Bye bye betrouwbaarheid.

    Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    31 december 2014 om 13:16

    *** pinkt een traantje weg… ’t was ooit zo’n mooie auto… ***

    Login om te reageren
  16. stefan1985 zegt

    31 december 2014 om 13:21

    Liever een 20V-swap zoals deze knappe kerel gedaan heeft:
    https://www.youtube.com/watch?v=YtYGz8ii6Z8

    Hier nog zonder de bolt-on fender flares.

    Login om te reageren
  17. imaginenl zegt

    31 december 2014 om 13:54

    Mn eerste auto!

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    31 december 2014 om 14:02

    Kraken!

    Heb er geen goed woord voor. Zo’n zeldzame AW11 MR2 en dan leg je van alle blokken een Audi blok erin én je takelt het nog zo toe.

    De ultieme schrik van deze Japannerliefhebber

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      31 december 2014 om 14:51

      @toyotafortuner: that’s what I thought. Als je dan toch een V8 in een MR2 wil leggen, gebruik dan een 1UZ-FE (Lexus LS400) of als je echt vermogen wil de 2UR-GSE (Lexus IS-F). Dan blijf je tenminste binnen de familie.

      Login om te reageren
  19. amgoleole zegt

    31 december 2014 om 16:20

    Helemaal off-topic maar wat is eigenlijk de opvolger van de ex van autoblogger geworden?

    Login om te reageren
  20. melkkoe zegt

    31 december 2014 om 18:41

    Met het Audi-blok maakt deze auto zijn sportieve uiterlijk eindelijk eens waar

    Login om te reageren
  21. robinvand zegt

    31 december 2014 om 18:43

    Echt leuk dat jullie ook dit soort artikelen schrijven!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North