• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!

Auteur: ricardo, gepost 19 september 2012 om 12:53 – 46 Reacties

Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!Afbeelding Shelby GT500 Super Snake voortaan met 861 pk!

Shelby GT500 Super Snake

Carroll Shelby mag er dan niet meer zijn, het pk-geweld uit zijn toko blijft rustig doorrollen en vernieuwen. Voor de nieuwste Shelby GT500 is opnieuw een overheerlijk pretpakket uitgebracht.

Er is schijnbaar een klantengroep die geen genoegen neemt met een 671 pk sterke Shelby GT500. voor deze asfaltlikkers komt er een nieuwe Super Snake-editie in een oplage van maximaal 500 stuks waarbij een compressor het vermogen naar 850 hp (861 pk) opzweept. (De vorige editie met 811 pk was natuurlijk maar lafjes.) Om weer tot stilstand te komen worden extra gekoelde Wilwood-remmen met zes (voor) en vier (achter) zuigers ingezet. Voor de uitlaatherrie zorgt een Borla-buizenstelsel en het schakelen gaat voortaan met een short shifter.

Volgens Mustangsdaily wordt de opgekalefaterde Ford optioneel aangeboden met een wide body en achterwielen die 14-inch meten. In de breedte, that is. Ze zijn 20-inch in de hoogte en omwikkeld in performance-banden. Geen overbodige luxe met 861 pk op je achterwielen.

De auto komt verder met een motorkap van fiberglas, typerende striping en een optioneel two-tone lederen interieur. Al deze aanpassingen kunnen ook zonder de motorupgrade worden uitgevoerd – dan ben je $28.995 kwijt bij Shelby American te Las Vegas en hou je 671 pk. Het pakketje met 861 paarden kost $39.995. Wel even je eigen Shelby GT500 meenemen. De auto online configureren kan HIERO.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Shelby Super Snake Speedster
    Shelby Super Snake Speedster wil jij op je oprit hebben
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
  • Shelby GT500KR
    Nieuwe Shelby GT500KR heeft 913 pk voor 55 mille

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt500, mustang, mustang-gt, shelby

Vorig bericht: « Nieuwe Safety Car Formule 1: SLS AMG GT
Volgend bericht: Details Porsche 918 Spyder uitgelekt [incl Ringtijd] »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    19 september 2012 om 12:59

    Ongelofelijk! Wat een power zeg! En met fabrieksgarantie. Wie gaat er nou nog naar een tuner.

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      19 september 2012 om 13:02

      @E34M5Touring: Mensen die een Shelby 500 Super Snake willen?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 september 2012 om 13:06

        @Larick: Die wordt gewoon door Ford gebouwd. Dus vind ik niet echt een tuner zoals bijv. Hennessey of Brabus.

        Login om te reageren
        • Larick zegt

          19 september 2012 om 14:18

          @E34M5Touring: De Shelby 500 wel ja, voor dit pakketje moet je toch echt naar Shelby American in Las Vegas (aldus artikel). Dat is toch echt een tuner en niet op de manier Mercedes AMG of BMW M dat is. Kijk ook maar is in hun configurator. Dat is wel andere koek dan van een topfabrikant.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 september 2012 om 14:27

            @Larick: Volgens het artikel wat gelinkt wordt, worden ze gebouwd bij Shelby Vegas, daar heb je dus een punt. Wel staat er ook in de tekst dat er zeer actief met Ford motorsport is samengewerkt en dat oa de originele kleuren en parts van Ford worden gebruikt. De waarheid ligt een beetje in het midden dus.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 september 2012 om 15:32

            @Larick: Maar eerlijk is eerlijk, meer jouw kant op!

            Login om te reageren
  2. jeroen92 zegt

    19 september 2012 om 13:12

    Wat zou dit geintje kosten in Nederland?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 september 2012 om 13:35

      @jeroen92: De begrotingstekort zou opgevuld zijn vermoed ik zo.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        19 september 2012 om 13:36

        @kaasboerin: Het*

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2012 om 14:26

      @jeroen92: Van mij mag je hem kopen. Grote kans dat ik de langstudeerboete niet meer hoef te betalen.

      Login om te reageren
  3. DennisS65B40 zegt

    19 september 2012 om 13:12

    Wat een gave bak.. 861 pk handgeschakeld, woehoeee… En gelukkig spuiten ze tegenwoordig de zijpspiegeltjes mee in de kleur.. Dat was zo armoedig van die eerste lichting Mustangs.

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    19 september 2012 om 13:38

    Jeuj…die prijzen zijn voor amerikaanse begrippen nog errug hoog ! Een beetje ombouw kost je een BMW 328i..

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      19 september 2012 om 13:48

      @Megakix:
      Ik verbaasde me er ook al over. Alhoewel je voor zo’n 100.000 dollar een auto met fabrieksgarantie hebt met 861 pk! Lamborghini’s pesten is gratis inbegrepen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 september 2012 om 13:59

        @JamesBond007: 85k euro’s voor 861pk is natuurlijk geen geld.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          19 september 2012 om 17:00

          @E34M5Touring: klopt…dán is het in onze ogen geen geld…maar ff in het geheel ‘doen alsof je amerikaan bent’. Dan is het optiepakket $ 40.000 en dat is 2000 dollar hoger dan de nieuwprijs van een 328i…Kortom, óók een amerikaan moet hiervoor serieus geld hebben.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            19 september 2012 om 18:40

            @Megakix: Jawel, moet je is kijken wat je voor de prijs van een upgrade kunt kopen. Een Camaro SS2 plus een HPE1000 kit bijv. Maar er zijn zoveel gasten die dit financen up the earhole. En dan lekker blaffen (tot Dog the Bountyhunter je komt halen omdat je de payments niet red).

            Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        19 september 2012 om 13:59

        @JamesBond007: nuancering; Lambo’s pesten zolang je rechtuit gaat (en een rollende start hebt?) :)…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          19 september 2012 om 14:50

          @gedwongenleaser: How’s life in 1982?

          Login om te reageren
          • gedwongenleaser zegt

            20 september 2012 om 09:51

            @E34M5Touring: schakel nu eens je ‘mister-wannabe-funny’ modus uit en zeg mij serieus dat je een GT500 sneller over het circuit (je weet wel met bochtjes) ziet gaan dan een willekeurige Lambo…

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              20 september 2012 om 10:51

              @gedwongenleaser: Doe dan even die Clichezonnebril af. Dat eeuwige gezeik over het feit dat amerikanen alleen maar hard rechtdoor gaan……. Ik weet 100% zeker dat een GT500 een Gallardo het vuur aan de schenen kan leggen. Zowel rechtdoor als door de bocht. De tijd van starre achterassen etc. hebben zelfs de amerikanen al een tijdje achter zich liggen. En wannabe funny? Alsof jouw respons serieus bedoeld is……

              Login om te reageren
              • gedwongenleaser zegt

                20 september 2012 om 11:25

                @E34M5Touring: ja, zo’n Mustang gaat tegenwoordig ook best wel de bocht om (ik zeg nergens dat dit niet zo is) maar je hebt altijd nog baas boven baas.

              • E34M5Touring zegt

                20 september 2012 om 11:30

                @gedwongenleaser: Neem dan ook even het prijsverschil mee in de Baas boven Baas vergelijking. Een stock GT500 met 600+ pk gaat voor 50k meen ik, in de states. Een Gallardo doet minstens het drievoudige.

              • gedwongenleaser zegt

                20 september 2012 om 14:16

                @E34M5Touring: zucht… Zo kunnen we er natuurlijk nog wel heel veel andere aspecten bij gaan halen waar we het nu totaal niet over hadden om vervolgens eindeloos door te discussiëren, gegroet.

              • E34M5Touring zegt

                20 september 2012 om 14:21

                @gedwongenleaser: Ja sorry, ik had het ook gewoon met je eens moeten zijn…… My mistake

  5. 964rs zegt

    19 september 2012 om 13:40

    lekker hoor. ben benieuwd of dat goed onder controle te houden is

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 september 2012 om 14:16

      @964rs: Dat hangt ervan af wat je ermee wilt gaan doen. :)

      Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    19 september 2012 om 13:59

    Leuk pakketje… Voor die prijs kan je in NL een GT86 halen…

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      19 september 2012 om 14:07

      @Jokkebrok: au mn neus…..

      Login om te reageren
  7. RobUSA zegt

    19 september 2012 om 14:03

    Wat een heerlijke auto , zo totaal anders dan wat hier allemaal te koop is. Ik vind die 671pk meer dan zat, ik zou wel graag deze motorkap erop zetten …wat is ie mooi !

    Login om te reageren
  8. kaeser zegt

    19 september 2012 om 14:22

    Hubba hubba hubba!

    Login om te reageren
  9. RobUSA zegt

    19 september 2012 om 14:38

    Wat Caroll Shelby zei over deze auto : Voor vergelijkbare auto’s met deze specs moet je minimaal $100.000 meer betalen … Hell with them ! :) Deze Mustang is gemaakt dat een gewone burger hem kan betalen , dat zei hij ook.
    Wat is er nou mooier als deze gedachte , de rest van de merken in deze klasse bouwen ze alleen tegen prijzen vr de happy few . Geef mij deze maar dan …

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 september 2012 om 14:45

      @RobUSA: Man man man, verander je naam is gauw in Cliché.
      Welke gewone burger daar tikt dat dan effe af?? Bullshit dus.
      Er worden er niet voor niets ‘maar’ 500 gemaakt.

      Login om te reageren
  10. RobUSA zegt

    19 september 2012 om 14:57

    @Kaasboerin: De mensen die ook een volle bmw 325i kunnen betalen bv. Dat zijn toch geen grootverdieners toch ?
    Ik had het wel over de “gewone GT 500” trouwens !

    Login om te reageren
  11. RobUSA zegt

    19 september 2012 om 14:59

    $60.000 voor de dichte versie fully loaded en de cabrio $65.000 fully loaded !

    Login om te reageren
  12. RobUSA zegt

    19 september 2012 om 15:03

    Misverstand: Ik schreef zelf idd “deze” auto maar ik bedoelde dus de GT 500 dus niet de Super Snake .

    Login om te reageren
  13. sir_smokalot zegt

    19 september 2012 om 15:06

    Vooral de rem-upgrade is een geschenk uit de hemel. De standaard GT500 schijnt zijn remmen in no-time te frituren. Achter schijnt er zelfs maar 1 (!) zuiger op het systeem te zitten…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      19 september 2012 om 15:21

      @sir_smokalot: Bij de eerste serie hebben ze de stock remmen van de GT gebruikt. Die waren totaal niet bemeten voor die 200pk extra.

      Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    19 september 2012 om 15:17

    Gaat je een hoop rubber kosten, gok ik zo:p

    Login om te reageren
  15. papa zegt

    19 september 2012 om 15:20

    @berlinetta:
    Ik heb daar geen last van, ben 1 dag voor de boete afgestudeerd (met 3 jaar vertraging)

    Login om te reageren
  16. 240sx zegt

    19 september 2012 om 15:43

    @gedwongenleaser: +1

    Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    19 september 2012 om 16:32

    Zeer bruut. Gelijk even wat extra achterbandjes inslaan denk ik zo.

    Login om te reageren
  18. johanz911 zegt

    19 september 2012 om 18:28

    Fantastisch! mooier en leuker dan een nieuwe Ferrari.

    Login om te reageren
  19. mightymike zegt

    19 september 2012 om 20:34

    @RobUSA: wouw net zeg want een gemiddelde Amerikaan verdient denk ik niet genoeg om een auto van een ton,dollars, te kopen;) het is inderdaad een vette bak, zeker die voorkant maar de achterkant vind ik nog steeds beetje 1999 lijken.

    Login om te reageren
  20. mellie zegt

    19 september 2012 om 21:43

    gelukig bestaan er nog autobouwers die niet aan doen

    Login om te reageren
  21. The360box zegt

    20 september 2012 om 07:49

    Die achterlichten is nog steeds even wennen, maar is het een referentie ofzo?

    Login om te reageren
  22. pinokkiopop zegt

    7 oktober 2012 om 20:08

    De Ford Mustangs configurators zijn mooi om te zien,
    op mijn profieltje hier bij Autoblog vind je de linken voor de geïnteresseerde bezoekers van dit forum.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North