Carroll Shelby mag er dan niet meer zijn, het pk-geweld uit zijn toko blijft rustig doorrollen en vernieuwen. Voor de nieuwste Shelby GT500 is opnieuw een overheerlijk pretpakket uitgebracht.
Er is schijnbaar een klantengroep die geen genoegen neemt met een 671 pk sterke Shelby GT500. voor deze asfaltlikkers komt er een nieuwe Super Snake-editie in een oplage van maximaal 500 stuks waarbij een compressor het vermogen naar 850 hp (861 pk) opzweept. (De vorige editie met 811 pk was natuurlijk maar lafjes.) Om weer tot stilstand te komen worden extra gekoelde Wilwood-remmen met zes (voor) en vier (achter) zuigers ingezet. Voor de uitlaatherrie zorgt een Borla-buizenstelsel en het schakelen gaat voortaan met een short shifter.
Volgens Mustangsdaily wordt de opgekalefaterde Ford optioneel aangeboden met een wide body en achterwielen die 14-inch meten. In de breedte, that is. Ze zijn 20-inch in de hoogte en omwikkeld in performance-banden. Geen overbodige luxe met 861 pk op je achterwielen.
De auto komt verder met een motorkap van fiberglas, typerende striping en een optioneel two-tone lederen interieur. Al deze aanpassingen kunnen ook zonder de motorupgrade worden uitgevoerd – dan ben je $28.995 kwijt bij Shelby American te Las Vegas en hou je 671 pk. Het pakketje met 861 paarden kost $39.995. Wel even je eigen Shelby GT500 meenemen. De auto online configureren kan HIERO.
Ongelofelijk! Wat een power zeg! En met fabrieksgarantie. Wie gaat er nou nog naar een tuner.
@E34M5Touring: Mensen die een Shelby 500 Super Snake willen?
@Larick: Die wordt gewoon door Ford gebouwd. Dus vind ik niet echt een tuner zoals bijv. Hennessey of Brabus.
@E34M5Touring: De Shelby 500 wel ja, voor dit pakketje moet je toch echt naar Shelby American in Las Vegas (aldus artikel). Dat is toch echt een tuner en niet op de manier Mercedes AMG of BMW M dat is. Kijk ook maar is in hun configurator. Dat is wel andere koek dan van een topfabrikant.
@Larick: Volgens het artikel wat gelinkt wordt, worden ze gebouwd bij Shelby Vegas, daar heb je dus een punt. Wel staat er ook in de tekst dat er zeer actief met Ford motorsport is samengewerkt en dat oa de originele kleuren en parts van Ford worden gebruikt. De waarheid ligt een beetje in het midden dus.
@Larick: Maar eerlijk is eerlijk, meer jouw kant op!
Wat zou dit geintje kosten in Nederland?
@jeroen92: De begrotingstekort zou opgevuld zijn vermoed ik zo.
@kaasboerin: Het*
@jeroen92: Van mij mag je hem kopen. Grote kans dat ik de langstudeerboete niet meer hoef te betalen.
Wat een gave bak.. 861 pk handgeschakeld, woehoeee… En gelukkig spuiten ze tegenwoordig de zijpspiegeltjes mee in de kleur.. Dat was zo armoedig van die eerste lichting Mustangs.
Jeuj…die prijzen zijn voor amerikaanse begrippen nog errug hoog ! Een beetje ombouw kost je een BMW 328i..
@Megakix:
Ik verbaasde me er ook al over. Alhoewel je voor zo’n 100.000 dollar een auto met fabrieksgarantie hebt met 861 pk! Lamborghini’s pesten is gratis inbegrepen.
@JamesBond007: 85k euro’s voor 861pk is natuurlijk geen geld.
@E34M5Touring: klopt…dán is het in onze ogen geen geld…maar ff in het geheel ‘doen alsof je amerikaan bent’. Dan is het optiepakket $ 40.000 en dat is 2000 dollar hoger dan de nieuwprijs van een 328i…Kortom, óók een amerikaan moet hiervoor serieus geld hebben.
@Megakix: Jawel, moet je is kijken wat je voor de prijs van een upgrade kunt kopen. Een Camaro SS2 plus een HPE1000 kit bijv. Maar er zijn zoveel gasten die dit financen up the earhole. En dan lekker blaffen (tot Dog the Bountyhunter je komt halen omdat je de payments niet red).
@JamesBond007: nuancering; Lambo’s pesten zolang je rechtuit gaat (en een rollende start hebt?) :)…
@gedwongenleaser: How’s life in 1982?
@E34M5Touring: schakel nu eens je ‘mister-wannabe-funny’ modus uit en zeg mij serieus dat je een GT500 sneller over het circuit (je weet wel met bochtjes) ziet gaan dan een willekeurige Lambo…
@gedwongenleaser: Doe dan even die Clichezonnebril af. Dat eeuwige gezeik over het feit dat amerikanen alleen maar hard rechtdoor gaan……. Ik weet 100% zeker dat een GT500 een Gallardo het vuur aan de schenen kan leggen. Zowel rechtdoor als door de bocht. De tijd van starre achterassen etc. hebben zelfs de amerikanen al een tijdje achter zich liggen. En wannabe funny? Alsof jouw respons serieus bedoeld is……
@E34M5Touring: ja, zo’n Mustang gaat tegenwoordig ook best wel de bocht om (ik zeg nergens dat dit niet zo is) maar je hebt altijd nog baas boven baas.
@gedwongenleaser: Neem dan ook even het prijsverschil mee in de Baas boven Baas vergelijking. Een stock GT500 met 600+ pk gaat voor 50k meen ik, in de states. Een Gallardo doet minstens het drievoudige.
@E34M5Touring: zucht… Zo kunnen we er natuurlijk nog wel heel veel andere aspecten bij gaan halen waar we het nu totaal niet over hadden om vervolgens eindeloos door te discussiëren, gegroet.
@gedwongenleaser: Ja sorry, ik had het ook gewoon met je eens moeten zijn…… My mistake
lekker hoor. ben benieuwd of dat goed onder controle te houden is
@964rs: Dat hangt ervan af wat je ermee wilt gaan doen. :)
Leuk pakketje… Voor die prijs kan je in NL een GT86 halen…
@Jokkebrok: au mn neus…..
Wat een heerlijke auto , zo totaal anders dan wat hier allemaal te koop is. Ik vind die 671pk meer dan zat, ik zou wel graag deze motorkap erop zetten …wat is ie mooi !
Hubba hubba hubba!
Wat Caroll Shelby zei over deze auto : Voor vergelijkbare auto’s met deze specs moet je minimaal $100.000 meer betalen … Hell with them ! :) Deze Mustang is gemaakt dat een gewone burger hem kan betalen , dat zei hij ook.
Wat is er nou mooier als deze gedachte , de rest van de merken in deze klasse bouwen ze alleen tegen prijzen vr de happy few . Geef mij deze maar dan …
@RobUSA: Man man man, verander je naam is gauw in Cliché.
Welke gewone burger daar tikt dat dan effe af?? Bullshit dus.
Er worden er niet voor niets ‘maar’ 500 gemaakt.
@Kaasboerin: De mensen die ook een volle bmw 325i kunnen betalen bv. Dat zijn toch geen grootverdieners toch ?
Ik had het wel over de “gewone GT 500” trouwens !
$60.000 voor de dichte versie fully loaded en de cabrio $65.000 fully loaded !
Misverstand: Ik schreef zelf idd “deze” auto maar ik bedoelde dus de GT 500 dus niet de Super Snake .
Vooral de rem-upgrade is een geschenk uit de hemel. De standaard GT500 schijnt zijn remmen in no-time te frituren. Achter schijnt er zelfs maar 1 (!) zuiger op het systeem te zitten…
@sir_smokalot: Bij de eerste serie hebben ze de stock remmen van de GT gebruikt. Die waren totaal niet bemeten voor die 200pk extra.
Gaat je een hoop rubber kosten, gok ik zo:p
@berlinetta:
Ik heb daar geen last van, ben 1 dag voor de boete afgestudeerd (met 3 jaar vertraging)
@gedwongenleaser: +1
Zeer bruut. Gelijk even wat extra achterbandjes inslaan denk ik zo.
Fantastisch! mooier en leuker dan een nieuwe Ferrari.
@RobUSA: wouw net zeg want een gemiddelde Amerikaan verdient denk ik niet genoeg om een auto van een ton,dollars, te kopen;) het is inderdaad een vette bak, zeker die voorkant maar de achterkant vind ik nog steeds beetje 1999 lijken.
gelukig bestaan er nog autobouwers die niet aan doen
Die achterlichten is nog steeds even wennen, maar is het een referentie ofzo?
De Ford Mustangs configurators zijn mooi om te zien,
op mijn profieltje hier bij Autoblog vind je de linken voor de geïnteresseerde bezoekers van dit forum.