• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Slaolie verkopen verdubbelen door dure diesel

Auteur: Wouter, gepost 26 juni 2008 om 12:11 – 35 Reacties

Groen is goed, sla is beter, slaolie is best!

Door de gestegen brandstofprijzen gaan automobilisten alternatieven en laten veel dieselauto’s nu prima op sla- of zonnebloemolie kunnen rijden. Bij Super de Boer steeg de verkoop van olie met 50-100%. Niet alle olie werd direct in een tank gegooid, er schijnt ook veel gehamsterd te zijn omdat ook de slaolie prijzen stijgen.

Officieel is het bijmengen van slaolie in je dieselauto in Nederland niet toegestaan, maar in Belgie mag dit wel. Rijden op slaolie en zonnebloemolie is in Nederland niet toegestaan omdat er brandstof accijns over betaald zou moeten worden. AH zag dan ook vooral de verkopen in grensstreken fors stijgen. In sommige supermarkten wordt overigens wel ingegrepen als je met pallets slaolie tegelijk de winkel wil verlaten. De reguliere klanten moeten tenslotte ook nog olie voor in de keuken kunnen gebruiken. De prijzen van slaolie en zonnebloemolie zijn overigens gestegen naar 1,30 euro per liter en daarmee nemen de verkopen weer af. (via AD.nl)

Ook interessant!

  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Ook tweedehands koopt geen hond meer een diesel
  • Dit is de meeste bizarre diesel occasion van Nederland
  • Gespot- Een kneiterdikke diesel met vers kenteken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

biobrandstof, Techniek

Vorig bericht: « Techniek op Autoblog: Speed Hillclimbing
Volgend bericht: Lamborghini Gallardo Superleggera van EDO-Competition »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 12:15

    “Rijden op slaolie en zonnebloemolie is in Nederland niet toegestaan omdat er brandstof accijns over betaald zou moeten worden.”

    Ach hou toch je klep! Er zit volgens mij ook al accijns op de olie zelf, moeten we ook nog brandstofaccijns betalen, rot op gewoon. Wie houdt zich daar nou aan..

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 12:16

    Niks is ook toegestaan, hoe lang gaat dit nog door?

    Login om te reageren
  3. Sjaaky zegt

    26 juni 2008 om 12:18

    @Ren Jie.

    Idd echt weer zo’n zeik maatregel: ‘Wij bepalen dat er van NU accijn’s op brandstof zit, en dat jullie NIETS anders mogen tanken om onder deze betaling onderuit te komen”. Anders lopen namelijk de Zwitsersebankrekeningen van de tweede kamer leeg. Hoezo democratie???

    Login om te reageren
  4. JD zegt

    26 juni 2008 om 12:20

    “Door de gestegen brandstofprijzen gaan automobilisten alternatieven en laten veel dieselauto’s nu prima op sla- of zonnebloemolie kunnen rijden. ”

    Beetje vage zin dit. Alternatieven ZOEKEN zul je wel bedoelen. En dan kan KUNNEN ook wel weg.

    Login om te reageren
  5. Sjaaky zegt

    26 juni 2008 om 12:25

    Ach ach hoe vergeet een woordje en KUNNEN staat daar prima, met de zins opbouw is niets mis. Gewoon ff leuk reageren en iets vrolijks vertelen of deze regering onderuit halen… Ff gezellig doen hé!

    Login om te reageren
  6. AutoInformatief zegt

    26 juni 2008 om 12:28

    Laat boskawouter dit niet lezen! Voor je het weet doet hij gewoon brandstofaccijns op de slaolie let maar op!

    Login om te reageren
  7. wortel zegt

    26 juni 2008 om 12:29

    @JD

    LOL, +1

    ontopic: wat een gezeik zeg. straks is het misschien ook wel mogelijk om je auto op urine te laten rijden, en dan willen ze verbieden dat je tank vol staat te pissen, want dan moet je eerst belasting betalen!

    zou trouwens wel stoer zijn. na het uitgaan met je vrienden allemaal even in de tank plassen, dan loopt hij nagenoeg op pure alcohol. gelijk 2x zoveel vermogen.

    droom…. droom…. zzzzzz toen werd ik wakker…!

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 12:31

    @Sjaaky

    je hebt gelijk -> democratie?? dat is het allang niet meer. Invloed van het volk ligt alleen bij het stemmen.. en de parlementariërs doen ook maar wat goed voor hen zelf is. 1x stemmen op je partij en verder kan het volk het wel schudden hier en dat gaat NIET veranderen als rechtse partijen het voor het zeggen hebben. Die Geert kan helemaal niks dan alleen zeiken op moslims, je hebt wel meer nodig om een land te besturen dan alleen moslims wegwerken, Rita is een oplichter. :)

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 12:33

    @wortel

    ik wist niet dat mensen alcohol konden urineren? -.-

    Login om te reageren
  10. StormRAM zegt

    26 juni 2008 om 12:34

    Ik denk dat boskwabouter niet eens hoeft in te grijpen met accijnzen, de prijzen stijgen vanzelf! We creeeren onze eigen schaarste nu we massaal slaolie gaan inkopen :roll: t werkt ook zo met olie, de overheid drijft alleen de prijs op door accijnzen en luitjes die beweren dat de olievoorraden opraken helpen de consument ook niet echt ;) Marktwerking heet dat….

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 12:34

    laat maar, ik krijg hem al door denk ik :P

    Login om te reageren
  12. Harmen zegt

    26 juni 2008 om 12:38

    Democratie bestaat niet!

    Login om te reageren
  13. Mtkizle zegt

    26 juni 2008 om 12:48

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  14. Xowen zegt

    26 juni 2008 om 12:50

    Officieel is het bijmengen van slaolie in je dieselauto in Nederland niet toegestaan, maar in Belgie mag dit wel.

    Kleine nuance, bovenstaande stelling klopt maar dit betekent niet dat er in Belgie geen tax moet worden op betaald. Wanneer je dit wil doen moet je formulieren invullen met je geschatte verbruik en hierop betaal je dan toch ook tax.

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 12:56

    @Mtkizle

    * correctie op jou: in “het” gierigste land.

    Login om te reageren
  16. Remmen_nee zegt

    26 juni 2008 om 13:01

    Dus als ik ’t goed begrijp…

    alle als brandstof aanwendbare producten dienen een brandstofaccijns te hebben dan…
    Benieuwd wat we dan voor de afgewerkte en gefilterde frituurolie moeten gaan betalen bij de friettent, en wat de kostprijs van 1 KiloWattUur gaat worden.

    Snelle berekening:
    1KWh is nu €0,22
    Verhouding benzine accijnzen nu 60%heffing, 40% kosten
    dus 1 KWh= dan €0,22 = 40% (delen door 4, maal 10= €0.55)
    Aangezien het onderscheidt niet te merken is of je je voiture oplaadt of je wasje doet wordt het nog gezellig bij de heren Essent, Nuon, Ziggo (afschieten btw), etc

    ;)

    Login om te reageren
  17. desigmMnn zegt

    26 juni 2008 om 13:02

    welke idioot gooit er nou slaolie in zn gouden koe? juistja, gierige zunige nederlanders natuurlijk.

    schande,
    verbieden

    het stinkt

    Login om te reageren
  18. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 13:13

    @Remmen_nee

    Ziggo (afschieten btw) : A m e n!

    beter nóg meer brandstofaccijns betalen dan je abonnement bij Ziggo hebben..

    Login om te reageren
  19. Oom Agent zegt

    26 juni 2008 om 13:21

    Gierig land? Tien procent belasting op al je inkomsten, dat is fair, daar moet een overheid alle kerntaken makkelijk van kunnen doen. Alles daarboven is diefstal.

    *gaat 20.000 liter slaolie-tank in tuin zetten*

    Login om te reageren
  20. Patrick2002 zegt

    26 juni 2008 om 14:00

    *Gaat sla verbouwen om slaolie te kunnen maken…

    …of werkt dat niet zo?

    Login om te reageren
  21. Benny zegt

    26 juni 2008 om 14:04

    Toch dik 40% belasting hier….

    Maar kan dit nou totaal geen kwaad, slaolie in je wagen kappen?

    Login om te reageren
  22. Annie zegt

    26 juni 2008 om 14:30

    100% slaolie in je motor is niet goed voor je motor, het is niet iets om continu te doen. Dus als je het doet een mengsel van diesel en slaolie.

    Login om te reageren
  23. Robin zegt

    26 juni 2008 om 17:13

    @ Annie

    Welke verhouding moet je daar precies voor gebruiken? En werkt het bij Diesel & Benzine?

    Login om te reageren
  24. Mohammed zegt

    27 juni 2008 om 00:24

    Moet er geen susidie op die sla olie komen i.p.v. accijns. Het is geen fossiele brandstof en toch niet slecht voor het milieu.

    Login om te reageren
  25. JanPeter B zegt

    27 juni 2008 om 00:41

    Accijns zijn er alleen om de schatkist te spekken. Slaolie is lekker

    Login om te reageren
  26. Zoef zegt

    27 juni 2008 om 07:37

    @Robin: fahren mit salatöl http://www.fmso.de
    Je kan dus wél met pure slaolie rijden. Alleen moet je de brandstofleiding een dikkere hebben en een klein verwarmingselement rond de brandstofleiding hebben. In principe kan je ook met ieder mengsel van diesel + plantenolie rijden.

    Login om te reageren
  27. Jeffke zegt

    27 juni 2008 om 08:00

    Ja das PVDA (kwartje van KOK) de kat op het spek binden he.

    Voor mij mag iedereen op sla-oile rijden. Die v/d aldi heeft de meeste calorische waarde is uit testen gebleken (dus meeste rendement).Als de roemenen het kunnen,wie let ons dan!!
    Het word een groot belasting vretend land hier, op alles is het maar plukken plukken brrrrrrrrr…..
    Hoelang blijven we dit pikken??? En 1 juli alweer accijns-verhoging, het gaat lekker hier.
    Iedereen zou een week lang niet moeten tanken,worden ze dan wakker in Den Haag?
    Ik word er een beetje misselijk van .

    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrijns

    Login om te reageren
  28. 360driver zegt

    27 juni 2008 om 14:21

    Accijns is er vanwege het belastende effect van brandstof…..slaolie is niet belastend voor het milleu en dus hoeft er mijns inziens geen accijns te hoeven worden betaald.

    Login om te reageren
  29. Aleksa zegt

    27 juni 2008 om 21:56

    Daarom is dus de slaolie altijd op in de supermarkt. Als ik slaolie of zonnebloem olie wil kopen is het altijd op

    Login om te reageren
  30. Wouter zegt

    27 juni 2008 om 23:58

    Wat is dit nou voor een achterlijk KUT LAND!
    Het enige waar ze aan denken is vangen! Schaf dat kosten verslindende koningshuis direct af en we houden heel veel geld over! Rigoreus snoeien ipv de mensen geld afhandig te maken met hun wetten en regeltjes. Ze vangen daar in Den Haag bij elke beweging die je maakt BTW.
    En verzinnen steeds nieuwe dingen. Dat ze de verkeerboetes en overtredingen maar echt fors harder gaan aanpakken en omhoog schroeven….geld halen waar het terecht is.
    Er wordt op de verkeerde plaatsen met geld gesmeten en zijn er miljoenen verkwist aan allerlei kwats projecten (programma óver de balk’) Wie houdt daar is toezicht op?

    Daar hoor je niemand over!

    Login om te reageren
  31. Wouter zegt

    27 juni 2008 om 23:59

    Alles doen wat maar geld bespaart….dus lekker volgooien die tank met slaolie! En vlug wat!

    Login om te reageren
  32. JP West zegt

    28 juni 2008 om 00:09

    Ja donder alles maar in je tank. Ik zou ook wat knoflook en stukjes augurk in mijn tank gooien en natuurlijk de sla die bij de slaolie hoort. Als je toch in de war bent: ik heb nog een lekker recept. Gebakken aardappels met biefstuk in dieselolie afgeblust een scheut Euro95. Da’s goedkoper dan Croma per liter. Goeiedag mensen hoever wil je gaan om wat centjes te sparen. Stelletje techno-goorpeuken ;)

    Login om te reageren
  33. ackermann zegt

    29 juni 2008 om 10:48

    Best geregeld zo. Eerst wordt de diesel aan de pomp steeds maar duurder. Nu wordt het koken/bakken/frituren en eten ook nog eens duurder. Lang leve de onkosten van ons levensonderhoud. Komt er nog extra heffing op inlevering van afgewerkte frituurolie of mag dit ook in de auto worden opgebrand. We zijn zo begaan met ons milieu.
    Rookverbod wordt nu resoluut ingevoerd. Waarom dit ook niet per direct met auto’s?
    Ik denk dat dit in Den Haag niet goed zal bevallen. Economisch gezien niet. Inkomsten alle belastingen zouden niet wenselijk zijn daar. Toch?
    Wel het beste voor ons aller milieu en ons openbaar vervoer waar in Den Haag hoge pet van geeft toch?
    Durf eens een gokje te wagen. Km heffingen zijn dan overbodig evenals extra aanleg van dure wegen. Wij als Nederlanders zijn inventief genoeg en durven de alternatieven aan te gaan. Een maand zal genoeg kunnen laten zien. Den Haag zou zich op het achterhoofd gaan krabbelen, zo ook de multinationals.
    Het is tijd voor een regering met een duidelijke richtinggevoel, geen Tom-Tom volgers.

    Login om te reageren
  34. arthur zegt

    29 juni 2008 om 10:55

    ….Ach….Als je genoeg bijklust is er niks aan de hand….mijn auto rijd 1 op 6…dusss..
    Waar hebben jullie het over..ik klaag toch ook niet!!!!

    Login om te reageren
  35. Pulle zegt

    18 juli 2008 om 01:18

    Ik weet niet hoelang het duurt voor de AIVD voor de deur staat,maar hier istie dan eindelijk !
    http://www.teringregering.nl
    Hier wordt de regering ten val gebracht , samen met jullie !
    Natuurlijk worden alle gangbare topics besproken.
    Misstanden in deze schijndemocratie moeten aangepakt worden.
    PVDA = Partij Van De Accijnzen.
    JP. Van welke planeet kom je in godsnaam ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North