• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Slecht nieuws! SsangYong nog steeds niet failliet

Auteur: robbie, gepost 24 mei 2009 om 16:04 – 32 Reacties

SsangYong logoSinds afgelopen december hopen autoliefhebbers wereldwijd dat het Zuid-Koreaanse SsangYong failliet gaat en we die oerlelijke auto’s van ze nooit meer hoeven te zien. Maar helaas moet de champagne nog even dicht blijven, want een eventueel faillisement is minimaal uitgesteld tot september. Dan moet namelijk het defintieve plan voor het vernieuwde en afgeslankte SsangYong gepreseteerd worden aan de rechtbank.

Een onderzoek van PricewaterhouseCoopers heeft namelijk aangetoond dat een sterk afgeslankt SsangYong meer waard zal zijn dan een failliet SsangYong. Om in de toekomst weer levensvatbaar te worden zal eenderde van het personeel de laan uitgestuurd worden. Ook vestigen ze hun hoop op de hybride C200 crossover.

Toch jammer dat een merk als SsangYong waarschijnlijk de economische malaise wel overleeft terwijl merken zoals Pontiac en Hummer waarschijnlijk vermoord worden.

SSANGYONG MOTOR GETS GO AHEAD TO RESTRUCTURE

SsangYong Motor (SYMC) today cleared a significant hurdle in its restructuring plans when a South Korean court gave its approval to put the plans into action.

The court confirmed a recent Samil PricewaterhouseCoopers assessment that the manufacturer had a greater value as a going concern than its liquidated value, and ordered SsangYong to submit its full restructuring plan by mid-September. Much of this is already in place, including a vital new model programme and a reduction in the workforce by over a third.

Paul Williams, managing director of distributor Koelliker UK Ltd. said: “This is the news we were hoping for and it means that SsangYong now has the lifeline it needs to implement major changes. The future will continue to be difficult, as it is throughout the auto industry, but the result should mean a leaner, much more efficient SsangYong. We already know that there will be a broader range of passenger cars using the latest petrol, diesel and hybrid technology, and the first – the C200 – will go into production later this year. Our dealers can now go forward with renewed confidence.”

SsangYong applied for, and was granted court receivership in February after the fall-out of the international credit crunch, a drop in demand and even higher raw material, oil and energy prices. Court receivership is similar to US Chapter 11 status, giving the company protection fromcreditors and time to formulate and implement a corporate resuscitation plan. Under the arrangements, the court appointed former Hyundai Motor president Lee Yoo-il, and SYMC vice-president in charge of finance, Park Young-tae as co-legal administrators.

Despite these uncertainties, SYMC has forged ahead with the development of the new C200 ‘compact urban vehicle,’ showing it at the Seoul Motor Show and most recently at the Barcelona Motor Show earlier this month. Styled in Europe, the C200 is a new monocoque design engineered for both front and four wheel drive, with advanced petrol, diesel and diesel hybrid engine options. It is scheduled for production later this year.

Ook interessant!

  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren
  • Je hoeft niet langer naar de dealer voor een VW ID. update
  • Polestar update
    Polestar update: 68 pk voor 1.000 euro!
  • Klassieke Porsches gestolen
    Klassieke Porsches gestolen in België [UPDATE]

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, SsangYong

Vorig bericht: « Audi R8 met lekker 20 inch schoeisel
Volgend bericht: Heiligschennis? Getunede Maserati Quattroporte »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    24 mei 2009 om 16:06

    Apart, we vinden SsangYong allemaal lelijk, en het merk is niet failliet.
    Bij GM, Chrysler, Pontiac, alles wat dus Amerikaans is vinden we het jammer!
    Laten hun net wel gave wagens maken.

    Login om te reageren
  2. BMWMserie zegt

    24 mei 2009 om 16:11

    De Rexton vind ik nog wel mooi hoor, die ze gemaakt hebben.

    Login om te reageren
  3. GewoonTom zegt

    24 mei 2009 om 16:11

    Ik kan niet minder om SsangYong geven, maar ik vind het persoonlijk helemaal niet jammer als hummer de nek om wordt gedraaid, net zoals de meeste amerikaanse merken, overigens.
    Ze weigerden met hun tijd mee te gaan en nu de grote opschoning plaatsvindt is er geen ruimte meer voor ze, logisch toch?

    Login om te reageren
  4. G_deGroot zegt

    24 mei 2009 om 16:12

    Vergeet de Chairman nou niet, niet álle SsangYongs zijn lelijk;
    http://www.chinacartimes.com/wp-content/chairman-exterior3.jpg

    Login om te reageren
  5. Cantago zegt

    24 mei 2009 om 16:12

    Jammer! Ik zie 10x liever een vette Hummer dan zo’n lelijke pauperbak!

    Login om te reageren
  6. xtreme zegt

    24 mei 2009 om 16:19

    Rexton was inderdaad nog de mooiste maar deze c200 mag er ook wel wezen. Kan natuurlijk ook aan de kleur liggen.

    Login om te reageren
  7. sir_smokalot zegt

    24 mei 2009 om 16:24

    En met de aanstaande introductie van de 5-serie GT zal het faillisement nog wel even op zich laten wachten.

    Oh wacht, die is niet van Ssang Yong…..

    Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    24 mei 2009 om 16:26

    @GewoonTom
    Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Ik ben een voorstander van een vrije markt en in die vrije markt is er gewoon geen plek meer voor GM. Het bedrijf maakt kennelijk toch niet de auto’s die in trek zijn bij de consumenten en dus moeten ze naar mijn mening gewoon verdwijnen, ook al is dat als autoliefhebber nooit leuk om te zien natuurlijk. ;)

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    24 mei 2009 om 16:27

    Helaas hebben die andere Duitsers net een 10% aandeel genomen in een hype waarvan ik niet verwacht had dat die deze crisis zou overleven, Tesla ;-)

    Login om te reageren
  10. RX-7Owner zegt

    24 mei 2009 om 16:39

    er zij blijkbaar wel mensen die die dingen mooi vinden want ze worden nog steets vekocht

    Login om te reageren
  11. Car Centre zegt

    24 mei 2009 om 17:10

    Moet dat nu echt goed nieuws zijn, dat die merk niet failliet is. Persoonlijk vindt ik het echt niet zo een slecht merk. Maar hun kwaliteit van auto’s vind ik onder de mate.

    Login om te reageren
  12. tibor zegt

    24 mei 2009 om 17:12

    he kut

    Login om te reageren
  13. Osca zegt

    24 mei 2009 om 17:27

    was ssangYong niet chinees?

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    24 mei 2009 om 17:29

    @Osca, SsangYong is voor iets meer dan 50% eigendom van het Chineese SAIC. Maar ze zijn wel degelijk Zuid-Koreaans.

    Login om te reageren
  15. CrazyHenkie zegt

    24 mei 2009 om 17:31

    @ Osca

    Nee, Zuid-Koreaans. Maar het had wel Chinees kunnen zijn :P denk dat ze met hun terreinauto´s weinig kans zullen maken. Nieuwe modellen, die zuiniger en waarschijnlijk ook compacter (zo´n Rexton is ong X5-formaat dacht ik) zijn, daar kunnen ze zich het beste op focussen.

    Oh ja, redactie, waar is het bericht over de mogelijke straatversie van de Porsche RS Spyder?

    Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/11743/Straatversie-van-Porsche-RS-Spyder

    Login om te reageren
  16. peter zegt

    24 mei 2009 om 17:31

    spijtig – niets dan slecht nieuws de laatste tijd

    Login om te reageren
  17. VivelaFRANCE zegt

    24 mei 2009 om 17:32

    @ Osca

    Dat dacht ik dus ook! SsanYong is toch niet Zuid-Koreaans maar Chinees?

    OT:

    Erg jammer dat een lelijk merk als SsangYong waarschijnlijk eerder overeind blijft, dan merken als Opel en Saab, en zelfs Pontiac (absoluut geen liefhebber, maar liever een Pontiac dan een SsangYong!)!

    Login om te reageren
  18. _Eend_ zegt

    24 mei 2009 om 18:07

    Die eerder genoemde Chairman is anders wel een typisch Chinees product: Audi koplampen en een Mercedes grille. Maar ik moet toegeven dat die niet zo lelijk is als de modellen die in NL leverbaar zijn. Zelfs Fiat is gestopt met de Multipla, dus dan zullen die Zuid-Koreanen er zo onderhand ook wel uit zijn de huidige modellenrange toch echt niet kan in Europa?

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    24 mei 2009 om 18:09

    Zelfs al gaan ze failliet, het haalt niets uit.

    Ondertussen zijn al bepaalde modellen geadopteerd bij andere merken.

    Heb je de BMW X6 al gezien?

    Exact mijn punt.

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    24 mei 2009 om 18:40

    Je kunt ze lelijk vinden, maar ze bouwen toch maar ze maken toch betere auto’s dan GM US, en ze hebben blijkbaar ook een iets betere bedrijfsstructuur. Niet veel beter, want anders hadden ze nu geen problemen, maar toch.

    Login om te reageren
  21. TodayTomorrow zegt

    24 mei 2009 om 19:02

    De rexton is zeker niet lelijk.
    de rest wel.;)

    Login om te reageren
  22. Hanico zegt

    24 mei 2009 om 19:16

    Het voordeel van SsangYong is dat zij een cultuur en omgeving hebben waarin reorganiseren makkelijker wordt geaccepteerd. De Amerikanen daarentegen hebben vanwege hun omgeving en cultuur veel lastiger om de onderneming te kunnen reorganiseren.

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    24 mei 2009 om 20:25

    over-emotionele design-nichten vinden het verschrikkelijk ..

    autoliefhebbers kunnen er alleen maar respect voor opbrengen ..

    Login om te reageren
  24. Jeroen zegt

    24 mei 2009 om 20:58

    ><, nog steeds niet. Ze hebben vast een brainwash apparaat staan in de showroom..anders koop je dit toch niet?
    Pontiac maakt me eigenlijk helemaal niks uit, Hummer is echter jammer, want daar worden sommige milieu mensen helemaal gek van :)

    Login om te reageren
  25. Rolf zegt

    24 mei 2009 om 21:10

    Wáár zijn we bij Autoblog nou mee bezig???
    We wensen een merk failliet en vervolgens gaan we er champagne op drinken!?
    Ik heb niets met SsangYong, maar ik heb diep respect voor het merk!
    Ik snap niet dat iemand een merk (lees zoveel hard werkende mensen) zoiets toewenst!
    Écht puber gedrag noem ik dit!
    Noem de site dan geen Autoblog, maar Puberblog!

    Login om te reageren
  26. it's me! zegt

    24 mei 2009 om 21:44

    lol dit lijkt wel op zo’n speeltje van een baby waar je zo’n driehoek in een rondje probeert te stoppen van: ga er nou in!!!maar dan nu: ga nou failliet!!!
    ja kweet et dit slaat nergens op mja… xD

    Login om te reageren
  27. Osca zegt

    25 mei 2009 om 12:10

    @iedereen die reageerde op mij ,

    waarom dan al die gezeik over china als het over SsangYong gaat =p

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    27 mei 2009 om 18:27

    Het leven is zo oneerlijk…
    Maar gelukkig is het wel weer zo dat ze hun hoop vestigen op een mislukte hybride.
    Ik laat de champagne voorlopig nog even staan…

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    27 mei 2009 om 18:28

    En gepreseteerd = gepresenteerd toch?
    Ja?
    Oké.

    Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    27 mei 2009 om 18:28

    @ it’s me!

    Jij lijkt me nou de perfecte kandidaat voor een edit die ‘nutteloze bijdrage’ zegt.

    Login om te reageren
  31. krohne zegt

    6 juni 2009 om 12:11

    ach, ik vind er niets erg aan, zo,n bak.
    ik denk meer aan de mensen die er hun brood mee moeten verdienen, maar dat interesserd denk ik niemand. die swartzennegger zijn hummer, dat is het?, wat een lijkenbak, dat ding, en het zuipt ook nog

    Login om te reageren
  32. wesley zegt

    8 februari 2010 om 21:15

    wat nou, slecht nieuws. Heb respect voor het merk. die rodius kon wel wat beter maar de actyon, kyron en rexton zijn zeker geen lelijke auto. er bestaan inderdaad mooiere auto’s, maar bekijk de fiat multipla, subaru tribeca, toyota prius, audi q7, porsche cayenne, dacia logan, audi a2, lancia delta, mercedes c-klasse, mitsubishi grandis, peugeot 807, renault vel satis, seat alhambra, volkswagen sharan en de volvo xc90. die auto’s zijn 10 keer lelijker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North