• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelheid A2 gaat naar 130 km/u!

Auteur: ricardo, gepost 28 oktober 2015 om 08:02 – 78 Reacties

Droomrit voor het Leven neemt de A2 over


Er komt een einde aan de volksverlakkerij tussen Utrecht en Amsterdam.

Op de dag dat de Tweede Kamer zich over de begroting van het ministerie van Infrastructuur buigt, komt VVD-parlementariër Barbara Visser met het voorstel om overal op de vijfbaans asfalthemel tussen Utrecht en Amsterdam een maximumsnelheid van 130 km/u in te voeren. Ze heeft de steun van regeringspartner PvdA, dus er is ein-de-lijk een Kamermeerderheid.

De snelheid gaat vanaf 1 januari alleen tussen 19.00 en 6.00 uur naar 130 km/u, in de loop van volgend jaar wordt dat doorgezet naar de rest van de dag.

Einde aan verwarring

De snelheid van de A2 tussen 030 en 020 ligt sinds de verbreding op een tergende 100 km/u. Destijds gedaan als concessie aan omliggende gemeenten, die de door toenmalig verkeersminister Camile Eurlings (boks!) geopperde verbreding alleen toestonden als de maximumsnelheid uit milieu-oogpunt op een gevaarlijk lage 100 km/u kwam te liggen.

Deze haast onmogelijke situatie zorgde ervoor dat vorig jaar 31 procent van alle snelheidsboetes op de Nederlandse snelwegen op het conto van de A2 kwam te staan, waar niemand kan ontsnappen aan het alziend oog van de trajectcontrolecamera’s. Er werden 989.000 boetes uitgedeeld, goed voor 48 miljoen euro.

Omdat automobilisten volgens Visser ‘het idee hebben dat ze in slowmotion op een weg moeten rijden waar een Boeing zou kunnen landen’ wordt dit vanaf volgend jaar rechtgezet. Tegelijkertijd met de plaatsing van extra geluidsschermen, een kostenpost van 15 miljoen euro.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, maximumsnelheid, snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Lexus LF-FC: omdat waterstofauto’s ook mooi kunnen zijn
Volgend bericht: Dit wordt de volgende Subaru Impreza »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportstand zegt

    28 oktober 2015 om 08:07

    Eindelijk! En wat blijft die foto toch heerlijk dik. Altijd leuk die Droomrit

    Login om te reageren
  2. batman zegt

    28 oktober 2015 om 08:08

    Eindelijk! Barbara Visser heeft zeker voor het eerst dit traject gereden.

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    28 oktober 2015 om 08:10

    Leuk voor iedereen die er geregeld over een moet rijden, het is niet te doen. Zeker niet als het erg rustig is. Het is als lopen door een harem met volle broek, je wilt wel maar mag helemaal niets…

    Ik ben wel benieuwd hoe ze het er doorgedrukt hebben, want met name de milieulobby heeft hier (deels terecht) tegen geprotesteerd. En ook de omwonenden hebben lang hier tegen gestreden, dus dat er geen compromis komt maar meteen 130 km/h is zeer opmerkelijk te noemen.

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      28 oktober 2015 om 09:41

      @gtwillem:

      Ze hebben nu genoeg geld aan de weg verdient om wat aanpassingen te kunnen doen..

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      28 oktober 2015 om 14:46

      @gtwillem: Ik vind het nogal frappant dat er zo weinig ongelukken gebeuren op de A2. Ik rij er bijna dagelijks en heel veel mensen doen naast het auto rijden andere dingen. Mensen letten niet op, zitten te appen, rijden je klem.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 oktober 2015 om 23:57

        @e550: ik verbaas mij over het aantal kennissen/vrienden/collega’s die dat doen…. Onbegrijpelijk. En onthoud: mensen die dergelijke slechte keuzes maken hebben dus ook gewoon STEMRECHT!!!

        Login om te reageren
  4. HZW zegt

    28 oktober 2015 om 08:14

    Prima toch, traject controlle op 130 Km/u en klaar.

    Login om te reageren
    • volvologisch zegt

      28 oktober 2015 om 08:19

      @HZW: 130km/h is al stukken beter dan 100km/h, maar ben wel bang dat je het zelfde krijgt als nu. mensen die elkaar gaan inhalen met 1km/h verschil vanwege die trajectcontrole…
      Zoiets denk ik:
      Baan 1: 100km/h en lager
      Baan 2: 120km/h
      Baan 3: 125 km/h
      Baan 4: 130 km/h
      Baan 5: 133 km/h + buitenlanders >130km/h

      Login om te reageren
      • archiebald zegt

        28 oktober 2015 om 08:32

        @volvologisch: Begin eerst eens hiermee: http://www.wegenwiki.nl/images/Rijbaan.gif en ga dan opnieuw naar je post kijken. Er rekening mee houdend dat wij in NL van LINKS naar RECHTS tellen.

        Dus waarom jij in hemelsnaam 100 op strook 1, de meest linker, zou willen gaan rijden is mij een compleet raadsel.

        Sowieso misschien wel een goede voor Autoblog. Eens een artikel aan deze fouten wijden. Mensen halen stroken en banen zovaak door elkaar. Net als welke strook nr1 nou is. Of verkeerslichten en stoplichten (die laatste staan alleen bij spoorwegovergangen). Maar goed, ik dwaal af.

        Login om te reageren
        • volvologisch zegt

          28 oktober 2015 om 08:54

          @Archiebald: je hebt vast gelijk, maar ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat ik bedoel.

          Login om te reageren
        • martinus zegt

          28 oktober 2015 om 09:12

          @Archiebald: Het is wel erg sneu om je hier druk over te maken.

          Rechts link, links rechts.
          Uw posts voegt echt niets toe aan een constructieve discussie behalve dat u etaleert dat liever een betweter bent dan überhaupt enige inhoudelijke bijdrage levert. Volgens mij begrijpt ook iedereen hier of u het nou heeft over de vijf rijbanen of vijf rijstroken op de A2 waarover men spreekt.

          130 vind ik wel prettig. Veel automobilisten rijden ondanks een hogere Vmax gewoon ~100km/h. Met 130 creëeren we op een lege weg genoeg ruimte om daar mooi aan voorbij te gaan.

          Login om te reageren
          • archiebald zegt

            28 oktober 2015 om 09:40

            @martinus: mijn post voegt meer toe als die van jou echter……

            Login om te reageren
            • martinus zegt

              28 oktober 2015 om 09:42

              @Archiebald: Nee, alweer niet.

              Login om te reageren
            • baasbas zegt

              28 oktober 2015 om 10:00

              @Archiebald: dan
              Misschien ook een goede om eens een artikel over te schrijven

              Login om te reageren
            • marc94 zegt

              28 oktober 2015 om 22:45

              @Archiebald: in het Arabisch schrijven lezen ze van rechts naar links. In China van onder naar boven en in Australië schrijven ze ondersteboven.

              Login om te reageren
              • archiebald zegt

                29 oktober 2015 om 08:19

                @marc94: Wauw echt? En ik maar denken dat we gewoon in NL waren!

        • Erik zegt

          28 oktober 2015 om 09:38

          @Archiebald: ter ondersteuning inzake ‘verkeerslicht’: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verkeerslicht

          Login om te reageren
        • mrB zegt

          28 oktober 2015 om 12:10

          @Archiebald: dan klopt het toch wat hij zegt? Eerste 5 banen zijn nog tegemoetkomend verkeer ;)

          Login om te reageren
      • Gulli zegt

        28 oktober 2015 om 08:35

        @volvologisch: Ik denk dat het wel meevalt. De stukken waar je nu 130 mag en waar de weg breed genoeg is (A4 Den Haag – Amsterdam vlakbij Hoofddorp bijvoorbeeld) zie je dat er genoeg mensen zijn die gewoon 100-110 blijven rijden, een paar rijden 120 en links rijdt (bijna) iedereen 130 en harder. Dus dat regelt zichzelf wel denk ik. Bedenk goed dat er ook nog vrachtwagens, bejaarden en troela’s over die weg moeten, die gaan echt niet ineens allemaal ook 130 rijden :)

        Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          28 oktober 2015 om 08:56

          @Gulli: sommige autos rijden ook minder lekker bij 130 die van mij en mijn vader wel maar bijvoorbeeld de berlingo die we ook hebben rij ik liever 100-110 mee

          Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        28 oktober 2015 om 08:59

        @volvologisch: bij 130 wordt er geen correctie toegepast…

        Login om te reageren
        • volvologisch zegt

          28 oktober 2015 om 09:06

          @e1000bmw523i: Haha good to know, dat scheelt weer een boete ;)

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          28 oktober 2015 om 09:16

          @e1000bmw523i: bij 130 word er wel correctie toegepast maar bekeuren ze al vanaf 1 km te hard.

          De correctie is de marge van de meetapparatuur dus die moet altijd. Bij 120 krijg je voor de eerste paar km te hard geen boete, bij 130 dus wel.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            28 oktober 2015 om 09:40

            @lekbak: Ja, dat bedoel ik eigenlijk met corrigeren…

            Login om te reageren
            • Thomas20vt zegt

              28 oktober 2015 om 09:59

              @e1000bmw523i: er is bij 130 nog steeds een meet correctie van 3%, alleen de ondergrens van boete uitschrijven is er niet. Meestal is er een marge van +- 3km.

              Login om te reageren
              • chekthem zegt

                28 oktober 2015 om 10:11

                @thomas20vt: het zou wel gek zijn als je bij 100 km/h een correctie hebt en bij 130 km/h niet meer. Volgensmij zit er op die 130 km/h ook gewoon een correctie.

              • Thomas20vt zegt

                28 oktober 2015 om 10:18

                @chekthem: zoals ik zeg zit er een meet correctie op van 3%. Heb je bijvoorbeeld 2km te hard gereden krijg je gewoon een boete thuis gestuurd. Bij andere wegen krijg je die meestal pas een boete naar meer dan 3/4 na correctie te hard. Bij 130 gebeurd dat dus gelijk.

        • clarkson zegt

          28 oktober 2015 om 10:25

          @e1000bmw523i: Ja maar als je 135 gaat rijden op je teller dan rij je ongeveer 130.

          Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            28 oktober 2015 om 11:21

            @clarkson: inderdaad, bij mijn vorige auto 136, nu 134 ;)

            Login om te reageren
            • clarkson zegt

              28 oktober 2015 om 11:45

              @Thomas20vt: En dan tuf je rustig aan iedereen voorbij. Heerlijk is dat. Dan heb je iets minder het gevoel dat je te zacht rijdt.

              Login om te reageren
              • E550 zegt

                28 oktober 2015 om 14:58

                @clarkson: Dus volgens GPS mag je 134 km/u rijden?

              • clarkson zegt

                28 oktober 2015 om 15:07

                @e550: Moet ik hier serieus antwoord op geven?

  5. tweetyv6 zegt

    28 oktober 2015 om 08:15

    Wedden van niet.
    Er zal wel weer een NIMBY opstand komen en subsidieclubjes zoals Milieudefensie zullen wel even mooi uitrekenen dat daardoor 1748,2 bomen dood gaan en dat de levensverwachting van omwonenden binnen een straal van 3km met gemiddeld 5,4 maanden zal afnemen.

    Login om te reageren
    • pieterpoes zegt

      28 oktober 2015 om 08:25

      @tweetyv6: Bomen leven juist van co2, verder snap ik je punt.

      Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        28 oktober 2015 om 08:37

        @pieterpoes: Ik vermoed dat ik al wist wat fotosynthese is, toen jij nog vloeibaar was.
        Verder hoop ik niet dat ik je de betekenis van sarcasme moet uitleggen, toch?

        Login om te reageren
        • pieterpoes zegt

          28 oktober 2015 om 09:44

          @tweetyv6: huh nee leg eens uit?

          Login om te reageren
  6. volvologisch zegt

    28 oktober 2015 om 08:15

    Je mag nu toch al 130km/h tussen 19:00 en 6:00 op een deel van de A2?

    Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      28 oktober 2015 om 08:22

      @volvologisch: Niet overal. 1/3 van het traject, vlak voor Amsterdam, is altijd 100. Dat gaat nu eerst in de avond en nacht naar 130.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        28 oktober 2015 om 08:37

        @Joel_D: En dat is nou precies waar de boetes vandaan komen volgens mij, het is echt volstrekt onduidelijk wanneer je waar nou hoe hard mag. Op een gegeven moment reed ik daar ’s avonds en dacht ik dat ik 130 mocht, tot ik ineens bordjes 100 zag. Even later midden in de trajectcontrole ging de snelheid blijkbaar alsnog omhoog maar ik ben lekker 100 blijven rijden, vertrouw het voor geen meter daar.

        Login om te reageren
        • Thomas20vt zegt

          28 oktober 2015 om 09:24

          @Gulli: Ik rij daar dagelijks en het is gewoon een kwestie van borden lezen. Het staat aan beide kanten van de weg met grote borden aangegeven… duidelijker kan t niet.

          Login om te reageren
          • maarteno zegt

            28 oktober 2015 om 10:01

            @Thomas20vt: ook flitsmeister aan hebben, die gaf het perfect aan waar het naar 100 km gaat.

            Login om te reageren
            • E550 zegt

              28 oktober 2015 om 15:04

              @maartenoosterbaan: Dat is is pas sinds kort zo. Eind september heb ik ook een boete gekregen voor 18 km/u te hard.Ervan uitgaand dat het overal 130 km/u is, dacht ik dat de 100 borden golden voor 19:00. Flitsmeister gaf toentertijd ook aan dat het gewoon 130 km/u is. Pas sinds 2 weken hebben ze dat aangepast voor A2 links (dus richting Amsterdam).

              Login om te reageren
  7. amg1999 zegt

    28 oktober 2015 om 08:16

    4 van de 5 auto’s zijn van één eigenaar

    Login om te reageren
  8. azuli zegt

    28 oktober 2015 om 08:17

    Snap de laatste zin niet. Van 1900 tot 0600 mag je al 130km/u!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 oktober 2015 om 08:20

      @azuli: Niet op het stukje tussen Amsterdam en Abcoude, dat is altijd 100km/h…

      Login om te reageren
      • kaeser zegt

        28 oktober 2015 om 08:26

        @dutchdriftking: je bedoelt Vinkeveen en Abcoude, geldt ook voor de andere rijrichting. Grappig, hier zit hem de grote verwarring :)

        Login om te reageren
        • azuli zegt

          28 oktober 2015 om 08:52

          @kaeser: sterker nog!

          Wist je dat je vanuit Adam vanaf de afslag Vinkeveen eigenlijk al naar 130km/u accelereren? En vanuit Utrecht tot de oprit Vinkeveen 130km/u kan blijven rijden? Dat stukje krijg je om af te remmen. Maar vanuit Amsterdam staan ze daar vaak te laseren vanuit hun Volvo’s. Om je alsnog te beboeten op de carpoolplaats Breukelen.

          Login om te reageren
          • Thomas20vt zegt

            28 oktober 2015 om 09:29

            @azuli: Dit kan tussen elke af- en toerit. De trajetcontrole stopt namelijk tussen elke af- en toerit. De dwarsstrepen op dr weg geven het begin en einde aan van de trajetcontrole.

            Login om te reageren
          • bierbuik zegt

            28 oktober 2015 om 11:58

            @azuli: ik heb ze daar in 2.5 jaar tijd 1x zien staan, ik zie ze wel een stuk vaker tussen a’dam en abcoude staan, vóór de controle, bij 37.5

            Login om te reageren
      • drumstok zegt

        28 oktober 2015 om 13:44

        @dutchdriftking: klopt maar tussen amsterdam en abcoude is er geen trajectcontrole.

        Login om te reageren
  9. str8six zegt

    28 oktober 2015 om 08:18

    Heel goed. Zal eens tijd worden.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    28 oktober 2015 om 08:22

    Ik zou het zelf erg fijn vinden, ik rij er met enig regelmaat en het is dan ook altijd een marteling, meestal neem ik de N201. Die rijd tegewoordig erg vlot, en het scheelt zowel op de heen als op de terugweg een stukje ergernis.

    Login om te reageren
  11. flos zegt

    28 oktober 2015 om 08:22

    Kan uit ervaring spreken dat de geluidsoverlast van 120 km/h naar 130 km/h al vies tegen valt. Maar gelukkig zijn de mensen die tussen 1900 en 600 uur over de a2 rijden nu 1 min eerder op bestemming.

    Login om te reageren
    • aggy32 zegt

      28 oktober 2015 om 08:28

      @flos: tussen Vinkeveen en Utrecht was het altijd al 130km/h tussen 19:00 en 06:00.
      Dus je slaat de plank volledig mis.

      Login om te reageren
    • martinus zegt

      28 oktober 2015 om 08:31

      @flos: Kwestie van een auto kopen die beter geïsoleerd is of een motor heeft die zoveel vermogen heeft dat die ook niet ‘maximaal’ werkt als je 130 rijdt.

      Ik ben vooral blij dat door de snelheidsverhoging waarschijnlijk weer veiliger wordt op dat stukje asfalt. Door de kunstmatig lage snelheid, zie je als je daar rondkijkt letterlijk de helft van de autorijders iets anders doen dan rijden. Lezen/make-uppen/ whatsappen /bellen etc.

      Login om te reageren
      • flos zegt

        28 oktober 2015 om 08:43

        @martinus: geluidsoverlast voor omwonende van de a2.

        Ja wat een mentaliteit van die automobilisten, geen respect voor andermans veiligheid. En het laatste wat je moet doen is de snelheid verhogen als je meer veiligheid wil, begin eerst maar met wat meer afstand houden tot je voorganger en je ogen op de weg.

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          28 oktober 2015 om 08:53

          @flos: Grotere snelheidsverschillen maken het creëeren van meer onderlinge afstand naast nog meer noodzakelijk ook vooral veel makkelijker mogelijk. Zeker op een lege brede 5-baans snelweg.

          Over mensen die langs de snelweg wonen: Tussen Maarssen en Abcoude liggen eigenlijk alleen maar twee industrieterreinen (breukelen en n-ter aar) vlak aan de snelweg.

          Login om te reageren
          • flos zegt

            28 oktober 2015 om 09:29

            @martinus: je beschrijft daar een mooie utopie, maar de situatie dat iemand met 135 echte km/h naar een voertuig rijdt die 95 echte km/h rijdt is natuurlijk niet veiliger dan dat alle voertuigen ongeveer dezelfde snelheid rijden.

            Login om te reageren
            • flos zegt

              28 oktober 2015 om 09:32

              @flos: dat de verhoging veel meer geluid met zich meebrengt is een feit, voor de rest ben ik daar niet bekent.

              Login om te reageren
            • martinus zegt

              28 oktober 2015 om 09:37

              @flos: dat iemand 95 en iemand 135 rijdt op een snelweg die 5 banen (stroken voor de gefemiceerde millenials) breed is, is nauwelijks een veiligheidsrisico. Daar is alle ruimte om een strook, of zelfs 4 stroken naar links te gaan. Op dat moment is de afstanstand en het snelheidsverschil tussen de auto’s groter dan de afstand en snelheidsverschil met bijvoorbeeld de vangrail.

              Dat is dus niet zo gevaarlijk.

              Dat mensen uit verveling gaan whatsappen/lezen/make-uppen achter het stuur..omdat iedereen 100km/h rijdt wel. Ik snap dat mensen het doen, want je hebt je weinig zorgen te maken om verkeer waar je naartoe rijdt, en vanaf achteren komt ook niemand aan. Maar niet opletten achter het stuur/primair iets anders doen, is gewoon gevaarlijker dan een gezond beetje snelheidsverschil.

              Login om te reageren
              • flos zegt

                28 oktober 2015 om 10:12

                @martinus: statistisch gezien is een zijdelinkse verplaatsing op de snelweg een moment met het hoogste risico op een aanrijding, dus hoe minder hoe beter laat staan met 130 vier stroken opschuiven.

                Of het snelheidsverschil het veiliger maakt of niet, daarover gaan wij het niet eens worden.

                Ja 100 km/h is wel erg saai(euro ncap crashed tot 56km/h daarboven is de overlevingskans toch gering), niet echt grappig als een auto met die snelheid een stilstaant voertuig raakt op de vluchtstrook raakt. Dus ik snap niet waarom mensen appen enz. achter het stuur.

              • flos zegt

                28 oktober 2015 om 10:20

                @flos: *een stilstaant voertuig op de vluchtstrook raakt.

              • remcott zegt

                28 oktober 2015 om 18:48

                @flos: wil je nou zeggen dat EuroNCAP de overlevingskans boven de 56 km/h als nihil inschat bij alle auto’s?
                Dat is op zijn minst een gedurfde stelling die je daarmee neerzet!?
                Bovendien klopt die stelling niet want een auto met ***** EuroNCAP kun je met 56km/h crashen (mits je de test precies nadoet) zonder noemenswaardig letsel.
                Waarbij ik overigens niet wil suggeren dat je dit moet gaan proberen.

    • MAB zegt

      28 oktober 2015 om 18:12

      @flos: het gaat niet om de minuten het gaat om de gevoel dat je er bij hebt.

      Login om te reageren
      • flos zegt

        28 oktober 2015 om 18:39

        @mab: haha ja, dat gevoel dat je de auto die achter je bij het stoplicht staat op de afrit, een kwartier geleden hebt ingehaald.

        Ik snap wat je bedoelt, maar sinds ik let op dit soort dingen (op mijn eigen route) heb ik geen eens zin om nog de max van 120 km/h te rijden, 100km/h is een stuk relaxter en scheeld geen tijd.

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          28 oktober 2015 om 18:52

          @flos: onzin zoals je het nu stelt, dat ligt aan de drukte op dat traject. Maar ga gerust 100 rijden midden in de nacht op een lege snelweg.
          Als je dit in de spits doet, prachtig maar wel op de rechterbaan graag ?

          Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    28 oktober 2015 om 08:27

    De andere partijen willen daar ab-so-luut iets voor terug hebben.
    – Geen Diesels meer in de steden
    – Hogere parkeertarieven grote steden
    – Volvo’s voor Groen Linksers
    – BPM nog 5 jaar vast

    Ik wantrouw de politiek en politici, hier komt nog een enorme sigaar uit eigen doos aan!

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      28 oktober 2015 om 09:16

      @desjonnies: Kleine toevoeging: Dikke 5-cilinder Volvo’s voor groen linksers. Want het moet wel milieuvriendelijk zijn he!

      Login om te reageren
  13. henkhupelschoten zegt

    28 oktober 2015 om 08:29

    Eindelijk! Jammer dat we hier geen breaking melding kregen van de NOS

    Login om te reageren
  14. kaeser zegt

    28 oktober 2015 om 08:29

    Kostenpost extra geluidswering 15 miljoen? Volgens mij houden ze nog 33 miljoen over :s

    Login om te reageren
  15. escort77 zegt

    28 oktober 2015 om 09:09

    Jammer, ik kom daar zelden en heb er nog nooit een bekeuring gehad.

    De opbrengsten zullen nu op een andere manier binnengehaald worden, grote kans dat ik daar ook aan mee moet betalen.

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    28 oktober 2015 om 09:27

    Prima voorstel, ik hoop alleen dat dit de verkeersveiligheid niet aantast.

    Login om te reageren
  17. jeweetnietwieikben zegt

    28 oktober 2015 om 12:27

    Eindelijk ! Die 100 km/h op dat lange rechte stuk met 5 banen was echt zaad dodend. 130km/h is gewoon netjes! En dan van 7 tot 6 zou het 160km/h moeten zijn :)

    Login om te reageren
  18. bigfun zegt

    28 oktober 2015 om 13:18

    Heb het even onderzocht:
    Gaat niet door want er lopen zelfs nog steeds rechtzaken omtrent de huidige130kmh
    Grote kans dat deze zelfs teruggedraait worden!

    S(links): Dat weet de PVDA best en daarom stemmen ze er nu zogenaamd maar mee in, maar eigenlijk willen ze het niet.

    Login om te reageren
  19. bigfun zegt

    28 oktober 2015 om 13:19

    Straks alleen electrische autos om het nog makkelijker te maken!

    En dan alleen full electrisch en geen Fisker of Ampera natuurlijk, belachelijk!

    Login om te reageren
  20. tomas_hanedoes zegt

    28 oktober 2015 om 15:27

    Ik kom vaak niet boven de 50 kilometer per uur op dit traject…

    Login om te reageren
  21. robbie123 zegt

    28 oktober 2015 om 22:35

    Die oranje Lambo is het mooist.

    Login om te reageren
  22. tweetyv6 zegt

    29 oktober 2015 om 15:02

    Hahahahahahahahaha

    Zoals voorspeld.
    http://www.groen7.nl/dit-zijn-de-milieugevolgen-vanwege-verhoging-snelheid-a2/#comment-9491
    De subsidieslurper Miliedefensie becijfert het wel even voor u.

    GA. EENS. DOOD. STINKHIPPIES

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North