• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Special: Lamborghini Murcielago

Auteur: willeme, gepost 10 februari 2018 om 18:00 – 65 Reacties

Lamborghini Murcielago LP640-4


Een ode aan de laatste echte Lamborghini.

Het had zo anders kunnen zijn. Destijds was er een Argentijn, genaamd Horacio Pagani, die de meest wilde plannen had met de opvolger van de Diablo. Op basis van de Countach had hij al een prototype gebouwd dat bijna in zijn geheel was opgetrokken uit koolstofvezel. Dat is tegenwoordig vrij normaal, maar toen bijzonder exotisch. Lamborghini zag er geen heil in. Niemand gaat dat gebruiken. Te bewerkelijk en te omslachtig. Toen de F40 onthuld werd, kon Pagani zijn gelijk halen: de concurrentie was wel met bijzondere materialen zoals koolstofvezel en kevlar bezig. De Diablo was toen al bijna af, dus daar kon hij niets aan veranderen. Pagani had echter al vele basisontwerpen gemaakt voor de nieuwe supercar, eentje om de Diablo op te volgen.

Lamborghini Countach Evoluzione

Een soort lichtgewicht, koolstofvezel monster. Wederom zag Lamborghini geen heil in het project waardoor Pagani zijn eigen bedrijf oprichtte: Modena Design. De ontwerpen gebruikte hij voor zijn eigen supercar, die wij later zouden kennen als de Pagani Zonda. Het was niet zozeer dat Lamborghini de plannen van Pagani niet zag zitten als concept, maar wel als productie-auto, vanwege te hoge productiekosten. Lamborghini had zijn niche gevonden: onder de F40 en F50 qua prijs, maar min of meer gelijk op het gebied van prestaties en design. De basis was wederom de V12, waarvan het oorspronkelijke ontwerp van Bizzarini was. Al sinds de Miura werd een variant van deze motor gebruikt. Aangezien de laatste Diablo 550 pk leverde moest de nieuwe daar overheen gaan. Het grootste probleem van de auto was de koeling. De eerste oplossing was vrij simpel: ongelooflijk grote luchtlinlaten aan de zijkant. Het prototype, ‘Canto’ genaamd’ circuleerde maandenlang. Sterker nog, men was er heilig van overtuigd dat de Canto de Diablo ging opvolgen. Rond die tijd kon Audi zich er nog mee bemoeien.

Lamborghini Canto (Zagato) '99

Murcielago
Het werd echter de Murcielago. Een lage en brede supercar met bijzonder cleane lijnen. Het was alsof Luc Donkerwolcke de proporties van een Diablo wist te combineren met de stylingelementen van een Countach. De auto was buitenissig, angstverwekkend en bovenal een echte Lamborghini. Het probleem met de koeling werd zeer ingenieus opgelost. Was er geen behoeft aan extra koeling, dan zag je niets, en anders konden de luchtinlaat vergroot worden.

Lamborghini Murcielago

Onder de kap huisde een 6.2 liter V12 met 580 pk en 650 Nm. Mocht je goed met de handbak overweg kunnen en mocht alles op temperatuur zijn, dan was het mogelijk om in 3,8 seconden naar de 100 km/u te katapulteren. Mocht je voldoende lef hebben, dan kon je 330 km/u aantikken. Dankzij de 100 litertank leek het alsof de actieradius wat voorstelde: gemiddeld was je elke 250 km wel weer een tankstation aan het zoeken. Nee, aan aandacht niets tekort.

Lamborghini Murcielago

Murcielago Roadster
De open variant kwam drie en een half jaar later op de markt. Dit was nog een echte Lamborghini roadster: heerlijk hopeloos. Althans, als praktisch vervoermiddel. Ja, er was een dakje. Maar een gemiddeld stapelbed van Ikea laat zich eenvoudiger in elkaar zetten. Eenmaal gemonteerd? Dan mocht je er niet harder dan 160 km/u mee rijden. Meh.

Lamborghini Murcielago Roadster

Murcielago LP640
In 2006 stond op de Salon van Genève een grondig herziene variant van de Murcielago, de LP640. De motor werd uitgeboord naar 6,5 liter en leverde nu, zoals de naam suggereert, 640 pk. Ondanks dat er weinig veranderd leek te zijn, waren er veel kleine uiterlijke verschillen. De bumpers waren iets dikker aangezet en de velgen van een ander design. Met name aan de achterkant was de LP640 eenvoudig te herkennen aan de geheel rode achterlichten en een blubberdikke enkele uitlaat. De LP640 was er als coupé en Roadster.

Lamborghini Murcielago

LP670 Super Veloce
In 2009 zag de ultieme Murcielago het levenslicht, de LP670-4 SuperVeloce (rijtest). De SuperVeloce is gebouwd volgens het bekende, maar oh-zo lekkere recept: voeg een beetje vermogen toe, haal er wat gewicht af en monteer grotere spoilers. De V12 kreeg een andere luchtinlaat en andere timing van de kleppen. Het vermogen nam met 30 pk toe naar 670 pk (het koppel bedroeg 660 Nm). De grootste winst werd behaald met het verlagen van het gewicht met 100 kg, met name door het intensiever gebruik van koolstofvezel. De SV was er alleen met de sequentieel E-Gear transmissie. Op zich wel handig om je handen aan het stuur te houden van dit monster, dat in 3,2 seconden naar de 100 knalt en, afhankelijk van de spoiler, tussen de 330 km/u en 342 km/u kon halen. Er zijn er 350 van geproduceerd.

Lamborghini Murcielago LP670-4 '09

Laten we eerlijk zijn. Supercars zijn gelukkig niet meer zo hopeloos. Sterker nog. In 2003 kwam de Lamborghini Gallardo op de markt en die toonde precies aan wat er allemaal mis was met de Murcielago. De Murcielago leek ontwikkeld in een schuur, met wat grijpstuivers van een multinational. De Gallardo was van meet af aan ontwikkeld door een multinational, waarbij Lamborghini mocht adviseren.

Lamborghini Murcielago LP640-4 - Gallardo LP550-4

De Gallardo is eigenlijk op alle vlakken beter dan de Murcielago. Het interieur veel hoogwaardiger. De stoelen staan recht naar voren. De balans is beter. De Gallardo is op de grens geen heel makkelijke auto, maar een doetje in vergelijking met de Murcielago. Eigenlijk is de Lamborghini Murcielago exact gelijk aan de Bentley Arnage. Een rijdend anachronisme. Door geld en expertise opgelapt om maar aan de eisen te voldoen. In vergelijking met de Arnage is de Continental GT véél beter. Maar wie een Bentley wil, die wil geen goede auto. Die wil hoogpolig tapijt, gepolitoerd hout en een motor die niet meer dan 500 toeren draait. De Murcielago is de laatste Lamborghini met de befaamde Bizzarini V12, te vinden in de 350GTV en Miura.

Lamborghini model range

De Gallardo is de betere supercar. Op een circuit zelfs sneller dan zijn grote broer. Maar een Lamborghini koop je niet voor zijn snelheid. Een Lamborghini rij je omdat je geïntimideerd wil worden. Je wil bang zijn en als je teveel gas geeft wil je niet het gevoel hebben dat het goed komt. Integendeel. Het is een beest dat je moet temmen. Dus als je de beste supercar met een Lamborghini-logo wil, koop een Gallardo. Maar wil je de beste Lamborghini dan moet je één van de 4.099 gebouwde Murcielago’s kiezen.

Lamborghini Miura - Murcielago

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Fabrieksnieuwe Murciélago
    Fabrieksnieuwe Murciélago wacht op een nieuw baasje
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, lp640, Luc-Donckerwolke, murcielago, Specials

Vorig bericht: « Koop een echte Ferrari F430 voor nog geen 25k
Volgend bericht: Vierdeurs AMG GT Coupé is echt, en hij komt héél snel »

Lees Interacties

Reacties

  1. min2max zegt

    10 februari 2018 om 18:11

    Een ode aan de laatste echte Lamborghini?! Het eerlijke verhaal is dat Lamborghini in 1970 een van de laatste onafhankelijke autofabrikanten was. Het ging niet zo goed met zijn fabriek, en zijn zoon Antonio voelde er weinig voor het bedrijf over te nemen. In 1972 zag Lamborghini zich genoodzaakt 51% van zijn autobedrijf aan een Zwitserse zakenman te verkopen, en de resterende 49% volgde twee jaar later. Ferruccio Lamborghini bleef de fabriek leiden tot in 1974. De laatste echte Lamborghini is dus de Countach!

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      10 februari 2018 om 18:41

      @min2max: ik heb een beetje het idee dat er bij elke nieuwe lambo wordt geroepen dat het uitgaande model de laatste echte lambo was, heeft Top Gear ook een handje van

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      10 februari 2018 om 18:45

      @min2max: Denk dat @willeme de karakteristieke eigenschappen van een Lamborghini bedoelde en niet zozeer qua eigenaren. De Diablo was al een Chrysler met een Lamborghini badge, terwijl Lamborghini de V10 voor de Viper ontwierp.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        10 februari 2018 om 20:54

        @bassx: klopt helemaal! Zowel de eigenschappen alsmede behoorlijk wat hardware (zoals de motor).

        De Aventador is echt compleet anders. Misschien zelfs beter, maar dat imperfecte heeft ook z’n charme.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          10 februari 2018 om 22:28

          @willeme: precies. In de Murcié zit je tenminste nog gewoon lekker scheef gepositioneerd ten opzichte van het stuurwiel.

          Login om te reageren
          • drdre1 zegt

            12 februari 2018 om 22:16

            @jaapiyo: precies! Heerlijk! Met 330km/h scheef achter je stuur zitten! Wel humor van die Italianen. ;)

            Login om te reageren
        • poes zegt

          11 februari 2018 om 10:14

          @willeme: de motor van de Aventador is toch ‘gewoon’ afgeleid van de V12 van de Murci?

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            11 februari 2018 om 10:43

            @poes: nee, dat is een compleet nieuwe motor. De V12 van de Murcie was de laatste doorontwikkeling op de door Bizzarini ontworpen motor die zijn oorsprong vindt in de 350GT.

            Login om te reageren
            • poes zegt

              11 februari 2018 om 11:09

              @willeme: weer wat geleerd :-)

              Login om te reageren
  2. kenner zegt

    10 februari 2018 om 18:17

    Murcie SV ! Als ik ooit nog eens de jackpot win, wordt dit auto die ik koop (na Quattroporte Sport GT-S uiteraard)

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 februari 2018 om 19:46

      @kenner:
      U bent inderdaad een “kenner”! Leuke keuzes ?

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    10 februari 2018 om 18:18

    Een witte LP640 Versace uitvoering. Die vind ik echt heel fraai. Mooier dan de Aventador. Specialer op de een of andere manier.

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      10 februari 2018 om 18:30

      @e34m5touring: toevallig staat er 1tje te koop in engeland

      https://www.jamesedition.com/cars/lamborghini/murcielago_lp640_versace/beautiful-one-of-one-versace-edition-of-lamborghini-murcielago-1-10-in-white-20-total-for-sale-1238468

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 februari 2018 om 18:34

        @kimhung: Ja dik! Ik ben volgend weekend nog in London. Misschien wel ff snel kijken. Helaas niet kopen…

        Login om te reageren
        • kimhung zegt

          10 februari 2018 om 19:41

          @e34m5touring: ik verwacht dan wel wat fotos op autojunk he ;)

          Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        10 februari 2018 om 19:31

        @kimhung: Beautiful One of One Versace Edition of Lamborghini Murcielago 1/10 in white (20 total)

        Wat betekent dit?? One of one, 1/10, 20 total?? :s

        Login om te reageren
        • kimhung zegt

          10 februari 2018 om 19:41

          @davelepeef: one of one klopt denk ik niet helemaal. Maar als ik het zo lees dan zijn er 20 versace geleverd waarvan 10 in het wit

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            10 februari 2018 om 19:44

            @kimhung: aaah

            Login om te reageren
          • phaeton zegt

            10 februari 2018 om 21:04

            @kimhung: Ik dacht 10 coupés, 10 Roadsters. One/one is nogal verwarrend inderdaad, zou niet weten waar het op slaat behalve dat het een unieke uitvoering is.

            Login om te reageren
        • jorden zegt

          10 februari 2018 om 23:52

          @davelepeef: kloppen wel meer dingen niet… iig zat dat grote logo er niet standaard op.

          Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        10 februari 2018 om 20:02

        @kimhung: dat is wel een bijzondere lelijke versie van de versace

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2018 om 18:24

    Murcielago SV, sinds het eerste artikel in Topgear mijn droom auto. Het liefst in de uitvoering zoals @wouter hem reedt. Oranje, donkere wielen (de enige auto waar ik donkere wielen wél mooi onder vind) vleugel en automaat. Alleen de Huracan Performante heeft me sinds kort wel aan het twijfelen gebracht. Ook oranje graag.

    Login om te reageren
    • zagatofreak zegt

      10 februari 2018 om 20:42

      @dutchdriftking: ik kwam vandaag nog een Huracan Performante tegen in Laren, heeft me toch een geluid, geweldig!

      Login om te reageren
  5. poekoek zegt

    10 februari 2018 om 18:26

    Het originele ontwerp is het mooist, het puurste. Geweldige auto.

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    10 februari 2018 om 18:32

    Een ode aan de mooiste moderne Lamborghini. T liefst een vroeg model

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      10 februari 2018 om 18:32

      @toyotafortuner: dankje Huawei… Een vroeg model met een mooi kleur erop

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        10 februari 2018 om 19:21

        @toyotafortuner: koop dan ook een echte telefoon in plaats van een h03rgewei. ;)

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          10 februari 2018 om 21:07

          @e1000bmw523i: En meelopen in de Samsung kudde? Bedankt.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            10 februari 2018 om 21:59

            @phaeton: doe eens gek; koop een BlackBerry. ;)

            Login om te reageren
            • toyotafortuner zegt

              10 februari 2018 om 22:46

              @e1000bmw523i: Nee dankje. 2 gehad. Nu niet meer. Vooral de laatste Blackberry kwam behoorlijk slecht uit de crashtests. Dus ben ik in 2016 overgestapt naar een S6Edge. Vorig week werd t vervangen door een Huawei P10. Zelf die vlaggenschipkwaliteit voor minder willen ervaren.

              Login om te reageren
  7. rickross zegt

    10 februari 2018 om 18:37

    Prachtig artikel, ik zat hier al heel lang op te wachten! Toen ik 10 was heb ik hier nog een spreekbeurt over gegeven op de basisschool, hiervoor had ik een speciaal boek van Hessing gekregen waarmee klanten de kleuren voor hun Murciélago konden kiezen. Zolang ik me kan herinneren ben ik fan van Lamborghini, en dit is hun absolute topper. Mijn favorietste auto ever een voor altijd. Dus als iemand er eentje voor zo’n duizend euro weg wil doen, call me

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      10 februari 2018 om 19:46

      @rickross: er staat een mooie van Davis & Giovanni op Ebay, zit mooi op budget. Geen running costs, maar verdient wel een mooi plekje. Eigenlijk heb je aan 30cm al genoeg…

      Login om te reageren
  8. shibby zegt

    10 februari 2018 om 18:45

    Het schijnt dat er geregeld Smarts uit de uitlaat van de LP640 gepeuterd moesten worden

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    10 februari 2018 om 18:52

    Je ziet ze helaas bijna niet meer op de openbare weg. Zelfs in London zien je ze niet meer, daar zie je alleen het hele nieuwe spul van Lambo.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    10 februari 2018 om 19:03

    Hoewel ik mijn hand niet zou omdraaien voor een LP640 of SV, vind ik de gewone Murcielago verreweg het mooist. Die wagen oogt bruut, intimiderend en snel, en heeft daar geen druk ontwerp voor nodig. Dat vind ik bijzonder knap gedaan.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      10 februari 2018 om 21:13

      @edge: Helemaal mee eens, echt een meesterwerk van Luc Donckerwolke.
      Met zo weinig lijnen zo’n krachtig ontwerp neerzetten.
      Zet dit eens naast die Urus…

      Login om te reageren
  11. MercMeister zegt

    10 februari 2018 om 19:05

    Bekijk de film; The Cannonball Run (’81) daarin zie je de echt laatste Lambo. Met een weird snuitje.

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      10 februari 2018 om 19:48

      @mercmeister: Ik heb ‘m nog in onze ouwe Betamax zitten.Beetje jammer dat die al bijna 2,5 decennia aan niet zo composteren is.

      Login om te reageren
    • draadloos zegt

      10 februari 2018 om 19:59

      @MercMeister: en heerlijke chicks (toen dan toch).

      Login om te reageren
  12. hartman zegt

    10 februari 2018 om 19:16

    In 2004 heb ik in de 580 pk versie gereden. Tot 300 plus. Wat me nog bijstaat, ik had geen goede steun voor mijn linker been. De stoel stond te ver naar binnen? En wat ik me zeker nog herinner, het gebulder van de motor vlak achter de stoel.

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    10 februari 2018 om 19:31

    Mooie wagen maar de galardo vind ik toch de mooiere auto

    Login om te reageren
  14. davelepeef zegt

    10 februari 2018 om 19:38

    Als ik de centen had zou ik het niet direct kopen, maar een Nova Blu SV met tricolore SV stickers is wél heel erg gaaf…

    Login om te reageren
  15. eklasse zegt

    10 februari 2018 om 19:53

    Blij dat die Dyson Canto er nooit is gekomen!

    Login om te reageren
  16. robbie123 zegt

    10 februari 2018 om 19:54

    De mooiste Lamborghini ooit gebouwd! Liefst het eerste model in fel oranje met zwarte velgen. Autoweek had vorig jaar een leuke reportage

    Login om te reageren
  17. scaglietti612 zegt

    10 februari 2018 om 19:58

    Mijn eerste Lambo die ik ooit heb gespot was een grijze Murcielago 6.0. Mijn eerste Lambo waarvan ik het geluid heb mogen ervaren was een Draco Verde LP640. En mijn tripje naar de fabriek was toen zowel de SV alsook de LP650-4 Roadster in productie waren, de Versace stond er ook. Vandaar dat de Murcielago toch wel mijn absolute favoriete Lamborghini is en blijft. Doe mij maar een LP640 in het oranje met manuele versnellingsbak.

    Login om te reageren
  18. MaartenD zegt

    10 februari 2018 om 19:59

    Zoals zo vaak bij dit soort modellen is de 1e versie wat mij betreft en mooiste en meest cleane versie.

    Login om te reageren
  19. MaartenD zegt

    10 februari 2018 om 20:01

    https://youtu.be/Vfv8WRoCVpY

    Login om te reageren
  20. janmetdelangeachternaam zegt

    10 februari 2018 om 20:14

    Zo’n normale murcielago ziet er al enigszins gedateerd uit, maar zo’n lp-640 maakt m met een andere bumper en andere lichten echt compleet af. Wat een prachtig apparaat, een ode aan Italiaans design

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      10 februari 2018 om 21:15

      @janmetdelangeachternaam: Belgisch design

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 februari 2018 om 22:25

      @janmetdelangeachternaam: doe mij maar die originele Murcié, heerlijk die oubollige achterlichten en dubbele ronde eindpijp.

      Login om te reageren
  21. sezz zegt

    10 februari 2018 om 20:37

    Ik ruil alle 4.099 Murcielago’s voor één Diablo GT!

    Login om te reageren
  22. carfreakjim zegt

    10 februari 2018 om 20:52

    Voormij is de ultieme supercar een Murcielago SV met handbak, zijn er geloof ik maar 6 van gemaakt.

    Login om te reageren
    • tdg200 zegt

      10 februari 2018 om 21:13

      @carfreakjim: 5 stuks uit mijn hoofd, 3 witte in amerika, een groene in mexico, nog een rode in Canada (volgens mij)

      Login om te reageren
  23. tvklarenbosch zegt

    10 februari 2018 om 21:02

    Mijn keuze zou een vroege Diablo zijn, de proporties van die auto zijn nog krankzinniger dan de Murcielago in mijn ogen.

    Login om te reageren
  24. roberto zegt

    10 februari 2018 om 21:13

    Vorige week in Dubai in een parkeergarage nog een ‘normale’ roadster en een mat witte SV gezien. Tussen de tientallen (!) Aventadors waren dit toch de uitblinkers! Vooral het geluid van de Murcie SV is gewoon goddelijk, daar kan geen versie van de Aventadors tegen op!

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      10 februari 2018 om 21:16

      @roberto: Amen.

      Login om te reageren
  25. phaeton zegt

    10 februari 2018 om 21:16

    Een 6.2 oogt goed, maar was ik multi-miljonair dan werd het toch de LP640.

    Login om te reageren
  26. woudloper zegt

    10 februari 2018 om 21:48

    1 fout Willeme. Er zijn een vijftal manuele SV’s gebouwd. @bc bezit er een van. Je kon dat krijgen op aanvraag.

    Login om te reageren
  27. Loek zegt

    10 februari 2018 om 21:49

    Vooral qua uiterlijk is de LP640 misschien wel de beste “facelift” ooit. Verandert een toch al bijzonder ontwerp naar een auto die ook vorig jaar op de markt gezet had kunnen worden. Bijzonder design.

    Login om te reageren
  28. michaelcorleone zegt

    11 februari 2018 om 01:15

    Stuk leest heerlijk weg, ik ben altijd al een Lamborghini man geweest heb niet zoveel met Ferrari.

    Login om te reageren
  29. maferick74 zegt

    11 februari 2018 om 04:01

    En de GT-R dan ?

    Login om te reageren
  30. ikleesookoverautos zegt

    11 februari 2018 om 07:23

    Mooi stuk tekst over een geweldenaar. Ik zou een SV in het oranje willen hebben.

    Login om te reageren
  31. biohazardracer zegt

    11 februari 2018 om 11:01

    Mooi stukje. De murci SV ? wat een ontzettend dik ding is en blijft dat. Voor mij de absolute droom lambo.

    Login om te reageren
  32. ff40 zegt

    11 februari 2018 om 12:03

    LP640 geel zwarte velgen

    Login om te reageren
  33. Arnoud zegt

    11 februari 2018 om 12:49

    De eerste versie maar dan in dat heerlijke Lime Green met gewoon zilverkleurige velgen. Dat komt zó binnen op je netvlies..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North