• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportieve Toyota’s zo lang mogelijk NIET elektrisch

Auteur: machielvdd, gepost 27 mei 2024 om 20:56 – 5 Reacties

Toyota GR gaat niet elektrisch, als het aan de baas van Toyota GR ligt.

Veel fabrikanten hebben hun sportieve labels geschrapt óf ze worden elektrisch. Nu is dat laatste niet altijd erg, want we hebben liever een elektrische Lancia HF dan helemaal geen Lancia HF. Toch is er nog een fabrikant die hun sportieve label expliciet NIET elektrisch wil maken.

We hebben het over Toyota GR. Dit label bestaat nog niet zo lang, dus het is geen iconische naam. Ze hebben echter wél leuke funauto’s gebouwd, tegen de tijdsgeest in. Denk aan de GR Yaris, de GR 86 en de nieuwe Supra.

Je zou natuurlijk verwachten dat er binnenkort ook elektrische GR-modellen gaan komen, maar dan ken je Toyota nog niet. Tomoya Takahashi, die de scepter zwaait over de GR-afdeling, laat weten dat ze nog zo lang mogelijk verbrandingsmotoren willen gebruiken. Sterker nog: ze investeren juist nog in de verbrandingsmotor.

Takahashi is er nog niet van overtuigd dat elektrisch echt dé toekomst is. “We zijn niet zeker over elektrificatie en wanneer dat gaat gebeuren. Mondiaal zijn er discussies dat niet alles elektrisch wordt.” Hij voegt eraan toe: “Niemand kan 10 jaar in de toekomst kijken. Wij bewandelen meerdere paden, niet alleen EV.”

Als hij gevraagd wordt naar snelle betaalbare EV’s antwoordt Takahashi: “Ons doel is niet om snelle auto’s te maken, maar om leuke auto’s te maken. Er is een verschil tussen een snelle auto en een goede auto.” Kijk, dat is een man naar ons hart.

Meer lezen? Bekijk ook het artikel van @willeme over de sportieve labels die niet meer in ons midden zijn.

Bron: CarExpert

Ook interessant!

  • Toyota Urban SUV is de volgende bestseller van Toyota
  • Toyota Camry nu ook met dikke V8
    Toyota Camry nu ook met dikke V8
  • Nee maar! Toyota onthult elektrische sportauto
  • Toyota Crown Sport: 306 pk PHEV willen we wel
    Toyota Crown Sport PHEV met meer dan 300 pk

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Toyota

Vorig bericht: « Gespot – M4 facelift showt zijn nieuwe koplampen
Volgend bericht: Toch geen 130 km/u in Nederland: “Het kan nergens” »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    27 mei 2024 om 21:42

    Op een rotonde of klaverblad kun je een hoop lol hebben in een auto die gewoon lekker stuurt en een beetje potent is, daar heb je geen Ferrari of Lamborghini voor nodig

    Login om te reageren
  2. Onehp zegt

    28 mei 2024 om 08:47

    BEV voor comfort en relaxed (en relatief snel) kilometers doen met de familie.
    GR voor de fun voor de diegene die nog weten hoe je moet sturen en schakelen…

    Login om te reageren
  3. mcshine zegt

    28 mei 2024 om 10:44

    Wat een populistisch gebrabbel weer. Als je vervolgens met je “visie” alleen maar met onverkoopbare auto’s op de proppen komt, kun je wel leuk zeggen dat je doel is leuke auto’s te maken. Maar we weten allemaal wel dat je doel eigenlijk is leuke auto’s te verkopen….. Die Yaris GR is geweldig bijvoorbeeld, maar er is een reden waarom je ze amper ziet op straat.

    Login om te reageren
    • 991TurboS zegt

      28 mei 2024 om 11:14

      De roverheid ja. Het is niet dat niemand ze wil hebben.

      Login om te reageren
  4. Jan zegt

    28 mei 2024 om 15:25

    Goed excuus want dat kunnen ze ook niet eens bij Toyota, Daar houden ze krampachtig vast aan oude vervuilende gebakjes voor vooral bejaarden die graag alles bij het oude laten, GR verkoopt amper tot niets.
    de concurrentie loopt mijlenver voor inmiddels in de ontwikkeling van elektrische auto’s.
    Die achterstand gaat vroeg of laat heel erg pijn doen bij Toyota, weten ze stiekem zelf ook wel.
    De model 3 performance van Tesla is het bewijs dat een leuke sportieve auto ook elektrisch kan zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North