• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker B6 Venator Concept: de nieuwe droom van Victor

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2013 om 17:20 – 121 Reacties

Spyker B6 Venator Concept


Verrassing! Het nieuwste wilde plan van Victor Muller is voortijd onthuld, maak kennis met de Spyker B6 Venator. En mocht je het niet weten; Venator betekend jager in het Latijn.

Achterin de B6 Venator ligt een V6 met 375 pk die gekoppeld is aan een 6-traps automaat. Het chassis is van aluminium en de body is gemaakt van carbonfiber. Het gewicht zou daarom uitkomen op zo’n 1.400 kilo.

Qua afmetingen is deze Spyker ongeveer gelijk aan een Porsche Cayman, maar de prijs ligt fors hoger (€125.000 tot €150.000). De Wall Street Journal verwijst heel verstandig naar de Lotus Evora S en het zou zomaar kunnen dat de Spyker op die auto gebaseerd is.

Lotus is er immers niet vies van om hun platform aan andere fabrikanten te verkopen (zoals Opel en Tesla) en daarnaast werken Spyker en Lotus al jarenlang samen. Overigens wil Muller niet dat we deze auto omschrijven als een Porsche killer:

“anybody who says they’re going to build a Porsche killer is crazy,”

Uiteindelijk verwacht hoopt Muller honderden exemplaren per jaar te bouwen/verkopen. We zullen het zien, maar gezien het verleden van Spyker hebben we er niet heel veel vertrouwen in.

Ook interessant!

  • Eindelijk rijdend! Spyker B6 Venator (Video)
  • Spyker
    Spyker: wederopstanding of wanhoopskreet?
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

b6, concept, geneve-2013, Spyker, venator

Vorig bericht: « Bertone Birusa: Vergeten Concept Car (2003)
Volgend bericht: Een helipad op je garage, het kan! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pet2r zegt

    2 maart 2013 om 17:25

    Zo op het eerste gezicht vind ik het geen Spyker…

    Login om te reageren
    • sandervolvo zegt

      2 maart 2013 om 19:50

      @pet2r: maar oop het eerste gezicht is het wel een droom wagen

      Login om te reageren
    • Den zegt

      2 maart 2013 om 23:28

      @pet2r: je vindt t zeker pas een spyker als het zeker is dat ie niet in productie gaat :D

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      3 maart 2013 om 09:46

      @pet2r: meer een walvishaai met een beugel?

      Login om te reageren
  2. mrB zegt

    2 maart 2013 om 17:26

    ziet er goed uit! Maar ja, spyker, dus of die echt komt…

    BTW, autoblog, er gaat ergens iets fout met de link van de wallstreet journal

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      2 maart 2013 om 17:32

      @mrB: Lambo verhaaltje past niet bij Spyker bedoel je? En er staat ook nog “/em>” achter de link, daarom klopt het niet denk ik.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 maart 2013 om 17:37

      @mrB: aub een stuk verder lezen.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        2 maart 2013 om 17:41

        @robbie: ah zo!

        Login om te reageren
      • mrB zegt

        2 maart 2013 om 18:13

        @robbie: Had ik gedaan, het ging zoals @thomcarspotter om de /em> waardoor de hele tekst daarna schuin gedrukt was.

        Login om te reageren
  3. thomcarspotter zegt

    2 maart 2013 om 17:27

    Beetje grote grill. Net bij de tandarts vandaan?

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      2 maart 2013 om 20:44

      @thomcarspotter: ja de neus is te hoog… Het zou een mooie auto zijn ware het niet dat de andere spijkers al bestaan (voor zover ze zijn gebouwd)

      Login om te reageren
  4. Thomasio zegt

    2 maart 2013 om 17:28

    Nouw weer zo weinig vermogen… :/
    ik waardeer het handwerk en het interieur van de vorige spijker wel, maar om dan een audi-motor erin te lepelen, zonder hem ook maar een beetje op te peppen? Ik snap het niet. Ik snap heus wel dat je niet helemaal je eigen motor kan ontwikkelen, maar geef hem iig wat meer vermogen mee! Ik heb trouwens geen benul wat voor motor er nu in ligt (van welke fabrikant dan iig) Maar ik vind 375 pk op 1400 kilo niet heel speciaal voor zijn prijscategorie. Anyway dat is mijn mening, er zullen er genoeg zijn die 375 pk wel genoeg vinden maar ik vind het voor zoiets exclusiefs een beetje tegen vallen :)

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      2 maart 2013 om 17:35

      @Thomasio: Des te minder vermogen, des te betaalbaarder de auto is en dus kunnen er meerdere auto’s gemaakt worden. ik heb liever dat er 5 auto’s met 375 pk dan 1 concept met 675 pk.

      Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      2 maart 2013 om 19:04

      @Thomasio:
      Zal ook helpen voor een lagere uitstoot en gezien het een nederlands merk is, zullen ze daar net wat meer rekening mee houden dan andere fabrikanten..
      De regelgeving met alle belastingen enzo zal dus ongetwijfeld wel wat meer meegewogen hebben, en zo zal hij misschien net een klasse lager liggen ofzo?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        2 maart 2013 om 19:23

        @nickmercedes:
        Denk je nu echt dat ze voor dat handje vol potentiele nederlandse klanten rekening gaan houden met het verbruik?
        Dit koop je als je van gekkigheid niet meer weet waar je je geld nu weer aan uit moet geven.
        En voor die paar km dat er met zo’n ding gereden wordt maakt dat echt niks uit.

        Login om te reageren
  5. laulau zegt

    2 maart 2013 om 17:33

    Laat maar komen! O nee wacht, hij komt toch niet..

    Login om te reageren
  6. Forza zegt

    2 maart 2013 om 17:36

    De volgende nieuwe Spyker! Laat maar komen, er kunnen immers niet genoeg Spykers rondr…oh wacht.

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    2 maart 2013 om 17:36

    Prachtig! Alleen iets meer vermogen vind ik wel noodzakelijk bij een Porsche-killer.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      2 maart 2013 om 17:40

      @kickass: het is GEEN Porsche killer staat in de tekst…

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    2 maart 2013 om 17:38

    beeldschoon .. geen concurrentie ..

    en niet alleen de droom van Victor .. ik droom lekker mee ..

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      2 maart 2013 om 17:41

      @lincoln: concurrentie maakt goedkopere, meer betrouwbare, en snellere auto’s. logisch dat er geen echte concurrentie is ;)

      Login om te reageren
  9. norge zegt

    2 maart 2013 om 17:38

    Zal ook wel in het rijtje vergeten concepten gaan.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 maart 2013 om 17:39

      @norge: Wat staan de letters scheef, moet mijn laptop scheef houden om het te kunnen lezen…

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        2 maart 2013 om 17:40

        @norge: idd, dit lijkt me niet normaal O.o

        Login om te reageren
    • chipmunk zegt

      2 maart 2013 om 17:42

      @norge: dat zou dan wel weer jammer zijn. Ik vind dit wel mooi ogen, wat minder extravagant dan normaal.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        2 maart 2013 om 17:45

        @chipmunk: Is inderdaad een mooie wagen.

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          2 maart 2013 om 17:47

          @norge: nu nog even de achterkant bekijken.

          Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    2 maart 2013 om 17:40

    De grille is afzichtelijk. Off topic waarom lees ik alles in italic?

    Login om te reageren
  11. kapiteinaudi zegt

    2 maart 2013 om 17:44

    Mooi maar wie er hier 150k euro aan uitgeeft is gek.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      2 maart 2013 om 17:46

      @kapiteinaudi: achja, als je toch 3 miljoen op je bank hebt staan en voor Hollandse glorie wilt gaan; pak je kans!

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        2 maart 2013 om 20:09

        @thomcarspotter: Eerder Flevolandse glorie ;)

        Login om te reageren
        • reventon zegt

          2 maart 2013 om 23:04

          @Tommy2: dat is al een reden om hem juist niet te kopen.

          Login om te reageren
    • chipmunk zegt

      2 maart 2013 om 18:05

      @kapiteinaudi: dus als je 150k aan een Duitser uitgeeft spoor je wel?!

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        2 maart 2013 om 18:07

        @chipmunk: Ja, maar wie heeft het over een Duitser? Je kan een hele mooie Italiaan voor dat geld krijgen.

        Login om te reageren
        • chipmunk zegt

          2 maart 2013 om 18:11

          @kapiteinaudi: om dan even eigengereid te blijven. Waarom zou dat een betere keus zijn?

          Dit is het type auto wat je mijn inziens koopt als 2e of 3e auto. Geen daily driver, maar iets aparts. En ja mocht (ik het ooit) kunnen betalen had ik hem aangeschaft.
          Ervan uitgaande dat hij het productie stadium haalt.

          Login om te reageren
          • kapiteinaudi zegt

            2 maart 2013 om 18:32

            @chipmunk: Ik vind het zeker een mooie wagen, maar voor 150k euro neem ik toch iets anders. Niet noodzakelijk omdat het geen goede auto is, gewoon omdat het niet echt mijn ding is. Gewoon een kwestie van persoonlijke smaak :)

            Login om te reageren
            • agera zegt

              2 maart 2013 om 19:46

              @kapiteinaudi & @chipmunk: Voor dat geld zou ik zonder twijfel een GT-R kopen. Het leuke is dat je de Nissan full option kan krijgen voor dat bedrag.

              Login om te reageren
              • RuVi zegt

                2 maart 2013 om 20:04

                @agera: en dan houd je nog 10k over voor tuning tot 650pk

              • E34M5Touring zegt

                3 maart 2013 om 11:00

                @agera: Mooi, meer voor ons.

              • pieterveer zegt

                3 maart 2013 om 11:05

                @agera: begrijpelijke keuze, zo’n GTR. Volop moderne technologie, goed gebouwd en een hoop bang for buck. Maar wel een Nissan en daarmee sowieso al voor een ander publiek bestemd dan een Spyker. De Spykerklant wil iets anders dan de snelste zijn. Die rijdt liever wat langzamer om langer bekeken te kunnen worden. En laten we eerlijk zijn, je komt toch, ongeacht het model, met een Spyker wat anders voorrijden dan met een Nissan.

    • jrk68 zegt

      2 maart 2013 om 18:08

      @kapiteinaudi:
      Als ik het zou hebben geef ik het liever hier aan uit. Als de connectie met de Evora klopt zit er Toyota techniek in. Dat i.c.m. het Lotus onderstel betekend een betrouwbare en perfect sturende auto. Lekker exclusief op de koop toe. Ik hoop dan ook dat dit wel lukt….

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        2 maart 2013 om 18:18

        @jrk68: Exclusief is ie zeker, en mooi ook maar voor dat geld neem ik toch iets anders. En inderdaad, als dit een Evora is, stuurt ie perfect. Maar waarom dan niet voor een Evora gaan? Kost de helft en ik vind dat ie er nog beter uitziet ook.

        Login om te reageren
      • adyton zegt

        2 maart 2013 om 18:22

        @jrk68: Ook als het in handen is van Muller? Goede onderdelen alleen is niet voldoende. Maar als er iets goed mee gedaan wordt dan kan het een leuk sturend ding worden. Ik hoop dat Lotus hen ook wat engineers gegeven heeft bij de ontwikkeling.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          2 maart 2013 om 20:18

          @adyton:
          Lotus bestaat uit 2 takken, het immer verlieslatende Lotuscars en het winstgevende Lotus enginering, daar kan een ieder die dat wil aankloppen en veel autofabrikanten doen dat ook.
          Dit is trouwens al de 3de variant op het Evora chassis, de Infiniti Emerge ging hem al voor.

          Login om te reageren
          • chipmunk zegt

            2 maart 2013 om 21:01

            @jrk68: oh en zo leer ik ook nog wat. Thx

            Login om te reageren
          • adyton zegt

            3 maart 2013 om 00:13

            @jrk68: ok thx vr de info. Als er in deze spyker meer bij kwam kijken dan is het idd wel pak interessanter geworden.

            Login om te reageren
  12. allard_deheer zegt

    2 maart 2013 om 17:57

    Beter gaat hij in productie en word hij veel verkocht

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    2 maart 2013 om 17:57

    Hij’s mooi, maar het zal toch weer 89541 jaren duren en 845156 smoesjes later zijn voordat er tekens zijn van van concept naar…

    Login om te reageren
  14. atteh zegt

    2 maart 2013 om 17:59

    Zo, die neus is lelijk! Vind de C8 Aileron een mooie neus hebben, maar dit is mijn smaak dus totaal niet… Nu nog een foto van de achterkant, kijken hoeveel Spyker deze nog is!

    Login om te reageren
  15. Carreza zegt

    2 maart 2013 om 18:07

    Mooi… maar waarom niet gewoon de C8 Aileron in productie nemen?

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      2 maart 2013 om 18:17

      @Carreza: Niet genoeg orders waarschijnlijk

      Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        3 maart 2013 om 11:14

        @adyton: en toch zou mij dat verbazen. Qua uiterlijk is de Aileron een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de Laviolette en is hij in de pers redelijk goed ontvangen. Dat zou toch goed moeten zijn voor wat orders. Ik denk dat het meer te maken heeft met een motordeal. Ze willen eigenlijk al een tijdje af van die Audi-motor en er was daarom even sprake van de Corvettemotor. Interessante optie, maar Muller is in conflict geraakt met GM over SAAB. Dat zal die motordeal dus wel tegenhouden en is er niet direct een alternatief. Dat zal ook de reden zijn dat er over de motorisering van de B6 Venator nogal geheimzinnig wordt gedaan.

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          3 maart 2013 om 17:54

          @pieterveer: Ik weet het niet goed. Ben niet zo goed geïnformeerd erover. Bedankt om me dat te zeggen. Dat wist ik niet. Feit is wel dat in het verleden ook veel modellen het niet gehaald hebben omwille van geen interesse, dus zou me niet verbazen dat het nu weer het geval is. Vind het wel jammer want ik vind de Aileron wel een mooie wagen. Spyker heeft zeker en vast een eigen identiteit. Iets dat ik zeker aanmoedig.

          Login om te reageren
  16. adyton zegt

    2 maart 2013 om 18:17

    Ik vind het geslaagd. Niet veel vernieuwing mr mooi. Ben wel benieuwd naar de achterkant. Dat is altijd het struikelblok van een Spyker

    Login om te reageren
  17. error zegt

    2 maart 2013 om 18:21

    Vind die enorme gaten in de voorkant niet zo geslaagd moet ik zeggen. En die voorspoiler is me ook een beetje te, eh.. ‘uitstekend’, zoals je aan de linkerkant kan zien. Vind ‘m niet echt mooi.

    Login om te reageren
  18. Donstil zegt

    2 maart 2013 om 18:34

    Ach wat ik er van vind maakt niet zoveel uit hij komt er toch niet ;)

    Login om te reageren
  19. Destroyer-GT zegt

    2 maart 2013 om 18:35

    Geen dank voor de tip ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 maart 2013 om 18:49

      @Destroyer-GT: welke tip?

      Login om te reageren
      • Destroyer-GT zegt

        2 maart 2013 om 20:02

        @robbie: via twitter, half uurtje voor dit artikel geplaatst werd. Dacht dat ’t artikel misschien wel naar aanleiding daarvan geplaatst was :P

        Login om te reageren
        • heidi zegt

          2 maart 2013 om 20:10

          @Destroyer-GT:

          Ga jij ook maar lekker dromen!

          Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    2 maart 2013 om 18:51

    Met het aantal dromen dat die de laatste tijd heeft doet die precies niets anders meer dan slapen. Een ding is zeker, hij slaapt een stuk meer dan mij, ik zie er dan ook niets in.

    De motorkap vind ik het lelijkst maar zelfs met een mooie motorkap valt het ding niet te redden.

    Het achterwiel past niet, het heeft de heupen van een land rover,…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 maart 2013 om 19:17

      @Hupke:
      Je moet een helderziende zijn Hupke, ik zie nog geen foto’s waarop de motorkap zichtbaar is….

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        2 maart 2013 om 19:39

        @jrk68:

        Het kofferdeksel dan, als ze de motor achterin leggen.

        Login om te reageren
  21. agera zegt

    2 maart 2013 om 19:08

    In deze prijsklasse is de Nissan GT-R gewoon overslaanbaar. Buiten dat is de GT-R technisch en kwalitatief ook gewoon de beste.

    Login om te reageren
    • lacker zegt

      2 maart 2013 om 19:44

      @agera: Het probleem alleen is, dat de GT-R geen charisma heeft.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        2 maart 2013 om 20:04

        @lacker: Dat is echt persoonlijk voor mij des te meer, doe mij maar liever een GT-R dan een 911 of een Ferarri 458.

        Login om te reageren
        • lacker zegt

          2 maart 2013 om 20:36

          @agera: dat mag natuurlijk :-)

          Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 maart 2013 om 11:02

      @agera: Hij is alleen op prestaties onverslaanbaar (nog wel). De rest van de auto is nog geen concurrent voor een Seat Ibiza.

      Login om te reageren
  22. lambo4all zegt

    2 maart 2013 om 19:12

    Zolang ze het (mogenlijke) lotus dna niet teveel laten doorschemeren kan deze wagen best goed gaan lopen!

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    2 maart 2013 om 19:15

    Waarom zo’n kitcar neus? Zelfs Ssang Yong besteedt nog meer aandacht aan het ontwerp!

    Login om te reageren
  24. Mbaas zegt

    2 maart 2013 om 19:19

    En mocht je het niet weten; Venator betekend jager in het Latijn. Betekent moet het zijn;)

    OT. Prachtbak, maken

    Login om te reageren
  25. salberts93 zegt

    2 maart 2013 om 19:40

    lijkt inderdaad wel een beetje op een omgeklede Evora, ziet er prachtig uit maar dat was al zo bij de gewone Evora als ik eerlijk ben, dus of je de meerprijs zou moeten betalen..

    Login om te reageren
  26. lacker zegt

    2 maart 2013 om 19:43

    100 Spykers, volgens mij gaat ‘m dat wel lukken. En, 150k voor zo’n exclusieve auto is geen geld.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 maart 2013 om 19:48

      @lacker:
      Vergeet niet dat dit soort fabrikanten hun prijzen opgeven ex belastingen, dus doe dat hier maar maal 2.

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        2 maart 2013 om 20:04

        @jrk68: hij zal er niet veel in Nederland verkopen, nee. Dat zullen er max. 2 of 3 zijn. Maar dat is ook goed. Hij zoekt zijn klanten in Rusland, China, Bahrein e.d.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          2 maart 2013 om 20:12

          @lacker:
          Klopt, ik twijfel alleen of dit voor die landen heftig genoeg is. Persoonlijk zie ik hier meer markt voor in de VS en Japan. De Aileron lijkt mij meer geschikt voor die “het kan niet extravagant genoeg” landen die je noemt.
          Wel zullen het zien, eerst maar eens bouwen die hap.

          Login om te reageren
          • lacker zegt

            2 maart 2013 om 20:37

            @jrk68: ha, helemaal mee eens. Bouwen, Victor!

            Login om te reageren
  27. RuVi zegt

    2 maart 2013 om 20:06

    Ben ik gek of is de prijs de VM noemt de prijs ex btw/bpm?

    Login om te reageren
  28. heidi zegt

    2 maart 2013 om 20:09

    Waarschijnlijk zal dit eindigen in een natte droom!

    Login om te reageren
  29. Edge zegt

    2 maart 2013 om 20:13

    Honey I shrunk the Aileron! Wat dat betreft gaan ze Porsche wel achterna, de Cayman is immers ook een kleine 911.

    Login om te reageren
  30. jweelden zegt

    2 maart 2013 om 20:21

    Nachtmerrie bedoelt autoblog.

    Login om te reageren
  31. macready zegt

    2 maart 2013 om 20:21

    Een stel tanden als een fietsenrek. Sinds Maarten vertrokken is, hebben de ontwerpen IMHO sterk aan originaliteit en kracht ingeboet. Een automaat, bijna ondergemotoriseerd in deze prijsklasse en toch zeker geen vedergewicht (leg de specs van de eerste Spyker er nog eens naast…) maar wel grossieren in dure lichtgewicht materialen (carbon, alu). Een combi die mijns inziens geen potten kan breken.

    Login om te reageren
  32. phantom95 zegt

    2 maart 2013 om 21:08

    Jammer van die spijl door de grille, het geeft em een beetje een hazenbek

    Login om te reageren
  33. meneersander zegt

    2 maart 2013 om 22:48

    Hij oogt wel lekker!

    Login om te reageren
  34. tvrspeedsix zegt

    2 maart 2013 om 23:03

    AAHUM…….REBADGED> Evora (kijk even naar de raamstijlen en de luchtinlaten op de heuplijn.)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2013 om 09:42

      @tvrspeedsix: Rebadged is slechts het logo en wat onbeduidende details vervangen (Seat Alhambra / VW Sharan). Dit is een nieuwe carrosserie op een bekende basis (zoals Audi A3, VW). En ach, Lotussen verbouwen, er zijn slechtere denkbaar, Tesla is er groot mee geworden.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 maart 2013 om 09:48

      @tvrspeedsix: ja toch leuk te zien dat we als Nederland weer erg goed zijn in design. Met deze Spyker ernaast ziet de Evora er gedateerd uit.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        3 maart 2013 om 11:40

        @JanJansen:
        Ik denk trouwens niet dat dit een re-badge van een Evora is; de deuren kloppen daar niet bij.

        Login om te reageren
  35. avsdesign zegt

    3 maart 2013 om 00:18

    Wat een lelijk ding. Nooit een fan geweest van Spyker. Verschrikkelijke details, afschuwelijk interieur. Tegen de proporties heb ik op zich niets die zijn heel ‘normaal’, maar die accenten..
    Heb beste voorbeeld hiervan is de C8 Laviolette, lomp volume met hier en daar wat gaten in het chroom en achteruitkijkspiegels die blijken gesmolten te zijn.
    Ik heb de indruk dat bij dit exemplaar er vooraan een grill lukraak tegenaan gegooid is, gaten ernaast uit de vorm gesneden, lichten erin die ze nog liggen hadden en klaar. Achterkant zal er zoals de C8 uitzien. Niets nieuws. Keep calm and carry on.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 maart 2013 om 09:41

      @avsdesign: wat een negatief commentaar, kan je eens een ontwerp van je zelf posten? Of nog beter, een auto die je daadwerkelijk hebt gebouwd?

      Login om te reageren
      • zegikniet zegt

        3 maart 2013 om 11:21

        @JanJansen: nu is het weer in 1x WE ALS NEDERLAND?? Normaal wordt spyker/ VM uit gekotst hier….

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          3 maart 2013 om 11:33

          @zegikniet: Niet door mij in ieder geval. Ik vind het vaak een beetje sneu dat mensen iets lopen te bashen terwijl ze zelf niets hebben gepresteerd.
          Het is ongelooflijk moeilijk om tot een zo mooi eindresultaat te komen. Ik heb zelf een Caterham gebouwd waarbij ik een groot deel van de onderdelen zelf heb vervaardigd. Dat is nog maar een fractie van wat de engineers bij Spyker presteren. Dit zie ik graag los van wat Victor M. voor trucs uit zijn hoge hoed tovert.

          Login om te reageren
      • avsdesign zegt

        3 maart 2013 om 11:54

        @JanJansen: Met veel plezier.

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          3 maart 2013 om 12:51

          @avsdesign: Mooi ontwerp

          Login om te reageren
        • adyton zegt

          3 maart 2013 om 12:51

          @avsdesign: Had je een bepaald merk in gedachten?

          Login om te reageren
          • macready zegt

            3 maart 2013 om 16:20

            @adyton:
            Vergelijk het eens met de Spyker uit het topic. Lijkt me duidelijk een eigen interpretatie van het bewuste Spyker model.

            Login om te reageren
        • HDM zegt

          4 maart 2013 om 10:59

          @avsdesign: mooi bedacht man, een auto met mid-achter motor, maar wel sidepipes….

          Login om te reageren
  36. Nerekop zegt

    3 maart 2013 om 00:38

    Ik vind hem er best okay uitzien. Wel een andere neus graag!

    Helaas komt deze er niet en ALS hij komt, waarom weegt hij dan in godsnaam 1400kg terwijl er veel aluminium en carbon worden gebruikt? Hebben ze de hele boekhouding van Spyker in de kofferbak gesmeten ofwat?

    Login om te reageren
  37. kwakmare zegt

    3 maart 2013 om 08:00

    Hoe krijgt meneer Victor het voor elkaar om nog steeds ontwerpers vor hem te laten tekenen?
    Het lijkt me toch dat zijn inkomsten vele malen lager moeten zijn dan zijn uitgaven…….en dat zal de komende tijd nog wel zo blijven.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      3 maart 2013 om 10:28

      @kwakmare: hij heeft wellicht zijn oubollige huis weten te slijten ?

      Login om te reageren
  38. beiersmeisje zegt

    3 maart 2013 om 08:35

    WTF? Kap nou eens met ‘sportwagens’ bedenken’. Die verkopen toch niet. Er zijn al uitstekende, exclusieve, statusverhogende sportwagens genoeg: Ferrari, Porsche, Lamborghini, Lotus, Aston Martin, Maserati, Pagani, Gumpert, Corvette, Mercedes SLS AMG, Audi R8, McLaren, ….

    Bedenk iets anders: Er zijn nog niet heel veel sport SUV’s (Porsche verkoopt meer Cayenne’s dan Caymannen)

    Of nog iets anders, waar nog niemand aan gedacht heeft….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2013 om 09:47

      @beiersmeisje: Hoewel je volkomen gelijk hebt 2 dingen, geen enkele auto is status verhogend. Het maken van een sportwagen is leuker ( en gemakkelijker) dan een goede SUV bouwen.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      3 maart 2013 om 10:29

      @beiersmeisje: de Peking To Paris…mocht er niet komen bij Spyker…er is dus al ‘zinvol’ mee ontworpen, geschetst en gebouwd..

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      3 maart 2013 om 11:22

      @beiersmeisje: Dit soort auto’s worden gebouwd omdat het supercar segment een markt is waar geld niet uit maakt en men bereid is meer te betalen om iets te hebben dat niet zo mainstream is als een 911, 458, gallardo, of wat dan ook.

      Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      3 maart 2013 om 11:34

      @beiersmeisje: zolang er mensen zijn die én het geld én de behoefte hebben om zich te onderscheiden van de rest, is er altijd een markt voor niche-merken als Spyker. Leuk toch? Bovendien, een kleiner, goedkoper model onder de Aileron past wel in deze tijd. Hij is bedoeld voor mensen die iets anders willen dan een 911, V8 Vantage of F-type. Daar zal best markt voor zijn.Wat de SUV betreft, heb ik begrepen dat er plannen en budget zijn om de SSUV Peking-to-Paris te gaan bouwen. Maar ook dat gaat geen kaskraker worden, Spyker zal wat dat betreft altijd exclusief blijven.

      Login om te reageren
  39. pieter-jan_catteeuw zegt

    3 maart 2013 om 09:39

    wel, als je uitleent-deelt ipv verkoopt dan kan je er meteen al veel meer uit halen

    voor een bedrijf als spyker is het zowiezo beter hun productie aantallen laag te houden – en hun bussiness model en faciliteiten daarop af te stemmen – maw een carroserie bouwer die dan best hun chassis en aandrijving ergens ander gaat halen

    het evora chassis past misschien wel beter bij een spyker – het is te zwaar om een echte lotus te zijn maar heeft wel een lotus-wegligging – voeg daarbij de stijl van spyker en het komt tot zijn recht

    eens mensen weten dat spyker het evora chassis gebruikt kunnen ze misschien met hun eigen ideeên afkomen – als spyker dit model volg dan moeten ze ook veel investeren in een designtaal – ie zoals vandenbrink kunnen ze misschien een catalogus aan designs aanleggen – misschien zelfs kopen van designs van externe talenten

    ze kunnen hun faciliteiten ook gebruiken om wagens te modificeren a la amerikaanse customizer bedrijven – maak van een oude bentley bvb een europese hotrod

    een idee dat ik btw had voor het chassis van wagens met lage productie aantallen is een cf-buizenframe – ik zou dan donkervoort of gillet kiezen om dit aspect vd bouw af te handelen – als spyker zich op design en afwerking concentreert – dan gaan ze hun leverancier forceren om met oplossingen to komen om het te verwezelijken – mochten ze alles zelf doen dan gaat hun aandacht verdeelt zijn en hun creaticiteit bekrompen

    ik zie spyker dan als een autobouwer die best wat gewicht en snelheid wil opofferen voor “snel genoeg” en erg speciaal

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 maart 2013 om 11:37

      @pieter-jan_catteeuw:
      Ik heb een beetje moeite je reactie serieus te nemen als je zo veel schrijffouten maakt en geen interpunctie of hoofdletters gebruikt.

      Login om te reageren
  40. mashell zegt

    3 maart 2013 om 09:44

    Maar 1 foto(shop)? Hier wil meer foto’s van zien voordat ik oordeel.

    Login om te reageren
  41. pieterveer zegt

    3 maart 2013 om 12:16

    Nog even over het design: die tandenstoker mag wat mij betreft wel weg.

    Login om te reageren
  42. Rob zegt

    3 maart 2013 om 13:31

    Prachtige wagen! Het heeft inderdaad wel wat weg van de Lotus Evora, maar dat is niet erg ;-)
    Ik ben benieuwd naar het interieur. Hopelijk in de zelfde stijl als voorgaande Spijkers, maar iets minder over de top.
    En nu maar hopen dat de Venator werkelijk in productie gaat en het niet bij deze afbeelding blijft. Al verkopen ze er maar een handjevol, als het maar verkocht wordt! Het is gewoon kunst op wielen, kan zo het museum in ;-)

    Login om te reageren
  43. Freewarefreak zegt

    3 maart 2013 om 13:58

    Prachtige auto. Ik hoop alleen dat ze nog iets aan de grille doen. Verder zou het een moeilijke keus zijn als hij op de markt is. Kon ik hem betalen zou ik ook zeker de nieuwe Jaguar F-type niet vergeten. Minstens zo mooi.. en toch wel een rug of 40 goedkoper voor de V6..

    Login om te reageren
  44. mezos zegt

    3 maart 2013 om 14:11

    De grille is wat aan de grote kant, rest is goed.

    Login om te reageren
  45. pjotr zegt

    3 maart 2013 om 14:51

    Rebodied Artega GT?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 maart 2013 om 14:54

      @pjotr:
      Lees de tekst nog even door, daar staat waar hij wel op gebaseerd is.

      Login om te reageren
      • pjotr zegt

        4 maart 2013 om 11:31

        @jrk68: Dat is een aanname van WSJ: “het zou zomaar kunnen dat de Spyker op die auto gebaseerd is.”

        Login om te reageren
  46. ropbp zegt

    3 maart 2013 om 19:10

    Dream, dream, dream……… En wat ziet ie er vreselijk NIET uit!!

    Login om te reageren
  47. zesinlijn zegt

    3 maart 2013 om 23:07

    Hoe plaats ik een plaatje? .JPG …

    Login om te reageren
  48. zesinlijn zegt

    3 maart 2013 om 23:10

    Zonder spijl…
    http://img850.imageshack.us/img850/2993/spykerb6venator.jpg

    Login om te reageren
  49. Esprit_de_Flandre zegt

    4 maart 2013 om 12:29

    Niet mis maar ook niet supermooi. Beetje behouden stijl ook. Ik had gehoopt op een nieuw design voor het nieuwe Spyker, een breuk met het verleden.

    Als ie door Lotus gebouwd wordt verhoogd dat wel de kansen op effectieve productie gevoelig! Niet echt ‘Ollands meer te noemen dan natuurlijk, maar allez…

    Login om te reageren
  50. brammo zegt

    4 maart 2013 om 21:37

    Huh, de Bender6 Venator?!

    [IMG]http://i48.tinypic.com/1gj01.jpg[/IMG]

    Login om te reageren
  51. brammo zegt

    4 maart 2013 om 21:38

    http://i48.tinypic.com/1gj01.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North