• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker houdt vast aan benzinemotoren en handbakken

Auteur: jaapiyo, gepost 13 mei 2016 om 08:42 – 36 Reacties

Spyker-C8-Preliator


Want Vic vindt dat een échte sportwagen die behoort te hebben.

Victor Muller doet weer een poging om ‘eyeballs’ op hem gevestigd te krijgen. In een interview met Autocar geeft hij aan dat Spyker de tirannie van de overregulering zal bevechten en nog heel lang auto’s met een verbrandingsmotor en een manuele versnellingsbak zal blijven leveren.

“…electric engines are not very exciting to drive. If I take away the sensation of a V8 or a V12 from a super or sports car, I think it will be very hard to sell. [With electric cars], we’re not yet able to replicate the feeling you get when you switch the ESP off in a manual gearbox car.”

Op een site als deze waar alleen maar autoliefhebbers komen is dat natuurlijk als preken naar het koor. Tegelijkertijd zal menigeen denken ‘ja maar Victor, je neemt veel meer weg dan die motor want je bouwt helemaal geen auto’s!’. Victor claimt echter dat hij al 50 Preliators inclusief gloednieuwe banden verkocht heeft, waarvan 43 stuks met een manuele bak. Hierop baseert hij zijn claim dat er nog steeds een markt is van mensen die zitten te wachten op zelf schakelen. Een verklaring die hij geeft is dat het in Amerika, land van de ‘slushbox’, als svelte wordt beschouwd als je het betere heel-and-toe-werk beheerst.

Voor SUV’s ziet Muller wel de pluspunten van stroom in.

“If I drive an SUV, I don’t mind having a quiet engine. Electric power is therefore sellable here.”

En dus komen er ook weer plannen voor een Spyker SUV naar boven die moet gaan lijken op de D12 Peking-to-Paris uit 2006. Deze super-SUV, waarvan een ‘prototype’ vorig jaar al even de openbare weg opzocht, zou er dan zowel in een variant op stroom als een met een dikke V12 onder de kap moeten komen. Jawel. Je verzint het niet. Tenzij je Victor bent natuurlijk.

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

c8, Preliator, Spyker, SUV, transmissie, victor-muller

Vorig bericht: « De uitzenddatum van de eerste nieuwe TopGear aflevering
Volgend bericht: Renault Talisman Estate vanaf juni leverbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. dutchcorvette zegt

    13 mei 2016 om 08:44

    Soms is een automaat handig. Handbak is leuk voor af en toe.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 mei 2016 om 08:52

      @dutchcorvette: Ondanks dat jij de automatenkoning van AB bent, ben ik het wel met je eens. Voor dagelijks vervoer is automaat eigenlijk gewoon fijner.

      Een leuk voorbeeld van hoe ik vanmorgen naar mijn werk reed:
      Ik reed de oprit van de snelweg op en kon even lekker doorkarren (auto met handbak). Ik vond het heerlijk om hem in de toeren te jagen en met de hand de volgende versnelling erin te gooien. 5 minuten later stond ik weer in de file te kloten met de koppeling.

      Dus je hebt wel gelijk: een handbak is leuk voor die speciale momenten en plezierritjes.

      Login om te reageren
      • r32turbo zegt

        13 mei 2016 om 09:32

        @berlinetta: Er moet gewoon een bak komen dat je zowel automaat als handschakel kan rijden ?? dan is alles opgelost!

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          14 mei 2016 om 07:39

          @r32turbo: SMG.

          Login om te reageren
          • ronnys zegt

            17 mei 2016 om 08:20

            @e1000bmw523i: Heeft die een koppeling? Nee? Next!

            Login om te reageren
      • peug206 zegt

        13 mei 2016 om 09:36

        @berlinetta: en weet je, dat kloten met die koppeling boeit me niet ;) dat is zo geautomatiseerd dat ik er niet meer bij nadenk. Voor mij lekker een handbak.

        Login om te reageren
        • vtechlover zegt

          13 mei 2016 om 09:47

          @peug206: in een peu is de koppeling idd lekker soepeltjes. Ga nou maar met een 997 gt3 die een koppeling heeft zo zwaar als een betonblok in de file staan..

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            13 mei 2016 om 10:18

            @vtechlover: dan ga ik wel weer naar de sportschool! (Heb ik trouwens mn complete koppeling vervangen voor een zwaardere racekoppeling… )

            Login om te reageren
            • mikkeloentje zegt

              13 mei 2016 om 10:23

              @peug206: Is dat nodig? Een racekoppeling in een 206? ?

              Login om te reageren
              • peug206 zegt

                13 mei 2016 om 11:22

                @mikkeloentje: wel als er een stofzuiger in komt ;)

        • berlinetta zegt

          13 mei 2016 om 09:54

          @peug206: Nee mij boeit het ook niet, maar als je iedere dag in de file staat is een automaat gewoon fijner. Voor de rest heb ik ook liever een handbak, maar helaas maak ik nou eenmaal erg veel snelwegkilometers (35k per jaar).

          Login om te reageren
      • ronnys zegt

        17 mei 2016 om 08:22

        @berlinetta: Tja wat doe je dan ook in die file? Daar heb ik geen tijd voor…

        Sorry, maar dat is inderdaad de enige plek waar een automaat echt voordeel bied.

        Login om te reageren
  2. mjpamsterdam zegt

    13 mei 2016 om 08:45

    Zeker niemand wil een fatsoenlijke automaat leveren.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    13 mei 2016 om 08:48

    Tsja, stiekem wil elke purist een verbrandingsmotor en een handbak. Victor moet alleen niet vergeten dat hij met de tijd moet meegaan wilt hij daadwerkelijk zijn plan van de grond krijgen en auto’s verkopen. Iedereen hier, inclusief mezelf, zweren bij een handbak maar in de praktijk is het toch anders. Ook moet hij niet vergeten dat de verbrandingsmotor een zware tijd tegemoet gaat en dat de elektrische motoren steeds meer de overhand beginnen te krijgen. Ik zou dit bericht met een korreltje zout nemen. Doe ik eigenlijk bij elk bericht van ome Vic.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 mei 2016 om 08:54

      @viezefreddyw: Ik neem ondertussen ook bij elk bericht met hem een lepel zout in mijn mond. Maar toch, ondanks die hevige zoutsmaak, hoop ik ook bij elk bericht dat hij het eindelijk waar maakt. Ik bedoel, kijk gewoon even naar die auto’s!

      Login om te reageren
  4. klotskuukske zegt

    13 mei 2016 om 08:49

    Verkoopt Muller dan ook knutselpaketten waarbij je een papieren Preliator kan vouwen?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 mei 2016 om 08:55

      @klotskuukske:
      Kleurplaten. Vergeet de kleurplaten niet!
      ;-)

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    13 mei 2016 om 08:54

    7 slimme kopers dus.

    Login om te reageren
  6. Rob zegt

    13 mei 2016 om 08:54

    Haha, als die Victor ook maar één Preliator gebouwd en straatlegaal krijgt, is ie gewoon in zijn eentje de Britse auto-industrie van vroegah. Met helemaal niks toch wat maken en dat vervolgens met veel dedain presenteren. Heerlijk toch?! Ik mag die bluffer wel.

    Login om te reageren
  7. donvincenzo zegt

    13 mei 2016 om 08:56

    Spyker maakt droomauto’s…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2016 om 08:57

    Dromen heeft hij wel…..

    Login om te reageren
  9. dampu020 zegt

    13 mei 2016 om 09:00

    Ik hoop echt heel erg dat het hem lukt

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    13 mei 2016 om 09:05

    Maar ze gingen toch elektrische vliegtuigen bouwen?

    Login om te reageren
  11. jerudo zegt

    13 mei 2016 om 09:06

    Victor Muller is met Spyker waarschijnlijk de enigste autofabrikant ter wereld die met verbrandingsmotoren een uitstoot van nul realiseert.
    Mijn droomgarage produceert ook nul uitstoot want die zal ook niet gerealiseerd worden.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    13 mei 2016 om 09:10

    Hang gewoon de rs6 aandrijflijn er in met alleen achterwielaandrijving

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    13 mei 2016 om 09:16

    Natuurlijk houden ze motoren en handbakken vast. Anders neem de curator ze mee…

    Login om te reageren
    • super zegt

      13 mei 2016 om 10:30

      @E34M5Touring:
      lijkt me goede naam voor het nieuwe spyker model: “curator”

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        13 mei 2016 om 12:34

        @super: en als alles weer eens de mist in dreigt te gaan => “Curator final edition” ?

        Login om te reageren
  14. Hubert zegt

    13 mei 2016 om 09:46

    Tsja… wat moet je als je die krengen al jaren in de opslag hebt liggen…

    Login om te reageren
  15. joostvis zegt

    13 mei 2016 om 11:10

    “…electric engines are not very exciting to drive. If I take away the sensation of a V8 or a V12 from a super or sports car, I think it will be very hard to sell.” Heb inderdaad gehoord dat die Spykers momenteel als warme broodjes over de toonbank gaan…

    Login om te reageren
  16. reistje zegt

    13 mei 2016 om 11:11

    “Nog heel lang zal blijven leveren”, beginnen met leveren bedoeld hij?

    Een paar jaar leek het wat te gaan worden met Spyker. Het lijkt wel of hij nog steeds vast zit in die droom.

    Login om te reageren
  17. jasbelle zegt

    13 mei 2016 om 12:22

    Sportwagens horen ook te bestaan om dat te hebben

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    13 mei 2016 om 12:59

    “Ik ben technologisch achter, maar dat heeft niets te maken met onkunde of geldgebrek, het is gewoon de bedoeling…”

    Login om te reageren
  19. naamloos3 zegt

    13 mei 2016 om 13:35

    houdt hij ook vast aan die led verlichting die ze bij de Action verkopen ?

    Login om te reageren
  20. driftkicker zegt

    13 mei 2016 om 14:58

    Kodak is ook gestopt met fototoestellen produceren omdat ze niet met de tijd meegingen en dus hopeloos achterop geraakten.

    Login om te reageren
  21. rodnet zegt

    13 mei 2016 om 16:00

    Nou nog vier wielen, een carrosserie en een stuur en wie weet ontstaat er wel een echte auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North