• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Spyker moet binnen week 52K overmaken, anders failliet’

Auteur: hayte, gepost 5 oktober 2020 om 19:01 – 31 Reacties

Victor Muller in een Spyker

Spyker is weer Spyker: een curator wil binnen een week 52K zien van Spyker NV, anders gaat hij een faillissement aanvragen.

Het leek ook te mooi om waar te zijn. Na de aankondiging van eind augustus dat Spyker volgend jaar weer auto’s wil gaan bouwen, is er nu alweer gedoe om geld. Volgens RTL Nieuws wacht een curator al ruim twee jaar op geld van Spyker-baas Victor Muller en is hij het nu zat. Komt Muller niet binnen één week met het geld, dan stapt curator Willem Jan van Andel naar de rechter.

Het zit zo. Spyker Events ging eind 2014 failliet, samen met moederbedrijf Spyker NV. Het faillissement van Spyker NV werd echter teruggedraaid, dankzij een akkoord tussen Muller en de schuldeisers. Events bleef failliet, de schuldeisers hiervan kregen nog twee miljoen euro tegoed. En Spyker NV zou daar (deels) verantwoordelijk voor zijn.

Om hoeveel geld het nog gaat wordt uit het faillissementsverslag niet duidelijk. Wel zouden er sinds maart 2019 gesprekken gaande zijn over een minnelijke regeling. Sinds die tijd zou de curator echter wachten op een betalingsvoorstel van Spyker en is er nog altijd geen geld gezien. Bij de laatste update van 23 september 2020 blijkt de curator het zat te zijn. ‘Aangezien Spyker NV wederom de gestelde betalingstermijn niet is nagekomen, zal de curator nadere rechtsmaatregelen tegen Spyker NV nemen’. Met andere woorden, ze vragen een faillissement aan bij de rechter.

Tegen RTL Nieuws zegt Van Andel echter dat hij Spyker NV tóch nog een beetje uitstel geeft. Hij zou vorige week vrijdag een e-mail hebben gekregen van Muller, waarin Muller zegt binnen een week alles te regelen. ‘Eerst zien, dan geloven’, zegt de curator, maar toch wacht hij de week nog even af. En anders vraagt hij alsnog het faillissement aan.

Het nieuwsmedium heeft Muller zelf ook benaderd, hij noemt het zelf een ‘klein dingetje’. Het zou om een bedrag gaan van 52.000 euro, die ‘binnenkort samen wordt opgelost’. Mocht het inderdaad slechts om een halve ton gaat, dan is het opvallend dat de curator met een faillissementsaanvraag moet dreigen om dat geld te zien. Met de overeenkomst van eind augustus waren volgens Muller zelf namelijk ‘vele tientallen miljoenen’ gemoeid. Het is dan ook te hopen dat het geldprobleem van 52K inderdaad snel is opgelost en dat de wederopstanding van Spyker niet van korte duur was.

Ook interessant!

  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Autobouwer Spyker wil 182 miljoen euro ophalen

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

faillissement, geld, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « James Bond zorgt voor nóg meer uitstel van Fast & Furious 9
Volgend bericht: Video – Alpina B8 Gran Coupé laat zich zien! »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    5 oktober 2020 om 19:08

    Dat maakt Spyker absoluut uniek ..
    Er is geen enkele autofabrikant met zo weinig schuld ..

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      5 oktober 2020 om 19:21

      @lincoln: Lincoln, je leeft weer kerel! Je fanclub, mij incluis, heeft je gemist!

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        5 oktober 2020 om 20:02

        @toyotafortuner: ? the man. the legend.

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      5 oktober 2020 om 20:36

      @lincoln: mag je weer op internet van je ouwe?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 oktober 2020 om 08:35

        Pas op, als hij “ouwe” tegen z’n behandelend psychiater zegt worden z’n internet credits weer ingetrokken.

        Login om te reageren
    • bischero zegt

      5 oktober 2020 om 21:59

      @lincoln: welkom back, missed you much

      Login om te reageren
    • kazaluna zegt

      5 oktober 2020 om 22:22

      @lincoln: godsamme wat heb ik jou gemist zeg

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      6 oktober 2020 om 10:36

      kun je je mailbox checken? Daar ligt nog een vriendschapsverzoekje van mij…

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      6 oktober 2020 om 16:53

      @lincoln: wanneer ga je weer weg?

      Login om te reageren
    • appeltaartislekker zegt

      6 oktober 2020 om 18:33

      @lincoln: hier kom ik voor op autoblog.

      Login om te reageren
  2. pindakoning zegt

    5 oktober 2020 om 20:04

    Spyker’s core business is herfinancieren, in het verleden deden ze ook wat met auto’s dacht ik

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      5 oktober 2020 om 20:17

      @pindakoning: en iets met onroerend goed. Met name luchtkastelen.

      Login om te reageren
      • mpgc zegt

        5 oktober 2020 om 20:34

        @RRRobert: zoals Wim Kok ooit zei: “Vooral de onderhoudskosten van luchtkastelen zijn erg hoog” ?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          5 oktober 2020 om 20:45

          Wim Kok quoten ??

          Ik hoop niet dat je dat doet om een argument kracht bij te zetten ..

          Login om te reageren
    • Hubert zegt

      5 oktober 2020 om 20:24

      Dat doen ze dus heel goed.
      Ze herfinancieren net zo lang totdat miljoenen schuld is gereduceerd tot 52000 euro.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 oktober 2020 om 08:40

        Zouden we Victor dan geen minister van financiën moeten maken?

        Login om te reageren
  3. ericd zegt

    5 oktober 2020 om 20:20

    Hè? Spyker zou toch met nieuwe partners en financiers weer aan de slag gaan… Hoe zit dat dan?

    Login om te reageren
  4. remkov zegt

    5 oktober 2020 om 20:22

    Het houdt niet op, niet vanzelf… Gezwel van de (auto-)industrie, die luchtfietserij van Muller

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 oktober 2020 om 20:47

      Noem eens 3 voorbeelden dan ??

      Login om te reageren
  5. iphonistvongates zegt

    5 oktober 2020 om 20:57

    Victor Muller is europees-, wereld-, en olympisch kampioen in het altijd gezellige spel; Other People’s Money……..die €52k is vast al onderweg via een HSBC vestiging uit een klein dorpje in Alaska, Trumpistan.

    Login om te reageren
  6. driver79 zegt

    5 oktober 2020 om 23:04

    Ik word zo misselijk van die gebakken Muller lucht.

    Login om te reageren
  7. ozzytrk zegt

    6 oktober 2020 om 04:27

    Waarom redt Nederlandse overheid niet zijn eigen auto branche uit het vuur ?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      6 oktober 2020 om 08:26

      Enig denkbare is dat NL bedrijven / overheden verplicht worden NL voertuigen te kopen.
      Dus geen honderden electrische bussen uit China, een vloot Mercedessen / Audi’s voor de politie.
      Maar gewoon een bus van VDL / Ebusco, militaire vrachtwagens van DAF en voertuigen van Nedcar (met de eis dat BMW nog minstens x-aantal jaar in Born blijft produceren)

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 oktober 2020 om 15:51

        Klinkt wel als een bijzondere regel in een Europese aanbestedingsprocedure. Maar je zou bij het beoordelen van de offertes wel de impact van het transport van het product en de bijdrage aan de Nederlandse economie kunnen meewegen.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 oktober 2020 om 08:38

      Voor Nederlandse overheid zijn alleen de multinationals de moeite waard en daarvan zijn KLM, Unilever en Shell duidelijk de lievelingetjes. Die hebben gewoon de leukste baantjes voor uitgerangeerde politici.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    6 oktober 2020 om 08:26

    Hoe graag ik het ook zou willen, ik geloof er niet meer in.

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    6 oktober 2020 om 10:42

    Tja, nieuws is dit al jaren lang niet meer. Muller heeft per saldo meer kwaad dan goed gedaan. Weer iemand in een lange rij mannen die met geaffecteerde maniertjes weten te verbergen dat ze onbetrouwbare flessentrekkers zijn.

    Login om te reageren
  10. leonlampe zegt

    6 oktober 2020 om 16:03

    Was Spyker laatst niet opgekocht door Duitsers?

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      6 oktober 2020 om 16:26

      Nein, dass gibts doch nicht. Immer mit der Ruhe, ja? Dort is die Bahnhof.

      Login om te reageren
  11. autoriteit zegt

    6 oktober 2020 om 20:11

    Kan Spyker a.u.b. voor eens en altijd failliet worden verklaard? Het was niks, het is niks en het zal nooit iets worden met Victor Muller en zijn praatjes. Die Spykers waren bovendien stuk voor stuk amateuristische creaties. Ze moesten doorgaan voor exotische supercars, maar het was het allemaal net niet.

    Geef mij dan maar liever een Donkervoort, een concept dat al vele jaren succesvol is en steeds beter wordt. Een auto waar alles om het pure autorijden draait en niet alleen maar om kitscherige show.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    6 oktober 2020 om 21:16

    Some say that he almost immediately goes bunkrupt when playing monopoly but in the end he always wins the game.

    All we know is, he’s called The Vic!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North