• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker wil sportwagentak verkopen en focussen op Saab

Auteur: Dennis, gepost 24 februari 2011 om 09:25 – 74 Reacties

Spyker sale

Spyker zoals we het merk kennen van de exclusieve sportwagens is het geesteskind van Victor Muller. Maar na de opmerkelijke overname van Saab door Spyker, heeft Muller meer dan genoeg uitdaging om het Zweedse merk er weer bovenop te helpen. Het was al die jaren nog nooit gelukt om Spyker winstgevend te maken en dat gaat Muller ook niet meer proberen.

De sportwagentak van Spyker zal worden verkocht aan CPP in Engeland, waar tevens de Russische investeerder Vladimir Antonov achter zit. Door de verkoop kan Spyker zich volledig richten op dochter Saab. CPP en Spyker hebben een voorlopig contract getekend.

Antonov/CPP zal bij de verkoop direct een bedrag van 15 miljoen euro neertellen. Verder krijgt Spyker in de periode van 2011 tot 2016 een deel van de winst die de sportwagentak boekt. Dat bedrag zou op kunnen lopen tot 17 miljoen euro. Op zich bijzonder, want gaat de sportwagentak onder leiding van de Rus wel ineens winst maken?

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

cpp, Saab, Spyker, victor-muller, vladimir-antonov

Vorig bericht: « De Turken betalen zich scheel aan benzine
Volgend bericht: Zo maak je Japannertjes misselijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cantago zegt

    24 februari 2011 om 09:29

    NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

    Wat een slecht nieuws zo op de vroege morgen zeg! Daar gaar onze trots… Nouja, dat wordt dan een Donkervoortje kopen, veel meer bekende Nederlandse auto’s zijn er niet ben ik bang:(

    Login om te reageren
    • 72bug zegt

      24 februari 2011 om 10:29

      @Cantago:

      Nouja, trots..

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        27 februari 2011 om 17:51

        @72bug: Trots ja. Als je Jeremy Clarkson lovend over de Nederlanders hoort praten terwijl hij in een Spyker zit!

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    24 februari 2011 om 09:38

    Oei heeft victor kleingeld nodig?

    Login om te reageren
  3. TWJ zegt

    24 februari 2011 om 09:38

    Oh nee :(

    Dat zou echt een enorm verlies voor Nederland zijn
    Wat een zonde zeg.

    Login om te reageren
  4. jwstoop zegt

    24 februari 2011 om 09:45

    Goh…

    Login om te reageren
  5. savagerivale zegt

    24 februari 2011 om 09:45

    Jammer, maar ik heb hier een dubbel gevoel bij :P

    Login om te reageren
  6. d15b2 zegt

    24 februari 2011 om 09:46

    Daar gaat je Nederlansch trots..

    Login om te reageren
  7. savagerivale zegt

    24 februari 2011 om 09:51

    wat gebeurd nu eigenlijk met het aandeel op de beurs…?

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      24 februari 2011 om 10:07

      @savagerivale: Dat zie je hier: http://www.spykercars.nl/?pag=100

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 februari 2011 om 15:17

      @savagerivale: dat wordt puur Saab, al zal de naam in eerste instantie nog steeds Spyker Cars NV blijven.

      Login om te reageren
  8. bobb zegt

    24 februari 2011 om 09:52

    15 miljoen? Is dat niet wat weinig

    Login om te reageren
    • Panther zegt

      24 februari 2011 om 15:45

      @bobb: was ook mijn eerste gedacht. Maar ja, hoeveel kan je vragen voor een klein, relatief onbekend (op wereldschaal) automerk dat nog NOOIT winst heeft gemaakt. Ik vrees ook voor saab, waarschijnlijk een paar jaar proberen ( en niet slagen ) en van miserie verkopen en dan blijft er niets meer over.

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    24 februari 2011 om 09:55

    Begrijpelijk maar erg jammer als het maar geen 2e TVR verhaal wordt

    Login om te reageren
  10. Pixed zegt

    24 februari 2011 om 09:58

    Sommigen vallen hier van bijzonder hoog uit de lucht. Wees realistisch mensen, in de huidige tijd is dit soort berichtgevingen toch niet meer verrassend.

    Ik vrees helaas dat dit het begin van het einde van Spyker zal zijn.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      24 februari 2011 om 10:20

      @Pixed: Het begin van het einde is bij Spyker al 10 jaar bezig… Ik verbaas me elke keer weer dat het merk nog bestaat. Ik vind het wel erg jammer, want de Aileron vind ik echt een mooie auto.

      Login om te reageren
  11. kadett zegt

    24 februari 2011 om 09:59

    Lijkt mij ook wisselgeld, maar volgens mij is Muller de mediaman en Antonov de investeerder en baas van Saab en binnenkort ook van Spyker.
    GM wilde Antonov niet en Muller wel, lijkt mij simpel verhaal, dat akkoordje is lang geleden al gemaakt…

    Login om te reageren
  12. bmwalpina zegt

    24 februari 2011 om 10:02

    15 miljoen vind ik nog veel, als je beseft dat het bedrijf jaarlijks een verlies maakt van zo’n 23 miljoen euro en een reserve op de balans heeft staan van -119 miljoen euro. Of Antonov er goed aan heeft gedaan, vraag ik me af, want hij heeft al een behoorlijk vermogen in het bedrijf gestopt. Achja, heeft hij ook weer eens een andere manier voor het witwassen van het geld. Ik wens hem succes

    Login om te reageren
    • august zegt

      24 februari 2011 om 15:17

      @bmwalpina: natuurlijk, dat lijkt veel, maar vergis je niet in de waarde van goodwill (uit het vuistregeltje). 4x het jaarlijks verlies van Spyker (23 mio) + de negatieve reserves (-119 miljoen euro) telt op tot -211 miljoen. Goodwill zal dus 211+15 =226 miljoen waard zijn.
      Ik denk dat Victor het van harte eens zal zijn met mijn berekening. Want die klopt. Vanzelfsprekend.

      Login om te reageren
  13. bmwalpina zegt

    24 februari 2011 om 10:05

    En met de aandeelhouders van Spyker heb al helemaal medelij. Als je weet hoe risicovol het is om in zo’n klein bedrijfje te investeren dat voornamelijk voortleeft van de gunsten van een illustere russische investeerder. Om van enig dividend nog maar te zwijgen, want dat is er niet bij een bedrijf met een verlies van jaarlijks rond de 23 miljoen

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      24 februari 2011 om 12:25

      @bmwalpina: onzin, door dit nieuws stijgt het aandeel weer en het niveau van 2011 is vergelijkbaar met het niveau in 2008. Als je nagaat dat Spyker begin 2010 nog op 2euro stond, heb je al een aardig rendement te pakken.

      Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    24 februari 2011 om 10:06

    Over een jaar bestaat Spyker dus niet meer. De verkoop was al dramatisch, maar als ze er in 2011 10 verkopen, mogen ze nog in hun handen knijpen. Spyker eindigt net als TVR. BVA-Auctions heeft zijn visitekaartje al achtergelaten op de balie.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    24 februari 2011 om 10:10

    Antonov heeft z’n vriendjes in Russia…dus de verkoop zal in het Oosten wel flink gaan toenemen.

    Login om te reageren
  16. mattie1984 zegt

    24 februari 2011 om 10:11

    Dat Saab de dochter werd van Spyker, betekende het begin van het einde. Jammer.

    Login om te reageren
  17. vincenzo zegt

    24 februari 2011 om 10:24

    Wie wil dit nou hebben…popnagels all over the place. Meneer gebakken lucht gaat nu met saab verder, kan hij nog wat verder bakken. Een auto is toch wat anders dan een trui of fiets.

    Login om te reageren
  18. Poll zegt

    24 februari 2011 om 10:40

    Kan d’r niet wakker van liggen.

    Login om te reageren
  19. Remon zegt

    24 februari 2011 om 11:08

    Misschien wat voor Maarten de Bruijn om het weer terug te nemen ;) Maar denk dat het verstandiger is om op 0 met een nieuw merk (Silvestris auto) te komen!

    Login om te reageren
  20. Tommy2 zegt

    24 februari 2011 om 11:10

    Goed idee, Saab is veel belangrijker dan dat kleine Spyker. Als Saab over de kop gaat zal dat veel meer mensen treffen en Spyker wordt toch nooit winstgevend.

    Login om te reageren
  21. HDM zegt

    24 februari 2011 om 11:13

    Zo blijft er wel niets meer over van het nederlandse tintje, die dingen worden al in het buitenland gebouwd, en geheid dat er een buitenlandse koper komt.

    Login om te reageren
  22. Apache zegt

    24 februari 2011 om 11:32

    Misschien kan Gillet het overkopen. Spyker maakt mooie auto’s, Gillet maakt steengoeie auto’s, en tesamen zijn ze perfect. Een echt Belgisch-Nederlands stelletje :’)

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      24 februari 2011 om 11:45

      Jammer. Vind Spykers mooie auto’s met een heel mooi interieur. Toch wel trots op. Ach ja aan al het goede komt een einde. Vooral als je in NL woont.

      Login om te reageren
  23. PortRo zegt

    24 februari 2011 om 11:35

    Iedereen die het Spyker/Saab/GM verhaal een beetje heeft gevolgd weet dat Antonov de persona non grata is voor GM en de Zweedse overheid. Antonov wordt beschuldigd van onzuivere praktijken, hoewel daar nooit bewijzen voor zijn gevonden, en is al jaren een belangrijke financier achter Spyker. Dat de sportwagenfabrikant nooit winst maakte, wat zou het. Het is een hobby van een stel rijke jongens en een hobby mag geld kosten. Met Saab is dat anders… de overname betekende ook de verantwoordelijkheid voor 3800 werknemers.
    Het verkopen van Spyker van Antonov is m.i. een slimme zet. Deze man houdt van sportwagens en wil graag dit bedrijfje hebben (hij heeft er namelijk al heel veel geld in gestoken). Bij Saab mag hij niet binnenkomen, dat hebben GM en de Zweedse overheid contractueel laten vastleggen. Muller gaat voor eerherstel van Antonov, dit is een mooie manier. Tevens kan hij zijn eigen (niet Saabs!) vermogenspositie weer in de zwarte cijfers krijgen. Het gerucht dat Saab die 15 miljoen nodig heeft is onzin, omdat het geld naar Muller gaat en niet naar Saab.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 februari 2011 om 12:10

      @rahpor: Dat wou ik net zeggen… Goed stuk en precies zoals het is!! Muller doet ‘zijn speeltje Spyker’ van de hand en gaat serieus verder met Saab. En degene die zegt dat Spyker nu dood is: kijk eens naar Jaguar, of Lotus: het draait om 1 ding: GELD! Ook Jag en Lotus zijn overgenomen ‘door geld’ en varen nu goed…

      Login om te reageren
      • Brum zegt

        24 februari 2011 om 22:04

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        Ja maar Jaguar en Lotus zijn merken met een rijke geschiedenis, met een succesvolle (race)historie en spraakmakende modellen. Geen opgedirkte ouwekrant met een hoop poeha er omheen!

        Login om te reageren
  24. claudius zegt

    24 februari 2011 om 11:37

    Jammer!, maar het verbaast me niet omdat eerder al bekend was geworden dat Spyker de autosport activiteiten had opgeschort.
    Na het stoppen (in 2007) van Racing for Holland met het deelnemen aan de internationale sportwagenracerij, betekent dit dat geen enkel ander team (afgezien van individuele deelname van nederlandse coureurs) Nederland nog vertegenwoordigt in bijv. de 24 uren van Le Mans.
    Verbetering valt ook niet te verwachten aangezien het nederlandse bedrijfsleven liever voetbal of schaatsen sponsort.

    Login om te reageren
  25. Ram-G-maN zegt

    24 februari 2011 om 11:42

    Ach, toen het productiefaciliteit werd verplaatst naar Richard Hammond’s geboorteplaats verging al een stuk Nederlands automotive heritage… :?

    Wat nu overblijft is een veredelde Caterham genaamd Donkervoort en een andere kitcar bouwer genaamd Saker.

    Login om te reageren
  26. raphael zegt

    24 februari 2011 om 11:48

    Muller heeft geld nodig, simple as that. Die 15 miljoen euro die Antonov betaald gaat naar Tenaci BV waarvan Muller enige aandeelhouder is.

    En 15 miljoen voor de bende die Spyker heet? Kom op zeg, niemand is bereid dat te betalen voor Spyker. Het is een een tweetje met Antonov voor Muller om zo zijn geld terug te zien.

    Bizar hoe die man geld kan verdienen met lucht. Al dat arrogante gebral van Muller, lees het voor de grap eens terug en denk dan aan wat Spyker nu is. Je zou er spontaan misselijk van worden.

    Login om te reageren
  27. touw2k10 zegt

    24 februari 2011 om 11:57

    Sjonge jonge.. Jammer dat John de Mol niet zo’n groot autohart heeft. Anders kon hij gewoon even een sloot miljoentjes in Spyker pompen. Nou is het een Rus en verdwijnt de NL vlag eigenlijk.

    Login om te reageren
  28. ericc zegt

    24 februari 2011 om 12:27

    Was een deel van Spyker al niet overgeheveld naar Engeland? Jammer, voor onze nederlandse vrienden, maar ik geloof dat hier enige tijd geleden toch een nieuw Nederlands merk passeerde..

    Login om te reageren
  29. Johnnnyboy15nl zegt

    24 februari 2011 om 12:43

    Omg! NEE, hou Spyker en dump Saab dan gewoon :S

    Login om te reageren
  30. Alex_79 zegt

    24 februari 2011 om 12:49

    “Iedereen die het Spyker/Saab/GM verhaal een beetje heeft gevolgd weet dat Antonov de persona non grata is voor GM en de Zweedse overheid. Antonov wordt beschuldigd van onzuivere praktijken, hoewel daar nooit bewijzen voor zijn gevonden, en is al jaren een belangrijke financier achter Spyker.”

    Wat betreft persona non grata valt het mee. Hij is zelfs gerehabiliteerd: http://www.saabsunited.com/2011/01/di-se-gm-clear-way-for-antonov-to-be-part-of-saab-deal.html

    Eigenlijk verbaast me het niet. Muller heeft met Saab de buit binnengehaald en Spyker was sowieso al aan het kwakkelen, nationale trots of niet. Het was een kwestie van tijd voor het ‘verkocht!’-bericht zou komen

    Login om te reageren
    • PortRo zegt

      24 februari 2011 om 13:43

      @Alex_79: Hij is gerehabiliteerd, zegt men… Maar blijkbaar is er toch nog ergens een terughoudendheid. Dat terwijl hij wel een Saab heeft, want ik heb zelfs foto’s van het Saabfestival 2010 in Trollhättan waar Antonov op het podium staat samen met Victor Muller en Jan-Åke Jonsson.

      Login om te reageren
      • PortRo zegt

        24 februari 2011 om 13:44

        @rahpor: een Saab hart heeft…. (ik weet niet of hij een Saab heeft)

        Login om te reageren
  31. mrdjm zegt

    24 februari 2011 om 12:59

    Het zou me inderdaad niet verbazen als dit akkoordje al eerder gesloten is, maar de kans dat dit het begin van het einde van Spyker is, is groot :(

    Login om te reageren
  32. Johnnnyboy15nl zegt

    24 februari 2011 om 13:01

    Niet dat saab slecht is, zkr niet, maar Spyker hoort nu eenmaal gewoon bij ons thuis.. Een Nederlandse sport auto.. We moeten er toch niet aan denken dat wij geen sport autos van eigen bodem hebben? Die Saab 9-5 Sportcombi is erg mooi!

    Login om te reageren
  33. Johnnnyboy15nl zegt

    24 februari 2011 om 13:01

    http://www.youtube.com/watch?v=dglwkIvuEmo

    Login om te reageren
  34. KACO zegt

    24 februari 2011 om 13:26

    Tegen de negatieve reacties: Als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt……..kunnen jullie niet tegen he?
    En zelf nog nooit wat ondernomen?
    Typisch Nederlands gezeur. Waar een klein landje groot in kan zijn, zeuren en met modder gooien.

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 februari 2011 om 14:00

    Goed filmpje johnnyboy! Had hemn nog niet gezien.

    @ KACO: precies. Die man werkt 7 dagen per week, 20 uur per dag, en is daardoor mulit-miljonair geworden… En maar zeuren! Ik denk dat het jaloezie is…

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      24 februari 2011 om 16:36

      @Svenska_Aeroplan_AB: Dat zijn van die nutteloze opmerkingen. Dus hij is de enige ter wereld die hard werkt?

      Waar je iemand op beoordeeld zijn de resultaten. Een paar beloften van Muller:

      Spyker zou binnen een paar jaar winstgevend zijn. Ze zouden een F1 team hebben dat in de top 5 zou meedoen. Ze zouden 1000 units per jaar verkopen na 5 jaar. Spyker zou na 2 a 3 jaar le Mans winnen. Spyker zou in 2010 hun SUV gaan leveren. Spyker zou een F1 paddock magazine uitgeven met een oplage van 1 miljoen stuks. Bla bla bla etc. etc. etc.

      Heeft hij ooit ook maar 1 van deze beloften waar gemaakt? Nee.

      Hetzelfde gebeurt nu met Saab. Binnen 1 jaar dit, na 2 jaar dat. Ondertussen heeft hij al 3 keer de verwachtingen moeten bijstellen. Dus weer maakt hij niet waar wat hij roept en schreeuwt.

      En ik moet nu respect hebben voor die man omdat hij lang en hard werkt? Rot op, het is een leugenaar die honderden mensen ontzettend veel geld heeft gekocht.

      Dat hij toevallig nu jou lievelingsmerkje heeft gekocht is leuk voor jou maar de rest weet nu (en overigens ook van vroeger) hoe Muller werkelijk in elkaar steekt.

      Login om te reageren
      • PortRo zegt

        25 februari 2011 om 15:05

        Een man die ondertussen wel 3800 gezinnen nog te eten geeft, afgezien van toeleveranciers, lokale middenstand, etc. Want Saab was gestopt en de hele regio leed eronder. Had geen kwartaal langer moeten duren.

        Een man die dit keer niet het bedrijf leidt, maar een gedegen managementteam heeft aangesteld voor de dagelijkse leiding. Hij voert voornamelijk hun businessplan uit en niet het zijne (op kleine zaken als een toevoeging van een topdesigner aan het team na).

        Tja, je kunt altijd iedereen een leugenaar noemen. Wat waren je eigen ambities en welke heb je zelf gehaald de laatste tien jaar? Rij je in de auto waarvan je droomde, heb je de sexy droomvrouw, heb je een mooie villa? Of heb je ambities ook wel eens naar beneden moeten bijstellen en ben je desondanks gelukkig?

        Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      24 februari 2011 om 19:04

      @Svenska_Aeroplan_AB: er zijn genoeg mensen die dat doen en met een fors minder salaris het leven doorgaan

      Login om te reageren
  36. Priusje zegt

    24 februari 2011 om 14:28

    Daar gaat ons Nederlandsche trots… Zonde.

    Login om te reageren
    • Priusje zegt

      25 februari 2011 om 14:41

      @Priusje: En… hopelijk ondergaat Spyker niet hetzelfde lot als TVR… Dat zou me alleen maar nog meer pijn doen.

      Login om te reageren
  37. Justawheelchairguy zegt

    24 februari 2011 om 14:30

    Ik ben benieuwd hoe die Rus het gaat doen met Spyker, en natuurlijk hoe Victor het gaat doen zonder Spyker!

    Login om te reageren
  38. jeanclaude zegt

    24 februari 2011 om 14:38

    Muller heeft geld nodig om zijn lening bij GM in te lossen, die man wordt van alle kanten benaderd met slecht nieuws, gister iemand het rtl 4 nieuws gezien? gaat niet zo goed met Saab. ik gun het die man en saab het van harte, en om nog iets van Saab te maken moet hij Spyker wel wegdoen hoe zonder het ook is.

    Login om te reageren
  39. Sciurida zegt

    24 februari 2011 om 15:20

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      24 februari 2011 om 15:21

      @Sciurida: Lag er zo dik bovenop dat meneer Muller het niet ging redden met Saab, dus blijkbaar heeft hij nu zoiets van, ok Spyker (wat gewoon een hopeloos bedrijf is) eruit, Saab redden wat er te redden valt…

      Login om te reageren
  40. robbie zegt

    24 februari 2011 om 15:22

    Geen verrassing. Als iemand de moeite had genomen om de jaarverslagen van Spyker Cars NV te lezen dan wist je dat ze de tijd hadden tot april 2011 om leningen terug te betalen aan Antonov. Deze ze dan niet dan had hij het recht om Spyker over te nemen voor 31 miljoen euro. En dan alleen de bezittingen en niet de schulden! De schulden van Spyker blijven dus lekker bij Saab liggen.

    As a security for the lendors of Tenaci an option over Spyker Cars N.V’s assets has been granted by Spyker Cars N.V. If Tenaci has not paid at least € 31 million of the (direct and indirect) loans from its lendors on or before 31 December 2010, Danforth Ventures Inc. (“Danforth”) has the right to acquire all of the assets (and no liabilities) of Spyker Cars N.V. and its subsidiaries pertaining to the Spyker business, as carried on before the acquisition of Saab (excluding the shares in the subsidiaries of Spyker Cars N.V. and the shares in Saab), for € 31 million. Danforth has granted an extension until the end of April 2011, in order to allow Spyker Cars N.V. to pay the € 31 million. Additionally Spyker Cars N.V. has agreed a negative and positive pledge undertaking vis-à-vis Tenaci’s lendors until all loans have been repaid by Tenaci.

    http://www.spykercars.nl/download/investor/Spyker_Cars_NV_HY2010_release_27-08-2010.pdf

    Muller heeft Spyker dus met een pistool op zijn hoofd verkocht aan Antonov!

    Login om te reageren
  41. robbie zegt

    24 februari 2011 om 15:30

    Om even duidelijk te maken wat CPP/Antonov nou precies koopt kan je het beste even naar onderstaande afbeelding kijken.

    De beursgenoteerde holding “Spyker Cars NV” verkoopt een aantal dochterondernemingen (met de rode cirkels) aan CPP. De rest van de dochterondernemingen (die met Saab te maken hebben). Blijven gewoon onder Spyker Cars NV heten.

    Als je “aandelen Spyker” hebt dan heb je feitelijk aandelen in “Spyker Cars NV”, als de dochterondernemingen verkocht zijn heb je nog steeds aandelen Spyker Cars NV. Alleen zitten er in die holding geen bedrijven meer die iets maken hebben met Spyker. Alles wat op dat moment onder Spyker Cars NV hangt heeft met Saab te maken.

    Daarom zal op termijn de naam van het beursfonds aangepast worden (Saab Cars NV bijvoorbeeld).

    Login om te reageren
  42. The360box zegt

    24 februari 2011 om 16:40

    Door de verkoop kan Spyker zich volledig richten op dochter Saab.
    Ik neem aan dat Spyker geen persoon is en dat Victor zich volledig kan gaan richten op Saab,Spyker is toch niet meer wat het geweest is, helemaal niet qua prestaties.

    Login om te reageren
  43. As_long_as_it_is_fast zegt

    24 februari 2011 om 16:41

    En dan nog geloof ik niet in de overlevingskansen van Saab. Maar mijn mening is waarschijnlijk beinvloed door mijn persoonlijke smaak. Ik zeg niet dat ze erop gebaseerd is, maar dit merk heeft gewoon geen meerwaarde en heeft geen enkel model dat ergens vooraan in de markt staat.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      24 februari 2011 om 17:56

      @As_long_as_it_is_fast: Nee hoor, ik heb dezelfde gedachte.

      Spyker gaat dus de essentie van zijn merk verkopen. Wat daar de bedoeling van moet zijn is me ook ontglipt.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        25 februari 2011 om 00:54

        @xilver: Kunnen maar hopen dat ze dan op z’n minst in hun opzet slagen!

        Login om te reageren
  44. nicktexel zegt

    24 februari 2011 om 19:02

    als ze er maar net zo godelijk uit blijven zien dan vin ik het best!

    Login om te reageren
  45. ascari15 zegt

    24 februari 2011 om 19:05

    Doe dan meteen de hele naam weg. Je gaat toch niet spyker cars heten als je alleen saab hebt.
    Vind het trouwens wel zwaar jammer.
    Al die moeite voor niks.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 februari 2011 om 00:39

      @ascari15: de naam Spyker Cars NV zal in mei worden aangepast. Het ligt vor de hand dat het beursfonds dan een naam krijgt die iets met Saab te maken heeft.

      Login om te reageren
  46. 288gto zegt

    24 februari 2011 om 20:48

    Zal ik ook gaan doen alsof ik er verstand van heb? Nèh…. ;)

    Login om te reageren
  47. hammer zegt

    24 februari 2011 om 20:54

    Wanneer ik kan kiezen tussen een Saab en Spyker… dan ga ik voor de Saab sedan, voor het geld heb ik het topmodel en hou ik geld over voor een Merc CLK63 AMG BS en aan een Saab heb je veel meer dan aan een Spyker.

    Login om te reageren
  48. tarquesh zegt

    24 februari 2011 om 21:27

    De concurrentie lijkt me te hevig. Aan de ene kant heb je Ferrari aan de andere kan Bugatti. Je hebt Porsche, Lamboughini, Bentley, Audi R8, McLaren, Aston Martin, Konigsegg,
    Maseratti. Dus verkopen Muller! De Spyker op z’n kop.

    Login om te reageren
  49. rijnounsdoor zegt

    25 februari 2011 om 10:53

    http://pistonheads.com/news/default.asp?storyId=23242

    De Britten (Coventry Company)hebben Spyker gekocht!

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      25 februari 2011 om 11:09

      @rijnounsdoor: Raad eens wie daar de grootse aandeelhouder is. De zelfde man die de grootste aandeelhouder van Spyker is.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        26 februari 2011 om 00:37

        @GOD: Antonov heeft (direct) geen aandelen in Spyker Cars NV. Hij is echter wel de eigenaar van CPP.

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 februari 2011 om 00:39

      @rijnounsdoor: Antonov is eigenaar van CPP.

      Login om te reageren
  50. zegikniet zegt

    26 februari 2011 om 12:28

    @hammer: hoe kansloos ben je als je spyker gaat vergelijken met een saab!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North