• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Standaard is saai: Porsche 911 Safari

Auteur: machielvdd, gepost 6 januari 2020 om 22:46 – 10 Reacties

Standaard is saai: Porsche 911 Safari

Hey, weer een Porsche 911 van een autojournalist.

We zitten volop in rallysferen. De Dakar rally ging namelijk dit weekend van start. Ook passeerde eerder vandaag al een Nederlandse Carrera T in rally-uitmonstering de revue. Dat was echter zeker niet de eerste 911 die een dergelijke behandeling kreeg. Ook autojournalist/YouTuber Matt Farah heeft bijvoorbeeld een rally-911 in zijn bezit.

Standaard is saai: Porsche 911 Safari

Degenen die social media nauwlettend in de gaten houden zullen de auto en zijn bezitter wellicht al kennen. Voor degenen die niet tot die groep behoren: het gaat hier om een Porsche 911 3.2 Carrera uit 1987 die is omgebouwd tot Safari. Als de auto niet bedekt is met een laag stof is te zien dat de 911 is uitgevoerd in Cassis Red. Dit is de originele kleur die behouden blijft dankzij een Xpel beschermingslaag.

Standaard is saai: Porsche 911 Safari

De ombouw is gedaan door Lehman Keen, een ex-coureur die zich heeft toegelegd op het bouwen van rally-911’s. De auto is onder meer voorzien van rallylampen, een Elephant Racing Safari ophanging, een Quaife gelimiteerd slip differentieel, Fuchs-velgen en BF Goodrich K02 banden.

Standaard is saai: Porsche 911 Safari

In het interieur is het in een uitstekende staat verkerende leer gedeeltelijk vervangen door stof uit een stadsbus. Lekker functioneel, aldus Farah, omdat dat spul gemaakt is om lang mee te gaan. Deze gedachte past bij het gebruik van de auto. De autojournalist gebruikte de 911 namelijk als daily driver. Hij gooit gerust brandhout achter de voorstoelen, meldt hij in zijn interview met Porsche. Volgens Matt is de auto ideaal om mee naar het kantoor te rijden, mee te shoppen en af en toe even los te gaan in de modder.

Matt steekt dus behoorlijk de loftrompet af over de auto tegenover Porsche. Uit een Instagram-bericht van vandaag blijkt echter dat de auto toch niet de perfecte daily driver is. De koppeling is namelijk nogal zwaar en Matt meldt dat zijn linkerknie het niet meer volhoudt. Daarmee is het dus voorlopig einde verhaal voor de 911 Safari als daily driver.

Wat ook niet hielp was dat Keen nogal rigide was in zijn visie. Zo stond hij erop dat de 911 uitgerust zou worden met ‘rally spiegels’. Waardoor de auto toch weer iets minder praktisch is voor in de stad. Je ziet op de foto’s die spiegels die bijna niet uitsteken (ideaal dus wanneer je door de bossen rijdt). Telkens wanneer Farah over de 911 spreekt haast hij zich te zeggen dat ze in de praktijk compleet waardeloos zijn. Je moet wat te klagen overhouden natuurlijk…

Enfin, iedereen wordt op een andere manier besmet met het virus voor een bepaalde auto. Matt overkwam het bij het maken van onderstaande video. Zeg het maar, word je hier hebberig van of denk je: laat maar standaard?

Foto’s: Porsche/Larry Chen

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

911, matt-farah, Porsche, rally, safari, tuning

Vorig bericht: « Te koop: sinistere Ford met een moderne V8
Volgend bericht: Hyundai komt met vliegende auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Onehp zegt

    7 januari 2020 om 03:11

    Hebberig. Helpt dat er minstens 20000km onverharde wegen zijn in Zweden. Ging ook prima met men ex-gt86. Nu zin in een 4wd Yaris….

    Leh Keen herken ik overigens meest van dit, beste man kan écht een potjes sturen:
    https://youtu.be/WAvN0EzEacU

    Login om te reageren
  2. ethylestra zegt

    7 januari 2020 om 06:04

    De plaatjes zijn weer terug in de thumbnails! Jammer, die ab logo’s hadden ook wel wat.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    7 januari 2020 om 06:55

    Check die van Scott Birdsall maar eens. Van Chuckles garage (bekend van Smokey F1). Vind ik net effe toffer. Daarbij vind ik Farah echt een druif geworden. Bij Tuned vond ik em tof. Nu een beetje arrogant en superveel reclame.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      7 januari 2020 om 08:04

      @e34m5touring: ok, die is inderdaad ook wel lekker inderdaad. Persoonlijke favoriet in dit genre is dan wel weer de Lotus Elise Safari van Echeverri.

      Login om te reageren
  4. mpgc zegt

    7 januari 2020 om 07:00

    Nieuwe look en gebruiksgemak van de site zijn een verbetering! Dank daar voor!

    On topic: Een auto ombouwen naar een spec die bedoeld was voor woestijnracen is niet ideaal om rally’s te rijden en al helemaal niet als daily driver. Doe mij maar een standaard 911 3.2.

    Login om te reageren
  5. Dutchcarwizard zegt

    7 januari 2020 om 08:07

    In het Porsche museum het origineel mogen aanschouwen. Wat een geweldige wagen.

    Login om te reageren
  6. rulefollower zegt

    7 januari 2020 om 08:10

    Dat was die gast die een paar weken geleden bij Joe Rogan was?
    Zeker een petrol head die uit het juiste hout gesneden is.

    Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      7 januari 2020 om 08:12

      @rulefollower: een linkje naar de show. Het eerste onderwerp gaat over deze auto:
      http://podcasts.joerogan.net/podcasts/matt-farah-2

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 januari 2020 om 10:05

    Niet mijn ultieme 911, maar zeker een fantastisch exemplaar!

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    7 januari 2020 om 10:21

    Een leuke budgetversie hiervan is de MX-5 met Paco Motorsports Offroadster kit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North