Stem op de Leaseauto van het Jaar 2017!

Auteur: , 40 Reacties
Stem ook op de Leaseauto van het Jaar 2017!

Ook als je geen auto van de zaak rijdt zijn we benieuwd naar je voorkeuren.

Dit jaar mag wederom worden gestemd op de Alphabet Leaseauto van het Jaar (video) en waarschijnlijk gaat het nog een hele opgave voor je worden. In alle vier de categorieën zijn namelijk drie toppers geselecteerd waar je uit kunt kiezen. Tot slot mag je nog een overall winnaar aanwijzen, de auto die zich volgens jou met recht de Leaseauto van 2017 mag noemen.

Voor we verdergaan presenteren we je de drie finalisten per klasse:

Economy

  • Citroën C3
  • Kia Rio
  • Nissan Mica

Business

  • Opel Ampera-E
  • Peugeot 3008
  • Renault Grand Scenic

Business+

  • Alfa Romeo Giulia
  • Mazda CX-5
  • Opel Insignia

Executive

  • BMW 5 Serie (G30)
  • Volvo V90
  • Volvo XC60

Stemmen kan tot en met woensdag 6 september en op vrijdag 8 september wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BNR Nationale Autoshow (waar onze Wouter te horen is). Deze zal worden gekozen op basis van publieksstemmen én het oordeel van de vakjury. Verder maken alle stemmers kans op een weekend toeren in een gave MINI Clubman. Voor meer informatie klik je HIER

Vorig jaar was het trouwens de Skoda Superb die met de hoofdprijs naar huis ging.



40 reacties

Leasen is alleen leuk als de baas de leaserekening betaalt, als je eigen baas bent dan ben je ongelofelijke sukkel. Koop dan eerst een gebruikte Golf oid en ga aan het werk, dan kun je die nieuwe XC of 5 na een paar jaar gewoon zelf kopen.
@bartsmit: helemaal mee eens, als je eigen baas bent dan rijd je Youngtimer of electrisch.
Ook als de baas het betaald moet je eens met je werkgever om de tafel of je die kosten niet op een andere manier op je bankrekening kan krijgen.
@bartsmit: Hoeveel open deuren heb jij ingetrapt vanmorgen?
@bartsmit: een goede ondernemer kan beter investeren als in een auto. Leasen is dat altijd de betere keuze.
@flutterby: zo ver “mislukt om te plaatsen”.
@bartsmit: een goede ondernemer verdient meer aan investering in zichzelf als de besparing van koop vs lease (welke soms ziezo al nihil is).
@bartsmit: het verschil tussen nieuwe kopen en leasen is naar per maand omgerekend erg klein hoor…
Volvo XC60
Bijzonder dat er auto’s tussen staan die net pas op de markt zijn en dus al verkozen kunnen worden tot leaseauto van het jaar. De nieuwe 5-serie bijvoorbeeld, en de XC60. Heb nog geen enkele XC60 daadwerkelijk op de weg gezien…

Van mij mag de Mazda CX-5 het wel worden. Een auto die naar mijn idee veel rondrijdt in Nederland en ook een mooie auto is om te zien. De Giulia vind ik verreweg de mooiste van het rijtje, maar ik kom er helaas te weinig van tegen.
@viezefreddyw: het is al bijzonder om de consument op de jury stoel te zetten. Je kan hooguit in 1 van de 3 klassen, in alle genomineerde een testritje hebben gemaakt. Misschien heb je er dan 1 gekozen als je nieuwe lease auto.
Het is een wat oppervlakkige plaatjes verkiezing.
@viezefreddyw: het zijn waarschijnlijk auto’s die door de leasemaatschappijen met meer winst kunnen worden aangeboden. Dit soort verkiezingen geven de indruk dat je iets kunt kiezen.
@JanJansen: daarvoor is veel te veel concurrentie.
Geen een springt er voor mij echt uit en heeft een wow-factor. Vind de Giulia het mooist maar nomineer toch de Ampera-E omdat ik die het progressiefst vind.
Na lang nadenken verkies ik toch de BMW 5, met een goede 2de voor de Alfa en nr3 voor de Opel Insignia.
Een SUV valt sowieso af voor mij, ik ben al die dingen moe gezien.
Zou er nog niet eens trots op zijn op die titel. Vind de absolute leaseslet de VW Passat maar die doet niet mee.
@thomasthomas: golf gte…
Giulia natuurlijk! Ik wil over een paar jaar wel een leuke tweedehands kunnen uitkiezen. EN IN GODSNAAM IN EEN LEKKERE KLEUR IPV GRIJS GRAAG!
@trustmeiamanengineer: De enige die ik in het grijs zie zijn bijna allemaal dealer demo’s. De meeste ‘klanten’ auto’s die ik ben tegengekomen zijn Rood, Wit of Blauw. Dus dat komt wel goed denk ik.
@e34m5touring: Gelukkig! Dat stemt hoopvol. Misschien proberen ze met ’t grijs de leasert uit z’n VAG blik te trekken. Hert moet natuurlijk niet direct té spannend worden allemaal…
@trustmeiamanengineer: Ik denk dat dat helemaal niet zo raar gedacht is hoor. Gelukkig kiezen de klanten voor een kleurtje.
Auto van het jaar verkiezingen zijn zoooo vorige eeuw.
Net als praatpalen .
@desjonnies: Zelf nadenken is ook zo vorige eeuw. Niet zeuren maar doen is ook zo vorige eeuw. Iemand anders gewoon dom laten lullen iov gelijk op je pik betrapt te zijn is ook zo vorige eeuw. Slechts twee mogelijke geslachten is ook zo vorige eeuw.

Ik wil ze allemaal maar wat graag terug. Net als praatpalen.

Totaal onvergelijkbaar met auto van het jaar dus…
Als die Nissan inderdaad van Mica is gemaakt zal die zeker winnen ion de ‘Economy’ klasse :p
Waarom is de prijs een weekendje MINI clubman en niet de leaseauto van vorig jaar: De Skoda SuperB. Het lijkt nu net of de verkiezing zichzelf niet serieus neemt.
@mashell: Gesponsord door BMW? Weten we ook meteen welke de Executive klasse gaat winnen….
Volvo XC60
Economy: Citroen C3
Business: Renault Grand Scenic
Business +: Alfa Romeo Giulia
Executive: BMW 5 serie (alleen als het de Touring betreft, anders de V90)
Citroen C3, Peugeot 3008, Mazda CX-5 en Volvo V90. De BMW zal misschien beter zijn maar de Volvo vind ik fraai en zal in NL als ‘keurig’ worden gezien.
@pier: Autovisie (toch een beetje het BMW fanclub huisblad) test recent de V90 tegen de 5 serie touring. De 5 serie was op veel punten een fractie beter maar zo veel duurder dat de V90 uiteindelijk er met de winst van doorging.
@mashell: De Volvo had zelfs het spannendere stuurgedrag! Naast die dik 15k lagere prijs. Moet je nagaan welke kant BMW op gaat….
@trustmeiamanengineer: De Volvo spannender? Dat de 5 comfortabel is, staat vast. Maar de rijtesten die ik heb gezien van de Volvo maakten duidelijk dat het echt een heel relaxte auto is zonder enige sportiviteit.
@berlinetta: Tja, in deze specifieke test had de Volvo een R pakket denk ik. En de BMW geen adaptieve dempers en dynamic steering enzo volgens mij. Dus de conclusie was dat de Volvo sportiever was, onverwacht.
@trustmeiamanengineer: Ohzo ja dat zou kunnen. Neem de meest comfortabele uitvoering van de 5 en de meest sportieve uitvoering van de Volvo en dan kan die idd wel spannender rijden.

Jammer dat BMW steeds comfortabeler wordt, maar de klant vraagt er blijkbaar om. Gelukkig hebben we Jaguar en Alfa als vervangers.
@berlinetta: ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een auto van het formaat 5 serie sportief zou moeten zijn. Het is een grote comfortsloep voor de lange afstand. Wil je sportief dan neem je een 2 serie. Klein en compact met een kortere wielbasis en minder gewicht is gewoon altijd sportiever.
@mashell: Toch was dat jarenlang de filosofie van BMW en met succes. Daarom ben/was ik ook liefhebber van het merk.
@mashell: Wacht maar tot de 2 Serie voorwielaandrijving heeft…. Sowieso zijn de meest verkochte 2 series al hoge bejaarden mobielen.
Mazda CX-5
Micra
3008
Giulia
5-serie

Dat zou mijn rijtje zijn.
De Renault Grand Scenic en de Volvo XC60 de rest boeit mij niet zo.
Om maar gewoon even te zeuren: De Peugeot en Renault zijn eerder family guy dan business. En de XC60 behoort natuurlijk in de business+ categorie, beetje vreemd om die naast een 5-serie te zetten, laat staan een klasse hoger uit de eigen stal.

Ik gun de Giulia in ieder geval de winst. Vooralsnog zijn ze veel te weinig te zien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).