Het kan een auto maken of breken, maar wat ons betreft gaan deze auto's erop vooruit dankzij striping. De ene keuze zal behoorlijk voor de hand liggen, waar de ander weer wat minder obvious is. Vergaap je aan een lijstje waarin streepjes de boventoon voeren.
Eén van de lekkerste liveries ooit op een GT3? U mag het zeggen, maar ondergetekende hoeft geen twee keer over die vraag na te denken. En da’s iets positiefs. Dit exemplaar is overigens dezelfde als die bovenaan het artikel, maar dan van de voorkant.
Enkele jaren geleden nog een zeer ondergewaardeerde klassieker, tegenwoordig een investeringsobject waar zelfs 50 Cent ‘u’ tegen zegt. Wat ons betreft staan de streepjes goed, maar in gewoon rood is de 246 GT ook niet te versmaden.
Kan zo in een willekeurige Hollywoodfilm figureren als de auto van een even willekeurige badguy. Lekker sinister en toch niet schreeuwerig. We dig.
Als je ’t hebt over een auto die niet zonder strepen kán, dan is ’t wel de good ol’ Viper GTS. Uw scribent zat als klein bloggertje in de dop aan de buis gekluisterd bij een zeker clipje van Busta Rhymes, en dat had alles met het gestreepte monster te maken.
Gewoon fraai, die Italiaanse driekleur over de lengte van een hete 430 Scuderia. RIP trouwens aan de nieren van de berijder. Dat weggetje ziet er niet heel supercarproof uit.
Een heerlijk wegracertje met een uiterlijk dat uitnodigt om het portier open te trekken en het gaspedaal te vloeren. De streepjes maken ‘m helemaal af.
Op het randje van ordinair en toch vinden we de karakteristieke M-streepjes op deze Z4 prima staan. Jammer alleen dat de velgen de wielkasten niet denderend opvullen.
Subtiel, de striping op deze hete Clio, maar het maakt wel in één keer duidelijk dat met jouw stadskrijgertje niet te fucken valt. Mooi kleurtje blauw ook.
Nog één Porsche om het af te leren, dus dan maar gelijk een hele smeuïge. Wát een pracht van een klassieker…
59 reacties
Hij kan zich beter focussen op waar hij heen wil en kan zo dus wel degelijk sneller gaan
Leuk broodje 🐒 verhaal.
Ik weet niet of je weleens achter het stuur van een auto gezeten hebt maar in 99,9% van de auto’s is de motorkap niet zichtbaar vanuit de bestuurdersstoel, dus laat staan dat je de strepen kan zien vanaf die plek.
Daarom zie je dat veel serieuze sportwagens bolle wielkasten hebben die je vanaf de bestuurdersstoel wel ziet, dit om goed op de apex te kunnen mikken.
Was dat maar waar.
Meerdere van zijn reacties gelezen en ik krijg toch echt de indrukndat hij hier bloedserieus is.
Je kan gelijk hebben hoor, blijft immers moeilijk herkenbaar zonder er een gezicht bij te hebben.
In dit geval ga ik er vanuit dat zijn reactie echt niet serieus genomen kan worden…dus gooi ik het op sarcasme ;)
Waarom een subjectieve mening neerzetten als een feit?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Herbie_in_Nedeli%C5%A1%C4%87e_(Croatia)-1.jpg
De racestrepen waren er om ervoor te zorgen dat een coureur in een hectische situatie of zijn auto in lijn was met strepen van de weg. Zeker als je met druk verkeer, slecht weer en overstuur de bocht na het rechte stuk (Hunadieres) iets ter oriëntatie had.
En het stond natuurlijk erg goed ;-).
Dat kroontje is geinig, maar de echte reden is tweeledig:
1. Ik haat reclame. Dus om bij elk filmpje van AB te moeten kijken naar reclame voor de Opel Adam of Renault Captur: liever niet.
2. AB heeft ook gewoon kosten, en die mogen gedekt worden. Daarbij is het bedrag laag, iets meer dan een Euro per maand. Dat is nog geen cent per reactie voor mij ;-).
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/lamborghini_gallardo_valentino_balboni-normal.jpg
Mega faaaaaal
Of jouw Fiesta er tussen had moeten staat laat ik even in het midden ;-)
Maar er had zekers te weten een Fiesta tussen mogen staan:
http://www.supercars.net/gallery/4224/3187/1096461-800.jpg
Dat stickertje kom ik de laatste tijd wel vaker tegen, krijg ik een gevoel van medelijden van.
Zo ach gossie, het is gezwicht voor de sociale druk, of het heeft geen eigen mening.
Niet bepaald een beeld dat bij een Lotusrijder past, dat zijn immers individuele vrije denkers die lak hebben aan wat een ander van ze vind.
Tenminste, dat is het beeld dat ik hier vorm als ik de reacties van de Lotusrijders lees.
Waar is de bekendste eigenlijk gebleven?