Subaru BRZ Facelift: deze foto’s mag je nog niet zien

Auteur: , 50 Reacties

Het moge geen verrassing zijn dat na de facelift van de Toyota GT86 vorige week, ook eeneiige tweeling Subaru BRZ een spuitje botox in z'n smoel krijgt. We hebben de eerste foto's voor je.

Net als Toyota bij de GT86, lijkt ook Subaru niet al te veel werk te hebben gemaakt van de facelift. De verschillen die wij spotten: andere voorbumper, andere koplampen, nieuwe wielen, rode achterlampen (eindelijk, die witte krengen kunnen echt niet meer!) en wat wijzigingen in het interieur. Zo heeft het sportstuur voortaan knoppen, krijg je een moderner infotainmentsysteem en zien we meer leer en (echt?) carbon dan voorheen.

Overigens kregen we vorig jaar al een voorbode op de facelift in de vorm van de BRZ STi Performance Concept. Vergelijk de lampen en voorbumper maar eens. Iets later schreven we dat er ook daadwerkelijk een STi-versie van de BRZ zou komen, maar daarvan ontbreekt helaas nog elk spoor. Duurt lang! (Via Autofilou.at)



50 reacties

Niet verkeerd voor zo’n auto
Blijft een leuk ding, van mij mag er een 2.5 NA blok in met meer koppel dan het huidige blok en een pk of 30 meer.
Strikje erom en klaar
@g40freak: toch is het wel gek dat ze niet het succes zijn waar op is gehoopt. Wat kost zo’n ding eigenlijk?
@roppp: Volgens mij ongeveer €42.000,-
@dutchcars1999: waarom worden ze dan zo weinig verkocht?
@roppp: omdat je voor dat geld ook een suffe duitser kunt hebben, die meer indruk maakt in de buurt en dat volk wat die duitse dingen aanschaft of huurt, vindt dat het belangrijkste als ze een auto kopen…dat een treinkaartje nog meer opwinding geeft, beseffen ze niet.
@deboes: beetje overdreven en gefrustreerde reactie… Heb er een weekend in kunnen rijden: conclusie: hij is en voelt niet erg snel, de afwerking is zeer matig net als het geluid, dan is 42k gewoon veels te veel.
@roppp: omdat hij 42k kost. Een gti kost minder . In de VS kosten ze 25k in dollars . Dat zijn prijzen waarmee je ze ook in Nederland op elke straathoek had gezien. Plus in de VS worden zr ook op verzoek kaal geleverd Mocht je hem willen tunen. Hij is gewoon te duur hier in Nederland . En dat is jammer.
@rolov: kan ik me alleen maar bij aansluiten!
Het gaat niet alleen maar om de sensatie maar ook om een stukje bruikbaarheid.
Een GT86 / BRZ is voor velen niet geschikt als eerste en enige auto!
En als tweede auto weer behoorlijk aan de prijs!

Voor die €42k kan je ook een full options 308 GTI kopen en dan heeft men opeens een snelle & alledaags bruikbare auto!
@ds3thp: maar zon 308 ziet er niet uit en die toyota en subaru zijn gewoon cool en vet :) maar snap dat mensen ze laten liggen om praktische redenen. Jammer. Zou ze vaker willen zien rijden :(
@g40freak: precies wat ik met de mijne heb gedaan, de 2.0 met hoge compressie heeft met een andere uitlaatcollector koppel als een goede 2.5 en 30pk maakt het geheel veel leuker.
@onehp: ik ben er van overtuigd dat dat enorm zou schelen.
Het is leuk om een hoogtoerig blok te hebben.
Maar 90% van de tijd rijd je gewoon met het verkeer mee.
Ik begrijp het gewoon niet.
Trek een impreza blok uit het schap, pktje of 230 met een lekker dik koppel (en geluid, want standaard klinkt het als een civic met fartcan)
En ik denk dat hij stukken beter verkoopt.
Maar goed, het is maar een mening.
Vind het jammer, want het rijd wel erg leuk op zich.
@g40freak: ja nu moet je het zelf doen. De mijne is een lichte UEL dus klinkt licht boxer bij lage toeren https://youtu.be/fgsuqq6uFdM
Reeds bij 3000 toeren voelt ie gretig aan en trekt onafgebroken door tot 7500toeren. Rij wel op E85, dat helpt ook nog extra.

Ergens is het een Impreza blok, familie met de 2.0 turbo in de WRX…
Lekker! Maar toch nog even wachten op de dikke sti !!
@allesmetturbo: je kan toch ook een supercharger kit bestellen? Cosworth levert ze .
Goede facelift zoals ik het zie!
Nice nice blijven leuke wagentjes
Helaas geen turbo te zien….
Ik heb de plaatjes niet gezien…waar zijn ze?
In NL misschien 2x een Gt 86 gezien en nog nooit een BRZ.

Dus nee, het verschil zal ik niet zien.
Gaaf
Dat klokje in het dashboard dat kan echt niet meer, geef je klant dan maar een horloge van het merk zelf.
@turboboy: Das retro,,,En een auto koop je niet voor het klokje…Maar voor de rijeigenschappen…
@norge: prima rijeigenschappen maar aan dat klokje zou ik me elke seconde ergeren. In het bijzonder s’middags als blijkt dat het een idioot AM PM klokje is. Dat een Subaru er altijd wat gedateerd van binnen uit ziet dat is hun stijl, maar dat het klokje ook echt gedateerd is, terwijl wel het niet een de datum weergeeft, dat kan echt niet.
@norge: een milf rijdt ook lekker en is retro, toch laat ik die ook staan om bepaalde punten.
Echt een zeldzame auto ..

Ik denk dat je toestemming van Toyota moet hebben om er 1 te mogen kopen ..
@lincoln: He wel blijven opletten he, dit is een Subaru.

Schaam je deze mooie auto te vergelijken met een Toyota!
@lincoln:

Staan er nochtans een hele hoop te koop voor de helft van de aankoopprijs met maar enkele 1000en kilometers op de teller.
Er zijn veel redenen om het ding prehistorisch te vinden, maar voor een goede prijs …totdat je ziet wat het verbruikt en mr. verzekering ervoor wil hebben.
@Hupke:

Zooooo .. Dat gaat rap achteruit ..
En staat er geen 1 met hoge km stand ..

Nog geen hond die dat ding koopt ..
Wat een flop ..

Maar ach .. Toyota doet ook zat wel goed ..
@lincoln:

Ja ze hebben best wel wat leuk spul gemaakt. Nooit een hoge ‘hebbe hebbe’ factor maar als je met het verstand koopt is bvb. zo’n MR2 interessanter dan een elise en een IS interesanter dan een c-klasse.

Ach, straks komt er weer helikoptergeld, kunnen domme mensen met bescheiden middelen terug dingen kopen (wat ze nu uiteraard niet kunnen, je voelt de crisis toch ook? :p ) om de buren de ogen mee uit te steken, maar tegen dan heeft de marketing wereld waarschijnlijk beslist dat we geen sportwagens willen maar electrische SUV-cabrio’s…
Dat klokje is wel echt te fout! Alsof het een fout digitaal Casio horloge is uit de jaren 80.
@ahs1979: nostalgie heet dat? Anders lekker duidelijk en je hoeft geen 7 menus op een idrive te doorworstelen om de tijd bij te stellen…
@Onehp: ik ga liever een keer door een paar menu’s dan dat ik 23/25 keer op een knopje moet drukken om van zomer- naar wintertijd te gaan en andersom. Een beetje behoorlijke auto pakt de tijd trouwens van de atoomklok of gps, maar dat terzijde. Ander probleem van dat klokje: je zit constant te kijken naar een klokje dat nèt niet synchroon loopt met de tijd in het navigatiesysteem en mfd, irritant!
@knipperlichtje: naar wintertijd is één druk, niet 25 hé.

Enneh, irriteer je maar aan het klokje en de gps want als dat hetgene is wat je bezighoudt dan is dit écht niet de juiste auto voor je…
@Onehp: oeps, dat ik ook zo. En het is inderdaad niet echt mijn auto, ik krijg de kriebels van dit soort typisch Japanse interieurs.
@ahs1979:

Idd .. Tis nml 20:22 ..
@ahs1979: de ae86 kwam toch ook uit die tijd? Zal het niet een toespeling zijn naar de oude net als de auto?
En een dikke R32 op de achtergrond ;)
@rb26dett: R33
@johanhummer9: R32 !
R33 heeft rondere zijramen achter.
@johanhummer9: Ik weet echt wel hoe een R32 er uit ziet, er staat er één voor de deur ;)
@johanhummer9: duidelijk een r32 .
Blijft een lekker strakke wagen
Nu al een facelift?
Commercieel een flop dus, zonde want als dit een succes was zou de rest ook met goedkoop speelgoed komen.
Nu hebben we een te dure 4C die niet vast te krijgen is, een miata die weer hetzelfde is en een 2-serie die ng steeds van lood gemaakt is en voor de rest echt niets.
@Hupke:

1661 stuks verkocht in EU 2015 !!
@Hupke: Abarth 124 spider maakt jou weer vrolijk! http://www.autoblog.nl/nieuws/daar-is-hij-dan-de-abarth-124-spider-85011
@knipperlichtje:

Da’s een mx5, maar goedkoper in wegentaks. Niet echt om vrolijk van te worden, droevig ook niet natuurlijk.
Maar een goedkope sportieve rwd speelgoed honda, opel, renault, vw/audi/seat/skoda, bmw of smart/mercedes is er nog altijd niet en die gaan er ook niet komen als deze niet als 4 deurs coupe’s of SUV’s buiten vliegt.
@Hupke: is waar, een 124 is niet veel meer dan een Italiaanse take op de MX5. Toch vind ik ‘m leuker, en een Abarth is net wat pittiger dan z’n Japanse broertje. En veel keuze is er inderdaad niet, maar gelukkig is er gebruikt heel erg veel leuks te krijgen voor dit soort bedragen.
R32 tho
interieur ae86

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).