• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!

Auteur: Dizono, gepost 21 april 2015 om 19:57 – 45 Reacties

Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!Afbeelding Subaru BRZ STI: hij komt, hij komt!

Subaru BRZ STI
Na de stomend hete concept die we onlangs in New York voorgeschoteld kregen, komt Subaru nu met het blijde nieuws dat er daadwerkelijk een STI-versie van de BRZ komt.

Lees een willekeurige rijtest van de Toyota GT86 of tweelingbroertje Subaru BRZ (liefst onze eigen rijtest of dubbeltest natuurlijk) en behalve gejubel over het onderstel, is er ook steevast de vraag naar meer vermogen. Het heerlijke onderstel schreeuwt simpelweg om meer vermogen dan de 200 atmosferische pk’s die de tweeliter nu voortbrengt.

Subaru Technica International is natuurlijk dé aangewezen autoriteit als het aankomt op snelle Subaru’s. Het merk heeft dan ook al twee keer een conceptcar laten zien die hint naar een STI-versie van de BRZ. De eerste kregen we al voorgeschoteld toen de BRZ nog niet eens productierijp was en onlangs stond er een BRZ STI Performance Concept op de New York Auto Show. Die laatste was voorzien van een 345 pk-sterk turbo-blok, maar een turbo hoeven we op een eventuele BRZ STI niet te verwachten aldus Subaru.

Maar wat dan wel? Tegenover Automotive News verklaart Subaru dat ze graag de STI-lijn in de Verenigde Staten willen uitbreiden en dat de BRZ daarvoor de aangewezen auto is. Hoe dit echter tot invulling zal komen, wil Subaru nog niet kwijt. In Japan houdt STI zich namelijk niet alleen met complete auto’s bezig -zoals de Subaru WRX STI– maar ook met performance parts en autosport. Van vrijwel alle in Japan geleverde Subaru-modellen kun je versies krijgen die door STI onder handen zijn genomen, maar die niet voor échte STI kunnen doorgaan. Vergelijk het met de AMG Sport-lijn of BMW M Performance-modellen. De kans is dan ook aanwezig dat Subaru met een BRZ ’tuned by STI’ komt. Hoe lang we nog moeten wachten? “Nog enkele jaren,” aldus Subaru tegen AN. En na dat wachten is het vervolgens nog maar afwachten of hij ook naar hier komt…

Ook interessant!

  • Dikkere Subaru BRZ
    Dikkere Subaru BRZ komt feestje verpesten
  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • Wordt de STI E-RA dan wel goedkoop in Nederland?
  • Is dit de mooiste Subaru BRZ die je kunt krijgen?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, brz, concept, STi, Subaru

Vorig bericht: « Sla je slag! Bekende Belg gooit 25 auto’s in de verkoop
Volgend bericht: Raad het merk en type van deze auto en win een koelkast* »

Lees Interacties

Reacties

  1. rb26dett zegt

    21 april 2015 om 19:59

    Can’t wait!

    Login om te reageren
    • richman zegt

      21 april 2015 om 20:12

      @rb26dett: alsof gij zo een wagen kunt permitteren

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        21 april 2015 om 20:22

        @richman: Vast niet, ik ook niet, maar dat maakt het nog niet minder vet als er een langs komt blazen. <3

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          21 april 2015 om 20:57

          @MrSkyline: oja. Denk jij dat ze hier verkocht gaan worden? Ik zag van het weekend voor het eerst een BRZ rijden. Met een ouwe kerel erin. Dat Is het volk wat die auto en de gt86 kan kopen.

          Login om te reageren
      • Michiel1 zegt

        21 april 2015 om 20:23

        @richman: over enkele jaren misschien wel…

        Login om te reageren
      • bohica zegt

        21 april 2015 om 20:42

        @richman: gelukkig kan jij op zijn bankrekening kijken

        Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        21 april 2015 om 20:53

        @richman: Er staat nog geen prijs bij, dus ik weet het nog niet, maar het is een auto die mij enorm aanspreekt, dus misschien komt hij er.

        Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    21 april 2015 om 20:02

    ik heb het niet zo met de brz, verlies er altijd mee op gran turismo ;) t is best een mooi karretje.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      21 april 2015 om 20:33

      @gwnbmw: gran turismo…………

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        21 april 2015 om 20:35

        @johanhummer9: wat moet ik anders doen in t weekend?

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          21 april 2015 om 20:53

          @gwnbmw: http://www.margriet.nl/reizen-vrijetijd/5-gratis-uitjes-voor-het-weekend/

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            22 april 2015 om 17:05

            @MrSkyline: jij betaalt?

            Login om te reageren
    • gieltj zegt

      21 april 2015 om 20:35

      @gwnbmw: dat komt gewoon door GT zelf haha groeten Forza liefhebber

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 april 2015 om 21:40

        @gieltj: in Forza 4 is de Scion FR-S best wel een aardig snelle auto. Zeker de snelheid die je in de bochten kan meenemen is best aardig.

        En in Forza klinkt het een stukje beter.

        Login om te reageren
    • bitethepillowimgoingindry zegt

      21 april 2015 om 21:57

      @gwnbmw: Koop een Xbox One met Forza. Gran Turismo is jaren geleden al ingehaald.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        22 april 2015 om 21:12

        @bitethepillowimgoingindry: jij betaalt?

        Login om te reageren
    • justins60 zegt

      21 april 2015 om 22:12

      @gwnbmw: driften;)

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        22 april 2015 om 17:06

        @justins60: met mn fiets?

        Login om te reageren
        • justins60 zegt

          22 april 2015 om 19:29

          @gwnbmw: nee met een brz op gran turismo

          Login om te reageren
  3. dameister zegt

    21 april 2015 om 20:02

    Vond het origineel al mooi en nu na de facelift (en volledige tuning nu dus ook) een ontzettend dikke bak! Potverdorie

    Login om te reageren
  4. stan12943 zegt

    21 april 2015 om 20:04

    Lekkerrrrr bezig!

    Login om te reageren
  5. michielp zegt

    21 april 2015 om 20:04

    Waanzinnig fijne auto om te rijden(proefrit), de standaard. Dit lijkt me echt super!!

    Login om te reageren
  6. rietdekker zegt

    21 april 2015 om 20:07

    Mooie bak, alleen die dagrijverlichting mogen ze houden.

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    21 april 2015 om 20:12

    Erg leuk, maar hier hebben Toyota, Scion en Subaru de boot totaal gemist.

    In Amerika en Japan is er een hele tuningscene met performance onderdelen voor deze auto. De eigenaren die een snellere BRZ wilden, hebben er al een compressor of turbo op geschroefd.

    Alle TRD en STI onderdelen zijn leuk, maar de auto vraagt, nee, schreeuwt om meer vermogen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      21 april 2015 om 21:06

      @gtwillem: hier worden ze ook niet verkocht. Als ze hetzelfde zouden kosten als daar konden ze hier ook zo’n markt opzetten.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 april 2015 om 21:45

        @rolov: helaas niet waar, ben ik bang. De Toyota MR-2, Honda Integra Type-R, Ford Puma, Toyota Celica, Nissan 200SX, Renault Clio Renault Sport en Volkswagen Corrado waren hele leuke, relatief betaalbare auto’s, maar verkochten matig. Terwijl TT’s, SLK’s, Z3’s niet aan te slepen waren… Enige uitzondering was de Subaru Impreza GT Turbo (GC).

        Login om te reageren
        • mrs250 zegt

          22 april 2015 om 06:25

          @gtwillem: hmm niet helemaal eens. De Corrado was relatief duur. 25 jaar geleden €45k voor een beetje aangekleed exemplaar was mogelijk.

          De Clio RS was in verhouding ook erg duur. Ik had een 3, met wat opties mee zat die op €33k, terwijl de Megane RS die ik nu heb (alle opties behalve leer) 40 kost.

          Nederland is te duur voor leuke auto’s en Nederlanders hebben te weinig passie om echt leuke auto’s te kopen. Uiteindelijk kopen ze dan een station of de kleinst gemotoriseerde versie van de halo-car.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            22 april 2015 om 10:43

            @mrs250: jouw laatste zin slaat de spijker exact op zijn kop!

            Corrado heb je gelijk in, die was best prijzig. Als VR6 met wat opties kwam die zelfs boven de 100.000 guldens volgens mij. Ik bedoelde zijn opvolger en voorganger, de Scirocco. Die waren goedkoper.

            De Clio Renault Sport was wel degelijk vrij betaalbaar volgens mij. De kale 200 Cup had je al voor 23 mille drie jaar terug.

            Maar het is jammer hoe Nederlanders naar auto’s kijken. Staat er een schitterende Nissan GT-R, zijn de plastics niet knuffelbaar genoeg. Bij de AutoRai zei iemand over de LF-A: “het blijft toch een Toyota.” En een NSX is een verlengde CR-X.

            Om vervolgens in een 318d M-Sport op 19″ weg te rijden…

            Login om te reageren
            • mrs250 zegt

              22 april 2015 om 13:55

              @gtwillem: hahaha, so true!

              Login om te reageren
  8. bmdoubleu zegt

    21 april 2015 om 20:25

    Pff, nog enkele jaren wachten. Had ik dit bericht dan maar niet gezien…

    Login om te reageren
  9. jim070 zegt

    21 april 2015 om 20:34

    Imprezablok erin joeee

    Login om te reageren
  10. FB_100002177943068 zegt

    21 april 2015 om 20:34

    hij komt hij komt, en niemand die hem koopt

    Login om te reageren
  11. werf76 zegt

    21 april 2015 om 20:40

    Of hij komt of niet. Heb de normale versie nog niet gezien op de weg. Jammer dat ze geen turboblok er in hangen.

    Login om te reageren
  12. leroyrs5 zegt

    21 april 2015 om 20:52

    Vet!!

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    21 april 2015 om 20:59

    NA motor met 250-260pk, iets meer koppel, paar onderstel tweaks en je bent al een heel eind volgens mij. En dan hou je in ieder geval een beetje vast aan het originele concept. Als je de meeste ‘kenners’ hoort is meer niet nodig.

    En anders is er altijd nog de oude vertrouwde LS swap :P

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    21 april 2015 om 21:02

    Waarom doen ze het nou niet gewoon?!

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    21 april 2015 om 21:42

    Dat wordt leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  16. g40freak zegt

    21 april 2015 om 22:02

    echt he, ik snap dr geen drol van.
    Leuk en geweldig dat ze een compleet nieuw blok hebben ontwikkeld voor die hele gt86/brz/scion fr-s lijn, maar als je klanten nou vanaf dag een klagen om meer vermogen?
    Dan laat je toch een enorme berg geld liggen, als je niet aan die wens kan voldoen?
    Subaru heeft vast nog wel ergens wat 2.5 wrx sti impreza blokken liggen??
    Dan kan je er dus vrij makkelijk en goedkoop voor zorgen dat je in 1 keiharde klap terugslaat en de (in mijn ogen) grootste fouten, namelijk het geluid en het vermogen, oplost.
    Geef het onderstel die 100 pk en 150 nm extra die iedereen wil en je coupetje gaat eindelijk eens echt goed verkopen.
    In plaats van dat je die kut golf gti niet van je af kan schudden op de snelweg,of eerder dat je hem niet bijhoud, dan kan je dus ineens de wat grotere jongens gaan plagen.
    En je wil toch gvd HOREN dat je een boxer onder je motorkap hebt liggen, zoals het ding nu klinkt, klinkt gran turismo 6 beter.
    En voor de mensen die vinden dat het wagentje N/A moet blijven, stel ik voor dat subaru er alsnog een 2.5 ingooit, die maken ze ook vast zonder turbo :)

    Login om te reageren
    • mazdarx zegt

      22 april 2015 om 09:26

      @g40freak: Man man man… Jij (en vele andere met jou) begrijpen er ook helemaal niets van he,.. Autorijden gaat niet om vermogen maar om wegligging en ervaring, de Japanners snappen dit nog als je kijkt naar de Toyota GT86 / Subaru BRZ en de Mazda MX-5 maar de rest van de wereld is volledig de draad kwijt… In een sportauto is 150 tot 200 pk genoeg als je het mij vraagt.

      Het lijkt mij een goed plan dat de autofabrikanten weer terug gaan naar de gentlemans agreement die tot 2005 in Japan geldig was: Niet meer dan 276pk. Het einde is namelijk zoek momenteel, het slaat nergens meer op!

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        22 april 2015 om 15:42

        @mazdarx: ik denk dat je iets te snel conclusies trekt.
        Het gaat om de combinatie er van.
        En als ik een beetje op internet rondkijk, lees ik steeds hetzelfde.
        Geweldige auto, geweldige wegligging, maar hij komt wat power te kort.
        En als ik een autofabrikant was, zou ik niet zeggen: nee hoor, jullie hebben het fout, 200 pk is genoeg.
        Nee, ik zou aan de vraag voldoen en geld verdienen.
        Even voor de duidelijkheid: zelf rijd ik een polo van 21 jaar oud, met (toen die origineel was) 54 pk leverde.
        Maar door de aanpassingen aan het onderstel (nog lang niet klaar) kan ik gebrek aan vermogen compenseren, door de wegligging.
        Dus ik weet dondersgoed hoe het werkt en dat veel vermogen alleen, niet de oplossing is.

        Login om te reageren
  17. ds3thp zegt

    21 april 2015 om 22:03

    STI performance Parts…… En het eerste wat je ziet zijn Bilstein dempers!!!

    Maar on topic: dit zou wel positief zijn voor gebruikers / kopers van de BRZ. Kunnen ze hun auto aanpassen met min of meer OEM onderdelen.

    Login om te reageren
  18. garp zegt

    22 april 2015 om 01:23

    Geweldig idee. Alleen nog de CO2 uitstoot naar Duits niveau tweaken. Anders prijzen ze zich (weer) geheel uit de markt helaas.

    Login om te reageren
  19. jaapaap15 zegt

    22 april 2015 om 05:24

    Beetje misleidend zo hè met “Hij komt, hij komt” om vevolgens af te sluiten met ” En na dat wachten is het vervolgens nog maar afwachten of hij ook naar hier komt…”

    Login om te reageren
  20. philipf zegt

    22 april 2015 om 18:05

    Nais!

    Login om te reageren
  21. hiranjgarbhkkmissier zegt

    13 mei 2015 om 19:15

    Erg knappe bak. Veel uitstraling. Gr, Hiranjgarbh K K Missier

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North