• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru introduceert Impreza en Impreza G4

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 november 2011 om 10:20 – 39 Reacties

Subaru IMpreza Sport Mk4


De vierde generatie Impreza is hier, en zo ziet hij er uit. Zzzzzzzzzzzzzz.

Wanneer je zoekt naar sportiviteit, dan zit je vanaf deze generatie Impreza verkeerd, want Subaru trekt de Impreza- en STI-modellen uit elkaar. Wat de badge Impreza heeft voldoet vanaf nu aan de 3 V’s: verantwoord, volume en verschrikkelijk saai.

Subaru lanceert de Impreza in 2 varianten. De hatchback heet gewoon Impreza (Sport), en dan is er nog de sedan-variant, die (like a) G4 heet. In de presentatie doet Subaru lekker eigenwijs, en beeldt de modellen redelijk standaard af met mini-velgen. De koplamp-units doen me vrij sterk aan die van een Focus denken trouwens.

De auto’s komen er als 1.6i en 2.0i en voor de rest kan het ons niet bar veel schelen. Subaru heeft per slot van rekening ook de BRZ, en dat is toch iets meer ons kopje thee.


Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, Subaru, tokyo-2011

Vorig bericht: « Honda 1.6 dieselmotor is officieel, stoot <100 gr CO2 uit
Volgend bericht: Subaru Advanced Tourer Concept: D-I-K! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    30 november 2011 om 10:24

    subaru’s zijn leuke en goede auto’s heb een tijdlang in een subaru impreza 2.0 gereden. niet de snelste auto maar met de AWD was ik een van de weinige van de straat die geen last van de sneeuw had. BTW ging niet vaak stuk, zoop wel als een roedel tempeliers.

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      30 november 2011 om 10:53

      @ferrari94tr: Prachtige, prachtige motoren die subaru levert. Niet kapot te krijgen, en voelt om de een of andere reden krachtiger dan dat ze op papier zijn. Ze zuipen inderdaad bijna net zoveel als een knoalster törfsteker, maar met die souplesse neem ik dat voor lief.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        30 november 2011 om 11:15

        @Truttenschudder: Dat is werkelijk zo Subaru is misschien wel een van de meest betrouwbare merken met hun prachtige motoren. Ik spreek uit ervaring een Subaru kopen is een hele goede keus!

        Login om te reageren
  2. agera zegt

    30 november 2011 om 10:25

    Gewoon wachten op de STI die wordt vanouds weer een echte sportieve Subaru.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      30 november 2011 om 10:28

      @agera: Dat zijn ook mijn gedachten.
      “verantwoord, volume en verschrikkelijk saai” &
      “(like a) G4” :’) haha.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 november 2011 om 11:11

      @agera: De STI en Impreza worden gescheiden. Dit is misschien het begin?

      Login om te reageren
      • agera zegt

        30 november 2011 om 11:16

        @jzaero: Daarom juist omdat ze worden gescheiden ga ik ervan uit dat de ST1 heel anders eruit komt te zien, dat denk ik dan tenminste

        Login om te reageren
      • agera zegt

        30 november 2011 om 11:19

        @jzaero: Een concept van Impreza die Subaru ons begin maart liet zien is toch heel anders. http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/01/subaru-impreza-concept-is-er-ook-bij

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          1 december 2011 om 12:59

          @agera: Ach Subaru maakt altijd saaie auto’s die het vooral moeten hebben van snelheid, maar ik hoop inderdaad dat de STI een knallertje wordt, de huidige generatie vind ik in hatchback vorm echt een lelijk ding, in sedan vorm vind ik hem opeens al een heel stuk mooier!

          Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    30 november 2011 om 10:27

    From hero to zero.

    Login om te reageren
  4. rikkon zegt

    30 november 2011 om 10:32

    oeioeioei, daar wordt een mesch niet blij van

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      30 november 2011 om 10:33

      @rikkon: mensch

      Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    30 november 2011 om 10:36

    Droefheid op wielen

    Login om te reageren
    • Roelio zegt

      30 november 2011 om 13:21

      @baasbas: goed gezegd… helaas :(

      Kan iemand hier btw ff een paar grotere jetsers op shoppen? ik denk dat het er dan al wat slaapverwekkend uit ziet.

      Login om te reageren
      • Roelio zegt

        30 november 2011 om 19:41

        @Roelio: *al wat minder slaapverwekender

        Login om te reageren
  6. ione zegt

    30 november 2011 om 10:36

    Wanneer komt hun WRX devisie met de wat spannendere modellen? Dit is echt voor mensen die hun gevoel kwijt zijn.. die emoties nooit hebben begrepen..

    Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    30 november 2011 om 10:37

    Pffff nee.. Welke invloed is dit nou weer?!

    Login om te reageren
  8. StijnB zegt

    30 november 2011 om 10:40

    Leuke persfoto’s met zo’n groot gapend die-optie-heb-ik-niet-genomen-gat in het dashboard…

    Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      30 november 2011 om 12:04

      @StijnB: Subaru kennende zou dat best ineens een supersonisch wide-/touchscreen navigatiesysteem kunnen zijn

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 november 2011 om 18:21

        @Joost1990_2: waarom staat het dan niet aan op de foto’s? Dit is gewoon een groot gapend gat. Echt onbegrijpelijk van de persafdeling.

        Login om te reageren
        • Joost1990_2 zegt

          30 november 2011 om 22:05

          @mashell: ik was sarcastisch

          Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    30 november 2011 om 10:42

    Er zijn altijd twee soorten mensen geweest die Subaru rijden :
    1 doorgefourneerde ANWB, consumentenbond en Caravan bezitters.
    Deze kochten de Subaru omdat uit onderzoeken bleek dat het qua onderhoud de meest goedkope, qua betrouwbaarheid 1 van de beste en qua Caravan-Rukpukkel-trekvermogen de allerbeste was/is
    Voor deze groep degelijke consumenten leverde Subaru slechts 1 kleur : Oer-saai-Metallic grijs in 43 tinten en hetzelfde gold voor het interieur.
    U herkent het mannetjesdier vaak aan zijn zeventiger jaren gezichtshaar Voute korte broek met daaronder dunne witte spillebenen en het vrouwtjesdier aan een onstuitbare drang om vooral Honig Spaghetti mee te nemen op vakantie naar Italië.

    Dan is er de tweede groep.
    Deze zijn slechts tevreden als er achterop de Subaru de kreet WRX of WRX-Sti- R of RA staat.
    Deze groep is te herkennen aan een overvloed voertuigen in blauwe metallic uitrusting en de daarbij horende schreeuwerige spoilerts, velgen en en het niet mis te verstane Blaf-Boxer gemene grom geluid.
    Hoed u voor de laatste groep want het bovenstaande artikel lezend wordt zij met uitsterven bedreigd.
    Deze laatste groep is verantwoordelijk voor een bloeiende aftermarket assescoire en onderdelen tuning markt om dit saaie voertuig te personaliseren.
    Deze groep gaat er ook blind vanuit dat er qua voertuigen niets geweldiger is dan het bezitten van een Subaru, uitgerust met de eerder vermelde codes.
    Godzijdank heb ik er twee; beiden uit de vorige eeuw met foute gouden wielen foute spoilers.
    Maar qua rijden ben ik nog niets tegengekomen dat een WRX Sti R type kan verslaan.
    In mijn -beperkte- Subaru wereld dan
    Ik ben nu aan het sparen voor de ultimo-onder de Subaru’s : een 22B.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 november 2011 om 11:23

      @desjonnies: Jij sjonnie..

      Login om te reageren
    • marchel zegt

      30 november 2011 om 12:47

      @desjonnies: Helemaal mee eens bij mij in de buurt woont zo pijp rokend baardmens met dito partner in geruit broekrok die absoluut niet zonder de aardappels het land verlaat.
      Anyway de eerste impreza”s ( gtt ) dat waren tenminste auto’s met karakter, die series die erna kwamen (wrx) met die vreselijke kikkerogen sloegen totaal nergens op, qua uiterlijk dan maar waren nog steeds zeer snel en betrouwbaar.
      Het model wrx met de gemene koplampen modeljaar 2006/2007 blijf ik de mooiste vinden daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan maar zeker niet voor de betrouwbaarheid.
      vwb prijs, kwaliteit en prestaties blijven ze eenzaam aan de top.
      En nu maar hopen dat de volgende wrx/sti een 6 cilinder boxermotor krijgt met 2 vleugel deuren en minimaal 2 turbo’s en 500 pk/750 nm.

      Marchel.

      Login om te reageren
    • euro95 zegt

      30 november 2011 om 12:52

      @desjonnies: +1, Like a boss! Prachtig omschreven ;)

      Login om te reageren
    • a3aan zegt

      30 november 2011 om 12:59

      @desjonnies: geniale beschrijving!

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      30 november 2011 om 13:26

      @desjonnies: 22b? Damn, good luck with that one!

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        30 november 2011 om 14:11

        @bozewolf: Inderdaad. Dat wordt denk ik lang sparen. Goedkoop zijn ze niet. Er staat er één te koop op het Subaru forum. Wel met kapotte motor. Maar goed.. dan is die misschien betaalbaar nu?

        Leuk weetje van Wiki: Toen de 22b werd geïntroduceerd in 1998 waren alle beschikbare 399 exemplaren in 48 uur op. Wow..

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          30 november 2011 om 14:42

          @Freewarefreak:
          negen en twintig duizend weke Britse Ponden doet er eentje in het Verenigd Koninkrijk.
          Probleem is : je koopt hem voor de HEB.
          Bilstein dempers zijn alleen onder een 22B gemonteerd en worden iet meer “Ge-Bilsteind”, voortrein, achterophanging is deels anders dan bij de gewone STI-R en zo zitten er tal van ‘valse’unieke onderdelen op een 22B.
          Tel daarbij op dat ze nooit op de eeuwige jachtvelden zijn geëindigd maar allemaal in handen zijn van verzamelaars.
          En een dikke Poolse bodykit op mijn gewone STI-R, nee dat is not done.

          Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 november 2011 om 14:05

      @desjonnies: Geniaal! En zo herkenbaar! Hulde! :)

      Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      30 november 2011 om 14:11

      @desjonnies: als er iemand geen sjonnie is dan is het desjonnies wel… omhet allemaal nog ingewikkelder te maken…

      Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    30 november 2011 om 10:45

    Misschien is het een tactiek. Als je als fabrikant zoveel gezeik krijgt dat je product te saai is….. het op laten volgen door een NOG SAAIER product! Zo wordt met terugwerkende kracht je vorige een stuk spannender??

    Login om te reageren
  11. lacasitos zegt

    30 november 2011 om 12:13

    Sjeezis, wat een baggerontwerp. Zonde van het blik. Deze auto’s aub gelijk recyclen er een Audi van persen

    Login om te reageren
  12. masterstig zegt

    30 november 2011 om 14:27

    Die wielen!

    Login om te reageren
  13. autoblogpisser zegt

    30 november 2011 om 15:25

    verantwoord, volume en verschrikkelijk saai….das toch net als vag smokeapot? Waarom schrijf je daar nooit over? Beetle mooier?

    Login om te reageren
  14. wimbers zegt

    30 november 2011 om 15:41

    vette velgen, wel 12 inch denk ik?

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    30 november 2011 om 18:19

    Knap hoor dat interieur… Het ziet er uit als een mengelmoes tussen Golf IV en V waar zojuist de RNS510 is uit gestolen. Waarom doet Subaru niet een beetje beter haar best er iets leuks van te maken?

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    30 november 2011 om 19:08

    Kan nooit wat zijn , het stuur zit aan de verkeerde kant.
    Als goed saai is ,is de de saaiste wagen in de wereld.

    Login om te reageren
  17. mellie zegt

    2 december 2011 om 21:28

    het oog allemaal maar ene beetje saai. ik snap niet datze geweoon ballen tonen om ene x die wrede concepten uit te brengen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North