• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Solterra EV is helemaal officieel

Auteur: willeme, gepost 11 november 2021 om 08:05 – 20 Reacties

Subaru Solterra EV

Deze Subaru Solterra EV kan in Nederland wél een hit worden.

Subaru bouwt onnoemelijk goede auto’s over het algemeen. Als het gaat om betrouwbaarheidsstatistieken en tevredenheidsonderzoeken staan ze altijd hoog geplaatst. Maar ja, veelal ligt het brandstofverbruik (op papier) ietsje hoger, waardoor de auto in Nederland (waar de vraagprijs afhankelijk is van het verbruik) bij voorbaat kansloos is.

Maar eindeijk is er dan een Subaru die het roer om kan gooien! De auto in kwestie is de Subaru Solterra EV, de eerste geheel elektrische crossover van het merk. Omdat het een Subaru is, heeft de auto standaard vierwielaandrijving. Dat komt door een compacte elektrische motor op de voor- én achteras van beide 107 pk.

Subaru Solterra EV

Prestaties Subaru Solterra EV

Gecombineerd heb je 214 pk tot je beschikking. Van 0-100 km/u sprinten in dit 2.020 kg zware apparaat duurt 7,7 seconden. Uiteraard is het vierwielaandrijvingssysteem voorzien van AWD X-Mode dat moet zorgen voor extra stabiliteit op diverse soorten ondergrond.

  • Subaru Solterra EV
  • Subaru Solterra EV

De batterij is een is 71,4 kWh groot lithium-ion accupakket. Volgens de WLTC die in Japan geldt kun je daarmee 460 km halen. Houd er wel rekening mee dat de WTLC dichter bij de oude NEDC zit qua opgaven dan de huidige WLTP die wij hanteren, maar 350 km op een accu moet lukken. Snelladen kan tot 150 kW. Subaru zegt dat je de Solterra EV in een halfuurtje van bijna leeg naar 80% kunt laden.

  • Subaru Solterra EV
  • Subaru Solterra EV
  • Subaru Solterra EV

Afmetingen

Om een idee te krijgen van de auto, de Subaru Solterra EV is 4,69 meter lang, 1,86 meter breed en 1,65 meter hoog. Dat is 10 centimeter langer, 6 centimeter breder en 8 centimeter lager dan de Subaru Forester. Mocht de Solterra je een beetje bekend voorkomen, dan kan dat. De auto is samen ontwikkeld met Toyota. Hun versie, de Toyota bz4x, werd al een tijdje geleden onthuld. Een verschil is dat dat model wél met voorwielaandrijving te verkrijgen is.

  • Subaru Solterra EV
  • Subaru Solterra EV

De auto die je op de foto’s ziet, is het Japanse model (JDM). We verwachten niet dat de Europese Subaru Solterra EV enorm zal afwijken. Aangezien elektrische auto’s fiscaal veel interessanter zijn, is de prijs hopelijk wat meer in lijn met dat van de concurrentie. De Amerikaanse versie wordt komende week nog onthuld. Wanneer de Europese versie komt, is niet bekend.

Ook interessant!

  • Elektrische Solterra moet Subaru gaan redden
  • Subaru en Toyota
    Subaru en Toyota maken auto die wél in NL scoort
  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • 'Toyota GR86 wordt geen Subaru BRZ-kloon'

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

bz4x, crossover, Elektrisch, jdm, solterra, Subaru, Toyota

Vorig bericht: « Porsche geeft 911 GT3 letterlijk een zwanenhals
Volgend bericht: Zó ziet het interieur van de Radford Type 62-2 eruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. larsmolema12345 zegt

    11 november 2021 om 08:57

    Het lijkt wel een Toyota!

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      11 november 2021 om 09:11

      Het bericht gelezen ?

      Login om te reageren
    • daaf242 zegt

      11 november 2021 om 23:53

      @larsmolema12345: het is een toyota

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    11 november 2021 om 08:58

    Vind de oto er erg goed uitzien. Spex zijn ook wel okee. De prijs zal bepalen of het een werkbaar alternatief is.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      11 november 2021 om 13:56

      Alle plastiek in carroserie kleur en ik ben het eens!

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    11 november 2021 om 09:51

    Toch knap gedaan van Subaru. Als je het design van die bZ4X ziet, denk je “it can’t get any worse”, maar dan krijgt Subaru het met licht aangepaste lampen en een andere bumperpartij toch voor elkaar om er iets lelijkers van te maken. Of ja, lelijkers, dat geldt vooral voor het front. Aan de achterkant vind ik het inspiratieloos, met die achterlichten die qua vorm wel heel erg lijken op die van de Polestar 2

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    11 november 2021 om 09:56

    Ik hou niet van cross-overs, niet van elektrisch, en het design vind ik ook al niet geslaagd. Maar ik vind hem toch cool. En dat enkel en alleen omdat het een Subaru is. Slaat natuurlijk nergens op, maar is wel zo. Zo zie je maar weer hoe goed marketing werkt. Zelfs als de rally al vijfentwintig jaar geleden is afgelopen.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    11 november 2021 om 10:03

    350 km in de praktijk is wel erg weinig hoor. Bij een stadsautootje zou ik dat nog wel oke vinden, maar dit is gewoon een gezinsauto. Dan zou je toch minimaal 500 km actieradius in de praktijk mogen verwachten.

    Login om te reageren
  6. bernoulli zegt

    11 november 2021 om 10:50

    Spannender qua lijnen dan wat er doorgaans bij Subaru in de showroom staat. Wel duidelijk te zien dat hij samen met Toyota is gemaakt. Ik vraag me wel af hoe dat stuur en het display daarachter in de praktijk combineren. Stuur lijkt op de foto’s te klein om er doorheen te kijken, maar het lijkt ook niet op die oplossing die Peugeot heeft met de hoge opstelling van het scherm. Of van VW met het scherm op de stuurkolom.

    Hamvraag is natuurlijk: hoe zwaar mag de caravan zijn?

    Login om te reageren
  7. gasterplancke zegt

    11 november 2021 om 11:06

    Dus Toyota Bz kan ook een succes worden in NL? Of begrijp ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
  8. ArnoldH zegt

    11 november 2021 om 11:14

    Die grille lijkt wel bizar veel op die van een Mach-E

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      11 november 2021 om 12:34

      Welke grille? :+

      Login om te reageren
  9. Martijn Valk zegt

    11 november 2021 om 11:30

    Ik dacht eerst dat het om een nieuwe polestar ging. Helaas zit de laadklep op de verkeerde plek, valt hij voor mij gelijk al af.

    Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    11 november 2021 om 12:27

    Die dichte voorkanten,ik kan er niet aan wennen. In de jaren ’70 van de vorige eeuw woen auto’s zo’n 700KG. Dan had je een middenklasser,Opel C-Kadett. Het plaatwerk is sindsdien alleen maar dunner geworden maar met alle nutteloze rompslomp wegen auto’s tegenwoordig ruim 3 keer zoveel.

    Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    11 november 2021 om 14:22

    Wat een gedrocht…

    Login om te reageren
  12. RiKe zegt

    11 november 2021 om 15:47

    Vind hem niet mooi, maar ze zijn in ieder geval niet vergeten om een paar panelen van wat lak te voorzien. Dat maakt hem al beter dan de Toyota

    Login om te reageren
  13. haroldt zegt

    11 november 2021 om 17:07

    Vind en wel mooi net als de Toyota.. ben benieuwd naar de prijzen.

    Login om te reageren
  14. auto62 zegt

    11 november 2021 om 22:29

    Gril ziet eruit als de kin luchtinlaatklep van mijn Schubert helm

    Login om te reageren
  15. Brandt zegt

    12 november 2021 om 15:57

    Welkom bij de eenheidsworsten

    Login om te reageren
  16. clubbtraxx zegt

    12 november 2021 om 22:17

    Teringjantje wat lelijk! Afgrijselijk toyota design maar dan nog lelijker gemaakt.
    Wat an sich toch wel een prestatie is. Hoop dat ik ‘m weinig ga tegen komen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North