Subaru WRX STI gaat kamikaze in Veenendaal

Auteur: , 15 Reacties

Collega @willeme verkeert momenteel in diepe droevenis.

WRX

Zoals de meesten van jullie wel weten is The Artist Formerly Known As @gtwillem enorm fan van het merk met de Pleiaden in het logo. Hij is inmiddels dan ook van plan om in het zwart gekleed naar Veenendaal af te reizen om een beetje whiskey op de grond te gooien voor de WRX STi die gisterenavond zijn Waterloo vond in de gelovige gemeente.

Nou heeft zo’n WRX STi natuurlijk enorm veel grip, maar alles heeft zijn grenzen. De bestuurder van dit grijze exemplaar kwam de grens gisteren tegen op de toerit van de A12. De Subie verloor het contact met het asfalt en kwam met een snelheid van ongeveer 80-100 kilometer per uur in aanraking met een lantaarnpaal.

Niemand raakte gewond bij het ongeval, maar volgens de politie moeten zowel de lantaarnpaal als de auto waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Dat wordt dus een financiële tegenvaller voor de bestuurder. Gelukkig kost het in Veenendaal bijna niks om je auto te parkeren…

De politie wil je via Facebook overigens nog op het hart drukken voorzichtig te rijden, zeker met vorst aan de grond.

Image-Credit: Politie Veenendaal via Facebook



15 reacties

Hoop opsmuk en plaktroep ..
Die lui bezuinigen meestal op goede zomerbanden ..

Aan de andere kant .. bewegende delen botsen vroeg of laat ALTIJD wel een keertje ..
@lincoln: Ik zie op die foto helemaal niets dat niet origineel is ..
@cossiekiller: luchthapper lijkt niet helemaal origineel.
@rufctr01: en de raamsticker, het treknummertje… Ja hoor, duidelijk gevalletje goedkope banden… :$
@rufctr01: kan origineel zijn. Een sti happer heeft meer schotten.
@marc94: Dit is gewoon een originele luchthapper van een STi. Maar normaal zijn die tussenschotten niet gespoten. Dus het kan een WRX zijn met een STi interieur en luchthapper. Als die happer dan nadien gelakt wordt, worden die tussenschotten meestal niet afgeplakt in de spuitcabine.
Wellicht een mooie donor car voor een kit car : 818 c

https://www.factoryfive.com/galleries/project-818/818c-coupe/

Hoop die zelf nog een x te bouwen.
@dell: Gaaf ding zeg! Nog nooit van gehoord.
Net hetzelfde model en kleur als die ik ooit had. Het komt zo allemaal wel heel dichtbij…
@cossiekiller: 😂😂
Als ik heel, heel, heel erg eerlijk ben, dan moet ik toegeven dat de grip op mijn Alfa 159 altijd beter is dan op mijn Impreza GC8 Sti. En dan staat de Subaru nog op Toyo semi-wedstrijdbanden die superzacht en kleverig zijn.
Maar de Alfa is eigenlijk altijd wel te corrigeren, als het fout gaat met een Impreza ben je de Sjaak.
Maar ik ben dan ook in tegenstelling tot de meeste reaguurders een FWD fan.
AWD is fijn, maar ben je hem kwijt, dan ben je hem meestal kwijt.
@desjonnies: true; heb ik met mijn audi quattro. Op natteweg is ie zo weg en dan ben je een toeschouwer. Ik ga voor rwd.
@aquila2003: dan is het: enjoy the ride!
@aquila2003: Zit wat in.
Ik heb het 3 keer meegemaakt, maar gelukkig weten te corrigeren.
Ten eerste betuig ik mijn medeleven. Erg dat zo’n 7 gestrente van een liefhebber verloren gaat door gripverlies.
Een 4×4 notabene, dat verwacht ik niet. Ook niet als toen ik bij een mattie in zijn Zevengesternte Impretsa WRX STI + nog een chip kuurtje een stukje meeree en hij vol ging gassen. Ik zei, weet dat als ze je pakken het fietsen naar je werk word.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).