• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaat

Auteur: Dizono, gepost 21 september 2016 om 11:15 – 32 Reacties

Afbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaatAfbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaatAfbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaatAfbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaatAfbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaatAfbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaatAfbeelding Suzuki Alto Works i.e. Turbo, hot hatch in zakformaat

Alto ie Turbo
Alles wat je van een Japanse hot hatch mag verwachten, maar dan kleiner.

In Nederland moest de tweede generatie Alto, die in 1986 werd gepresenteerd, door tot 1994. In Japan kwam al in 1988 een vervanger op de markt, een model dat je alleen in Oost Europa nog wel eens ziet rijden als Daewoo Tico. Van die Koreaan was echter nooit zo’n leuke Turbo-versie als van de Alto.

Natuurlijk viel de Alto in Japan in het Kei-carsegment, waarvoor in de jaren 80 nog een limiet gold van 550cc. In een poging het maximale uit die regels te halen, is het driepittertje in deze Alto slechts drie cc kleiner dan de limiet en voorzien van een heuse turbo. Al met al goed voor een fabuleuze 64 pk. Dit exemplaar is ook nog eens voorzien van AWD en is was destijds de absolute topper uit het Alto-gamma.

Hoewel de Alto Works i.e. Turbo enkel in Japan verkocht werd, staat dit smetteloze exemplaar te koop in de Verenigde Staten. Slechts 30.000 kilometer op de teller een voorzien van een originele radio en werkende airconditioning. Deze rappe stadsrakker kost je 9.900 dollar. (via BaT)

Ook interessant!

  • gloednieuwe Suzuki Alto
    Dít is de gloednieuwe Suzuki Alto
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze opgehoogde Suzuki Jimny is extreem cool

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

alto, occasion, Suzuki, turbo, youngtimer, zwart

Vorig bericht: « Novitec Huracán laat 830 pk los op de achterwielen
Volgend bericht: Waarom Fox Sports dit weekend niet blij was met Max »

Lees Interacties

Reacties

  1. hassani zegt

    21 september 2016 om 11:20

    Hahahaha fakking grappig raketje

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    21 september 2016 om 11:22

    Da’s echt een gaaf gebakje!

    Login om te reageren
  3. 't Peugje zegt

    21 september 2016 om 11:24

    Fantastisch! Ooit een witte in Gelderland zien rijden met allemaal zwarte stickers er op geplakt. Achterop stond: Koesuki Alto. Zelden zo in de slappe lach geschoten…

    Login om te reageren
  4. Kuifje zegt

    21 september 2016 om 11:24

    Hoeveel nut heeft zo’n spoilertje als hij gemonteerd is te midden van een bijna verticale achterkant?

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      21 september 2016 om 11:28

      @kuifje: Op de parkeerplaats van de McDonalds, te midden van je vriendjes met andere Japanse scheurkarretjes uit de jaren 80 kun je er mooi even ontspannen op leunen terwijl je teugje neemt van je Marlboro Menthol..

      Login om te reageren
      • super zegt

        21 september 2016 om 12:04

        @thearchitect:
        is denk ik meer wat voor hipsters dan voor mickey d sjonnies.

        Login om te reageren
        • thearchitect zegt

          21 september 2016 om 16:11

          @super: nah, hipster rijden geen auto. Die fietsen in hun eentje op een tandem, voor de hipsterplus factor ! :)

          Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      21 september 2016 om 11:29

      @kuifje: net zo veel als racestrepen over je hele auto

      Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      21 september 2016 om 11:33

      @kuifje: Ook echt die ruitenwisser die er achterlangs loopt… Deze auto in alle opzichten fantastisch.

      Login om te reageren
    • raceface zegt

      21 september 2016 om 11:36

      @kuifje: +10 pk natuurlijk

      Login om te reageren
  5. fanboy zegt

    21 september 2016 om 11:26

    Echt het maximale uit de kei-car regeling gehaald voor die tijd. Maximale opties en vermogen en 4×4 erbij! Wat wil je nog meer? (ok iets groters misschien)

    De achterwielaangedreven middenmotor kei-cars zijn trouwens ook erg leuk.

    Login om te reageren
  6. arnodk zegt

    21 september 2016 om 11:27

    In de stad zou ik er nog best mee willen rond rijden ook

    Login om te reageren
  7. flatsix010 zegt

    21 september 2016 om 11:34

    Dit is toch top!

    Login om te reageren
  8. 2wheeler zegt

    21 september 2016 om 11:35

    64 pk doet ‘ie goed! Mijn motor met 660cc heeft slechts 48pk

    Login om te reageren
  9. joshua85 zegt

    21 september 2016 om 11:47

    Gran turismo 5 zat die in dik opfokke fijn wagentje

    Login om te reageren
  10. jeroenwz zegt

    21 september 2016 om 11:48

    Jammer dat die KEI-cars nooit in Europa zijn geleverd. Daar zitten en zaten heel leuke en bijzondere wagentjes tussen, zoals onder andere de Suzuki Cappucino, de Honda Beat en de Mazda AZ-1 (compleet met vleugeldeuren!). Ook nu zijn het vaak nog erg leuke wagentjes.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      21 september 2016 om 12:08

      @jeroenwz:
      Onze zaaddodende overheden zullen dat wel tegenhouden, want eerlijk gezegd zou dit de renaissance van de aloude GTi brigade kunnen inluiden, een TwinGOrdini bijvoorbeeld, die geheel in stijl van Gordini is gekieteld in plaats van de flauwe kleuren te dragen en wat schreeuwlelijke badges.
      Een Picanto Red Hot Pepper
      Een Aygo Fast
      En een UPTi

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        21 september 2016 om 13:22

        @desjonnies: als we de overheid kunnen bewegen een Kei-regeling in het leven te roepen denk ik dat een hoop kei-Cars hier best aftrek zouden kunnen vinden. Zeker in de grote steden

        Login om te reageren
  11. hight96 zegt

    21 september 2016 om 11:59

    Geweldig, zo eentje zou ik best willen hebben!

    Login om te reageren
  12. 8cylinder zegt

    21 september 2016 om 12:00

    Haha wat een geweldig karretje. Vier-wiel aangedreven ook echt, met 64 PK! Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat voordeel oplevert met zo weinig vermogen en de relatief grote gewichts toename van een 4wd systeem op zo’n stukje Sushi.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 september 2016 om 15:18

      @8cylinder: Dit is de Subaru Impreza onder de Kei-cars! Ondergewaardeerd rallykanon :D

      Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    21 september 2016 om 12:03

    Fraai stukje Japanse engineering en alleen daarom al ontzettend cool!

    Heb nog nooit in zoiets gereden, het dichtste wat er bij in de buurt komt is een Fiat Seicento Sporting. Én die had al een enorme funfactor. Deze Suzuki zal de bestuurder helemaal een smile van oor tot oor geven.

    Login om te reageren
    • schuiftrompet zegt

      21 september 2016 om 13:22

      @moveyourmind: ik rijd een seicento sporting en nog altijd met een lach op mn gezicht. Ik vind het knap hoe ze 64 pk uit dit blokje halen. 54 pk uit de 1.1 4cil van de seicento zou je bijna overbemeten noemen.

      Login om te reageren
  14. jeffreyderuiter zegt

    21 september 2016 om 12:14

    Beest!

    Login om te reageren
  15. kennone zegt

    21 september 2016 om 12:43

    Deze wil je gewoon hebben!!

    Login om te reageren
  16. mrB zegt

    21 september 2016 om 12:53

    Gaaf ding. Dat iedereen roept: ‘Gaaf! Leuk! Hebben!’, rechtvaardigt misschien de prijs ook nog wel. Maar echt goedkoop is 9900 dollar niet.

    Login om te reageren
  17. begbers zegt

    21 september 2016 om 12:56

    Eerste gedachten: Mighty car mods. Die hebben toch een lol gehad met zo’n ding. Goud!

    Login om te reageren
  18. mazdarx zegt

    21 september 2016 om 14:19

    Ik ben groot fan van KEI cars maar ze zijn helaas te klein voor mij :( Met 1.92m pas je simpelweg niet achter het stuur van zo’n ding! Desalnietemin, top wagentje!

    Login om te reageren
  19. bofkont zegt

    21 september 2016 om 15:00

    Mijn hemel wat een lelijk ding!! idd voor hipsters die denken dat dit cool is.
    Voor die 9900 euro of ietsje meer kun je dan beter een 500 abarth kopen, die gaat tenminste serieus hard nog.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      22 september 2016 om 10:31

      @bofkont: Denk dat een Abarth 500 ongeveer dubbel zoveel weegt dan dit blik. Heeft ook ongeveer het dubbele van de pk’s. Dus gaat niet zo geweldig veel schelen.
      Comfort en veiligheid wel natuurlijk.

      Login om te reageren
  20. oxymoron zegt

    21 september 2016 om 19:11

    Van de huidige Alto (die we hier niet krijgen) bestaat een Turbo RS versie. Heel leuk. Zie hier tegen de Honda S660 Modulo: https://www.youtube.com/watch?v=9d-oYI3aYjs

    Login om te reageren
  21. emping zegt

    18 maart 2019 om 03:07

    Wat een leuk guitig ding.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North