Suzuki zet Kizashi in uitverkoop, koopt u hem nu wel?

Auteur: , 49 Reacties

Loopt Nederland wél warm voor een D-segmenter van Suzuki als de importeur even zeven-en-een-halve rug van de nieuwprijs aftikt?

De Kizashi: het is zo’n model waar eigenlijk helemaal niets mis mee is, maar dat toch volledig ongeschikt is voor de Nederlandse markt. Waarom? Omdat atmosferische 2,4 liter viercilinder (met 131 kW/178 pk en 230 Nm). Uit een blubberdik concept in 2007 kwam jaren later een getemd productiemodel, dat eind 2010 zijn weg naar Nederland vond.

Ook al beweert Soes dat de auto beter is dan een A4 of C-Klasse verbaasde het uiteindelijk weinigen dat de Kizashi geen bestseller werd in Nederland. Sterker nog, hij is jaar-in jaar-uit aanwezig in de lijstjes van slechtst verkopende modellen. Maar gelukkig is de Alto er nog als volumemaker.

Soes Kizashi

In 2013 zette Suzuki Nederland welgeteld 10 Kizashi’s weg, dit jaar komt de teller tot niet verder dan 4 exemplaren. Reden voor de importeur om grote schoonmaak te houden. De vanafprijs voor de Kizashi 2.4 Sport start per direct bij € 29.999,= (was € 37.699,=) en de i-AWD versie met 6-traps CVT bij € 34.999,= (was € 41.999,=). Nogal een verschil, en een domper voor de occassionmarkt bovendien.

Voor je geld krijg je standaard 18” lichtmetalen velgen, sportonderstel, xenon verlichting, een elektrisch bediend schuif-/kanteldak, parkeersensoren voor en achter, regensensor voor de ruitenwissers, privacy glass, lederen bekleding, radio/CD/MP3 met 5 speakers incl. subwoofers, USB en Bluetooth, dual zone climate control, 7 airbags (incl. knie airbag), cruise control, 10-voudig elektrisch verstelbare passagiersstoel, schakelflippers aan het stuur (CVT), stoelverwarming en metallic lak.

Zou de nieuwe prijsstelling een blik kopers opentrekken voor de laatste modelletjes? We weten het aan het eind van het jaar.



49 reacties

Nee…
Ziet er goed uit
Ik ken het ding niet eens.
Dus qua publiciteit heeft Suzuki wat laten liggen, dunkt me

Ja ik zou hem kopen, zeker voor de nieuwe verkoop prijs.
Dit is het FIAT effect voor Suzuki : Ze worden alleen maar geassocieerd met kleine auto’s

En 35 mille voor zo’n volledig uitgerust wagen, dat mag je gerust een koopje noemen.

Geeft u 15 ruggen terug voor mijn 7 jaar oude 159 JTDm?
We hebben er nochtans flink over geschreven…. http://www.autoblog.nl/archive/tag/kizashi

Ongeveer evenveel artikelen dan dat er modellen zijn verkocht in de laatste 2 jaren. Zeg dat maar eens over de A3 of de Golf.
Ik zat vorig jaar ook ineens achter deze auto. Moest toch wel even 3x kijken wat het was.
@whatisdis: Terwijl achterop altijd staat wat het is…
Zou het leuk vinden als meer mensen hem gingen kopen. Zag hem gisteren voor het eerst in het wild op de snelweg en vond hem er super uit zien.
Besteld!
@henk123456: respect!
@henk123456: Als ik het geld had wist ik het ook wel.
@henk123456: heb je nu nog maar €3000 afschrijving na het eerste jaar :-))
@henk123456: gefeliciteerd dan. Jij mag in een leuke wagen(tje?) rijden…
Andere motor en een deftige reclamecampagne en het is direct een stevige concurrent voor Dacia Logan, Skoda Fabia en wijlen Chevrolet Cruze.
Ziet er nog best wel fraai uit.
Ziet er toch niet heel verkeerd uit vind ik..
lelijk ding… maar gelikte foto.. je zou er bijna intrappen
Geen lelijke auto, maar niet interessant in de lease… Dus tjah, dan verkoop je geen auto’s van +/- 40K…
@griffendahl:
Yep, in deze klasse worden auto’s nu eenmaal niet gekocht en in de verhuur is hij niet interessant vanwege de 25% bijtelling.
Komt bij dat je bij het gros van de bedrijven alleen maar Vaag mag huren.
Dus sorry Suzuki, de markt voor de Kizashi bestaat hier uit saai krentenkakkers….
Aparte wagen maar doet toch aan als een opgeblazen swift…
Blijf het wel een dikke bak vinden
Best wel zonde dat het niet goed gaat met de Kizashi in NL. T is zeker weten een auto waarbij je erg veel bang voor buck krijgt. Maar ja, omdat ie natuurlijk niet echt leasesletvriendelijk is doet leasend Nederland natuurlijk zijn ogen dicht voor de auto. Zonde. Denk ook niet dat men nu wel warmer loopt.
K zou hem zeker wel overwegen.
Dit is het bewijs dat mensen echt wel meer naar het logo kijken. Ik heb eens mogen rijden met een Kizashi en het is echt een leuke auto.Wegliggin meer dan uitstekend, versnellingsbak super en de motor heeft zelfs een randjje boven in toerengebied. Interieur is prima mee te leven, tenzij je het graag wil knuffelen. Een A4 heeft een mooier interieur, maar vergeleken met een Avensis, 6, Accord of Legacy is het echt niet ondermaats.

Als ik in de markt was voor een sedan van ongeveer 30k, zou ik deze zeker in overweging nemen nu de prijzen zijn gezakt (ik vond hem oorspronkelijk wel iets aan de dure kant).
@gtwillem:
Hoezo? Twijfelde jij dan nog dat mensen niet naar een logo zouden kijken?

Maar om eerlijk te zijn, als ik een auto moest leasen en er heel wat bijtelling op krijg, wil ik ook een fatsoenlijke auto met uitstraling hebben. En in mijn ogen missen de Aziatische toch enige vorm van uitstraling.
En in deze mening sta ik niet alleen, kijk maar naar de successen van de BMW’s, Audi’s, Volvo’s etc. in de leasemarkt.
@Hubert:
idd, de succesnummer zijn financiële instellingen en die is niet van mezelf, maar van een hoge ome van VAG waar ik ooit op audiëntie moest komen

(WewerktentoenindefabriekinEmdenenhijwildeweleenszienmetwatvoorsnoeshanenhijtemakenhad)
@gtwillem: a4 heeft een beroerd dashboard en is niet om aan te zien.Mag dan goed in elkaar zitten maar ziet er simpel en cheap uit.
Ik zie ‘m in de regio Den haag wel eens rijden en ik vind het toch wel een vette auto. Het verbaast me dat er zo weinig rond rijden, want het is echt weer eens wat anders dan een passat en A4…
Uit den ouden doosch: ”It’s a giant Suzuki!”

http://www.youtube.com/watch?v=iYaKRJxmrys
@gash: Zo te zien zitten ze ook aan de overkant van de oceaan hier de comments te lezen :)
http://jalopnik.com/everybody-should-run-for-their-lives-from-attack-of-the-1636275434
@sir_smokalot:

Da’s wel heel toevallig ;)
Door de megagrote lampen en het korte kontje lijkt deze auto veel kleiner dan hij in werkelijkheid is. Is te zien dat de ontwerpers zich vaker met kleinere modellen bezig houden.
Prijstechnisch wel een knaller denk ik want combi vermogen met uitrusting is gewoon erg sterk voor dat geld
Wordt de cabrio-versie hier in NL verkocht?
Zoiets als deze bijvoorbeeld
http://www.theophiluschin.com/?p=1837
Ligt eraan, is de ergonomie een beetje ok als je wat langer bent? Zitten de stoelen goed?

Ik heb wat ervaring met een Baleno 1.6 3 deurs ‘sport’. Fijn motortje, gevoelloze besturing, hakelige bak, wel weer best strak onderstel (hoewel je merkt dat onderstuur op de loer ligt). Al met al best een ok ding als je een realistisch verwachtingspatroon hebt…maar…met 1.90 is het stoel helemaal naar achter zetten en dan nog met kromme benen zitten en elk stoplicht naar voren leunen om onder het dak door te kijken…dat wil je dus niet.

Ik heb dus wel wat positiviteit voor Suzuki maar ik zou eveb moeten weten of ‘ie in alle opzichten ‘giant’ genoeg is.
D segment auto’s worden sowieso weinig meer verkocht en dan vooral als zakelijke auto’s.
Voor de maandtermijn bij leasemaatschappijen is de restwaarde van belang en die is er niet.

Deze auto is er niet als Diesel dus dit werd hoe dan ook nooit een succes en was hij veel te duur.

Nu de prijs is aangepast is het nog steeds maar een matige aanbieding, alleen met een 2.4 benzine en het schrijft sneller af dan een Bugatti van 0 naar 100 sprint.
2 redenen waarom ie het NIET wordt:

1- Er ligt een CVT in (wil een “gewone” automaat met koppelomvormer)
2- De 2.4 motor had gewoon een V6 moeten zijn (die uit de Grand Vitara).

Voor de rest een auto die er zeker mag wezen, weer eens wat anders als die eenheidsworst op de weg.
@406_v6: Automaten met koppelomvormers worden helaas zeldzaam. Kunnen die DSG-bakken met gerobotiseerde koppelingen, en CVT-bakken niet tegenop helaas
Blijft een mooie auto, maar hij is gewoon niet gemaakt voor onze markt!
Altijd al best wel een tof alternatief gevonden, jammer dat de verkoopcijfers zo tegenvallend zijn.
Als je maar 30k aan een full option auto uit hoeft te geven, waarom geven mensen dan toch nog 50k uit aan auto met bijna niks
@thedammer: Een woord: merk
@fastcars: jammer genoeg wel. Terwijl suzuki een goed merk is. Nog een belangrijk iets is afschrijving
Mooie auto, maar dan de Passat/508/Laguna/Mondeo. Als ik geld had zou ik erover nadenken, maar dat heb ik niet :(
Haha, die reclame…. Ik was toen een jaar of 10 en ken nu de leus nog steeds.. Dan is je reclamecampagne zeer geslaagd! Behalve die van ‘ met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ zou ik er verder geen meer weten ? Iemand ?
Deze of een kale cla… lastig
Is het geen a3 sedan tegenhanger? Ik kende hem ook niet maar vind hem ook best knap.
Er gaat meer naar de belastingdienst als naar Suzuki. En dan hebben we het nog niet eens over importheffing.

De kosten in de lease zijn vergelijkbaar met een gelijk uitgevoerde 3 serie en particulieren durven hier hun handen niet aan te branden (afschrijving).

Wel een hele brute bak. Helaas nog wel buiten mijn budget (15-20k tweedehands).
hahahaha check this out!
https://www.youtube.com/watch?v=hBg48qud1Io
@w0o0dy: lol
Het is een prachtige auto! Ze zouden hem eens moeten maken voor de lease markt ! Ik denk dat hij best goed scoort. Gooi we een 1.6 diesel in met 140 pk, en behoud de lekkere dikke optie lijst…
Voor die prijs (korting) heb je ook een Subaru Legacy en die verkoopt ook alleen goed in Duitsland en Zweden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).