• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tata Nano komt in 2012 naar Europa?

Auteur: autoblogger, gepost 11 februari 2008 om 14:08 – 33 Reacties

Tata Nano

The thing we’ve all been waiting for: Tata Motors wil over vier jaar de Nano naar Europa exporteren. Rond die tijd moet er een verbeterde versie zijn, inclusief Euro 5 emissies en een geslaagde crashtest, zo liet Girish Wagh weten. Hij is hoofd van Tata’s compact car business en een interview met hem stond gisteren in het Duitse Focus Magazine.

Tevens zal de stadsauto een stuk zuiniger worden, het doel is om het verbruik van 5 liters per 100 km (62.5 miles) terug te brengen naar 3 liter.

Tata heeft al eerder aangegeven dat men zich eerst wilde richten op de thuismarkt, na 2 of 3 jaar wil men vervolgens gaan verkopen in Afrika, Latijns Amerika en Zuidoost Azië. Daarna is Europa aan de beurt (via Reuters).

Ook interessant!

  • Blubberdikke stationwagon
    Deze blubberdikke stationwagon komt naar Europa!
  • Hyundai Staria
    Hyundai Staria komt naar Europa met 431 Nm
  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

India, nano, Tata

Vorig bericht: « Betrapt: Maserati’s 911 concurrent
Volgend bericht: Ook Opel komt met schrale budgetauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dr.Bronx zegt

    11 februari 2008 om 14:10

    Doe maar gewoon niet he….

    Login om te reageren
  2. Carl911 zegt

    11 februari 2008 om 14:11

    In zo’n ding wil je toch niet gezien worden?!?!?

    Login om te reageren
  3. Loewie zegt

    11 februari 2008 om 14:29

    Mooi of niet,

    Ik vind dat deze auto’s gesubsidieerd moeten worden, of in ieder geval bijzonder aantrekkelijk moeten worden gemaakt voor mensen iets minder bedeeld zijn en daarom maar tientallen jaren blijven rond rijden in hun ford scorpio en opel omega’s waar je de uitlaatgassen van om de oren vliegen.

    Wie kent het niet, paupers die in zo’n veel te onzuinige auto blijven rondrijden. Als zo’n tata nu dalijk 4500 euro kost, heb je veel voordelen tegenover alle nadelen van zo’n oude auto.

    Goedkoop en zuinig vs. duur in aanschaf en ouderhoud en niet milieubewust
    Klein, compact en mobiel vs. groot, log en niet ideaal om je vrouw in te laten fileparkeren.

    Dit wordt de toekomst… liefst nog met electromotors erin m.u.v. het design.

    Login om te reageren
  4. taarmen zegt

    11 februari 2008 om 14:30

    Voor zo’n apperaatje zal je wel dik 4 a 5 duizend euro neer moeten tellen. Voor dat geld liever een fiat/suziku/nisssan ocasion.

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 14:30

    Kun je op wachten.
    Je zult zien dat het over 10 jaar doodnormaal is om in een ‘Indiër’ of ‘Chinees’ te rijden…

    Dit zijn DE opkomende economieën, en aangezien door enoooooooooooooooorm veel geld inzit, zal het ze zeker ook lukken ook Europa te veroveren! Als ze dan ook nog leren van het verleden en direct met aansprekende modellen komen (danwel aansprekende merken, waarschijnlijk zijn Jaguar, Landrover en Volvo dan ook al Indisch…), komt het helemaal goed.

    En bedenk ook dat die Nano in Nederland waarschijnlijk met stip de bestverkochte auto wordt! De gemiddelde Nederlander houdt van cheap-cheap, of eufemistischer, value for money!!

    Gelukkig hebben we de gemiddelde autoblogger nog…
    LOL

    Login om te reageren
  6. Tommy zegt

    11 februari 2008 om 14:36

    Laat ze die Ratan Tata’s daar maar houden hé. Volgens mij is zo’n stadsautotje ook niet geschikt voor Nederlands snelwegen, laat staan Duitse snelwegen, of de harde wind in ons land!!! dan waaitie zo weg!!

    Bijkomde nadelen: geen laadruimte (zware dingen al helemaal niet), geen aanhanger. Dus een scooter/brommer is sneller goedkoper en rijdt mooier.

    Login om te reageren
  7. Turbopaultje zegt

    11 februari 2008 om 14:48

    Nu kun je gewoon wachten op de 1. smerige contra-actie van de westerse autoindustrie……….

    Echter heeft Tata met Fiat en mogelijk Jaguar/ Land Rover ook nog wat goede kaarten in de hand…………

    Login om te reageren
  8. Roderick zegt

    11 februari 2008 om 14:49

    Wat hebben we hier? Een zeer lelijke, mislukte vierdeurs smart, of is dit gedrocht iets anders? Laat ’t aub niet naar Europa komen, we hebben hier al genoeg kleine auto’s! Je wordt -denk ik- gewoon uitgelachen als je in deze auto rijdt! Wie heeft hier nou behoefte aan? Koop dan zo’n Dacia van Renault, dan heb je nog een beetje kwaliteit…

    Login om te reageren
  9. Mark zegt

    11 februari 2008 om 14:59

    Is dit de tato sport versie dan, met vette luchthapper in de voorbumper en in de zijkanten. Alles om het boeltje maar koel te houden natuurlijk, bij 35km/u.
    En wat zie ik nou, heeft deze versie lichtmetale velgen?! Dat zijn dan natuurlijk de extra grote 9″ jetsers in plaats van die burgerlijke 8″ stalen…

    Login om te reageren
  10. Uitdebroeck Piet zegt

    11 februari 2008 om 15:00

    Moest ik een jeep hebben met een bullbar, ik zou het niet laten het een klein tikje te geven waardoor het 500 meter verder vliegt.

    Login om te reageren
  11. dikke richard zegt

    11 februari 2008 om 15:50

    @ Piet

    Maak daar dan ff een filmpje van,voor op Bamiblog.nl ;)

    Login om te reageren
  12. HarryNAC zegt

    11 februari 2008 om 16:00

    ziet er spotgoedkoop uit, vooral met die 6 inch plastic wieldopjes. Als je daar een ongeluk mee krijgt ben je echt goed de lul.. :l :l

    Login om te reageren
  13. DJD zegt

    11 februari 2008 om 16:13

    in 2012?? dat ding is nu al ouderwets!!

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    11 februari 2008 om 16:23

    nou dan moet er nog heel wat aan veranderd worden. geen abs, geen esp, geen airbags, geen, ach noem het maar op wat veiligheids verhogend werkt. het zit er niet op/aan of in. die kunnen ze hier beter als 45km/h wagentje brengen. dan zou het wel een succes worden. mensen geven geen geld uit aan een auto die niet (voor hun gevoel) veilig is. voor een land als india is het een zegen. comfortabel, ruim en betaalbaar, ookal moet een gemiddelde indier er 10 jaar voor sparen. maar als je in india geweest bent dan weet je wat de standaard daar is. als legitieme opvolger voor de Hindustan Ambassador is het een hele vooruitgang en ook nog eens modern en verfrissend anders. een soort van budget smart.
    hier in europa zal hij te duur worden, 4 a 5 duizend euro. daar koop je ook een hele leuke en veilige/comfortabele occassion voor. 9 op de 10 mensen nemen dan liever een occassion van een voor ons bekend merk. ik zou het ook doen. maar als ik in india zou wonen zag het er wel anders uit.

    Login om te reageren
  15. six trey zegt

    11 februari 2008 om 17:51

    @DJD
    Die auto was ouderwets de dag na dat hij uitkwam
    Ik kan mij echt niet voorstellen dat iemand in een dergelijke auto wil gezien worden, ik lach mij nu al dood als ik een micro auto zie passeren :D

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    11 februari 2008 om 19:34

    dat is toch helemaal geen handel voor een snobisten cultuur ..

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    11 februari 2008 om 19:54

    En zie hier de auto die de involutie allemaal begon! :)

    Login om te reageren
  18. Jandepandaman zegt

    11 februari 2008 om 20:19

    @HarryNAC- Dat ding heeft dus volgens het artikel wel al de benodigde crashtest ondergaan en behaald. Er zijn mensen die het worst zal zijn waarin ze rijden, zolang het ze maar van A naar B brengt. En zeker als het voor het geld van een brommer is. Nee, waar ik huiveriger voor ben, is dat Vadertje Wegbeheerder de senuwe krijgt over de dreigende toename van files en CO2-uitstoot en gaat samenspannen met het Ministerie van Graai & Incasseer. En dan kost ‘ie niet meer €4500, maar gewoon weer braaf tenminste 7000 of zo….

    Login om te reageren
  19. Volvo_440_turbo zegt

    11 februari 2008 om 21:04

    Als ik met dat wagentje mijn grote boodschappen zou doen (= 1x per week) moet ik 4 maal heen en weer rijden naar de supermarkt. Ik denk dat ik in die 4 maal meer CO2 verbruikt heb dan in mijn volvo 440 turbo door met maar 1 maal te rijden.

    Als ik ergens ga fietsen, kan mijn koersfiets (maat 63) zeker niet in de auto steken, op de auto in het geval van deze wagen= extra verbruik, en… CO uitstoot.

    Als ik naar mijn ouders hun vakantiehuisje in Frankrijk rij vrees ik dat ik met dat autootje de Belgische Ardennen niet overraak.
    Als ik er dan toch zou raken denk ik dat ik zo hard gestressd zou raken, omdat dit ding niet vooruitgaat, dat ik een psychiater moet raadplegen. Dus besparingen in budget 0,0!!!

    Voor sommige mensen kan die auto misschien nuttig zijn, maar voor mij alvast NIET!

    Login om te reageren
  20. Us zegt

    11 februari 2008 om 21:36

    Ik zou hem echt wel kopen voor simpel woon-werk verkeer…Droog, warm zuinig. Daarnaast een dikke Duitser voor de fun of een vette klassieke Amerikaan.

    Wat is er mis met zo’n ding? Ik maak per dag max 50 km, dan is zo’n ding echt wel voldoende.

    Login om te reageren
  21. Ganryu zegt

    11 februari 2008 om 21:38

    Volvo 440,

    Jammer, want denk dat de ontwerpers van de Tata alleen jou in gedachten hadden als klant…

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    11 februari 2008 om 21:45

    @Volvo 440 .. dan ben jij zeker zo,n een typische consument .. altijd makkelijk volk voor de industrie ..

    Login om te reageren
  23. Marten zegt

    11 februari 2008 om 21:53

    Brr, laat dit soort fratsen toch niet naar europa komen! Ik hoop dat de europese consumenten zo verstandig zijn die vieze indiasche en chinese wagens laten staan! Lang leve de europese autoindustrie!

    Login om te reageren
  24. Volvo_440_turbo zegt

    11 februari 2008 om 22:04

    @ Ganryu, ik schrijf toch, voor sommige mensen kan dit handig zijn…

    @ Lincoln, ik begrijp je standpunt niet helemaal.

    Eerlijk is eerlijk, ik rij liever met mijn fiets dagelijks naar mijn werk, wat ik al drie jaar lang dag in dag uit doe, dan met zo’n lelijk ding rond te rijden. Met mijn fiets rij ik zuiniger en zonder CO uitstoot…
    Hoezo typische consument?

    Mijn auto is puur voor mijn plezier of boodschappen te doen, ik rij amper 1 x per week. Dus voor mij is zo’n auto niet nuttig dus…

    Login om te reageren
  25. Jay zegt

    11 februari 2008 om 23:11

    Jk wordt toch liever gezien in een oude scorpio of omega dan een rijdende eierdooier.. Nederlanders gaan hier niet echt in rijden denk ik.. Uitspraken dat nederlanders cheap cheap zijn is in dit geval niet waar.. doornsee Nederlanders zijn hierin toch wel wat materialistischer denk ik zo.. Anders wel praktischer..
    ik er zelf geen bigshopper in willen zetten..

    Uit eigenrespect… dan liever een 45 kilometer autotje..

    Enfin.. Voor mensen die zo weinig rijden zou t misschien nuttig zijn..

    Login om te reageren
  26. Jandepandaman zegt

    12 februari 2008 om 00:17

    @Jay- Uit eigenrespekt liever een 45 kilometer autootje…?
    Maar die 45 kilometer autootjes zijn toch alleen maar voor slecht ter been zijnde bejaarden en luite gesproete tienertjes met te veel geld van foute zaken of Pappa ter beschikking? (en nou niet allemaal op mijn nek springen- ik heb het niet over jullie- Jullie zijn vast niet dát soort tienertjes…)

    Zolang ik kan fietsen zul je mij nog niet dood aantreffen in een 45 kilometer autootje. Ga dan motorrijden of koop een goedkoop zoveelste handsje…

    Login om te reageren
  27. fr@nk01 zegt

    12 februari 2008 om 01:18

    Zal ’t aan mij liggen? zijn er geen realisten op autoblog.
    Deze Nano(na introdutie SuperNano omgedoopt), zou beslist weleens een succes kunnen worden.
    Eerst als 2e of 3e bijwagentje…als FunCar, CityCab, poor-men-RR, Need
    for Speed or whatever.
    Lachwekkend? ’s kijken wie hier als
    laatste lacht…

    nu ik er over nadenk…lijkt wel wat voor voor me…importeur voor de Benelux of minimaal als bijbaan de dealer voor Groot Amsterdam.,jaja
    lach me maar weer uit..

    Kwestie van een vooruitziene blik!

    Login om te reageren
  28. fr@nk01 zegt

    12 februari 2008 om 01:25

    Moet ff naar m’n vrienden in Dehli…truste, althans…ik niet!
    Ga direkt een plan opstellen
    ;-)

    Login om te reageren
  29. bob zegt

    12 februari 2008 om 02:34

    Mooi man .. dus dat is wat de slurptax gaat brengen voor Nederland qua autos .. blij dat ik er niet meer woon.

    Login om te reageren
  30. miekie zegt

    26 juni 2008 om 01:42

    Doe mij zo’n auto.. Ideaal.. Komt in 2012 naar Europa, doorstaat dan alle crashtests.. Milieuvriendelijk, lage aanschafprijs, lage onderhoudskosten, lage brandstofkosten..
    En ach.. mooi is ie niet.. Misschien verbeteren ze de vormgeving nog.. En anders maar niet. Ik doe liever leuke dingen met het geld wat ik met deze auto kan besparen tov een tweedehands-auto in dezelfde (aanschaf)prijsklasse. Bovendien vind ik het belangrijk respectvol om te gaan met het milieu: ook hierin scoort deze auto goed.
    Ik snap echt niet dat mensen zo negatief zijn over zo’n nieuwe ontwikkeling. Ik word niet vrolijk van de huidige brandstofprijzen. Het is toch geweldig dat er aan milieuvriendelijke alternatieven voor fossiele brandstoffen wordt gewerkt?

    Als ze testrijders nodig hebben: here I am..

    Login om te reageren
  31. Beterweter zegt

    8 oktober 2008 om 09:07

    Leuk, al die voor en tegen gedachte’s.
    2014 staat ‘ie gewoon bij Albert Heijn of Lidl inclusief kenteken, even pinnen en rijden maar! :twisted:

    Login om te reageren
  32. skywalker zegt

    24 maart 2009 om 19:09

    wanneer kan ik hem nu eidelijk aanschaffen??

    Login om te reageren
  33. Han zegt

    26 juli 2009 om 14:58

    spaar ik liever door voor een auto in het A segment, een twingo, alto of pixo bijvoorbeeld! ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North