• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Opel komt met schrale budgetauto

Auteur: autoblogger, gepost 11 februari 2008 om 15:16 – 26 Reacties

Opel Agila met Babe

Ook GM wil een goedkope stadsauto zoals de Tata Nano. Opel-topman Hans Demant heeft dit laten weten in een interview. Men zou plannen hebben om een kleine Opel voor 8.000,- euro aan te bieden. Niet echt goedkoop natuurlijk, voor hetzelfde geld koop je immers een dikke Logan. Volgens mij moet een mini-Agila nog wel wat goedkoper kunnen…

Enfin, Opel is momenteel op zoek naar een producent voor de budgetauto. “Misschien een fabrikant van motoren. Elke mogelijkheid wordt momenteel overwogen”, aldus topman Demant. Een beslissing zou echter pas volgend jaar bekend worden gemaakt. Voordat de auto vervolgens op de markt is zijn we ergens rond 2012, toevallig!

Demant vertelde dit tegen het Duitse magazine Auto, motor und sport. In hetzelfde interview liet hij weten dat er zeer waarschijnlijk een Corsa SUV komt, maar dat is natuurlijk oud nieuws.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

agila, budgetautos, GM, Opel, Tata

Vorig bericht: « Tata Nano komt in 2012 naar Europa?
Volgend bericht: Rijtest: Volkswagen Golf GTI Edition 30 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gerrit zegt

    11 februari 2008 om 15:21

    beetje concurrentie voor toyota aygo, citroen c1 enz??

    ziet er in ieder geval niet uit.
    –edit: dat plaatje is van een agila!–

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 15:26

    Hm, niet verkeerd denk ik:
    Terug naar hun roots als bouwer van auto’s voor ‘het volk’ (volkswagens… LOL)

    Login om te reageren
  3. ML zegt

    11 februari 2008 om 15:33

    Logisch vrijwel iedere goedkope auto met een vanafprijs van € 8.500,- is een succes.

    Login om te reageren
  4. rgseidl zegt

    11 februari 2008 om 15:37

    Ik ben benieuwd welke motorenfabrikant Opel hiervoor in gedachte heeft. Ural in Rusland misschien?

    Hoe dan ook, voor EUR 8000 mag hij wel op aardgas rijden. Opel biedt de Corsa reeds aan met een 1.0L 3-cylinder blok. Gooi er een turbo tegenaan en zorg voor direkte inspuiting van de brandstof.

    Login om te reageren
  5. Arnoud zegt

    11 februari 2008 om 15:41

    Tjonge,

    Het lijkt wel alsof er ineens weer marketing research gedaan wordt door de auto producenten. Auto’s worden goedkoper, lichter en zuiniger! + + +!!!
    Ik wil geen moderne auto hebben, veel te duur (in aanschaf en daardoor ook in de verzekering), veel te zwaar (en daardoor te duur in de belasting, en het verbruik ligt liters/100km te hoog) en door alle nutteloze gimmicks wordt ie nog zwaarder, duurder en onzuiniger.
    Ik rijd nog wel even door in mijn 205-je. Wat moet ik met airco? Het raam kan toch nog steeds gewoon open? Wat moet ik met al die plofzakken? Goed opletten en veilig rijden. Electrische stoelverstelling? Wat is er mis met die hendeltjes dan? Werkt dat minder goed? Alles wat niet in mijn auto zit kan ook niet stuk. Scheelt aardig in de garage/reparatie kosten.
    Ik ben echt rete-benieuwd naar wat een een auto als een 205 doet met een moderne 1.6 motor. Qua perstaties en qua verbruik.

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 15:41

    Weet iemand of de VW Fox goed loopt?

    Dit heeft VW destijds gebracht als: auto voor het volk (‘de naam zegt het al’, zeiden ze in de commercials).

    Ben ik wel benieuwd naar in dit licht eigenlijk…

    Login om te reageren
  7. Alec zegt

    11 februari 2008 om 15:52

    @Arnoud…

    Er zijn zat snufjes die wel degelijk handig zijn….. ik doel bijvoorbeeld op cruise control, ik rij liever 1000 km op 1 dag MET cruise control dan zonder…..
    Zo zijn er nog veel meer dingen die wel nuttig zijn…. airco is in nederland wel handig maar niet een “must have”.. in florida is het stikken of airco hebben…..

    het vergelijk met de 205 en een nieuwe auto is snel klaar…. de veiligheid van de 205 doet zo zwaar onder ten opzichte van bijvoorbeeld een renault modus dat deze nooit door de NCAP of een andere test zal komen.
    Daarom worden oude modellen opgelapt en dat gaat altijd samen met een visuele upgrade.
    Als je ooit iets te maken hebt gehad zal je wel snappen dat unique selling points het belangrijkste zijn voor het uitwerken van een ontwerp.

    Overigens is een 205 geen slechte auto om aan te houden, deze zijn nog redelijk in elkaar te bouwen met reserve onderdelen…dat komt ook alleen maar omdat het ooit een massaproduct was…..maar dat is wel handig.

    Login om te reageren
  8. Lada zegt

    11 februari 2008 om 15:59

    Van de Fox zijn er in 2007 6721 (Autovisie 3-08). Staat het wagentje mee op plek 17 in de lijst van 100 best verkochte modellen. Ik denk dat de Fox in het A-segment geplaatst moet worden en daar is het karretje dan goed voor ruim 10% van de verkopen (totaal 2007: 66561). Best aardig dus, maar relatief niet zo goed als een Golf of Passat in hun segment.

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    11 februari 2008 om 16:16

    Opel maakt toch al sinds jaar en dag schrale budget auto’s? hahahaha.

    Nee effe zonder gein, ik denk weldegelijk dat Opel wat nieuws toe kan voegen aan het genre. We zullen zien waar het op uit draait.

    Login om te reageren
  10. Gummen zegt

    11 februari 2008 om 16:19

    Fox doet/deed het redelijk in NL (aanbiedingen !), maar is in Europa geen verkoopsucces. Iets dat nog veel beroerder is voor VW: op de verkoop van elke FOX wordt zwaar verlies geleden. Produktie in Brazilie met transport naar Europe is door wisselkoersen en gestegen kosten in Brazilie uitgemunt in een financieel disaster. Komt ook geen FOX opvolger uit Brazilie. We hebben al de VW benadering van een budget model gezien in de recente concepts.

    Login om te reageren
  11. Bas zegt

    11 februari 2008 om 16:23

    Beetje laat heh Opel….jullie lopen een paar jaartjes achter op jullie concurrentie….er worden nu al auto’s voor rond de 8000€ aangeboden.
    Dus euh…gaaaap Opel…slaap lekker we hebben al: een Citroen, een Peus, een Dacia, een Toyota, een Volkswagen (wie had ooit gedacht dat zelfs Volkswagen weer een volks wagen ging bouwen), en een Fiat Panda…die ik overigens zelf het leukste vind van alle budget auto’s.

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 16:23

    Ah ok, thanks voor de comment mbt mn vraag.
    Dus niet bouwen in Brasil, zo’n ding!

    Login om te reageren
  13. ML zegt

    11 februari 2008 om 16:28

    @Svenska Aeroplan AB
    De Fox is niet geworden wat het moest zijn. Hij is relatief te onzuinig (vergelijk maar met Aygo, Cuore, Panda). Voornamelijk door verouderde techniek.
    Hij is bovendien bijna net zo duur als de Agila! meer dan 10.000,-. Deze kleinere Opel gaag toch meer richting de € 8.000,-.
    De Fox is eigenlijk duurder dan voorzien, omdat de Brazilaanse wisselkoers gestegen is. Tel daar de transportkosten bij op, en dan snap je waarom de VW dealers niet zo aangemoedigt worden Fox-jes te verkopen.
    Dus is dicht licht moet je niet naar het succes van de Fox kijken, maar van de Aygo, C1 en andere Jappanse en Koreaanse kleintjes.

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 februari 2008 om 16:33

    Ok, dus over het algemeen kun je zeggen dat de Fox niet geslaagd is.
    Volgende vraag dan: moet Opel wel beginnen aan zo’n model?
    Is het niet inmiddels het terrein van de Koreanen etc.?

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    11 februari 2008 om 16:42

    als opel slim is (en geloof me dat zijn ze) laten ze de karretjes bouwen in dezelfde fabriek als de toyota aygo, de citroën c1, en de peus 107. kwaliteit en succes gegarandeerd. die beginnen ook bij 8.500 euries.

    Login om te reageren
  16. m5 zegt

    11 februari 2008 om 17:48

    opel bouwt toch alleen maar schrale budgetauto’s of niet :)

    Login om te reageren
  17. Wouter zegt

    11 februari 2008 om 18:21

    Het is officieel: de Agila is cool! :-)

    Login om te reageren
  18. victor zegt

    11 februari 2008 om 18:38

    @ wouter, de splash(suzuki) is nog coooler:P

    Login om te reageren
  19. Birger zegt

    11 februari 2008 om 18:54

    De fiat seicento heb je al van zo’n 6000 euro hier.
    Die 8000euro is dat de nederlandse prijs met alle taxen inbegrepen.

    Het is geen slecht idee, zo versterken ze hun merk wat tegen de opkomst van de chinezen (tenzij ze die kleine in China zullen maken).

    Login om te reageren
  20. Racer X zegt

    11 februari 2008 om 19:05

    @ m5

    jammer, ik was je voor :P

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    11 februari 2008 om 19:54

    En zie hier, de involutie van de autoindustrie….

    Login om te reageren
  22. m5 zegt

    11 februari 2008 om 19:54

    @ racer X ik zie het ja haha

    Login om te reageren
  23. Ganryu zegt

    11 februari 2008 om 20:33

    Ik wil niet veel zeggen, maar Opel verkoopt in al zijn klasse’s goed.
    Budget of niet, schraal of niet…
    Ze waren tot voor kort toch 30 jaar het best verkochte merk in NL ? 30 jaar opeenvolgend…?

    Oftewel als iemand het kan dan is het Opel wel.

    Login om te reageren
  24. Jay zegt

    11 februari 2008 om 22:55

    Vindt het wel een goede aanpak.. ik koop liever een duitser dan een onbekende jap die zich tata noemt..

    Ook even naar het functionele.. Tja.. Dat weet ik eigelijk niet.. VW bouwt echt geen verkeerde auto’s.. Denk dat het retegoed gaat lopen..!

    Login om te reageren
  25. Bas zegt

    12 februari 2008 om 22:50

    …”Budget of niet, schraal of niet…
    Ze waren tot voor kort toch 30 jaar het best verkochte merk in NL ? “…

    Dit legt bijna zichzelf uit :)

    Anyway…ze lopen hier op zo’n vier jaar de boot mis….ik bedoel…de boot is niet net vertrokken, niet net de haven uit….de boot is al bijna terug van rondreis op de Cariben….zo ver mis.

    …”als opel slim is (en geloof me dat zijn ze) laten ze de karretjes bouwen in dezelfde fabriek als de toyota aygo, de citroën c1, en de peus 107.”….

    Dat doen de Chinezen al een jaar of wat, dus….als ze echt slim waren geweest….dan hadden ze die dingen allang op de markt.
    Dit is eerder weer zo’n domme GM Amerikaan geweest die er even een adhoc mini heeft uitgekakt….totaal niet over nagedacht, mosterd na de maaltijd en dus wordt ook deze Opel een dikke vette flop.

    Login om te reageren
  26. Bas zegt

    12 februari 2008 om 22:52

    Of het is gewoon een gerebadgede Suzuki…dat kan natuurlijk ook ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North