Haal je latex of rubberen pak maar uit de kast of kofferbak van je cabrio, deze winter kun jij als Batman rond rijden.
De vraagprijs is £100,000.00, dik 126.000 euro. Dat is duidelijk hoger dan het budget van de Badmobiel, maar deze auto is dan wel geschikt voor koude winterdagen. De Batmobile is gebouwd door specialisten in Engeland, die benadrukken dat dit een serieuze auto is die gewoon op de straat is toegelaten. Voor de aandrijving zorgt een 5.7 Chevrolet V8 met 385 pk.
Dit is de ultieme headturner, de makers aan het woord:
This car is the highest form of status symbol! If you own a Bugatti Veyron and display it next to this, you will find 100% of the people that view the 2 cars will be immediately drawn to this car over the Bugatti Veyron! There is quite literally NOTHING out there that can touch this car for style, design, shape, sexyness, notoriaty and WOW FACTOR!!!
Kopen kan op ebay! De vraagprijs van 100.000 pond is ex btw en Nederlandse Batmannen (m/v) moeten ook rekening houden met een kleine rekening BPM. Met dank aan shoarmabakker voor de tip!
Een jeugddroom.. Ik had verschillende speelgoed auto’s van dit model.. Tjah.. praktisch is het niet.
Als ik het geld had, dan was ‘ie van mij.. Al was het alleen al om de jeugdsentiment!
helaas niet meer te koop, veiling is al afgelopen;) wel kick zo’n ding
Hmm, ik heb toch liever de Veyron :p
btw die dude mag wel leren spellen.
Haha, en de prestaties? Parkeren zal ook wel moeilijk zijn, hij heeft zelfs geen achterraam.
Haha, en de prestaties? Parkeren zal ook wel moeilijk zijn, hij heeft zelfs geen achterraam.
lelijke stalen velgen
hoe stap je uit zo’n ding? met een hovercraft?
Wat zit die turbo op een rare plek,, zo dicht mogelijk bij de uitlaatklep van de cilinder toch? deze zit bijna achteraan de uitlaatpijp,,
Tja het is natuurlijk wel erg gaaf nagemaakt. Maar om daar nu ruim 100.000 voor neer te leggen, maarja je kan dan wel eindelijk je jeugddromen uit laten komen he ;)
thijs, ik ga er vanuit dat het gewoon versiering is ;)
@ Michael: Dat hoop ik ook:P Want anders zitten ze niet echt op een effectieve plek,,
Dit is imo de mooiste batmobiel tot nu toe!
@thijs: waarom zou die daar niet kunnen zitten? Ze hebben ze soms ook wel achterin de koffer liggen omdat ze niet meer voorin passen. (stond ook hier op Autoblog)
Niet effectief? Zo blijven ze lekker koel, dat is toch veel effectiever? (koude luchht heeft een hogere dichtheid = meer zuurstof om meer brandstof te verbranden, dus je hoeft een minder grote intercooler) Of zit ik er nu helemaal naast?
Heel leuk hoor maar waar zijn de koplampen en zijspiegels (aangezien je ook geen achterruit hebt). En waar laat je je nummerbord? En een paar dikke zwarte velgen was ook niet weg geweest.
En de straalmotor mist natuurlijk! :P
En? Wat doet ie op de Nurburgring? Watch out mensen, dit is een echte GTR-killer :D
@ Dotternetta: vlakna de uitlaat klep heeft de turbo het meest effect gezien de kracht waarmee de turbo aangedreven wordt op dat moment, het is ook niet mogelijk om de ana het blok te plaatsen ivm de te hoge temperatuur in de turbo. Koude lucht kan ook bereikt worden door het aanzuigen op een koelere plek of door tussentijds te koelen, dus een intercooler.
spiegels? Koplampen? Nummerbord? Allemaal belangrijk, maar je moet eerst nog maar eens in zien te komen voordat je dit nodig hebt.. (of eruit en je poten niet verbranden).
Zie trouwens dat ze batman z’n tomtom zijn vergeten te installeren, incl. robin als voice..
Robin robin to the batmobile..
@Thijs: Ik begrijp het niet. Waarom zou er meer energie in de lucht zitten vlak na de uitlaatklep? Het is een dicht systeem, dezelfde lucht heb je een meter verder ook?
Koplampen ?
@suprageex
Nou volgens mij heeft dat ding een V-maxx achtige schroefset dus qua wegligging zal het alvast niet zo veel voorstellen haha.
Maar wel een kik ding zeg!
Is ie wel straatlegaal….
iemand had het over die 2 turbo’s aan de zijkant… ooit de film gezien met die auto erin? das gwn voor het geluid… d’Oh!
Een turbo achter aan de uitlaat kan heel goed, maar heeft als nadeel de lag. De voordelen zijn, zoals hierboven al genoemd, ruimte en koeling. Dit laatste kan echter ook bereikt worden bij een turbo vlak na de uitlaatklep d.m.v. het monteren van een goede (grote) intercooler op de juiste plek.
Maar ook de lag die ontstaat door de grote afstand is weer te beperken op verschillende manieren.
Dit is alleen voor kinderachtige mensen leuk. Iedereen hier dus, ikzelf incluis… ;)
De regels voor straatlegale voertuigen zijn in de UK een stuk soepeler jongens. Het is niet voor niets dat ietwat vreemde creaties, al dan niet zelf gebouwd (bijv. een 2cv limousine), vaak in de UK gekeurd worden voor toelating, en dan omgezet naar NL kenteken.
@ MrArchie; Het zou helpen als je het artikel leest voor je een vraag stelt. J-A.
Zal wel een aardige draaicirkel hebben :)
Zou die ook geleverd worden met parkeer sensoren? ;)
Hij was zn tijd ver vooruit met zn matzwarte lak
@ Dotternetta: Tim geeft net volgens mij een goede uitleg, maar idd et kan wel!
Ik neem aan dat die turbo’s puur show zijn???
Anders is het specplaatje voor een bi-turbo: (5.7 Chevrolet V8 met 385 pk) imo ook erg slecht!!!…..
Ach… waar maak ik me ook druk om…
De kans dat je hem ooit tegenkomt op de weg….?
Doe mij dan maar voor dat geld de Ferrari Daytona replica uit Miami Vice….
385pk in een tientonner, en dan ook nogeens de looks niet mee hebben. Dan mag je wel héél erg rijk zijn (of gek), wil je zo’n ding aanschaffen…….
Het mag geen nieuws zijn dat in de UK alles de straat op mag. In NL zou je hier geen BPM voor moeten hoeven betalen want dit mag toch niet de straat op.
Terecht natuurlijk, zonder b.v. koplampen..
De turbo’s zijn volgens het systeem wat STS-turbo gebruikt.

Hier de link:
http://www.ststurbo.com/home
Die turbo’s zijn inderdaad voor de looks, er loopt geen inlaat kanaal met gepressuriseerder lucht naar de inlaatpoorten vanaf de turbo’s.
@ Kaaskabouter
Wat loopt er volgens jou dan de carrosserie in???
Dat is dus gewoon de inlaat.
En die loopt vanaf de intercooler voor, gewoon naar het blok.
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Occasions/Batmobile/slides/Batmobile_06.jpg
Wat een onwijs lelijke grafbak zeg!
Wedden dat je schrikt als je deze in je achteruitkijkspiegeltje ziet. :lol:
Er achter staan is overigens ook niet echt geruststellend. :twisted:
Turbo’s voor de looks?
Zou er dan iemand daadwerkelijk zo stom zijn geweest om dat te doen?….
Hoe verzin je het? :?
hijs wel fcking vet!!:D
corvette c4 zr1 motor soms??
Euh, hoe kruip je daarin????
‘De Batmobile is gebouwd door specialisten in Engeland, die benadrukken dat dit een serieuze auto is’
heel fijn dat het een serieuze auto is, maar ik denk niet dat de eigenaar nog serieus genomen word met zo’n auto :P
Wat een gaaf ding zeg:D Hebben hebben!!
Hij zou niet misstaan als “De Nieuwe SLR”!;)
Nice, die wil ik wel op me oprit. (A)
Ik mis toch de straalmotor tussen die inlaat voorop en de uitlaat achteraan…
Op zijn minst zou ik dan turbine-aandrijving willen hebben in zo’n auto inplaats van de “standaard” V8 die ze er nu in hebben gehangen.
De meest makkelijke manier om te zien dat de turbo’s niet functioneel zijn is dat er gewoon een filtertje bovenop de carburateur zit. Indien functioneel zou hier wel een slang naartoe lopen……
Zou ook best gevaarlijk zijn 2 van die roodgloeiende turbo’s buiten de auto en zeg maar dag tegen je paintjob.
Lekker met je onderbroek over je pyjamabroek heen autorijden! En een riem om met allemaal volstrekt onduidelijke gadgets met plaatjes van een vleermuis erop! En een rubberen muts op! Woeha!
Met zon lekker strak latex pakje erbij is dit wel de ultieme auto voor een pornoster. Dat ding zuigt zelfs aan de voorkant..