• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te Koop: de roestigste Porsche 356 op Marktplaats

Auteur: Dizono, gepost 21 september 2015 om 21:58 – 36 Reacties

Afbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op MarktplaatsAfbeelding Te Koop: de roestigste Porsche 356 op Marktplaats

Porsche 356 Ratlook
Belangrijkste quote uit de advertentie: “niet voor de puristen”

Deze Porsche 356 B rolde in 1960 van de band en vond zijn eerste eigenaar in Nederland. Liefhebbers spreken over een T5-model. Deze heeft kleinere voor-en achterruiten en een enkel luchtrooster in de motorkap ten opzichte van de grotere ramen en dubbele luchtroosters bij de latere T6. Hoewel we hier dus te maken hebben met een origineel Nederlandse auto, is het zeker geen originele Nederlandse auto. U snapt wat ik bedoel.

De complete body is gehuld in een laagje roest, voorzien van matte blanke lak om te voorkomen dat er gaten in vallen. Het interieur is ontdaan van alle luxe. Een stuur, twee kuipjes, een pook, drie pedalen en evenveel tellers, that all you need. Overigens is de auto tijdens zijn ombouw/restauratie voorzien van een nieuwe bodem, dus daar zul je geen roest aantreffen.

Onder het roestige motorkapje gaat een 1835cc-viercilinder boxer met dubbele Webers schuil, die aanvankelijk van de staat en de gebruikte onderdelen tussen de 90 en 120 pk zal leveren. Nu weegt een 356 B standaard al slechts 934 kilo (rijklaar gewicht), maar dit exemplaar zal daar gerust nog een stuk onderzitten.

De Porsche wordt verkocht om de studie van de verkoper te financieren(!) en moet rond de 50.000 euro op gaan brengen. Da’s voor een 356 scherp, maar we hebben het dan ook wel over een heel ‘bijzonder’ exemplaar. Zou jij jezelf hier wel in zien rijden, of verkies je toch liever een 356 die in iets originelere staat verkeert? Daar moet ik overigens wel bij zeggen dat voor dit soort projecten zelden knappe exemplaren worden gebruikt, maar de auto’s vaak al in behoorlijk deplorabele en incomplete staat zijn.

Ook interessant!

  • Video: Porsche brengt identieke 992 en 356 samen
    Video: Porsche brengt identieke 992 en 356 samen
  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats
  • Ziehier, de lekkerste Porsche 911 Cabrio van Marktplaats
  • Porsche
    De Porsche van een échte Petrolhead staat op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

356, marktplaats, occasion, Porsche, ratlook, roest

Vorig bericht: « Wrang: coureur overlijdt tijdens ereronde op circuit
Volgend bericht: 15 bizarre, maar zeer veilige conceptcars uit de jaren ’70 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikbenbenn zegt

    21 september 2015 om 22:01

    Gaaf! Maakt een deukje meer of minder ook niet zoveel uit :-)

    Login om te reageren
  2. Donstil zegt

    21 september 2015 om 22:01

    Haha 50.000 vragen, dromen mag altijd verkoper, dromen mag altijd.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      21 september 2015 om 22:22

      @Donstil: Hij heeft dan ook een mega dure studie gekozen ?

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        22 september 2015 om 07:05

        @venividivici: als je het instellingstarief moet betalen (2de studie) ben je na 4 jaar grofweg 30 tot 50 k kwijt.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          22 september 2015 om 07:46

          @xiran: ervaring? Maar klopt inderdaad, ik was net op tijd anders had het mij 9000 euro per jaar gekost….

          Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      21 september 2015 om 23:04

      @Donstil: Misschien 50.000 bidcoins? Euro’s kan ie shaken voor deze roestbonk haha

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        22 september 2015 om 06:37

        @sanderm3: 50.000 bitcoins? Nou dat is dan volgens de laatste koers ongeveer €10.000.000 aangezien 1 bitcoin ongeveer €200 waard is op het moment.

        Login om te reageren
  3. skylinefan zegt

    21 september 2015 om 22:01

    50,000 euro’s?!! Da’s wel veel voor zo’n ding vergeleken met wat je voor dat geld kunt krijgen…

    Login om te reageren
  4. dakloosinmx5 zegt

    21 september 2015 om 22:02

    Al eens gezien op een VAG meeting. In België rijdt er nog een speedster rond in hetzelfde jasje. Met airride, is volgens mij van de mannen achter dublo. Hebben sowieso wel meer bizar dik spul (t1 / t2 hoodrides en 1 van die gasten heeft nog een van de eerste 911 turbo’s staan).

    Login om te reageren
  5. W115 zegt

    21 september 2015 om 22:05

    Rijp voor jetcars

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      22 september 2015 om 07:37

      @w115: ha ha

      Login om te reageren
  6. ThomasBol zegt

    21 september 2015 om 22:05

    Ben totaal geen fan van dit soort (Duitse) tuning. Maar wel gaaf dat deze auto door de ombouw naar alle waarschijnlijkheid van de sloop is gered. Aan de andere kant: met onderdelen van een sloophok kan je de rest rijdende houden.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      22 september 2015 om 09:10

      @thomasbol: de rat rod cultuur komt eerder uit de VS

      Login om te reageren
  7. nielsnl1 zegt

    21 september 2015 om 22:06

    Zou hem normaal op de ‘poten’ zetten, andere velgen eronder gooien en het interieur wat origineler maken. Verder wat race aanpassingen (rally lichten o.i.d.) en dan vooral lekker touren!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 september 2015 om 07:48

      @nielsnl1: ja ik ook, dat verlagen zie je ook in al die auto programma’s op discovery channel, maar ik vind het er naar uit zien,…

      Login om te reageren
  8. Tonnie zegt

    21 september 2015 om 22:07

    Stiekem best heel gaaf! De juiste koper vinden voor zo’n auto is daarentegen wel heel lastig!

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    21 september 2015 om 22:08

    50 is toch relatief weinig voor zo’n ding?
    Niet dat ik in de markt ben voor een kever.

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    21 september 2015 om 22:14

    Thanks but no thanks…

    Voor een habbekrats rijdt je een Jaguar uit het British Leyland tijdperk die pas echt roestig is én waarmee je op het Goodwood festival ook nog eens in de prijzen valt omdat hij eruit ziet alsof hij vers uit de fabriek komt.

    Login om te reageren
  11. volvokaj zegt

    21 september 2015 om 22:15

    Wat is er met Autoscout24 gebeurd?

    Login om te reageren
  12. giogiorgio zegt

    21 september 2015 om 22:23

    Die heeft meer als een beetje liefde nodig…

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    21 september 2015 om 22:45

    Verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  14. toeter11 zegt

    21 september 2015 om 22:49

    OpZich kan er mee door, niet mijn favoriet. Maar hij had wel de onderkant mooier mogen lassen, je ziet de naden en las puntjes.

    Login om te reageren
  15. frisoperik zegt

    21 september 2015 om 23:03

    Mooie Beetle!

    Login om te reageren
  16. PeugeotGTI zegt

    21 september 2015 om 23:04

    Die stance slaat helemaal nergens op. Met wielen in een normale hoek onder de auto zou ik ‘m best cool vinden.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      22 september 2015 om 07:53

      @PeugeotGTI: klusje hoor om ze er met die stance recht onder te krijgen. Hoop praatjes hier maar weinige die hier de balls en kunde hebben om zoiets te bouwen.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      22 september 2015 om 07:53

      @PeugeotGTI: verlaagde auto’s met pendelassen hebben dit altijd, doe je niks aan.

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        22 september 2015 om 09:20

        @dondeboer:
        Dan moet je ‘m dus niet verlagen….

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          22 september 2015 om 10:11

          @peugeotgti: maar zonder verlagen krijg je de stance toch ook niet goed?

          Login om te reageren
  17. lexaudi zegt

    21 september 2015 om 23:37

    Hij mag van mij wel wat minder laag hoor. Staalvelgen eronder die wat minder in het tijdsbeeld passen en in brandweerrood natuurlijk.
    Erg jammer van de prijs…

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    22 september 2015 om 07:38

    best gaaf toch? Voor een keertje.

    Login om te reageren
  19. fransananas zegt

    22 september 2015 om 09:29

    Gave auto, zonde van de velgen en het bedrag

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    22 september 2015 om 09:45

    Koopje, zeker nog voor de man die een originele in Nederland geleverde en op origineel Nederlands kenteken zo’n 356 wil hebben.
    In de VS gaan ze al zwaar door de $ 100000 heen en een echt Nederlands exemplaar als dit kan gewoon terug gerestaureerd worden naar originele staat.

    Of het je ding is, is nicht im frage, dit is gewoon een redelijke prijs.

    Login om te reageren
  21. 991gt3rs zegt

    22 september 2015 om 09:54

    Wat een verschrikkelijk lelijk ding zeg. Klassiekers modificeren kan ik best waarderen zoals Mechatronik of Singer dat doet maar dit is echt afschuwelijk!

    Login om te reageren
  22. boynoon zegt

    22 september 2015 om 09:59

    gave combinatie met die T1 alleen mag die dan wel iets meer opgeknapt worden

    Login om te reageren
  23. philipf zegt

    22 september 2015 om 11:04

    Nee dankje

    Login om te reageren
  24. dean_bruining zegt

    6 mei 2016 om 22:51

    voor iedereen die denkt dat er weinig werk aan zit de eigenaar heeft hem n 3 maanden tijd gebouwd toen ik bij hem mijn kever kocht volg jaar april was hij nog rood en de onderste 10 cm was rot en binnen 6 weken heeft hij hem zo gekregen hij ziet er uit als of hij 10 jaar in een veld heeft gestaan maar hij s gloed nieuw

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North