• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5

Auteur: ricardo, gepost 16 mei 2015 om 12:01 – 55 Reacties

Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5Afbeelding Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5

Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5
Deze sedan begon zijn leven als een doodeenvoudige 325i, nu huist er een tiencilinder onder de kap. EEN FREAKIN’ TIENCILINDER!

Voor de Autoblog-bezoekers die al wat langer meegluren is dit bekende kost. Zo’n tien jaar geleden besloot het Duitse Hartge om onschuldige 3 Series (E90) te injecteren met een sloot M5-onderdelen. Het resultaat: aangename pretsedans met 550 pk, tien cilinders onder de kap, en een oorstrelend uitlaatorkest. Destijds ondergingen tien 3 Series de conversie, en momenteel staat er weer een te koop. Hieronder het lijstje met modificaties:

Hartge E60 M5 V10 Engine with all associated parts, radiator, modified wiring harness, modified headers and sport catalytic converters.
Hartge bespoke engine mapping
Hartge 7 speed SMG gear box
Hartge modified rear axle
Hartge rear differential with 0-100% LSD
Hartge modified drive shafts
Hartge modified underbody
Hartge modified gas tank system.
Hartge stainless steel rear silencer with double oval tail pieces left and right
Hartge coil-over sport suspension [1.2 ” (30mm) drop]
Hartge front spoiler lip
Hartge rear wing
Hartge carbon fiber mirror covers
Hartge hood & trunk emblems
Hartge carbon fiber interior trim, dash & steering wheel
Hartge leather e-brake handle
Hartge instruments featuring 200 mph speedometer & 9,000 rpm tach
On-Dashboard indicator for gear box mode, gear indicator, power mode, oil temp, and water temp
Hartge pedals & floor mats

Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5

Mocht je dit graag in Nederland op de weg willen zetten, dan kun je je tot eBay wenden om een bod op dit blubberdikke apparaat te doen. Nieuw kostten ze destijds 220k dollar, nu staat er een Buy It Now-prijs op van $105.000.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 5-serie, BMW, hartge, m5, occasion, tuning

Vorig bericht: « Kijk hoe een Koenigsegg One:1 iedereen naar huis rijdt
Volgend bericht: Je raadt nooit wat de best verkochte Renault van 2014 is »

Lees Interacties

Reacties

  1. screamgt zegt

    16 mei 2015 om 12:06

    Kopen, nu. Wat een ge-wel-dig apparaat!

    Login om te reageren
  2. g00f81 zegt

    16 mei 2015 om 12:06

    en dan geeneens sportstoelen erin…laat dan maar zitten.

    Login om te reageren
    • freshlife zegt

      16 mei 2015 om 13:07

      @g00f81: ja idd, waarom ze dat nou vergeten zijn. Verbouw je je auto voor zoveel geld, zit je op die lelijke platte stoelen

      Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      16 mei 2015 om 13:24

      @g00f81: En geen Xenon en geen M bumpers. volgens mij was dit eerst een 316i.

      Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      16 mei 2015 om 20:38

      @g00f81: Als een setje stoelen vervangen al een obstakel is, is dit misschien sowieso niet het soort auto voor jou ;)

      Login om te reageren
      • g00f81 zegt

        16 mei 2015 om 23:58

        @griffendahl: nee ik ga niet een ton uitgeven voor een auto en daarna nog opzoek naar een setje sportstoelen op marktplaats, koop jij em dan maar :)

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 mei 2015 om 23:28

      @g00f81: nou idd!

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    16 mei 2015 om 12:06

    Erg tof, maar haal dan die V10-badges van de flanken en die raamsticker van de voorkant. Dan heb je een echte sleeper.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      16 mei 2015 om 12:28

      @Edge: indd alle badges eraf. Wat een porno apparaat

      Login om te reageren
    • bmwm4 zegt

      16 mei 2015 om 12:41

      @Edge: + stale wielen met wieldoppen

      Login om te reageren
    • mcaa zegt

      16 mei 2015 om 12:58

      @Edge: en zwarte deurhendels

      Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      16 mei 2015 om 13:07

      @Edge: en 316 i op de achterkant

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        16 mei 2015 om 14:29

        @keeper1: en zonder zichtbare uitlaten

        Login om te reageren
    • epimetheus zegt

      16 mei 2015 om 19:12

      @Edge: en m’n moeder achter t stuur!

      Login om te reageren
  4. jorden zegt

    16 mei 2015 om 12:07

    Waarom niet de coupe gebruikt!?!? Veel mooier dan de sedan en niemand koopt dit uit praktisch oogpunt.

    Login om te reageren
    • screamgt zegt

      16 mei 2015 om 12:10

      @jorden: Dit soort auto’s koop je ook niet vanuit een “praktisch” oogpunt.

      Login om te reageren
      • g00f81 zegt

        16 mei 2015 om 12:14

        @screamgt: ja dat zegt ie ook ;)

        Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      16 mei 2015 om 12:28

      @jorden: deze sedan is een meer sleeper dan een coupe

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      16 mei 2015 om 13:07

      @jorden: Nee, jij vindt de coupé mooier, ik zou liever de sedan hebben.

      Login om te reageren
    • driver28 zegt

      16 mei 2015 om 14:26

      @jorden: een coupe is er al volgens mij en een touring ook met een coupe front ;)

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 mei 2015 om 23:29

      @jorden: ik vind de sedan mooier…..

      Login om te reageren
  5. rietdekker zegt

    16 mei 2015 om 12:12

    Badges eraf, uitlaten wegmoffelen en een setje saaie velgen eronder. Let the games begin.

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    16 mei 2015 om 12:13

    Dit kan toch veel goedkoper?
    Een goede E90 kopen van +/- 15.000 euro en dan voor 30.000 euro verbouwen.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      16 mei 2015 om 13:58

      @bsxc2: klopt, bij TJ Farhzeugdesign bijv.

      Login om te reageren
  7. towi1989 zegt

    16 mei 2015 om 12:16

    Niet het koopje waar ik op hoopte, en staat op het foute continent :P

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 mei 2015 om 12:38

      @towi1989: je hebt hem zo hier hoor. Container in en klaar.

      Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    16 mei 2015 om 12:17

    Allemaal leuk en aardig. Maar de hamvraag is natuurlijk; will it blend?

    Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    16 mei 2015 om 12:22

    zou de begrenzer er nog op zitten?

    Login om te reageren
  10. ettie zegt

    16 mei 2015 om 12:26

    Dan koop ik wel lekker een m5 f10 voor dat geld

    Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    16 mei 2015 om 12:44

    Lsd zal wel niet voor lambo style doors staan ;-)
    Zal wel limited slip differentieel zijn

    Login om te reageren
    • bmw135i zegt

      16 mei 2015 om 12:51

      @rob5nismo: oh echt?

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      16 mei 2015 om 13:23

      @rob5nismo: Want aan lambo style doors heb je natuurlijk veeel meer…

      Login om te reageren
  12. awesome zegt

    16 mei 2015 om 12:46

    Doe mij maar een gewone E90 M3.
    Dit is leuk, maar 105K is serieus veel geld veel voor een auto als deze.

    Login om te reageren
  13. mercedesbenz63 zegt

    16 mei 2015 om 12:49

    Dit is pas een bazen bak!

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    16 mei 2015 om 13:00

    Heerlijk apparaat! Persoonlijk zou ik de badges verwijderen, en er originele BMW velgen onder doen, (wel een mooie 18″ set) Hartge bumpermeuk er af en vervangen voor het M-pakket. Is het net een 325i M-pakket dus ziet het er netjes en enig sinds rap uit, maar is het gewoon bloedje snel!

    Login om te reageren
  15. jobberns zegt

    16 mei 2015 om 13:08

    Of deze, of gewoon 3 E60 M5’jes met hetzelfde blok… Ik zou het wel weten…

    Login om te reageren
  16. tombe zegt

    16 mei 2015 om 13:10

    Wie zei nu weer “pk’s zijn voor pubers en wegligging voor volwassenen”

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      16 mei 2015 om 20:44

      @tombe: Dit blok is heel licht en korter als een 6 inlijn… Zou maar zo eens een veel betere wegligging kunnen hebben dan je in eerste instantie zou denken.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        16 mei 2015 om 23:30

        @griffendahl: heel licht voor n v10, maar lichter dan een 6 in lijn?

        Login om te reageren
  17. markjor zegt

    16 mei 2015 om 13:12

    Deze auto is voor een duppie geboren en zal nooit een kwartje worden.
    Instap stoelen, geen xenon oftewel kale sjaak..

    Het blok zal geweldig zijn!
    Tuurlijk is die fantastisch maar heeft de plank wel mis geslagen.

    Login om te reageren
  18. phaeton zegt

    16 mei 2015 om 13:25

    Doe mij maar gewoon een Alpina met zes-in-lijn. Stuurt stukken beter

    Login om te reageren
  19. schellekens006 zegt

    16 mei 2015 om 13:27

    E90 begint echt alweer oud te worden….. Zeker met die hartge velgen is het gelijk een kamp kermis bak.

    Login om te reageren
  20. philipf zegt

    16 mei 2015 om 13:40

    Sick! Netjes uitgevoerd ook!

    Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    16 mei 2015 om 13:52

    Deze vreet een RS4 voor ontbijt…

    Login om te reageren
  22. nielsstelt zegt

    16 mei 2015 om 14:07

    Zieke bak! Alleen jammer van de naar mijn mening erg lelijke velgen

    Login om te reageren
  23. alfablog zegt

    16 mei 2015 om 14:22

    Respect voor de ombouw. Daar deed ie het ook voor denk ik. Als hij er ook mee had willen rijden, had hij er wel betere stoelen in gedaan.

    Login om te reageren
  24. O plaat zegt

    16 mei 2015 om 14:24

    Wel het leasing grijs gehouden. Zo dat je zelf met een V10 niet opvalt

    Login om te reageren
  25. hondar zegt

    16 mei 2015 om 15:59

    Mooie ombouw, maar voor die prijs zegt de eigenaar eigenlijk dat hij ‘m niet weg wilt doen. Je kan voor dat geld namelijk ook een E60 met af fabriek V10 kopen.

    Login om te reageren
  26. bofkont zegt

    16 mei 2015 om 16:06

    Sport interieur is een must bij Bmw, het standaard interieur zit echt ruk.
    En met een V10 wil je ook wel wat zijdelings steun hebben.

    Login om te reageren
  27. Hupke zegt

    16 mei 2015 om 17:58

    Zonde dat die de lelijke snuit heeft. Heb je E60 power, wat naar het schijnt best wel een leuke motor is, zonder in zo’n gedrocht te moeten zitten.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      16 mei 2015 om 19:27

      @Hupke: Smaken verschillen. Ik vind al die lijnen en plooien op de motorkap naar de neus toe op het faceliftmodel maar niks. Dit is lekker vlak.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        17 mei 2015 om 10:43

        @e1000bmw523i:

        Heb je een punt maar de nieren op deze vind ik dik tegenvallen.

        Login om te reageren
  28. 3246cm252kw zegt

    16 mei 2015 om 19:19

    Zo’n power en niet eens sportstoelen lol

    Login om te reageren
  29. e1000bmw zegt

    16 mei 2015 om 19:26

    Voor hen die willen weten of het een beetje van z’n plek gaat: https://www.youtube.com/watch?v=-Rwb4eEgFjI

    Login om te reageren
  30. mrrallycross zegt

    16 mei 2015 om 21:48

    Leuk, andere velgen er onder en de helft van de prijs en dan ben ik je man

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North