Deze sedan begon zijn leven als een doodeenvoudige 325i, nu huist er een tiencilinder onder de kap. EEN FREAKIN’ TIENCILINDER!
Voor de Autoblog-bezoekers die al wat langer meegluren is dit bekende kost. Zo’n tien jaar geleden besloot het Duitse Hartge om onschuldige 3 Series (E90) te injecteren met een sloot M5-onderdelen. Het resultaat: aangename pretsedans met 550 pk, tien cilinders onder de kap, en een oorstrelend uitlaatorkest. Destijds ondergingen tien 3 Series de conversie, en momenteel staat er weer een te koop. Hieronder het lijstje met modificaties:
Hartge E60 M5 V10 Engine with all associated parts, radiator, modified wiring harness, modified headers and sport catalytic converters.
Hartge bespoke engine mapping
Hartge 7 speed SMG gear box
Hartge modified rear axle
Hartge rear differential with 0-100% LSD
Hartge modified drive shafts
Hartge modified underbody
Hartge modified gas tank system.
Hartge stainless steel rear silencer with double oval tail pieces left and right
Hartge coil-over sport suspension [1.2 ” (30mm) drop]
Hartge front spoiler lip
Hartge rear wing
Hartge carbon fiber mirror covers
Hartge hood & trunk emblems
Hartge carbon fiber interior trim, dash & steering wheel
Hartge leather e-brake handle
Hartge instruments featuring 200 mph speedometer & 9,000 rpm tach
On-Dashboard indicator for gear box mode, gear indicator, power mode, oil temp, and water temp
Hartge pedals & floor mats
Mocht je dit graag in Nederland op de weg willen zetten, dan kun je je tot eBay wenden om een bod op dit blubberdikke apparaat te doen. Nieuw kostten ze destijds 220k dollar, nu staat er een Buy It Now-prijs op van $105.000.
Kopen, nu. Wat een ge-wel-dig apparaat!
en dan geeneens sportstoelen erin…laat dan maar zitten.
@g00f81: ja idd, waarom ze dat nou vergeten zijn. Verbouw je je auto voor zoveel geld, zit je op die lelijke platte stoelen
@g00f81: En geen Xenon en geen M bumpers. volgens mij was dit eerst een 316i.
@g00f81: Als een setje stoelen vervangen al een obstakel is, is dit misschien sowieso niet het soort auto voor jou ;)
@griffendahl: nee ik ga niet een ton uitgeven voor een auto en daarna nog opzoek naar een setje sportstoelen op marktplaats, koop jij em dan maar :)
@g00f81: nou idd!
Erg tof, maar haal dan die V10-badges van de flanken en die raamsticker van de voorkant. Dan heb je een echte sleeper.
@Edge: indd alle badges eraf. Wat een porno apparaat
@Edge: + stale wielen met wieldoppen
@Edge: en zwarte deurhendels
@Edge: en 316 i op de achterkant
@keeper1: en zonder zichtbare uitlaten
@Edge: en m’n moeder achter t stuur!
Waarom niet de coupe gebruikt!?!? Veel mooier dan de sedan en niemand koopt dit uit praktisch oogpunt.
@jorden: Dit soort auto’s koop je ook niet vanuit een “praktisch” oogpunt.
@screamgt: ja dat zegt ie ook ;)
@jorden: deze sedan is een meer sleeper dan een coupe
@jorden: Nee, jij vindt de coupé mooier, ik zou liever de sedan hebben.
@jorden: een coupe is er al volgens mij en een touring ook met een coupe front ;)
@jorden: ik vind de sedan mooier…..
Badges eraf, uitlaten wegmoffelen en een setje saaie velgen eronder. Let the games begin.
Dit kan toch veel goedkoper?
Een goede E90 kopen van +/- 15.000 euro en dan voor 30.000 euro verbouwen.
@bsxc2: klopt, bij TJ Farhzeugdesign bijv.
Niet het koopje waar ik op hoopte, en staat op het foute continent :P
@towi1989: je hebt hem zo hier hoor. Container in en klaar.
Allemaal leuk en aardig. Maar de hamvraag is natuurlijk; will it blend?
zou de begrenzer er nog op zitten?
Dan koop ik wel lekker een m5 f10 voor dat geld
Lsd zal wel niet voor lambo style doors staan ;-)
Zal wel limited slip differentieel zijn
@rob5nismo: oh echt?
@rob5nismo: Want aan lambo style doors heb je natuurlijk veeel meer…
Doe mij maar een gewone E90 M3.
Dit is leuk, maar 105K is serieus veel geld veel voor een auto als deze.
Dit is pas een bazen bak!
Heerlijk apparaat! Persoonlijk zou ik de badges verwijderen, en er originele BMW velgen onder doen, (wel een mooie 18″ set) Hartge bumpermeuk er af en vervangen voor het M-pakket. Is het net een 325i M-pakket dus ziet het er netjes en enig sinds rap uit, maar is het gewoon bloedje snel!
Of deze, of gewoon 3 E60 M5’jes met hetzelfde blok… Ik zou het wel weten…
Wie zei nu weer “pk’s zijn voor pubers en wegligging voor volwassenen”
@tombe: Dit blok is heel licht en korter als een 6 inlijn… Zou maar zo eens een veel betere wegligging kunnen hebben dan je in eerste instantie zou denken.
@griffendahl: heel licht voor n v10, maar lichter dan een 6 in lijn?
Deze auto is voor een duppie geboren en zal nooit een kwartje worden.
Instap stoelen, geen xenon oftewel kale sjaak..
Het blok zal geweldig zijn!
Tuurlijk is die fantastisch maar heeft de plank wel mis geslagen.
Doe mij maar gewoon een Alpina met zes-in-lijn. Stuurt stukken beter
E90 begint echt alweer oud te worden….. Zeker met die hartge velgen is het gelijk een kamp kermis bak.
Sick! Netjes uitgevoerd ook!
Deze vreet een RS4 voor ontbijt…
Zieke bak! Alleen jammer van de naar mijn mening erg lelijke velgen
Respect voor de ombouw. Daar deed ie het ook voor denk ik. Als hij er ook mee had willen rijden, had hij er wel betere stoelen in gedaan.
Wel het leasing grijs gehouden. Zo dat je zelf met een V10 niet opvalt
Mooie ombouw, maar voor die prijs zegt de eigenaar eigenlijk dat hij ‘m niet weg wilt doen. Je kan voor dat geld namelijk ook een E60 met af fabriek V10 kopen.
Sport interieur is een must bij Bmw, het standaard interieur zit echt ruk.
En met een V10 wil je ook wel wat zijdelings steun hebben.
Zonde dat die de lelijke snuit heeft. Heb je E60 power, wat naar het schijnt best wel een leuke motor is, zonder in zo’n gedrocht te moeten zitten.
@Hupke: Smaken verschillen. Ik vind al die lijnen en plooien op de motorkap naar de neus toe op het faceliftmodel maar niks. Dit is lekker vlak.
@e1000bmw523i:
Heb je een punt maar de nieren op deze vind ik dik tegenvallen.
Zo’n power en niet eens sportstoelen lol
Voor hen die willen weten of het een beetje van z’n plek gaat: https://www.youtube.com/watch?v=-Rwb4eEgFjI
Leuk, andere velgen er onder en de helft van de prijs en dan ben ik je man