
Wat wil je, met 1360 paarden onder de kap.
We komen nog even terug op het Vmax200 Hypermax evenement in Engeland, waar de crème de la crème der super- en hypercars onlangs bijeenkwam voor een wedstrijd verpissen op een verlaten vliegveld, waar een recht stuk asfalt van 2,88 km tot hun beschikking lag.
Er was één absolute showsteler: de Koenigsegg One:1. Met aan boord een V8 die 1 Megawatt levert, ofwel 1359,6 pk. En dat op een gewicht van 1.360 kg, wat de naam One:1 rechtvaardigt. Je zou dus denken dat dit Zweedse monster alles en iedereen verpulvert op de dragstrip, maar dat lag even anders. De One:1 is snel. Bloedsnel. Maar het duurt soms even voordat hij die snelheid te pakken heeft, zo blijkt uit deze beelden van het Vmax200-feestje.
Eerder zagen we deze Koenigsegg Agera One:1 van the BHP Project al naar de 360 km/u stuiven. Die beelden check je hier.
Hier bij VMAX reden ze met standaard benzine waardoor de auto 1160PK uitspuugt. Met bio ethanol zouden dit er dus 1389 zijn. Bizar.
De Koenigs Egg coureur houd zich in of kan niet rijden.
@centho: Ik denk dat dit de launch control is die z’n werk doet.
@towi1989: Die is wel beroerd afgesteld of zo.Ik denk ook afgezien van het ontbreken van AWD dat ze tegen een pk muur oplopen wat betreft de bruikbaarheid.
Zolang je geen instapmodel Huracan tegenkomt kun je best de bink ermee uithangen..
Leuk, maar is dit ook niet meer een rechtdoorridder à la Veyron ipv een circuitmonster à la LaFerrari, P1 en 918? Ben benieuwd.
@kapiteinaudi: dan zou ik even iets meer YouTuben. Er zijn een paar filmpjes te vinden van uitwijkproeven en ander wild gestuur met deze automobielen. En dat zijn indrukwekkende beelden…
@garp: uitwijk manoeuvres ? Jij beoordeeld zijn wegligging op de eland proef ?
Koenigsegg fans zijn of wereld vreemd of gewoon gek.
Kom nou is met een goeie smoes waarom de alles verslindende koenigsegg maar niet verder komt dan een dragstrip.
@thierryvth: http://youtu.be/SywqgH7n-5g
@garp: ja je post wat ik zeg, is dit get bewijs dat de p1 en laferrari worden zoek gereden?
@thierryvth: het bewijst dat het geen recht door ridder is. Niets meer, niets minder. Daarnaast beweer ik niets over wegligging of het ‘zoek rijden’ van andere auto’s. Assumption is the mother of all fuck ups.
@kapiteinaudi: Licht eraan welke eisen je stelt aan een auto en hoe vaak ga je eigenlijk naar het circuit? Wat dat betreft verschillen al die auto’s niet veel van elkaar, de 918 Spyder, LaF, Veyron en de Agera of One zijn allemaal speeltjes voor op de snelweg. Waar je 90% alleen rechtdoor kan met een enkele bocht die je niet serieus kan nemen. Alleen in bepaalde gedeelte van de Autobahn bestaat geen snelheidslimiet.
Ga je naar het circuit dan is het inderdaad een ander verhaal, daarom is het ook zo leuk voor de rijken die kopen gewoon alle speeltjes die ze leuk vinden.
Het pluspunt van de Veyron is dat deze auto volgens alle autojournalisten makkelijk te rijden en te besturen is, iets wat heel belangrijk is.
@michaelcorleone: Ik zie het nu pas wat een fout van mijzelf. Licht moet natuurlijk ligt zijn!
Gayverrdeomamme wat klinkt die koenings ei slecht ! Voor mij een reden om hem niet te kopen.
@timd: denk niet dat die zes behoorlijk gefortuneerde kopers dat ook maar een donder uitmaakt..
@jaguarjunk: slecht gekozen naam als er zes stuks van zijn.
@timd: afgezien van het budget issue…
@timd: ik vind hem juist heerlijk klinken!
Ik had verpletterender resultaten verwacht. Op zo’n afstand verliezen van een 911, ook een Veyron lukt dat niet, zelf niet met een opzettelijke achterstand.
@Joost1990_2: AWD vs RWD. Als deze auto AWD had met dit vermogen/gewicht, kon je je ruggengraat uit de stoel gaan vissen.
Hij gaat snel maar schakelt snel op en houdt de auto laag in de toeren.
@potjak: Het lijkt er idd op dat hij een beetje zuinig is op de auto, opzich geen gek idee met zo`n soort bolide….
Waardeloos gefilmd zeg
@pjeey: inderdaad vind ik ook
Al die filmpjes van V max trouwens, doen ze het in Rusland beter met hun dragrace filmpjes,zie je tenminste meerdere camera posities
Valt een beetje tegen als je die video bekijkt…
Misschien is het oog bedrog maar het lijkt wel of die porsche’s de eerste 100 km per uur veel sneller gaan als die agera, geldt trouwens voor bijna alle wagens
@henkhupelschoten: precies wat ik bij het filmpje denk…
Wat een prutser!
Iedereen weet toch dat de One:1 alleen achterwiel aangedreven is? Dan is het logisch dat de eerste 100km/h langzamer gaan dan een vierwiel aangedreven Turbo S of Huracan.
@dennisjuh95:
Mwoah, als je een beetje meetelt, kost het hem minimaal een seconde of 8 om bijvoorbeeld de Huracan voorbij te steken. Dan moet je dus al ruim voorbij de 200km/u om je voordeel van dat extra vermogen te laten gelden.
@macready: Alleen gaat uiteindelijk de Koenigsegg door tot 400 waar de Huracan allang is afgehaakt.
@dennisjuh95:
In theorie wel, in de praktijk … veel geluk met het vinden van dat vrije rechte stuk. Zelfs op dit verlaten vliegveld kwam hij niet verder dan 360km/u.
@macready: Maar die snelheid is als nog de hoogst gemeten snelheid op dat evenement naar mijn weten.
Op een andere video, waar hij filmt van binnen uit de auto, gaat ie toch nog best rap hoor.. Heb even grof getimed, maar hij gaat van 0-200 in 8 sec. Vooral van 100-200 is bizar hoe snel dat gaat.
Zoals @dennisjuh95 al aangeeft zijn bijna alle tegenstanders 4WD – hij niet.
Verder ziet het ernaar uit dat hij het zonder launch control en met een handbak moet doen, want hij klapt een keertje in de toerenbegrenzer en lijkt een beetje voorzichtig met toeren / koppeling bij de start.
En waarom ook niet. Daar heeft hij de rest van de track voor, om dat recht te zetten.
@mout: Hahaha, te veel alcohol op vrijdag doet niks goed. De Koenigsegg one heeft geen handbak pielewapper
@blackmilo: :-)
Dankje. Ik had het na kunnen kijken, had het niet paraat. Maar hoe komt ie dan op 1:53 in de begrenzer?
@mout: stap 1 zet de auto in de lekker flipperen stand, stap 2 trap het gas compleet in en wacht af tot hij de begrenzer in knalt
En toch blijft het maar een lelijk hok!
Pff, wat een zenuwachtig ding de eerste 100 a 200 meter. Niet voor mij weggelegd.
@rob5nismo: ik geef die gozer geen ongelijk dat hij rustig aan doet met zn wagen.
Koenigsegg One:1 rijdt jullie allemaal de moeder!!
Nou… Niet dus… Als je een Huracan tegenkomt ben je al de lul, hoe kan het nou dat de One:1 die Huracan niet echt lekker bijhoudt?
@jobberns: 4wd van die huracan. Als die one:1 eenmaal op gang is en de volledige tractie heeft dan hij die huracan helemaal aan gort. Net als alle andere auto’s waar hij tegen reed.
https://youtu.be/A_Opo1NYZ5c
Hierin wordt gezegd dat de eigenaar de Koenigsegg net van de dealer had opgehaald en daarom niet voluit ging/nog niet het volledige potentieel eruit kon halen
@potatoe: excuses, hetzelfde filmpje gepost. In de comments van het filmpje wordt dit gezegd.
Äta min damm! Tyska jävlarna…
De achtervleugel van de Koenigsegg:One is echt lelijk, voor zoveel geld in deze klasse zou de Veyron Super Sport altijd mijn eerste keuze zijn altijd.
@michaelcorleone: Functionaliteit > Design
Hier een interessant filmpje over de vleugel van de One:1
https://www.youtube.com/watch?v=jOoS6FBoQZM
@blackmilo: kom nou eens met iets dat houd snijd, we weten dat de koenigsegg wereld valt en staat met lul verhalen, een goed vleugel op dag vermogen moet zich uit betalen op een circuit, ik wacht tot op de dag van vandaag dat een koenigsegg iets behoorlijks neer zet op een circuit (lees niet dragstrip)
@thierryvth: Ik zal morgen wel even een rondje rijden in “mijn One:1”, tsja ik heb het gevoel dat je misschien zelf maar eens Meneer Christian von Koenigsegg moet opbellen en hem vragen of je zijn auto rond de Nordschleife mag jagen.
@thierryvth: “houd snijd”. Serieus?
Nou hoor erg aardig dat hij iedereen thuis afzet dan ;)
Maar ding is vanuit stilstand rete traag, echt elke wagen rijdt hem aan stront in het filmpje.
Als ik naar huis rijd kom ik bochten tegen
Doe mij toch maar die Zonda F. Snel genoeg, klinkt beter en is gewoon vele malen mooier.
Lekkere auto, las ergens dat er echt relatief veel in de uk zijn verkocht
Toch lullig als je van stoplicht naar stoplicht sprint als je een auto hebt die wel sneller is maar langzaam op gang komt verlies je toch steeds (behalve als je een hele lange weg voor je hebt). Een Veyron heeft dat ook, dat hij zo ” langzaam ” op gang komt. Daarom vind ik zo’n GT-R met 800pk zo gaaf.