• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk hoe een Koenigsegg One:1 iedereen naar huis rijdt

Auteur: ricardo, gepost 16 mei 2015 om 11:02 – 57 Reacties

Koenigsegg One:1 verslaat alles en iedereen


Wat wil je, met 1360 paarden onder de kap.

We komen nog even terug op het Vmax200 Hypermax evenement in Engeland, waar de crème de la crème der super- en hypercars onlangs bijeenkwam voor een wedstrijd verpissen op een verlaten vliegveld, waar een recht stuk asfalt van 2,88 km tot hun beschikking lag.

Er was één absolute showsteler: de Koenigsegg One:1. Met aan boord een V8 die 1 Megawatt levert, ofwel 1359,6 pk. En dat op een gewicht van 1.360 kg, wat de naam One:1 rechtvaardigt. Je zou dus denken dat dit Zweedse monster alles en iedereen verpulvert op de dragstrip, maar dat lag even anders. De One:1 is snel. Bloedsnel. Maar het duurt soms even voordat hij die snelheid te pakken heeft, zo blijkt uit deze beelden van het Vmax200-feestje.

Eerder zagen we deze Koenigsegg Agera One:1 van the BHP Project al naar de 360 km/u stuiven. Die beelden check je hier.

Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Kersverse Porsche Cayenne rijdt huis in Eindhoven binnen
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, dragrace, koenigsegg, one-1, Video

Vorig bericht: « Dit is de BMW M6 GT3
Volgend bericht: Te koop: een BMW 3 Serie met het hart van een M5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. screamgt zegt

    16 mei 2015 om 11:07

    Hier bij VMAX reden ze met standaard benzine waardoor de auto 1160PK uitspuugt. Met bio ethanol zouden dit er dus 1389 zijn. Bizar.

    Login om te reageren
  2. centho zegt

    16 mei 2015 om 11:09

    De Koenigs Egg coureur houd zich in of kan niet rijden.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      16 mei 2015 om 11:15

      @centho: Ik denk dat dit de launch control is die z’n werk doet.

      Login om te reageren
      • centho zegt

        16 mei 2015 om 13:00

        @towi1989: Die is wel beroerd afgesteld of zo.Ik denk ook afgezien van het ontbreken van AWD dat ze tegen een pk muur oplopen wat betreft de bruikbaarheid.

        Login om te reageren
  3. arthur zegt

    16 mei 2015 om 11:14

    Zolang je geen instapmodel Huracan tegenkomt kun je best de bink ermee uithangen..

    Login om te reageren
  4. kapiteinaudi zegt

    16 mei 2015 om 11:16

    Leuk, maar is dit ook niet meer een rechtdoorridder à la Veyron ipv een circuitmonster à la LaFerrari, P1 en 918? Ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      16 mei 2015 om 12:31

      @kapiteinaudi: dan zou ik even iets meer YouTuben. Er zijn een paar filmpjes te vinden van uitwijkproeven en ander wild gestuur met deze automobielen. En dat zijn indrukwekkende beelden…

      Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        16 mei 2015 om 16:51

        @garp: uitwijk manoeuvres ? Jij beoordeeld zijn wegligging op de eland proef ?
        Koenigsegg fans zijn of wereld vreemd of gewoon gek.
        Kom nou is met een goeie smoes waarom de alles verslindende koenigsegg maar niet verder komt dan een dragstrip.

        Login om te reageren
        • garp zegt

          16 mei 2015 om 18:48

          @thierryvth: http://youtu.be/SywqgH7n-5g

          Login om te reageren
          • thierryvth zegt

            16 mei 2015 om 18:55

            @garp: ja je post wat ik zeg, is dit get bewijs dat de p1 en laferrari worden zoek gereden?

            Login om te reageren
            • garp zegt

              16 mei 2015 om 19:43

              @thierryvth: het bewijst dat het geen recht door ridder is. Niets meer, niets minder. Daarnaast beweer ik niets over wegligging of het ‘zoek rijden’ van andere auto’s. Assumption is the mother of all fuck ups.

              Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      16 mei 2015 om 15:42

      @kapiteinaudi: Licht eraan welke eisen je stelt aan een auto en hoe vaak ga je eigenlijk naar het circuit? Wat dat betreft verschillen al die auto’s niet veel van elkaar, de 918 Spyder, LaF, Veyron en de Agera of One zijn allemaal speeltjes voor op de snelweg. Waar je 90% alleen rechtdoor kan met een enkele bocht die je niet serieus kan nemen. Alleen in bepaalde gedeelte van de Autobahn bestaat geen snelheidslimiet.

      Ga je naar het circuit dan is het inderdaad een ander verhaal, daarom is het ook zo leuk voor de rijken die kopen gewoon alle speeltjes die ze leuk vinden.
      Het pluspunt van de Veyron is dat deze auto volgens alle autojournalisten makkelijk te rijden en te besturen is, iets wat heel belangrijk is.

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        16 mei 2015 om 16:32

        @michaelcorleone: Ik zie het nu pas wat een fout van mijzelf. Licht moet natuurlijk ligt zijn!

        Login om te reageren
  5. TimD zegt

    16 mei 2015 om 11:16

    Gayverrdeomamme wat klinkt die koenings ei slecht ! Voor mij een reden om hem niet te kopen.

    Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      16 mei 2015 om 11:25

      @timd: denk niet dat die zes behoorlijk gefortuneerde kopers dat ook maar een donder uitmaakt..

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        16 mei 2015 om 16:11

        @jaguarjunk: slecht gekozen naam als er zes stuks van zijn.

        Login om te reageren
    • rogue zegt

      16 mei 2015 om 11:37

      @timd: afgezien van het budget issue…

      Login om te reageren
    • woot zegt

      16 mei 2015 om 17:30

      @timd: ik vind hem juist heerlijk klinken!

      Login om te reageren
  6. Joost1990_2 zegt

    16 mei 2015 om 11:18

    Ik had verpletterender resultaten verwacht. Op zo’n afstand verliezen van een 911, ook een Veyron lukt dat niet, zelf niet met een opzettelijke achterstand.

    Login om te reageren
    • p0wn3d zegt

      16 mei 2015 om 11:47

      @Joost1990_2: AWD vs RWD. Als deze auto AWD had met dit vermogen/gewicht, kon je je ruggengraat uit de stoel gaan vissen.

      Login om te reageren
  7. potjak zegt

    16 mei 2015 om 11:19

    Hij gaat snel maar schakelt snel op en houdt de auto laag in de toeren.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 mei 2015 om 12:00

      @potjak: Het lijkt er idd op dat hij een beetje zuinig is op de auto, opzich geen gek idee met zo`n soort bolide….

      Login om te reageren
  8. pjeey zegt

    16 mei 2015 om 11:21

    Waardeloos gefilmd zeg

    Login om te reageren
    • gecko75 zegt

      16 mei 2015 om 17:33

      @pjeey: inderdaad vind ik ook
      Al die filmpjes van V max trouwens, doen ze het in Rusland beter met hun dragrace filmpjes,zie je tenminste meerdere camera posities

      Login om te reageren
  9. medemblikker zegt

    16 mei 2015 om 11:21

    Valt een beetje tegen als je die video bekijkt…

    Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    16 mei 2015 om 11:24

    Misschien is het oog bedrog maar het lijkt wel of die porsche’s de eerste 100 km per uur veel sneller gaan als die agera, geldt trouwens voor bijna alle wagens

    Login om te reageren
    • sanki zegt

      16 mei 2015 om 11:59

      @henkhupelschoten: precies wat ik bij het filmpje denk…

      Login om te reageren
  11. g00f81 zegt

    16 mei 2015 om 11:28

    Wat een prutser!

    Login om te reageren
  12. dennisjuh95 zegt

    16 mei 2015 om 11:33

    Iedereen weet toch dat de One:1 alleen achterwiel aangedreven is? Dan is het logisch dat de eerste 100km/h langzamer gaan dan een vierwiel aangedreven Turbo S of Huracan.

    Login om te reageren
    • macready zegt

      16 mei 2015 om 13:33

      @dennisjuh95:
      Mwoah, als je een beetje meetelt, kost het hem minimaal een seconde of 8 om bijvoorbeeld de Huracan voorbij te steken. Dan moet je dus al ruim voorbij de 200km/u om je voordeel van dat extra vermogen te laten gelden.

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        16 mei 2015 om 15:54

        @macready: Alleen gaat uiteindelijk de Koenigsegg door tot 400 waar de Huracan allang is afgehaakt.

        Login om te reageren
        • macready zegt

          16 mei 2015 om 19:08

          @dennisjuh95:
          In theorie wel, in de praktijk … veel geluk met het vinden van dat vrije rechte stuk. Zelfs op dit verlaten vliegveld kwam hij niet verder dan 360km/u.

          Login om te reageren
          • dennisjuh95 zegt

            17 mei 2015 om 14:22

            @macready: Maar die snelheid is als nog de hoogst gemeten snelheid op dat evenement naar mijn weten.

            Login om te reageren
  13. turboturbo zegt

    16 mei 2015 om 11:39

    Op een andere video, waar hij filmt van binnen uit de auto, gaat ie toch nog best rap hoor.. Heb even grof getimed, maar hij gaat van 0-200 in 8 sec. Vooral van 100-200 is bizar hoe snel dat gaat.

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    16 mei 2015 om 11:50

    Zoals @dennisjuh95 al aangeeft zijn bijna alle tegenstanders 4WD – hij niet.
    Verder ziet het ernaar uit dat hij het zonder launch control en met een handbak moet doen, want hij klapt een keertje in de toerenbegrenzer en lijkt een beetje voorzichtig met toeren / koppeling bij de start.
    En waarom ook niet. Daar heeft hij de rest van de track voor, om dat recht te zetten.

    Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      16 mei 2015 om 13:49

      @mout: Hahaha, te veel alcohol op vrijdag doet niks goed. De Koenigsegg one heeft geen handbak pielewapper

      Login om te reageren
      • mout zegt

        16 mei 2015 om 14:06

        @blackmilo: :-)
        Dankje. Ik had het na kunnen kijken, had het niet paraat. Maar hoe komt ie dan op 1:53 in de begrenzer?

        Login om te reageren
        • blackmilo zegt

          16 mei 2015 om 15:03

          @mout: stap 1 zet de auto in de lekker flipperen stand, stap 2 trap het gas compleet in en wacht af tot hij de begrenzer in knalt

          Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    16 mei 2015 om 11:59

    En toch blijft het maar een lelijk hok!

    Login om te reageren
  16. reinier73 zegt

    16 mei 2015 om 12:06

    Pff, wat een zenuwachtig ding de eerste 100 a 200 meter. Niet voor mij weggelegd.

    Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    16 mei 2015 om 12:40

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      16 mei 2015 om 12:42

      @rob5nismo: ik geef die gozer geen ongelijk dat hij rustig aan doet met zn wagen.

      Login om te reageren
  18. jobberns zegt

    16 mei 2015 om 13:06

    Koenigsegg One:1 rijdt jullie allemaal de moeder!!
    Nou… Niet dus… Als je een Huracan tegenkomt ben je al de lul, hoe kan het nou dat de One:1 die Huracan niet echt lekker bijhoudt?

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      16 mei 2015 om 15:16

      @jobberns: 4wd van die huracan. Als die one:1 eenmaal op gang is en de volledige tractie heeft dan hij die huracan helemaal aan gort. Net als alle andere auto’s waar hij tegen reed.

      Login om te reageren
  19. potatoe zegt

    16 mei 2015 om 13:07

    https://youtu.be/A_Opo1NYZ5c

    Hierin wordt gezegd dat de eigenaar de Koenigsegg net van de dealer had opgehaald en daarom niet voluit ging/nog niet het volledige potentieel eruit kon halen

    Login om te reageren
    • potatoe zegt

      16 mei 2015 om 13:08

      @potatoe: excuses, hetzelfde filmpje gepost. In de comments van het filmpje wordt dit gezegd.

      Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 mei 2015 om 13:32

    Äta min damm! Tyska jävlarna…

    Login om te reageren
  21. michaelcorleone zegt

    16 mei 2015 om 15:29

    De achtervleugel van de Koenigsegg:One is echt lelijk, voor zoveel geld in deze klasse zou de Veyron Super Sport altijd mijn eerste keuze zijn altijd.

    Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      16 mei 2015 om 15:51

      @michaelcorleone: Functionaliteit > Design

      Hier een interessant filmpje over de vleugel van de One:1
      https://www.youtube.com/watch?v=jOoS6FBoQZM

      Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        16 mei 2015 om 18:59

        @blackmilo: kom nou eens met iets dat houd snijd, we weten dat de koenigsegg wereld valt en staat met lul verhalen, een goed vleugel op dag vermogen moet zich uit betalen op een circuit, ik wacht tot op de dag van vandaag dat een koenigsegg iets behoorlijks neer zet op een circuit (lees niet dragstrip)

        Login om te reageren
        • blackmilo zegt

          16 mei 2015 om 19:03

          @thierryvth: Ik zal morgen wel even een rondje rijden in “mijn One:1”, tsja ik heb het gevoel dat je misschien zelf maar eens Meneer Christian von Koenigsegg moet opbellen en hem vragen of je zijn auto rond de Nordschleife mag jagen.

          Login om te reageren
        • ikbenmnzus zegt

          16 mei 2015 om 22:45

          @thierryvth: “houd snijd”. Serieus?

          Login om te reageren
  22. bofkont zegt

    16 mei 2015 om 16:14

    Nou hoor erg aardig dat hij iedereen thuis afzet dan ;)

    Maar ding is vanuit stilstand rete traag, echt elke wagen rijdt hem aan stront in het filmpje.

    Login om te reageren
  23. thierryvth zegt

    16 mei 2015 om 16:43

    Als ik naar huis rijd kom ik bochten tegen

    Login om te reageren
  24. thezonda zegt

    16 mei 2015 om 18:59

    Doe mij toch maar die Zonda F. Snel genoeg, klinkt beter en is gewoon vele malen mooier.

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    16 mei 2015 om 21:47

    Lekkere auto, las ergens dat er echt relatief veel in de uk zijn verkocht

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    17 mei 2015 om 13:26

    Toch lullig als je van stoplicht naar stoplicht sprint als je een auto hebt die wel sneller is maar langzaam op gang komt verlies je toch steeds (behalve als je een hele lange weg voor je hebt). Een Veyron heeft dat ook, dat hij zo ” langzaam ” op gang komt. Daarom vind ik zo’n GT-R met 800pk zo gaaf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North