• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: de meest stijlvolle Tesla van Marktplaats

Auteur: Loek, gepost 19 januari 2023 om 20:33 – 13 Reacties

U wenst een stijlvolle Britse carrosserie maar wel de specificaties van een Tesla? Dan is deze Tesla Range Rover op Marktplaats iets voor jou.

Een Range Rover is een mooie, stijlvolle iconische auto. Helemaal de L322-generatie en diens broertje Range Rover Sport (L320) waren eigenlijk perfect. De hoekige Range Rover-koets was modern genoeg om mee te kunnen met de standaarden van de 21ste eeuw, maar tegelijkertijd zag je er met zeer weinig fantasie het inmiddels meer dan 50 jaar oude oermodel van de Range Rover in. Zo’n auto wordt mooi oud.

Euvel

Range Rovers hebben echter een probleem. Echt betrouwbaar zijn ze niet. Of je moet echt een flinke duit nodig hebben om elke scheet die de auto laat gelijk te repareren. Ook hebben de meeste aardig grote motoren aan boord waar ten eerste veel mis aan kan gaan, en ten tweede de milieubrigade niet al te blij mee is. De Range Rover staat toch wel bekend als één van de betere asobakken.

Range Rover Tesla??!

Verandering daarin begint bij jezelf. Nou ja, eigenlijk begint het met de Range Rover die we op Marktplaats vinden. Deze Range Rover Sport HSE had de 3.0 liter diesel aan boord, maar deze heeft motorschade. De vorige eigenaar, een Duitser, heeft daarom besloten om de milieubrigade toch tegemoet te komen met deze Range Rover. Hij is omgebouwd naar de specificaties van een Tesla Model S P85.

EV-conversie

Dat betekent dus meer dan 450 keiharde Tesla pk’s in deze Range Rover op Marktplaats. Dat wil vast vooruit. Overigens wordt de originele motor er bijgeleverd (deze is dus kapot) en ook de originele transmissie kunnen er weer terug in, mits je dus voor lief neemt dat je dan ook nog even moet uitvogelen hoe je een 3.0 diesel herbouwt. Het zou sowieso zonde zijn, want de auto is helemaal van zijn chassis af geweest om de EV-conversie te doen. Het leukste is natuurlijk om deze Frankenstein-creatie tussen een Range Rover en een Tesla af te maken en een toffe elektrische Range Rover te hebben.

Afmaken

We zeggen afmaken, want ook al zijn de motoren aangesloten, rijbaar is ‘ie nog niet. Er is al ruim twee jaar gewerkt aan deze Range Rover met Tesla motor, maar die zitten nog nergens aan vast. De hele bekabeling rondom het accupakket moet je nog zelf voor de bakker zien te krijgen en belangrijker: het hele accupakket moet je zelf ergens vandaan toveren. Een Model S P85 heeft een 85 kWh groot accupakket waarmee je ongeveer 420 km ver komt, die waarde ga je sowieso niet halen en de Range Rover wordt er een stuk zwaarder van.

Kenteken

Mocht je dan klaar zijn, dan moet ‘ie nog gekeurd worden bij de RDW voor een Nederlands kenteken. Dat lijkt echter de moeilijkste zaak niet, oude auto’s omgebouwd naar EV zouden we juist moeten toejuichen. Een interessant project, maar je moet er wel handig voor zijn en nog een hoop geld en aandacht instoppen. De Tesla Range Rover op Marktplaats mag weg voor 10.950 euro. Interesse tonen kan op de advertentie van de Range Rover EV.

Ook interessant!

  • Ranger Rover House is de ultieme verwennerij voor klanten
    Range Rover House is de ultieme verwennerij voor klanten
  • Range Rover Sport grijs kenteken, beter dan een bestelwagen?
  • Jaguar Land Rover verkoopt
    Jaguar Land Rover verkoopt voornamelijk Land Rovers
  • Range Rover prijzen
    Range Rover prijzen rijzen de pan uit

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Land Rover, marktplaats, model-s, occasion, range-rover, range-rover-sport, Tesla

Vorig bericht: « Nieuwe Alpine komt op platform van Lotus?
Volgend bericht: Let op: vandaag zijn de wegen onbegaanbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    19 januari 2023 om 20:46

    Nee bedankt, ik maak ‘m net uit

    Login om te reageren
  2. ouwedibbes83 zegt

    19 januari 2023 om 20:50

    Wat zou zo’n accupakket kosten, tweedehands met nog een fatsoenlijke capaciteit? De echte klus wordt wss om alles te integreren en samen te laten werken met wat er nu in t “dashboard” van de RR zit. Maar daar zijn vast EV ombouw specialisten voor te vinden.

    Ben je nog 20K verder als je hier 85kWh in wilt laten bouwen, of is dat te positiefgeschat?

    Login om te reageren
    • autogeak zegt

      19 januari 2023 om 22:07

      JerryRigEverything heeft een hele interessante serie op zijn YouTube staan over een oude militaire Humvee naar EV. Echt een aanrader!

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 januari 2023 om 07:35

      Nou, met 20 k zit je er vermoedelijk niet ver naast. Er zijn in Nederland zowel als het buitenland verschillende bedrijven die EV conversies aanbieden, maar meestal ben je dat bedrag dan wel lichter, en mag je blij zijn met een realistisch bereik van 200 km op één acculading. Het wegwerken van een accupakket in een monocoque of chassis wat hier niet primair voor is ontworpen, is toch wel vaak de bottleneck.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      20 januari 2023 om 08:17

      @ouwedibbes83: Er in laten bouwen wel ja.
      Maar als je zelf de accu’s gaat kopen, dan zou ik geen Model S accu’s gebruiken, die zijn namelijk populair en duur. Je wil dan ergens anders een accupack vandaan halen, liefst voor 100 euro per kWh. Maar Model S en i3 pakketten zijn veel duurder dan dat, dus andere pakketten kopen.

      Login om te reageren
  3. potjak zegt

    19 januari 2023 om 21:13

    Als je het ding al rijdbaar krijgt moet het ook nog worden gekeurd en op nederlands kenteken worden gezet… ik zeg:”Succes!”

    Login om te reageren
  4. CYBRTRK zegt

    19 januari 2023 om 21:31

    Stijlvol? Een range rover kan zeker stijlvol zijn, maar waarschijnlijk was de Tesla waar de motoren van komen stijlvoller dan deze foute bak

    Login om te reageren
  5. Peter zegt

    19 januari 2023 om 21:36

    Vintage voltage in Engeland bouwt iedere auto om naar elektrisch.

    Login om te reageren
  6. lecomte zegt

    19 januari 2023 om 22:43

    Ik hou het wel bij mijn huidige Range Rover, want wit heb ik nooit mooi gevonden op een Range Rover.

    Login om te reageren
  7. flyerbunch zegt

    19 januari 2023 om 23:17

    Een Tesla Batterypack koste meer dan de hele auto..

    Login om te reageren
  8. bfvo zegt

    20 januari 2023 om 00:52

    Het wachten is op de Tesla Long Range Rover…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 januari 2023 om 07:36

      Jij wint vandaag het internet!

      Login om te reageren
  9. Wolflow zegt

    20 januari 2023 om 13:38

    Er zijn goedkopere manieren om een Range Rover in de fik te steken dan “m onderhuids tot Tesla om te bouwen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North