• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokje

Auteur: Dizono, gepost 11 maart 2015 om 22:28 – 57 Reacties

Afbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokjeAfbeelding Te koop: heerlijke Mini Cooper met Honda VTEC-blokje

Mini Cooper VTEC
Vergeet de nieuwe MINI Cooper JCW, dit is pas écht Mini-vuurwerk!

Mini’s zijn nooit officieel verkocht in de Verenigde Staten, dus werd er een écht klassieke Mini Cooper uit 1969 opgeofferd voor deze conversie. Alleen auto’s ouder dan 25 jaar komen namelijk zonder typegoedkeuring het land van de onbegrensde mogelijkheden in, anders gaat simpelweg de grijper erin of hangt je zelfs een megastraf boven het hoofd. Het kleine Britse viercilindertje maakte plaats voor een Honda B18C, een 1.8 VTEC-blok uit de Integra. Dat is weer eens wat anders dan een Hayabusa-blokje. Na de nodige tuninggoodies is dat blok nu goed voor 230 pk op de achterwielen.

Volgens de verkoper heeft de conversie ruim 50.000 dollar gekost, maar gelukkig voor jou hoeft hij niet elke dollar daarvan terug te zien. Voor 30.000 dollar mag je jezelf de gelukkig eigenaar noemen van een van de tofste Mini’s ooit, je hoeft alleen maar op ‘Buy it now‘ te drukken. En ja, ook als je rond de twee meter bent, pas je er gewoon in, daar heeft Alec Issigonis nog voor gezorgd.

Via Bring a Trailer

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, ebay, Honda, Klassiekers, MINI, occasion, vtec

Vorig bericht: « Ferrari F430 is superstuk onder een truck
Volgend bericht: Nederlander bouwt villa met plaats voor bizarre collectie »

Lees Interacties

Reacties

  1. maikelvanberkel zegt

    11 maart 2015 om 22:31

    Wat een gaaf apparaat zeg!!!

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    11 maart 2015 om 22:32

    Bijzonder lekkere heiligschennis!

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    11 maart 2015 om 22:32

    Heel nette conversie. Sterker nog: zo zou ik hem ook wel willen. Ik werd destijds geregeld ingehaald door de ‘RingMini’ (voor reguliere Nordschleife gangers geen onbekende: een blauwe Clubman met Honda KA20 Type R motor er in) en weet dat deze combinatie serieus speelgoed is. Toch maar eens proberen of ik er in pas…

    Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      12 maart 2015 om 14:27

      @gtwillem: K20 toch? Of is dit weer zo’n japanse variant?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        12 maart 2015 om 15:22

        @rossi46audi: K20A.

        Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      12 maart 2015 om 15:19

      @gtwillem: K20A is het idd

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        12 maart 2015 om 15:24

        @dutchiehd: thanks. Ik ben geen fanboy van een specifiek merk, waardoor ik allerlei motorcodes uit mijn hoofd heb moeten leren, maar dat is niet helemaal vlekkeloos gegaan. De S54, de RB26DETT, de AJ111, de EA888 en niet te vergeten de DW8 ;-)

        Login om te reageren
        • rob911carrera zegt

          12 maart 2015 om 22:00

          @gtwillem: Je bent nog een belangrijke vergeten! 2jz-gte :)

          Login om te reageren
  4. marcel170983 zegt

    11 maart 2015 om 22:33

    Perfecte sleeper en sowieso een cult auto pur sang

    Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    11 maart 2015 om 22:33

    Lekker dik bommetje zo

    Login om te reageren
  6. rd1991 zegt

    11 maart 2015 om 22:34

    Er rijd hier in NL ook een soortgelijk apparaat rond! Megavet! Mensen zullen raar staan kijken als ze iemand uit een Mini “VTEC kicks in, yo!” horen blèren…

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      11 maart 2015 om 23:00

      @rd1991: Je bedoelt die andere sticker: My 16V goes BWAAAAHHH!

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        12 maart 2015 om 01:21

        @BmwMPower: ik denk het niet

        Login om te reageren
  7. jerry zegt

    11 maart 2015 om 22:36

    Deze auto is niet gebouwd om snel te zijn. Ik wil niet denken wat er gebeurd als dit gebakje met een flinke snelheid tegen een muur klapt…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      11 maart 2015 om 22:48

      @jerry: beter dat je gaat fietsen. Motoren hebben dat probleem ook. En ga je daarover ook mekkeren?

      Login om te reageren
      • jerry zegt

        11 maart 2015 om 22:50

        @rolov: Ik moet je gelijk geven…

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        11 maart 2015 om 23:10

        @rolov: met motoren kan je nog het ‘geluk’ hebben er af te worden geslingerd. Bij een auto ben je op zo’n moment slechts passagier. Nadeel bij een motor is dat dit ook bij lage snelheden al erg pijnlijk kan zijn. Neemt niet weg dat ik met plezier beide apparaten graag een blokje om ga. Mij hoor je niet er niet over schapen ;)

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          11 maart 2015 om 23:12

          @jpoers: je rijd zeker geen motor? Je hebt het over tegen een muur klappen. De enige kant waarheen jij slingert Is tegen de muur….

          Login om te reageren
          • jpoers zegt

            11 maart 2015 om 23:24

            @rolov: oké het stukje muur had ik gemist. Dacht bij een aanrijding of dergelijk. Alleen dan kan je een klein stukje voordeel hebben bij een motor tov een klein koekblik. En rijd zeker wel motor. Gelukkig alleen nog maar met mijn laarzen en knieën het asfalt onderzocht bij het betere stuurwerk.

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              12 maart 2015 om 07:44

              @jpoers: dan snap ik niet je eerste comment. Waar het zo vreselijk gevaarlijk Is met die mini te rijden en er opeens een muur over zou steken. Dat ding rijd rond in de vs. Het is voor de fun en zeker niet om op de snelweg races te houden.

              Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2015 om 22:39

    Geniaal dik ding!

    Login om te reageren
  9. raym zegt

    11 maart 2015 om 22:49

    Ziet er goed uit. Ook netjes gedaan. Heb ooit ook ergens artikel gelezen over Citroën 2cv waar ze een oldsmobile 5.7 v8 in hadden gebouwd zag je aan buitenkant ook niks van. Was nederlandse auto misschien is die bij een van jullie ook bekend

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 maart 2015 om 23:08

      @raym: ja, zeker bekend. Deed vaak mee op het vliegveld bij Drachten, waar er toen nog wel eens dragraces werden georganiseerd. Mijn maat in zijn E36 M3 Evo werd door die Eend er behoorlijk uitgereden. Wat geen schande was, gezien het feit dat die 2CV bijna 400pk had, op slicks stond en maar 800kg woog. Ik heb zelf ook meegedaan in mijn Golf V GTI. Werd er door bijna alles uitgereden, ik kon net een getunede Charade GTti voorblijven. AutoVisie was er toen ook bij. De redacteur reed met zijn Dodge Caliber SRT-4 mij er uit, de Focus ST bleef ik nipt voor. Toen maar mijn GTI iets gaan chippen en dergelijke…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 maart 2015 om 23:16

        @gtwillem:
        In Berkel heeft een tijdlang zo’n eendje gewoon rondgereden, met een vrouw achter het stuur trouwens….

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          11 maart 2015 om 23:54

          @jrk68: dat klopt. De bestuurder had borsten, inderdaad. Scherp!

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            12 maart 2015 om 00:26

            @gtwillem:
            Heeft zelfs een stuk over in Autovisie gestaan, nu helpt het dat ik dat ding ook ken omdat ik uit die buurt kom….

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              12 maart 2015 om 10:44

              @tupperware: het is wel een tijd geleden, zou zo maar 2005-6 kunnen zijn. Ik had toen nét mijn trots uit Wolfsburg in ontvangst genomen. Volgens mij was het in het voorjaar van 2006.

              Login om te reageren
      • raym zegt

        12 maart 2015 om 07:50

        @gtwillem: ja hij zag er wel goed uit van binnen helemaal verbouwd om ruimte te maken voor cilinders waarvan er paar in cabine uit kwamen, omdat blok te groot was. Volgens mij hebbe ze ook nooit te top snelheid gehaald omdat bij 160 het linnen vouwdak begon te klapperen

        Login om te reageren
      • awesome zegt

        12 maart 2015 om 08:53

        @gtwillem: mijn buurman deed ook vaak mee op Drachten.
        80’s starletjes met Vtec blok turbo en alles.

        Hij rijd ze nog steeds, mooi om te zien.

        Login om te reageren
  10. casperfcb zegt

    11 maart 2015 om 22:52

    Had een oud docent van mij ook, helaas gedeelte verwoest bij een brand. Had 500pk geloof ik

    Login om te reageren
  11. bierbuik zegt

    11 maart 2015 om 23:01

    Oh wat lijkt dat me een heerlijk bommetje!
    Ik zou zo’n soortgelijk VTEC blok ook wel in mn ’99 Micra willen hebben

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    11 maart 2015 om 23:12

    Rwd? Lijkt met sterk…

    Login om te reageren
  13. reistje zegt

    11 maart 2015 om 23:13

    Ik dacht al, “Huh RWD dat moet nogal een constructie geweest zijn”. Maar het is dus ook gewoon voorwielaandrijving aldus de advertentie zelf.

    Verder erg leuk, maar met RWD zou het nog leuker zijn geweest!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 maart 2015 om 23:20

      @reistje:
      De conversie naar rwd is relatief simpel. Gewoon een voorwiel met motor achter de stoelen monteren.
      Iets wat bij GTM ooit een leuke midmotor coupé opleverde.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        11 maart 2015 om 23:32

        @jrk68: Aah, de GTM Cox, leuk gebakje inderdaad. Vind persoonlijk de Unipower nog toffer, klopt iets beter qua verhoudingen IMHO

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          12 maart 2015 om 17:54

          @dizono: de GTM Libra was ook een aardig modelletje, misschien iets voor de Zaterdagavond op AB.

          Login om te reageren
  14. philipf zegt

    11 maart 2015 om 23:28

    Dat is geen bommetje meer. Dat is een dikke bom!

    Login om te reageren
  15. sr20det zegt

    11 maart 2015 om 23:28

    Dit is pas bruut! Volgas knallen met zo’n gebakkir

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    12 maart 2015 om 00:11

    Dan toch veel liever deze…
    Hayabusa powered Austin mini. Flatshifter performance.:
    https://youtu.be/IMWFdGjNOZI

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    12 maart 2015 om 00:20

    Tim Schrik met de Zcars minibusa

    Tim Schrick having fun in a ZCars Mini: https://youtu.be/eSoqeO17OQ4

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    12 maart 2015 om 00:24

    En gewoon omdat ie zo gaaf is… Een mini hotrod met holden v6

    Mini V6 Mouse Rod driving: https://youtu.be/RVQHMQTtl9c

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 maart 2015 om 21:13

      @w0o0dy:

      Trop is te veel die V6 en V8 zijn het ‘mini’ zijn voorbij gegaan en zijn kitcars met er een moris neusje op.

      Wel dikke bakken, dat wel.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        12 maart 2015 om 23:47

        @Hupke: zeker “d’r over” en dus meer “gaaf project” dan “dat wil ik ook!!”

        Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    12 maart 2015 om 00:26

    En in de categorie meer is beter nu met v8 als roadster

    Mini V8 roadster at knebworth.mov: https://youtu.be/l17qoo3axkA

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    12 maart 2015 om 00:38

    Voor dat geld nou ik zelf wel zo een auto, is best te doen lijkt me.

    Login om te reageren
  21. yupyup zegt

    12 maart 2015 om 00:41

    Dat 1.8 vtec blok is ook wel erg fijn, in combinatie met het lage gewicht moet dit wel een echt bommetje zijn!

    Login om te reageren
  22. maserati334 zegt

    12 maart 2015 om 02:17

    -edit: check-

    Login om te reageren
  23. rd1991 zegt

    12 maart 2015 om 04:34

    @BmwMPower neej dat bedoel ik niet. Aangezien er een Honda blok in ligt :)

    Login om te reageren
  24. rene-mini zegt

    12 maart 2015 om 08:36

    Ik ben er ook een aan het maken! 172 pk middenmoter met achterwiel aandrijving!

    Login om te reageren
  25. bozothenutter zegt

    12 maart 2015 om 08:38

    Hoezo 230 op de achterwielen?
    gezien de inbouw zijn het gewoon de voorwielen hoor!

    Login om te reageren
  26. Alfarobert zegt

    12 maart 2015 om 09:36

    In Nederland rijdt ook een Fiat 600 met hyabusamotor of zoiets erin.Heb ik ooit filmpjes van gezien.Ook niet verkeerd natuurlijk.

    Login om te reageren
  27. arnold_soddeman zegt

    12 maart 2015 om 11:12

    Zo’n bommetje rijdt in NL ook rond! ERRUG leuk speelgoed moet ik zeggen, wat gaat dat hard!

    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10295285_245932722274239_1119764252356013926_o.jpg

    Login om te reageren
  28. gash zegt

    12 maart 2015 om 11:30

    Jammer dat er een langere neus op moest voor deze ombouw. Ziet er toch wat vreemd uit.

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    12 maart 2015 om 12:45

    Dikke poten…

    Login om te reageren
  30. ozer1907 zegt

    12 maart 2015 om 17:27

    Superr vett honda blok!!

    Login om te reageren
  31. Hupke zegt

    12 maart 2015 om 21:14

    Leuk en zo’n oude mini leent zich er goed toe van een pushrod-suspenion conversie te doen. Heb je echt een goed sturend bakje.

    Heb er zo al rondjes zien rijden rond porsches en m3’s op Terlaemen.

    Login om te reageren
  32. Eduardo Cuvelier zegt

    15 juni 2024 om 12:20

    Classic MINI VTEC Reddish Rogue Runner – Score :
    – Pogo : ‘redruM’
    – https://www.youtube.com/watch?v=G8pptpmkHXg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North