
Dé optie voor snelheidsduivels die in het bijzijn van vrouw, kinderen en hond hun rijbewijs op het spel willen zetten.
De gemiddelde gezinsbak zal niet gauw voorkomen op Top 10-lijstjes van fervente petrolheads, maar ook in die categorie auto’s vind je af en toe heuse monsters op wielen. Zo ook deze Brabus E63 850 6.0 Biturbo, die in z’n zakelijke snuit een tot 6.0 liter opgeboorde V8 herbergt.
Resultaat van al dat moois? 850 pk en 1.150 Nm die over alle vier de wielen worden verdeeld. Daarmee sprint deze superstation in 3,1 seconden naar de 100 km/u, om er pas bij 300 km/u de brui aan te geven. Niet omdat de juice daar op is, maar vanwege de begrenzer.
Mocht je bij het bestuderen van de foto’s en specs uit je Lederhosen knappen van opwinding, dan hebben we goed nieuws voor je. Deze angstaanjagende bak staat namelijk te koop in het Gelderse Waardenburg, voor de lieve som van 329.850 euro. Inderdaad een behoorlijke smak geld, maar dan heb je wel een echte Brabus op de oprit staan die bovendien nog geen 9.000 km achter de rug heeft.
Met dank aan Dennis voor de tip!
Update: Check ook onderstaande video die gemaakt werd toen de Brabus van een trailer werd gereden.
P O R N O
Het kentekennummer is anders van een E350 CDI 4 matic etc etc…
@3246cm252kw: goed voor de BPM
@3246cm252kw: staat verserop beneden ergens voor je uitgelegd ;-)
Verliefd!! Kan ik me vrouw kinderen en hond hier op inruilen?
@wstegink: Misschien wel, enkel heb je die Estate dan niet meer nodig.Is ook weer zoiets.
@wstegink: eerst foto’s van je vrouw, daarna gaan we praten.
@awesome: Vergeet de proefrit niet !!
Kost nu nog 330000 euro als tweedehands…
Wat kost die dan nieuw??
@dimglor: dat zeggen ze niet, maar dit pdf bestandje toont wel dat alleen de motoraanpassing al 70K kost :S
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id=10725
@awesome: Da’s ook al niet goedkoop! Maarja, als je deze prijs ziet van dit tweedehands exemplaar… Maar dan nog..
Kost in België rond de 100mille zo’n E Amg denk ik…
In Nederland wss wel 150 of meer… Dan moet je rap zo’n 200 mille meerprijs rekenen voor een Brabus.. Da’s toch al een fikse meerprijs!
@awesome: Brabus pdf-je zegt Vmax >350 km/h…. :shock:
@dimglor: volgens mij gaat het hard richting de 4 ton. Beetje afhankelijk wat je allemaal aan gaat passen. Je kan ook helemaal gek gaan op het interieur.
Wat er niet vermeld wordt is dat je voor zo’n 10k ook een Brabus aangepaste versie hebt met 730pk. Tuurlijk, is 120pk minder, maar nog steeds 150 meer dan de standaard AMG S. Prijstechnisch gezien wellicht ietsjes interessanter.
@gtwillem: Zou dan ook zo’n pakket van 10mille installeren! Is anders wel heel prijzig…
En 730 pk is ook al niet mis ;-)
@dimglor: in Duitsland geloof rond de 4 ton….
@Dimglor: Ik had een klant in Apeldoorn die een S600 (2003) helemaal door Brabus heeft laten doen. Interieur, exterieur en motortuning. Die was (zijn woorden) ong. 200k kwijt voor de auto, de volledige ombouw bij Brabus was daar nog is 300k bovenop. Heeft ie wel echt alles laten doen. Volledig nieuw interieur met dvd schermen etc, volledig optiekpakket voor de buitenkant en de zwaarste motorupgrade.
@E34M5Touring: Ja hallo!
Da’s 1,5 maal de waarde van zijn S600 er nog eens bovenop!
En die S600 was al een redelijke investering..
Toch wel heel duur hoor die jongens bij Brabus!
@Dimglor: Als je eigenaar bent van het bedrijf dat 45% van alle gokkasten in NL beheert heb je daar minder last van geloof ik. Tenminste, hij kwam voor ‘de vrouw’ een nieuwe Jeep Grand Cherokee Overland V8 kopen. Cash welteverstaan…
@E34M5Touring: Dan kan je al eens een deftige wagen kopen inderdaad ;-)
Wat een droombak.. Ik droom lekker verder!
In Duitsland verkrijgbaar vanaf 103.411,00 Euro.
Mocht je een S willen dan kom je op 118.762,00 Euro.
Ik heb mijn zegelboekje van de Lidl bijna vol, dus dat wordt lekker driften deze zomer!
@opabrutus: dan moet je geen S nemen, dan doen je achterbandjes het nog wel even… ;-)
De dikste Duitse station! Wat een dikke auto om te zien, alles klopt!
@rufctr01: toch vind ik stiekem de G-Power M5 Touring ook erg vet.
@gieltj: gayyyyy
@gieltj: De niet gekietelde V10 is al een olieboot, dus ik wil niet weten wat een getunede doet qua betrouwbaarheid.
Sowieso heeft Brabus ook wel een naam hoog te houden op dat vlak, dus dat alleen al zou voor mij de reden zijn om de Brabus te nemen.
@gieltj: zeker weten ja ongecontroleerde V10 :-)
Stiekem wel erg gaaf! Maar wel erg prijzig… Leuk spul heeft Thijs Timmermans steeds!
Voor 329.850 euro koop ik liever een paar andere auto’s
Voor die prijs koop ik een g65
@richman: Geen nieuwe dan, want die gaan over de 400k.
@crackdavid: een mercedes met 1000km is toch een nieuwe?
Oef, kom ik aan rijden in mijn A200……Wat een mooie auto is dit zeg.
Grappig,mer zit zelfs Hill hold control op. Iets zegt me dat je dat niet echt nodig hebt.
Ben geen fan van de huidige Mercedessen, maar een E Estate vind ik nog altijd smakelijk.Dit is natuurlijk helemaal te gek.
Wat zijn velgen van Brabus toch altijd lelijk.
Daarnaast vind ik de E estate sowieso geen mooie auto.
Een 5 serie touring is gruwelijk veel mooier.
Gewoon als Estate. Dan ben je wel een baas vind ik. Angstaanjagende prestaties. Heb medelijden met de labrador die daar achterin moet zitten.
In het principe van mag het ook een onsje meer zijn…
In Nederland natuurlijk volstrekt nutteloos maar toch wel erg begerenswaardig.
Kwil hebbbeeeenn
Beetje duur voor een tweedehands
Vindt het er gewoon echt lelijk uitzien, dan maakt de motor niet meer uit.
Allemachtig wat een power, trap het gas een millimeter te diep in en de kist ligt op straat.
Met start stop en dus 7% bijtelling?
Een Brabus AMG? Jaren geleden was het óf een Brabus óf een AMG. Maar dit is zeker veranderd toen AMG werd overgenomen door Mercedes?
@Original_Arnoud: ja, dat klopt. Vroeger waren zowel Brabus als AMG aparte bedrijven. In 1999 was AMG volledig ingelijfd door Daimler. Maar ook daarvoor bouwde Brabus versies op basis van AMG’s. (Maakt niet uit wat het was, Brabus plaatste overal een 6.1 V8 in).
@gtwillem:
Ik dacht dat Brabus gewone Mercedessen kocht en daar een tegenhanger van AMG van bouwde.
Brabus heeft ook zes-in-lijn motoren gebouwd. Van 3.0 tot 3.8 liter.
330k voor een taxi, no thanks.
@mrcarfreak: Een taxi opmerking als het over een Mercedes gaat.Gefeliciteerd,je bent de eerste in 2015
@sydney: ff wachten nog op de ster in de voorruit…
@sydney: touché
@mrcarfreak: kansloze opmerking.
Gisteren circuleerde een filmpje van deze auto en het geluid op Facebook. Zoekterm Thijs Timmermans.
Voor dat geld heb je toch veel leuker speelgoed
Lekker een F12berlinetta pesten bij het stoplicht met je labrador tegen de achterruit geplakt.
Ben die stomtoevallig vorige week tegengekomen op de A15 tussen Gorinchem en Leerdam op dealerplaten. Aangezien die op garageplaten stond was het gissen, maar aangezien er 1 in de regio is waar sowiezo retedikke auto’s verkocht worden, keek ik even op de Timmermans website. En jup; daar stond ‘ie. Wat een ongelofelijk wijs apparaat om te zien trouwens.
Thijs Timmermans idd, die heeft / had toch ook een brabus sls
Fout, maar o zo lekker.
Lekker fout dus.
Helaas dat de middelmatigheid in Nederland zoiets niet kan waarderen.
Nog afgezien van het belastingklimaat.
Thijs Timmermans durft tenminste wel leuke dingen te koop te zetten.
Repost? http://www.autojunk.nl/2014/12/mercedes-benz-e63-brabus-850
Een Brabus zonder B in de grille…? Mis ik iets?
@Carreza:
Ja, de B in de grill..
Dat is alleen voor officiële presentaties op shows, op straat heeft elke Brabus gewoon een ster of een Smart badge..
@tupperware: Nee je kan gewoon kiezen als klant volgens mij. Mensen die een beetje fout wel fijn vinden maar heel fout toch te fout gaan dan voor de ster ipv de B.
Hoewel deze echt moeilijk dik is zou ik voor zoveel geld wel een 2e hands slr kopen
@mrrallycross:
Tja, maar dit is dan ook voor mensen die nooit hoeven te kiezen..
Of om met de woorden van onze gewaardeerde @e34m5touring zijn woorden te spreken..
Over geld lullen we niet, dat is er gewoon..
Het kenteken (7-SJJ-51) op de auto in de video is van een E350 CDI?
@topgear: het ding maakt wel een beroerd geluid, ik dacht eerst ook diesel maar dacht dat het door de gebrekkige opname kwam. Apart. Misschien was het ooit een diesel? Leuk om de BPM te drukken?
@w0o0dy: nee, dat is omdat Brabus hun topmodellen niet basseert op de AMG’s. De 730pk variant is een Brabus tuningskuur, de V8 krijgt wat meer power en tadaa, je AMG is sneller.
Echter, bij de V12S modellen kiezen ze als basis liever voor een V6. Een E300/350 komt uit de fabriekspoorten van Mercedes en Brabus haalt alles eraf wat ze niet nodig hebben (dat is dus bijna alles). Dan installeren ze hun 6.0 motor (die ze uit een krat van AMG halen), Brabus remmen, Brabus onderstel met dempers en veren. De luchtvering en alle andere AMG attributen worden door Brabus als niet voldoende bestempeld om de bizar hoge snelheden (350, begrensd…) aan te kunnen. Dus beginnen ze met een minder dure E-Klasse omdat alles toch verwijderd word.
@topgear: curieus. Mijn 350 klinkt toch echt anders bij de start?
Xpress of toeval dat kenteken.
@c350cdi: is omgebouwd he, als basis is wss een 350 genomen.
Dat gaat hard!!
Betalen is het probleem voor de rest laat maar komen!
Lekker hoor, amg’s zijn altijd zo lekker schofterig! Wel de rwd versie graag. Jammer dat bmw geen m5 touring meer maakt, dan had de e63 een mooie concurrent…
Jaaaa! Ik wil hem!
Wat een brute wagen
Te laat! Staat al op kenteken!: 7-SJJ-51
@lamm7191: thanks! Helemaal niet gezien, was al onderweg om m te halen, draai ik weer om!
@lamm7191: jij hebt vast niet gekeken naar het filmpje…
Heeft een maat van me laatst in mee gereden, echt heel bruut! Hij had t filmpje naar hart voot autos gestuurt via facebook maar ze wouden hem niet posten omdat die t bewogen was.. Maarja hoe kan t ook anders met je mobiel en als je een 0-100 sprintje doet
@casperfcb: Heel simpel, zo : http://www.steadicamsmoothee.com
Thijssie heeft alleen maar dik spul staan, ik kom er iedere dag langs. Er staat ook nog een Ferrari buiten, was toen lekker onder gesneeuwd. Hij heeft ook een tijdje een G63 AMG 6×6 gehad. Die parkeerde hij iedere ochtend vroeg half in de sloot voor stoer.
@littledevil9: Hij staat er wel trouwens, denk een week of 3 inmiddels.
Kenteken check: 0-100KM/U 7,3 sec
kijk zo hoort het!
Voor dat geld koop ik een m550d en een gt3. Kan me niet voorstellen dat er iemand is die deze benz liever wil dan mijn combo voorstel…… Iemand?
@mark997gt3: helemaal eens met deze keuze!
@mark997gt3: Ja mee eens! Maak me niet uit of het een 991 of 997 is. Wel een kek kleurtje die gt3, die m550d in t zwart of donkerblauw.
@mark997gt3: Ja, ik hoef niet persé een Porsche 911 GT3 en die M550d mag je ook houden.
Mij lijkt dit wel wat, niet de externe kleur, maar dat kan je altijd aanpassen en ik zou ‘m nieuw kopen.
Maar wat een geweldig alternatief voor een RS6, erg leuk.
@mark997gt3: waarschijnlijk heeft degene die deze bak koopt al een gt3 en wordt dit zijn m550d.
Perfecte tuning kleurstelling! Had alleen een CLS Shooting Brake moeten zijn..
Heerlijke autobahn racer!
Wil hebben!
Ik pak voor mij en mijn vriendin 2x BMW M5 nieuw! En wat chiptuning en nog een dikke reis naar Dubai of zo. Pak jij die Mercedes maar.
En dan nog gewoon stalen schijfjes eronder…had voor de geld wel keramische ho-ijzertjes onder gemogen met dat vermogen oder nicht?!
@stgp: Keramische schijven worden overroepen. Eerst en vooral zijn de remmen die Brabus monteert ook niet bepaald kattenpis, maar ze zijn vooral in de praktijk veel aangenamer om mee te leven.
Akkoord, als je af en toe naar een circuit zou gaan ermee ( wat je met zo’n wagen toch al niet doet ), heb je wel baat bij keramische schijven omwille van de levensduur bij veelvuldig remmen, en ook treedt “fading” niet of veel minder op.
In het dagelijkse leven daarentegen, duurt het veel te lang voor keramische schijven op temperatuur komen, en dusdoende hun volledig rempotentieel amper kunnen benutten. Het is niet voor niets, dat bv de Pagani Huayra uitgerust is met warmeluchtblazers die de schijven op de beste temperatuur brengt.
Heb ook al horen zeggen, dat in het dagelijkse leven de keramische schijven niet zo onsterfelijk zijn, als men wilt doen geloven. Kans zit er dik in, dat het komt omdat de schijven onvoldoende op de optimale werktemperatuur kunnen komen, met alle gevolgen van dien.
Vergelijk het met een dieselwagen die enkel stadsritjes doet. Daar is het maar een kwestie van tijd, voor de EGR-klep dichtslibt vanwege de onvoldoende verbrande roet, ook weer omdat een dieselmotor er langer over doet dan een benzinemotor om op werktemperatuur te komen.
@stgp: In de verkoop advertentie staat dat de wagen wel keramische remmen ho-ijzertjes heeft.
Hebben heel graag
Blubberdikke… Stond er in de advertentie ook BOMVOL?
Hier is toch wel iets aparts mee. De auto is voor het eerst in NL geregistreerd onder 350 CDI 4matic. Ik denk dat hij even in Duitsland is geweest voor een motorswap + brabus upgrade. Dit gaat toch voor problemen opleveren, aangezien het nu een benzine is geworden en door de motorswap opnieuw gekeurd zou moeten worden.
Dit stinkt ;)
Volgens de rdw is de mercedes uit het filmpje een e350 cdi
De gene die hem de trailer afrijdt mag wel een cursusje vloeiend remmen hebben haha
Volgens mij gaat ie zelfs 350 ipv 300
Ontzettend dikke auto maar nooit van mijn leven voor dat bedrag.. Daar koop ik veel leukere auto’s mee.
Hebben de reaguurders inmiddels het kenteken al gecheckt?
Tjonge jonge
-edit: nutteloze bijdrage-
Ik zal wel de enige zijn die aan het begin bang was voor de woorden van Pieter S. ‘Turboooow, Pornoow’
OT:
Heerlijke auto!
MERCEDES-BENZ
E 350 CDI 4MATIC
7-SJJ-51
iKenteken zegt dat het een 350 CDI is?
Ben vandaag hiernaar gaan kijken en erin gereden. Nog nooit zo’n verpletterende kracht gevoeld. Zonder te overdrijven werd ik licht in mijn hoofd, letterlijk duizelingwekkend bij volgas. Op het randje van beangstigend. Dit is een waardige opvolger voor mijn m5 f10, welke ook gechipt etc was. Dit is echter zoveel bruter. En dan het geluid, onwerkelijk! Daar kan bmw nog van leren. Ook de handling viel me erg mee, voelt lichtvoetiger aan dan je zou verwachten.
@cpp1: fotos en filmpjes graag!
De auto staat overigens nog niet op nl kenteken, over een week of 2-3 pas.