• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techart geeft je Porsche Boxster dikke jetsers

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 september 2012 om 09:32 – 23 Reacties

Afbeelding Techart geeft je Porsche Boxster dikke jetsersAfbeelding Techart geeft je Porsche Boxster dikke jetsersAfbeelding Techart geeft je Porsche Boxster dikke jetsersAfbeelding Techart geeft je Porsche Boxster dikke jetsers

Techart Boxster 981
Een beetje tuningsaus over je nieuwe Porsche Boxster (981)? Techart regelt het. De kleine roadster wordt wat lager in de veren gelegd, en nog een stukje royaler bevelgd.

Het pakket van Techart is naast de SpeedART-behandeling een alternatief voor de eigenaar die van de standaard af wil stappen, en zal in december op de Essen Motorshow gepresenteerd worden. De wijzigingen zijn relatief bescheiden: velgen, veren, en uitlaat. Op een bodykit moeten we nog even wachten dus.

Ook het vermogen van de dikkerd blijft onaangetast, maar het interieur niet: de klant heeft de keuze uit een volledig leren interieur met decoratieve stiksels, en een driespaaks sportstuur.

De 21-inch velgen zijn 40% lichter dan de standaard exemplaren, wat gunstig is voor het onafgeveerde gewicht, en de sportveren leggen de auto respectievelijk 30 mm (voor) en 20 mm (achter) lager. Dat een paar centimeters wel degelijk verschil maken wordt duidelijk wanneer je hem naast zijn stock broertje zet. Bye bye, wheelgap.

Boxster standaard vs Techart

Ook interessant!

  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Tunert maakt originele Porsche Boxster blubberdik baasje

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

981, boxster, essen-2012, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Toyota electrificeert de iQ definitief: hallo, iQ EV! [updated]
Volgend bericht: Ford GT40: dat andere rood-witte snoepje op Spa »

Lees Interacties

Reacties

  1. bruinbeer zegt

    24 september 2012 om 09:37

    not bad…

    Login om te reageren
  2. DennisS65B40 zegt

    24 september 2012 om 09:39

    Ben wel van de dikke velgen en sportdempers, maar 21 inch is wel erg gortig.. Dan stuiteren al die Louis Vuitton tassen van de bijrijdersstoel, zo op de Kalverstraat.

    Login om te reageren
  3. mikkeloentje zegt

    24 september 2012 om 09:39

    Chill die verlaging, kan je lekker wipwappen op de snelheidsdrempels als je je verveeld.

    Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    24 september 2012 om 09:54

    Velgen zijn wat over the top, maar zo zie je wel hoe mooi de Boxster wel wordt als je deze net even wat lager legt. Top!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      24 september 2012 om 19:15

      @StijnB: Zeker mee eens!

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    24 september 2012 om 10:01

    Voor de hardcore herenkapper?

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      24 september 2012 om 19:14

      @norge: Gast moet je nou werkelijk waar in ieder topic gaan lopen trollen. Wat een misselijke gewoonte zeg. Lijkt me ook vermoeiend om steeds weer alle clichés en stigma’s te moeten benoemen, of ben je werkelijk zo afgestompt dat je nergens zelf over kan denken?

      Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        24 september 2012 om 19:50

        @911GT2: +1

        De nieuwe boxster is, in tegenstelling tot de vorige, WEL een echte Porsche. Ben gaan proefrijden op uitnodiging met de nieuwe Boxster S en is echt een geweldige wagen. Heb ergens zelfs wat spijt dat ik men Z4 besteld heb ipv de Boxster. (Cayman geen optie voor de haters, nieuw model komt in 2013 en moest echt een nieuwe auto kopen / Carrera nieuw out of budget hehe)
        Geweldige auto is het geworden!

        Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    24 september 2012 om 10:06

    Beetje ouderwetse velgen. Techart gebruikt ze ook voor alle modellen. Wel leuk, van die enorme jetsers eronder, maar volgens mij rijd het voor geen meter meer.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      24 september 2012 om 10:26

      @E34M5Touring: Ja het design is inderdaad al over tijd pff.. Op de Cayenne zie je ze ook al jaren.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 september 2012 om 10:32

        @audir8v10: De eerste Cayenne Techart had deze velgen ook inderdaad. Het lijken wel enorme Audi RS2 wielen. Ik vind dat Porsche haar standaard wielen altijd wel goed voor elkaar heeft. Behalve dan die rare 17inch wieltjes die je onder de vorige Cayenne kon krijgen.

        Login om te reageren
  7. tweede_woning zegt

    24 september 2012 om 10:19

    ”Bye bye, wheelgap.”

    Wel eens van handling gehoord , wegligging ed ?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 september 2012 om 10:35

      @Tweede Woning: Heeft dat er mee te maken??
      Hij zegt tot ziens wheelgap en niets over de handling..

      Login om te reageren
  8. rikus zegt

    24 september 2012 om 10:21

    @norge: origineel!

    Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    24 september 2012 om 11:22

    Mooie wielen, ik hou er van!

    Login om te reageren
  10. eddythedriver zegt

    24 september 2012 om 11:27

    Voor verlagen geldt het zelfde als zuipen: doe het met mate…want doe je teveel, ach, dat hoef ik niet uit te leggen…..

    Login om te reageren
  11. vali1992nl zegt

    24 september 2012 om 11:57

    Met zulke grote velgen lijken de remmen net bierdopjes. Dan liever een iets kleinere velg.

    Login om te reageren
  12. rutger96 zegt

    24 september 2012 om 12:06

    Ziet er goed uit maar rijd waarschijnlijk voor geen meter

    Login om te reageren
  13. SummerSky zegt

    24 september 2012 om 12:44

    Vind dit niet per sé beter staan dan de standaard opties. Het ziet er zelfs wat gedateerd uit.

    Login om te reageren
  14. reggie-boy_rood zegt

    24 september 2012 om 14:06

    bad ass

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    24 september 2012 om 17:49

    Met die dubbelspaaksvelgen ziet het er nog wel mooi uit, maar verwacht dat het weggedrag totaal niet meer bij het type auto past. Geen enkele vorm van comfort meer, dat gaat snel vervelen, behalve als je \’m alleen op het circuit gebruikt.

    Login om te reageren
  16. dakloosinmx5 zegt

    24 september 2012 om 22:55

    @911GT2: couldn\’t agree more.

    Ben die gast ook al kotsbeu. Volgens mij is hij zelfs op autoweek.nl gebanned met zijn onzin. Zouden ze hier ook moeten doen.

    Login om te reageren
  17. swaffelaer zegt

    25 september 2012 om 07:35

    @audir8v10: dat stuiteren komt zeker door alle mensen waar je overheen rijdt in het voetgangersgebied dat de Kalverstraat is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North