
Techart biedt eigenaren de mogelijkheid om wat meer op te vallen tussen de vele andere 992 Turbo’s die er straks ongetwijfeld rond zullen rijden.
Ingetogen kunnen we de Porsche 992 Turbo S niet noemen, met zijn spoiler, luchtinlaten en brede heupen. Desondanks heeft Porsche traditiegetrouw nog extremer ogend varianten in de pijplijn zitten. Die zijn alleen wel meer hardcore, terwijl de Turbo nog altijd in te zetten is als daily driver.
Degenen die een GT3 of een GT2 te spartaans vinden, maar wel agressievere looks willen kunnen nu terecht bij Techart. Zij zijn namelijk de eerste tuner die met een kit voor de 992 Turbo (S) op de proppen komt. We schreven al eerder over een Techart-versie van de 992 Turbo, maar het exemplaar dat ze toen toonden was alleen voorzien van andere velgen. Nu is de tuner helemaal los gegaan.
Dat betekent dat de Porsche 992 Turbo rondom is voorzien van Techart-‘verfraaiingen’. De voorbumper heeft bijvoorbeeld een complete make-over gekregen met nieuwe carbon elementen en een extra luchtsleuf. Zowel voor als achter de achterwielen heeft Techart vinnen toegevoegd. De achterbumper is ook bijgewerkt en voorzien van een diffuser. Tot slot heeft de 992 Turbo een extra grote spoiler gekregen, plus een spoiler boven de achterruit. Het design is er dus niet rustiger op geworden.
Dat was alleen nog maar het exterieur. Het interieur van de Porsche 992 Turbo heeft eveneens een make-over gekregen van Techart. Met veel nieuwe stiksels en rode accenten heeft het binnenste van de Porker ook een andere uitstraling gekregen. Op het Techart-logo na is het stuur nog hetzelfde gebleven, maar dat kan desgewenst ook vervangen worden.
Wat Techart op motorisch vlak voor elkaar heeft gekregen konden we de vorige keer al mededelen. Met een boost van 60 pk komt het totaal nu uit op 710 pk. Je krijgt er ook nog eens 100 Nm koppel bij, waarmee je uitkomt op 900 Nm. 0-100 km/u is mogelijk in 2,6 seconden en 0-200 km/u in een luttele 8,1 seconden. Genoeg dus om bijna iedereen zoek te rijden bij het stoplicht. Met de kit van Techart zul je alleen wel minder verrassend uit de hoek komen.
Benieuwd hoe een ‘normale’ 992 Turbo S rijdt? Wouter deelt zijn bevindingen in de onderstaande video:














Ben benieuwd hoe dit gaat rijpen. Het is net als met cosmetische chirurgie, naarmate je ouder wordt, gaat ’t steeds meer opvallen. Meestal worden Porsches die 100% origineel zijn ook het mooiste oud.
@F36GC: ze zijn als ze nieuw zijn naar mijn mening ook altijd beter af zonder wat extra zwart plastic en nep gaten
Eens. Het is een ingetogen – tikje saai en degelijk. Het spreekt mij aan ;-). Anders begint het een Kelly-auto te worden.
Kralen en spiegels zoals mijn opa eens zei… Het origineel is goed. Gewoon niet doen. Niks bijzonders flapje hier spoilertje daar en klaar. En cachen maar want techarts fanboys. Ja, tuurlijk het is kwalitatief maatwerk, maar het voegt nul komma niks toe aan de porker. Next.
@soundgarden: amen
Voorkant doet mij denken aan de 991.2 Carrera modellen.
Waarom niet de vierkantige variant?
@bitd: uitlaatpijpjes heb ik het dan over
ik dacht dat je de Lego variant bedoelde.
Over de top. Afbreuk aan de auto. Zou verboden moeten worden.
Tja, het ziet er nu niet uit daar het allemaal hoogglans zwart is. Dat moet op om te laten vallen. Als je de kit in carosseriekleur spuit (en je gaat voor een mooie gele Turbo) dan ziet het er waarschijnlijk heel anders (lees beter) uit.
Ben zelf voorstander om het helemaal orgineel Porsche te houden. Ten eerste ziet het er orgineel het beste uit, mening… ten tweede schrijft dit spul mega af , itt tot orgineel… maar uiteraard ieder zijn ding/smaak…. ?
De auto van tegenwoordig hebben zulke strakker lijnen en wielen dat de tuning nog maar moeilijk te herkennen is ?
Dit is toch wel nice!