• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techart Porsche 911 Turbo S: 620 pk en 830 Nm

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 februari 2014 om 20:19 – 31 Reacties

Porsche 911 Turbo S Techart


De tuner geeft de nieuwe Porsche 911 Turbo S GT2 RS-specs, en een bak extra draaimoment.

Met de komst van een nieuwe generatie (991) Porsche 911 Turbo is het de beurt aan de tuners om te laten zien wat zij allemaal aan extra’s uit het 3,8 liter grote boxerblok kunnen halen. Als je afgaat op de resultaten van de vorige generaties is het antwoord: genoeg, zo lang je de druk maar flink opvoert.

Techart bijt het spits af. Na de styling reeds in Essen uit de doeken te hebben gedaan is nu ook de powermodule af: 60 bonuspekaa’s en 130 extra Netwonmeters liggen er na een Techart-kuur achter de bestuurder te wachten (grafiekje). Hoeveel verscchil deze 620 pk en 830 Nm (880 in overboost) daadwerkelijk maken is de vraag, maar je kent het credo der tuningliefhebber: ‘more is more’.

Het resultaat van dit alles: er wordt 0,3 seconden van de 0-100 sprint geschaafd (nu 2,8 seconden), en de Vmax stijgt met 10 km/u tot 328 km/u. Wie biedt er meer?


Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Porsche, techart, tuning, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Gespot: zwart supercargeweld in Monaco
Volgend bericht: Video: McLaren P1 is een gruwelijk vuurspuwmonster »

Lees Interacties

Reacties

  1. ater zegt

    12 februari 2014 om 20:36

    Woow die 0-1000 tijd. Blijft toch een droom om dat is een keer mee te maken. Mij snelste tot nu toe is pas 5.5 secondes.

    Login om te reageren
    • ater zegt

      12 februari 2014 om 20:36

      @ater: 0-100*

      Login om te reageren
    • bayernmunchen zegt

      12 februari 2014 om 20:44

      @ater: Mijn snelste tijd was in 1sec van 0-83,op de weegschaal.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        12 februari 2014 om 21:27

        @bayernmunchen: bedankt, je hebt mij weer eens laten lachen ;-)

        Login om te reageren
        • bayernmunchen zegt

          12 februari 2014 om 21:33

          @thomcarspotter: Graag gedaan.

          Login om te reageren
    • isobmw zegt

      12 februari 2014 om 20:45

      @ater: 5.5 sec? Wat voor auto dan? Ik heb gereden in een bmw e46 m3 343 pk 365 nm 0-100 5.2 sec. was snel vergeleken met mijn e36 328i cabrio, maar het is niet echt wat je denkt dit is snel zat, ook een keer gereden in een Porsche Panamera 4S (400 pk) was ook snel, maar ja niet echt speciaal ofzo, vond de e46 m3 veeel beter rijden! Mischien omdat de Panamera automaat is en zware auto, de m3 was handbak.. automaat is leuk, maar heb liever handbak

      Login om te reageren
      • ater zegt

        12 februari 2014 om 21:06

        @isobmw: 5.5 seconde in een porsche panamera e-hybrid. Ik vond het wel leuk vooral het gevoel alsof de auto stijgerd, maar je hebt gelijk echt geweldig is het niet maar toch wel leuk. Tot toen was de snelste auto een BMW 525d 3.0 e60, dus een groote vooruitgang.

        Login om te reageren
    • henk_he zegt

      12 februari 2014 om 21:20

      @ater: hier 3,5sec. Wel op tweewieler, dat wel ;-)

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        12 februari 2014 om 21:21

        @henk_he: *een* tweewieler

        Login om te reageren
    • Habing zegt

      12 februari 2014 om 21:32

      @ater: 458 Spider. Je weet niet wat je overkomt.

      Login om te reageren
      • ater zegt

        12 februari 2014 om 21:36

        @habing: ik geloof je gelijk.

        Login om te reageren
        • anakiet zegt

          12 februari 2014 om 21:43

          @ater: Van mij elektrisch, Tesla Roadster, was gelijk overtuigd :)

          Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      12 februari 2014 om 22:13

      @ater: 3.2! 911 Turbo. Zo 1 x in de maand is wel leuk;)

      Login om te reageren
  2. isobmw zegt

    12 februari 2014 om 20:39

    Brute wagen! Heb niet veel met Porsches maar dit is wel de mooiste 911 model vind ik, en 2.8 sec. nice!

    Login om te reageren
  3. AMGS zegt

    12 februari 2014 om 20:48

    Bugatti veyron waardig 0-100 tijd.

    Login om te reageren
  4. 2cool4school zegt

    12 februari 2014 om 21:01

    Wat een mooie auto!

    Login om te reageren
  5. focusrs zegt

    12 februari 2014 om 21:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    12 februari 2014 om 21:05

    Wat een beest, de prestaties komen zelfs akelig dicht in de buurt van de Nissan GT-R Nismo.

    Login om te reageren
  7. SpeedGeneration zegt

    12 februari 2014 om 21:17

    De powerkit mag er van mij wel wezen, de bodykit ziet er echter belachelijk uit.

    Login om te reageren
  8. thomcarspotter zegt

    12 februari 2014 om 21:28

    liever een hele zwarte diffuser, dat onderste gedeelte ziet er nogal goedkoop uit.
    tja, de specs.. weinig verbetering ten opzichte van de standaard turbo s qua acceleratie en topsnelheid

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      12 februari 2014 om 22:26

      @thomcarspotter: verbeteren is best moeilijk ook. 2.8 deed de vorige Turbo S namelijk ook al standaard lol. maar goed we zullen de video’s afwachten..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 februari 2014 om 12:43

      @thomcarspotter: hoe kan gespoten kunststof in kleur er nou goedkoper uit uitzien dan matzwart kunststof? Ik vind dit juist een voorbeeld van dat een diffuser niet perse lelijk hoeft te zijn.

      Login om te reageren
  9. jessetje zegt

    12 februari 2014 om 21:32

    Wow dat is echt indrukwekkend! Die is zeker snel

    Login om te reageren
  10. Corrado16v zegt

    12 februari 2014 om 21:47

    Altijd TechArt wel kunnen waarderen, zo ook nu. Niet te opzichtige bodykit (in een egale kleur zonder stickers). En een leuke performance update, er zijn een hoop ”tuners” die hier nog wat van kunnen leren.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      13 februari 2014 om 03:02

      @Corrado16v: eens, auto is veel te mooi/dik om te veel mee te gaan kloten

      Login om te reageren
  11. 135i zegt

    12 februari 2014 om 23:32

    Wat zal de toekomst bieden? Veel sneller naar de 100 zal het gaan.

    Wanneer doen we het sprintje in minder dan één seconde tijd?

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      13 februari 2014 om 00:00

      @135i: je lichaam went er wel aan, maar je banden aandrijving etc?
      Ik denk niet dat ze sneller kunnen maken, 1.5 – 2 seconde naar 100 is al super snel

      Login om te reageren
  12. thierryvth zegt

    13 februari 2014 om 03:01

    Ik kom er niet meer onderuit, altijd de Clarkson kijk op porsche 911 gehad maar sinds de 997 en zeker deze laatste versie moet ik helaas gaan zeggen: tering wat een bak, hebben!
    En de Targa doet mij zelfs twijfelen over een 458, virtueel probleem maar toch

    Login om te reageren
  13. tijtij123 zegt

    13 februari 2014 om 06:47

    Jaguar f type V8 das pas leuk!!

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      13 februari 2014 om 12:08

      @tijtij123: Die is zeker nog wel mooier ja maar word het snot van de neus gereden door deze turbo s

      Login om te reageren
  14. inception zegt

    3 december 2014 om 18:44

    Damnn dit is hot gewoon porno wat een bak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North