• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaar

Auteur: ricardo, gepost 20 februari 2014 om 13:14 – 16 Reacties

Afbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaarAfbeelding Terugroepactie Porsche 911 GT3 wegens brandgevaar


Porsche laat zich van zijn meest Italiaanse kant zien en initieert een terugroepactie voor de 911 (991) GT3. Dit nadat er in korte tijd meerdere vuurincidenten zijn geweest.

Alle exemplaren van de in april vorig jaar onthulde 911 GT3, uitgerust met een 3.8-liter zescilinder boxermotor die 475 pk bij 8.250 tpm levert, mogen terug naar de dealer. Het GT3-brandje in Zwitserland was blijkbaar geen reden om wijzigingen aan te brengen. Er waren al eerder incidenten met de GT3 geweest, zo blijkt nu, en gezamenlijk waren deze incidenten dus aanleiding voor wijzigingen. Wij vernamen eerder dat er al 5 vuurslachtoffers zijn gevallen.

785 exemplaren

Wereldwijd gaat het om 785 GT3’s die even terug naar de dealer moeten. Voor Nederland valt de schade mee, hier staan er tot dusver 6 op kenteken De reden van de ontbranding zou in het motorcompartiment gezocht moeten worden (ja, logisch), zodra er meer bekend is lees je het hier. Porsche roept eigenaren op niet meer met de GT3 te rijden, de auto’s zullen worden opgehaald.

Foto: 911 GT3 brand tot de grond af in het Zwitserse Gossau
Bye bye GT3

Met dank aan oa Hoebb voor de tip!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Deze Porsche 911 is nóg veel meer bijzonder dan je denkt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, GT3, Porsche, vuur

Vorig bericht: « ANWB wil auto’s van leden aansluiten op het internet
Volgend bericht: Bizarre beelden: motorrijder bijna geplet door tegenligger [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    20 februari 2014 om 13:22

    FWP heet dat.

    Login om te reageren
  2. 645ci zegt

    20 februari 2014 om 13:55

    5 op de 590 zijn afgefikt, dat is minder dan 1 procent. Dus de kans dat een van die zes Nederlandse auto’s gaat Weberen is vrij klein. Een beetje man waagt de gok gewoon. :)

    Login om te reageren
    • agera zegt

      20 februari 2014 om 14:03

      @645ci: Het gaat niet alleen daarom, Porsche heeft een naam hoog te houden en daar mag de kleinste smet niet opkomen. Als bedrijf kun je je niet permitteren om zulke slordigheden te maken en wie zegt dat die anderen niet zullen affikken. Die risico kun en mag je niet nemen. Ik bedoel Porsche heeft al een behoorlijke klap gekregen doordat de auto waar Paul Walker inzat die brandde ook een Porsche was.

      Login om te reageren
      • 645ci zegt

        20 februari 2014 om 14:08

        @agera: Porsche is een label van de VW groep wat vooral SUV’s verkoopt. Dat is een grotere smet op de naam dan een afgebrande 911 ooit kan worden.

        Login om te reageren
        • ferry832 zegt

          20 februari 2014 om 14:41

          @645ci: Haha, dat is inderdaad waar.

          Ik denk als Porsche vraagt niet meer te rijden en je doet het toch dan zal er geen garantie zijn.

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          20 februari 2014 om 23:00

          @645ci: je weet dat de Cayenne de reddende engel van Porsche geweest is, toch? Ik denk dat ze zonder SUV’s niet zouden kunnen overleven. Of misschien nu wel omdat ze onder Volkswagen vallen (bah overigens), maar toen (nog) niet.

          Login om te reageren
          • 645ci zegt

            21 februari 2014 om 08:47

            @ej20g: Porsche heeft het niet gered, omdat ze voor het grootste deel eigendom zijn van VW. Net zoals Saab al stuk was -voor- het over werd genomen door GM, is dat hier ook het geval.
            Ik besef dat auto’s met de merknaam Porsche nog steeds verkocht worden, maar de heritage van het merk Porsche wordt verkwanseld door SUV’s te verkopen.

            Soms is euthenasie beter dan het alternatief. Ferrari is eigendom van de Fiat groep en krijgt wel de kans als merk te blijven bestaan; ze verkopen geen drol en maken toch winst. Dat is autoliefde. Een SUV verkopen met de naam Porsche is marketing.

            Het is trouwens niet eens kritiek; als de eigenaren/aandeelhouders dit willen, wie ben ik dan om het ermee oneens te zijn?

            Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        20 februari 2014 om 17:27

        @agera: Je weet dat ondertussen de oorzaak bekend was bij Paul Walker, en dat 0% te wijten was aan de auto?

        Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    20 februari 2014 om 13:56

    Een supermooie auto!

    Login om te reageren
  4. fisto zegt

    20 februari 2014 om 14:44

    Ik wil geen azijnpisser zijn, maar deze zin raakt echt kant noch wal:

    “Het GT3-brandje in Zwitserland eerder deze maand was blijkbaar reden genoeg om wijzigingen aan te brengen, want er zijn eerder incidenten met de GT3 geweest, zo blijkt nu.”

    Het GT3 brandje in Zwitserland was dus GEEN reden genoeg om wijzigingen aan te brengen. Er waren immers al eerder incidenten geweest, blijkt nu, en gezamenlijk waren deze incidenten dus aanleiding voor wijzigingen.

    On topic: Mijn favoriete auto van dit moment, jammer dat deze terugroepactie nodig is.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      20 februari 2014 om 15:07

      @fisto: Ah bedenk maar zo: op deze manier heb je minder brandgevaar voor in de toekomst. Shit happens.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      21 februari 2014 om 08:00

      @fisto: thanks, we hebben de zin wat aangepast!

      Login om te reageren
  5. redbeams zegt

    20 februari 2014 om 15:54

    Na de hot hatch nu de hot coupe…dus vag weg ermee

    Login om te reageren
  6. hdla zegt

    20 februari 2014 om 18:25

    Zo, dan kan nu voortaan bij elk Porsche artikel een afbeelding van een brandende Porsche geplaatst worden. O wacht, het is natuurlijk Duits, VAG en kwaliteit…..

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 februari 2014 om 23:04

      @hdla: ik zou zeggen: Porsche is kwaliteit, zowel technisch als qua interieurs. Volkswagen en aanverwanten staan toch een heel wat trapjes lager. Porsche past niet voor niets alle onderdelen die ze met Audi delen aan om ze te verbeteren. Just sayin’.

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        21 februari 2014 om 11:47

        @ej20g: Dat geloof ik niet. Maar boeit ook niet. Zolang men hier denkt dat sinds Porsche géén Porsche meer is, omdat Volkswagen een financieel aandeel heeft,.. heeft niet helemaal begrepen waarmee Porsche ooit begon. Oh wacht. GM dat Saab overneemt is toch wel iets compleet anders. Of Fiat Ferrari,.. alhoewel Fiat en Ferrari misschien wel dichter tegen elkaar liggen dan GM en Saab.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North