• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Terugroepactie voor half miljoen zescilinders van BMW

Auteur: ricardo, gepost 12 april 2014 om 09:15 – 62 Reacties

Terugroepactie voor half miljoen zescilinders van BMW


Na Toyota eerder deze week is het nu BMW die een grootschalige terugroepactie op touw zet. Er zijn problemen met het 3.0-liter N55-blok.

BMW roept wereldwijd 489.000 auto’s terug vanwege een probleem met de variabele kleppenbesturing (VANOS) in het N55-blok, de opvolger van het veelgeplaagde N54-blok. Specifieker: een bout waarmee het systeem is bevestigd kan losraken, of in het ergste geval afbreken. BMW zegt dat er nog geen incidenten zijn geweest. Het bewuste probleem doet zich voor in BMW’s met modeljaar 2010 t/m 2012 (geproduceerd van september 2009 t/m november 2011). Het gaat om de volgende modellen:

  • 2010-12 1 Serie
  • 2010-12 3 Serie
  • 2010-2012 5 Serie
  • 2010-12 5 Serie Gran Turismo
  • 2012 6 Serie
  • 2010-2012 X3
  • 2010-12 X5
  • 2010-12 X6
  • 2010-12 Z4

In Noord-Amerika raakt het 156.000 BMW’s, in China gaat het om 232.098 auto’s die terug moeten naar de dealer voor een kosteloze fiks. Daarmee blijven er nog zo’n 100.000 auto’s over voor de rest van de wereld. Om hoeveel exemplaren in Nederland het gaat is nog niet bekend.

N55-tor

Ook interessant!

  • Bijna half miljoen Tesla's teruggeroepen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, terugroepactie

Vorig bericht: « Toyota MR2 (SW20), youngtimer in beeld
Volgend bericht: Vijf manieren waarop Knight Rider de toekomst voorspelde »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    12 april 2014 om 09:19

    Liever zo dan dat ze je aan je lot over laten.

    Login om te reageren
  2. ferrari94tr zegt

    12 april 2014 om 09:20

    Als BMW al geen goede zescilinder kan bouwen, waar moet het heen met de wereld?

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      12 april 2014 om 12:37

      @ferrari94tr: Ach man dit zie ik wekelijks van alle merken voorbij komen op internet: terugroep actie. Het enige verschil is dat het meestal pas gebeurt nadat er problemen zijn, hier zijn ze erop tijd bij. Los van het feit dat het gewoon om een bout gaat en het ook aan de samenstelling van de bout kan liggen(gezien hij zou kunnen afbreken).

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        12 april 2014 om 17:32

        @drivingpleasure: Inderdaad, 1 rotte bout maakt nog geen slecht blok; het is niet alsof b.v. alle kleppen van zwak materiaal zijn. Zelfde geldt voor al die PD diesels met rotte injectoren 10 jaar terug, hebben vrijwel alle merken last van gehad, maar het probleem lag gewoon bij de leverancier; Bosch. Meeste van die blokken zijn nog steeds onverwoestbaar :)

        Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    12 april 2014 om 09:22

    Gratis en voordat er incidenten plaatsvonden. Weer een reden om geen Japanner te kopen…

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      12 april 2014 om 09:40

      @E34M5Touring: Nee hoor, gewoon slimme marketing: komt u even langs voor een gratis fix terwijl ik u even kwijlend door de showroom sleep om u een nieuwe BMW aan te praten want die van u is alweer 2 jaar oud!

      Login om te reageren
    • Dickie zegt

      12 april 2014 om 09:59

      @E34M5Touring:

      Was er een reden dan om een Japanner te kopen?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 april 2014 om 10:04

        @Dickie: Voor mij niet. Maar kon het niet laten. Onze Suckimora liefhebbers zijn altijd als eerste aan het schreeuwen zodra een ander merk een terugroepactie heeft, kwaliteit, duitse meuk bla bla bla. En zodra Toyota een terugroepactie doet, zijn ze ineens het beste bedrijf ter wereld. Zorgen voor vrede in de Balkan en de terugkeer van de Dodo… Want alleen Toyota recalled op de juiste manier…. En dan zit er nu al een te zeiken over BMW fanboys… Epic humor als je het mij vraagt.

        Login om te reageren
        • koenmb zegt

          12 april 2014 om 12:09

          @E34M5Touring: Ik had anders graag gehad dat ze, net zoals de japanners, ook eens gingen kijken naar de problemen in hun iets oudere auto’s. De offerte voor de reparatie van een slecht werkende stuurhoeksensor voor mijn E60 520d (2007) had een prijs van 800-900 euro, terwijl dit een veel voorkomend probleem is in de E60 (en wellicht ook in andere modellen uit die periode). Daarnaast hou ik mijn hart vast voor de veelvoorkomende turboproblemen bij diesels van deze generatie, op het internet lees ik het ene verhaal na het andere… Mijn BMW is ocharme 7 jaar oud…

          Login om te reageren
    • nasty zegt

      12 april 2014 om 10:27

      @E34M5Touring: Ik zie jouw berichten al heel lang op autoblog verschijnen, maar hier had ik toch iets meer verwacht van je? Algemenen omdat het een japans merk is? Dan kunnen we ook best geen duitsers kopen door de TSI-kettingcrisis van VW enkele jaren geleden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 april 2014 om 10:43

        @nasty: Maakt mij het uit wat je koopt joh. Liep maar te stoken. Heb zelf Toyota gereden, loop er alleen niet over te zeiken. Vind dat gewoon een grappig fenomeen. Zodra VW/Audi/BMW een terugroepactie heeft loopt iedereen hier te ketteren. Zodra Toyota een recall doet is het allemaal geweldig, en kijk is, gewoon preventief. En hier is, Duitse meuk bla bla bla. Elke auto heeft problemen en gezeik. Mijn oerdegelijke 1.6 16V Corolla ging bijna nooit stuk. Maar wat stuk ging leek ook wel van goud en platina gemaakt te zijn. Vind ze niet goedkoop in onderhoud. We hebben thuis een 118d lopen met dik 3ton op de klok en die draait als een zonnetje. Het zegt allemaal geen ene fuck.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          12 april 2014 om 10:49

          @E34M5Touring: Nou koest en in je mand ;) als we het over Duitse meuk hebben bedoelen we dat “andere” merk. Mooi toch al die terug roep actie’s?
          Weet je dat dat andere merk veel berijfswagentjes stiekum terug roept omdat de achterkleppen eraf kunnen vallen?

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            12 april 2014 om 11:45

            @norge: jup de caddy, geldt alleen voor de versie met klep niet dubbele deuren en er is er nog geen een bij iemand vanaf gevallen. Maargoed, lijkt mij dat zoiets de 1e keer ook wel goed inelkaar had mogen zitten xD

            Login om te reageren
            • norge zegt

              12 april 2014 om 12:05

              @lamborgfan: De gewone kleppen worden hier ook terug geroepen.

              Login om te reageren
            • stancedjetta zegt

              13 april 2014 om 05:06

              @lamborgfan: dit kun je dus ook zeggen over die gare bout in dat blok van bmw.. Had de eerste keer gewoon goed moeten zijn.

              Gelukkig is het goed dat de mens nog steeds fouten maakt want daar kun je goed van leren.
              En dat rare gedoe dat iedereen dat hele vw concern haat hier snap ik nog steeds niet helemaal

              Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 april 2014 om 11:54

            @norge: Ja goed, maar ze worden wel teruggeroepen en gemaakt. Nogmaals, iedereen moet lekker kopen wat ie wil. Zeker weten dat je met een terugroepactie te maken krijgt. Was zo met m’n Alfa, met m’n Volvo etc etc. Maar loop niet te zeiken op het ene merk om bij de Jappers te gaan schreeuwen hoe goed ze zijn. Als er gvd 1 merk een shitload auto’s heeft moeten terughalen de afgelopen tijd is het Toyota wel. Dus loop consequent te zeiken of niet. Just sayin.

            Login om te reageren
        • nasty zegt

          12 april 2014 om 11:47

          @E34M5Touring: als japanners terugroepacties hebben word alles in het lang en breed uitgesmeerd in de Belgische media. Als duitse merken een terugroepactie hebben word alles doodgezwegen. But i get your point ;)

          Login om te reageren
  4. ivofga zegt

    12 april 2014 om 09:36

    Gratis en zonder incidenten: denk je nou echt dat ze hier zelf achter zijn gekomen van achter hun bureau op kantoor?? Dat daar iemand met een rekenmachine de rek van de bouten zit te berekenen en vervolgens naar zijn baas rent op te zeggen dat die bout wel eens zou kunnen breken?? En gratis: zou jij ervoor willen betalen dan?

    Login om te reageren
    • rd34 zegt

      12 april 2014 om 09:39

      @ivofga:

      Ja.. dat, of iemand zit achter z’n bureau te bedenken 489.000 mensen weleens toe konden zijn aan een nieuwe auto. Boutje al vervangen? Ja hij is weer klaar… nieuwe 1 al gezien?

      Ah flauwe reactie maar kwam even in me op.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        12 april 2014 om 09:48

        @rd34: het is pas service al ze met een service busje naar je werk of huis komen om het boutje terplekken te vervangen.

        Login om te reageren
    • rene-mini zegt

      12 april 2014 om 09:54

      @ivofga:

      Bij de ontwikkeling van nieuwe motoren/upgrade moet men de nieuwe belasting/vermoeiing door bijv een vermogens upgrade opnieuw berekenen. Als dan blijkt dat de bout aan andere krachten wordt blootgesteld dan gedacht , of een kracht verkeerd was aangegeven in een FEM (3D) analyse, kan men tot deze conclusie komen.

      Zou een optie kunnen zijn, ik zeg niet dat ze er zo achter gekomen zijn :)

      Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    12 april 2014 om 09:46

    In Nederland worden toch alleen maar 4 cylinders verkocht. Zonder type plaatje achterop.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      12 april 2014 om 10:03

      @Kvgorp: cilinders* en nee hoor, er rijden zat 6 cilinders van BMW rond.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 april 2014 om 10:51

        @thomcarspotter: In ieder geval de type plaatjes ervan.

        Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        12 april 2014 om 11:08

        @thomcarspotter: wij krenterige Hollanders kopen/huren toch alleen de 20% versies.

        Login om te reageren
  6. bert_volders zegt

    12 april 2014 om 09:46

    Ik denk dan: Ja, ik wordt binnen geroepen voor een boutje, maar wat zijn ze nog meer aan ’t vervangen in die halve dag dat de wagen daar staat?

    Een dik jaar geleden moest ik met de Golf IV terug naar de VW dealer. Voor een ‘software update’. Ze hadden ‘m wel een halve dag nodig omdat de motor koud moest zijn. Erm…? Goed, kan…. Maar na die ‘software-update’ ratelde de motor ook in eens een stuk minder. Knappe software.

    Dus ja, is ’t echt het ‘boutje’ of is er méér….

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 april 2014 om 12:39

      @bert_volders: Theoretisch gezien kan door een software aanpassing, de motor minder “kletteren” ( moest het over een diesel gaan ).

      De inspuiting van de diesel is computer gestuurd, en als er teveel ingespoten wordt, maakt ie gewoon meer lawaai. Daarom dat een koude diesel motor meer lawaai maakt, omdat er in het begin meer ingespoten wordt, om de motor sneller op temperatuur te laten komen ( zoals een choke functie bij een benzine ).

      Als nu door een fout jouw auto ten allen tijde teveel inspoot, en men daar nu achter kwam, kan een software aanpassing dus degelijk jouw motor minder lawaai doen maken.

      Login om te reageren
      • bert_volders zegt

        12 april 2014 om 23:18

        @SimonMc:
        1.2 TSi Benzine. De ‘software update’ was een kleine 30.000 km voordat de distributie-ketting vervangen moest worden. Dus ja, je hebt gelijk, het zou nog altijd software kunnen zijn maar met hetzelfde gemak kan er ook nog een extra, meer ‘serieuzer’ probleem verholpen zijn. Wat natuurlijk goed is!

        Login om te reageren
  7. Svda zegt

    12 april 2014 om 09:49

    En hoe zit het met de 318d en 320d terugroepacties? Of komen die niet? Ik noem een voorbeeld zoals krukas die breekt, kapotte vliegwiel, kapotte turbo binnen een korte periode en nog wat zaken. Probleem zit 2002 tot heden….

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      12 april 2014 om 10:16

      @dahlback: inderdaad, duitse betrouwbaarheid. Een reden te meer om geen japanner te kopen…

      Login om te reageren
      • Svda zegt

        12 april 2014 om 11:30

        @nasty: Japanners en diesels gaan niet samen, kijk maar eens bij Toyota d4d diesels. Scheuren in de cilinderkop bij modellen tot 6 jaar oud en hoop uitstoot staan ze bekend om.( niet voor niets de milieu onvriendelijkste diesel )

        Login om te reageren
  8. weem zegt

    12 april 2014 om 09:57

    Ik zag de titel van het artikel en vroeg me meteen af hoe de BMW fanbois, doorgaans dezelfden die elk ander merk op basis van dit soort berichten afkraken op deze site, hierop zouden reageren. En inderdaad…

    Blijft toch een raar verschijnsel.

    Login om te reageren
  9. lemster zegt

    12 april 2014 om 10:07

    Gelukkig heb ik een M54 blok ;)

    Login om te reageren
  10. rd1991 zegt

    12 april 2014 om 10:22

    Pfieuw… heb van de week een ’03 530i E39 gekocht, scheet hem al even hahaha! Maar gelukkig is dat niet van toepassing voor hem.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      12 april 2014 om 11:48

      @rd1991: gefeliciteerd, echt nog 1 van de mooiste bmws ooit!

      Login om te reageren
  11. ivofga zegt

    12 april 2014 om 10:24

    @rene-mini: Nieuwe motoren/upgrades voor motoren worden uitvoerig getest. De duurtesten die autofabrikanten hanteren en uitvoeren zijn er juist voor dit soort dingen te troubleshooten en aan te passen. Nou moet ik wel realistisch zijn en erbij zeggen dat zo een duurtest Nou niet echt realistisch is tegenover het daadwerkelijke gebruik van een auto over de jaren heen. Beetje vergelijkbaar met de brandstofvebruiknormering. Op papier allemaal leuk maar niet realistisch

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    12 april 2014 om 10:24

    Auw, dat moet pijn doen op de motor afdeling bij BMW.

    Login om te reageren
  13. MV zegt

    12 april 2014 om 10:56

    Hun 1.6 Turboblokjes zijn ook maar dat hoor, olie zuipen tegen de sterren op!

    Login om te reageren
  14. mcshine zegt

    12 april 2014 om 11:06

    Vreemd, de N55 ligt niet in de Z4.. Ik heb de N54.

    Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    12 april 2014 om 11:13

    Elke dag weer blij dat ik Alfa rij.Die maken ook geen 250000 auto’s per kwartaal maar over 5 jaar.

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      12 april 2014 om 12:00

      @Alfarobert: En met een Alfa heb je ook nog eens een reden om om de 2 jaar een nieuwe te auto te kopen!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        12 april 2014 om 12:37

        @osmo:
        Waarom zou je elke 2 jaar een “nieuwe” Alfa kopen, dan koop je dus 5 keer dezelfde auto, rij hem dan gewoon op. Die dingen zitten tegenwoordig beter in elkaar dan menig Duitser.

        Login om te reageren
    • Clocker zegt

      12 april 2014 om 12:44

      @Alfarobert: Amaai en Alfa is zeker de referentie op het gebied van betrouwbaarheid. Als er iets zo onbetrouwbaar is dan zijn het wel de Italianen samen met de Fransen.

      Login om te reageren
  16. topless zegt

    12 april 2014 om 11:31

    Bij die Duitse premium merken gebruiken ze tenminste “dure materialen” in het interieur. De materialen in het motorblok zijn dan wat minder (BMW, Porsche), maar wie boeit dat nu. Dat zie je toch niet in de showroom. En dat geeft mensen later weer een reden een nieuwe te leasen. Die rare Japanners met hun onverslijtbare motoren, wie zit daar nu op te wachten? De Duitsers weten tenminste hoe je geld moet verdienen.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      12 april 2014 om 11:51

      @topless: een kameraad van me is rond de 1500€ per jaar kwijt aan herstellingen aan zijn wagen. En dan niet eens het onderhoud. Daar sta je dan met je duotone lederen interieur, dual zone climate control en verfijnde materialen in het interieur.

      Login om te reageren
    • audifreak zegt

      12 april 2014 om 12:01

      @topless: Keep on dreaming.. qua km-standen gaan de Duitsers (en ook Volvo) met afstand het langste mee. Kijk voor de gein eens ter indicatie op marktplaats o.i.d. hoeveel auto’s er met zeer hoge km-standen te koop staan.. mooi dat de Duitsers de Japanners ruimschoots verslaan!

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        12 april 2014 om 12:43

        @audifreak: Ik zie dat je naam “audifreak” is. Interessant.

        Login om te reageren
      • imba zegt

        12 april 2014 om 17:10

        @audifreak: Veel kilometers in een relatief korte tijd. De degelijk wordt (vooral) pas duidelijk na een aantal jaren. Daaruit blijkt weer als je waarde hecht aan betrouwbaarheid/degelijkheid, je geen Duitser van de laatste 10 jaar moet rijden.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 april 2014 om 08:12

        @audifreak: daar zit wel wat in. Statistisch gezien zijn Japanners betrouwbaarder. Maar we moeten niet vergeten dat de Japanners een zwak aanbod van diesels hebben (wegens geen vraag op thuismarkt en in de VS) en dus de veelrijders niet of amper bedienen. Als je dan pech statistieken gaat opstellen met pech gevallen per verkochte wagen (de beroemde ADAC lijst) dan hebben wagens die weinig gebruikt worden daar een reuze voordeel in.

        Login om te reageren
    • Clocker zegt

      12 april 2014 om 12:53

      @topless: Duitsers zijn vaak degenen die (gedwongen door strengere emissienormen hier in de EU) nieuwe ontwikkelingen maken op technisch vlak. Wat vaak nog kinderziekten met zich mee brengt. Japanners lopen op dat gebied nog achter de feiten aan.
      Kwalitatief zijn de duitse motoren zeker niet slechter dan de Japanse. Dit zal je wel inzien als je al eens een duitse en een gelijkaardige japanse motor hebt open gehad.

      Login om te reageren
  17. sydney zegt

    12 april 2014 om 12:05

    Terugroepacties bestonden al sinds men besloot dat paard voor die wagen weg te halen.Elk merk heeft er mee te maken en of het preventief is of niet, of als klanten een paar kilo aan een sleutelbos hangen en die elke keer in hun contactslot steken, het maakt niet uit.Imagoschade krijg je toch wel.

    Login om te reageren
  18. tjaam zegt

    12 april 2014 om 12:21

    Leve de good old atmosferische 6 cylinder zoals de S50 B32 (M3). Moet je alleen niet vergeten de drijfstanglagers bij 100k te vervangen….

    Login om te reageren
  19. rd1991 zegt

    12 april 2014 om 12:22

    @lamborgfan, dank je! Het is nog een Edition ook, dus lekker luxe!

    Login om te reageren
  20. johanw zegt

    12 april 2014 om 13:15

    @ audifreak

    Wat is dat voor nutteloos gedachte..er staan op MP uiteraard meer Duitsers met hoge km standen omdat deze ook velen malen meer gekocht worden.

    Neem de accord en tik eens in op autoscout Duitsland. Een 700 stuks tegen 3000 Porsche 911.

    Dus als een accord nog exclusiever is in aantallen dan een 911 ga dan aub niet zeggen dat er zoveel meer Duitsers staan met hoge km standen.

    Er zijn zat honda die meer dan een miljoen hebben gedraaid.

    Wij hebben hier een 20jaar oude accord met 4ton op de teller waar kg nooit iets Anders vervangen is dan remblokken, banden, olie etc

    Volgens mij scoren Japanners nog steeds beste in alle betrouwbaarheids statistieken!!

    Login om te reageren
  21. johanw zegt

    12 april 2014 om 13:17

    Btw dat n54 blok heb ik volgens mij ook gehad in mijn 335i uit 2007

    Deze heb ik ingeruild na 7500 euro onkosten…toen stond er net meer dan 60.000 km op de teller!!

    In 14 jaar honda, met enkel VTI en type R’s kom ik nog niet op de helft uit!!

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      12 april 2014 om 19:40

      @johanw: dan weet je ook dat de techniek niet vergelijkbaar is. In de praktijk was mijn FN2 een slak vergeleken met mijn Z4

      Login om te reageren
  22. mbkevin zegt

    12 april 2014 om 15:09

    Hahaha

    Login om te reageren
  23. trambel zegt

    12 april 2014 om 15:15

    Gek dat je bijna nooit wat van MB hoort, zie ze ook al zo weinig langs de kant staan, is dit stiekum de enige premium..?

    Login om te reageren
  24. denniz zegt

    12 april 2014 om 15:18

    Tsja, weer het eeuwige gezeik….
    Mijn merk is beter boooooohoooooooo……
    Pfffffft pubertjes.

    Login om te reageren
  25. tjaam zegt

    12 april 2014 om 20:07

    @trambel, stadstaxi vs Ringtaxi:-)

    Login om te reageren
  26. sergio72 zegt

    13 april 2014 om 08:32

    Premium kwaliteit! De beste merken van vroeger worden slechter, en de slechte merken van vroeger worden steeds beter!

    Login om te reageren
  27. henkhupelschoten zegt

    16 april 2014 om 15:09

    koop gewoon een mercedes benz tenminste een auto waar niet snel problemen mee zult krijgen, dat is pas premium

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North