Tesla Cybertruck is stiekem een onderzeeër

Auteur: , 21 Reacties

Minus het onderzeeërgedeelte, dan.

Tesla Esprit

Elon Musk lijkt de grenzen van het bizarre op te zoeken met de Cybertruck. De auto moet op sommige mensen nog even inwerken, maar dat het ding enorm raar en onorthodox is, dat is zo goed als een feit. Waar komt zo’n idee vandaan? Uiteraard heeft een deel te maken met het gepantserde skelet van de auto. Maar het heeft ook te maken met een jeugdheld van Musk.

Musk koestert namelijk goede gevoelens voor ook zo’n bijzondere gimmick. De Lotus Esprit-onderzeeër uit James Bond: The Spy Who Loved Me uit 1977. In die tijd was het praktisch onmogelijk om een werkende onderzee-auto te bouwen. Dus werd er gebruik gemaakt van schaalmodellen. Maar er was een echte Esprit in Bond-uniform gebouwd. Musk was dusdanig gefascineerd door deze auto dat hij het model uit de Bondreeks in zijn bezit heeft. Je moet er niet echt mee onder water gaan, maar een leuk hebbedingetje is het wel.

De auto in kwestie is de welbekende Lotus Esprit. Neem de styling van die auto eens onder de loep. Hoekige vormen, korte motorkap, grote voorruit, recht aflopende achterkant. Klinkt als een Cybertruck! Musk en zijn Esprit-onderzeeër-fascinatie zegt dan ook dat deze auto een grote inspiratiebron vormde voor de Blade Runner-achtige Cybertruck.

Tesla Cybertruck ATV

Of de Cybertruck daarmee kan zwemmen? Nee. Het zware gevaarte moet waarschijnlijk ver weg blijven van water. Maar goed, mocht je dus ooit denken aan een Lotus Esprit terwijl je in een Cybertruck zit: het is niet toevallig. Overigens heeft Elon eerder gezegd dat de technologie voor een Tesla-onderzeeër niet buiten bereik ligt. Daarover hopelijk later meer. (via HLN)



21 reacties

Met als enig verschil dat die Lotus Esprit wel ’t wegdek siert en de Tesla truck niet.
Over duikboten gesproken…

Hoe heet een onderzeeër die naar Rutte genoemd is?




Een farizeeër.
@moveyourmind: badum tsss
@moveyourmind: 100!😂😂😂👌
@moveyourmind: ik dacht een VVZeeër… 🤔
Vergezocht. Hoekig ja, maar daar houd het bij op. Sorry.
@unavailable: heb 10 jaar een Esprit S4s gehad en Cybertruck in bestelling. Ik snap de gedachte.
@koen0373: Ok, wat is de gedachte dan wel? :-) Wel gaaf een Esprit trouwens.
@unavailable: vaak is rond beter, soms vierkant :-)
Artikel nummer 99 over de Cybertruck, bedankt Autoblog!😁
Ik geloof niet zo in deze theorie. Het is volgens mij gewoon een heel doordacht ontwerp/concept van Tesla/Musk. De pick up markt is heel groot in de VS. Het probleem is dat de typische pick up koper ook heel conservatief is. Die vind een pick up zonder grote V8 en grote motorkap niet stoer. Die haat zelfs Electrische auto’s. Het ontwerp van de tesla pick up is niet mooi maar door het rare puntdak valt de korte snuit minder op. Het pantser thema straalt onkwetsbaarheid uit. Soort Hummer 2.0. Enige manier om echte Rednecks in een elektrische SUV te krijgen. Geen fan van Tesla, maar hier heb ik toch wel bewondering voor.
@mpgc: Juist; het is een lelijk overbodig doch stoer hok, exact wat Rednecks zoeken; heeft Elon heel slim bekeken; een Model X met laadbak had echt niet gewerkt …
Wat voor theorie je ook aan de Cybertruck hangt, het is enorm gedurfd, gaaf, en mogelijk briljant.
Is er nu niemand die wel handig is met.photoshop door het dak een klein horizontaal (rechter) stuk te geven? Oke dan zou ook de achterlijn iets steiler moeten komen. In mijn optiek is die piramide bovenop het meest storende. Qua concept techniek wel heel gaaf deze truck ondanks hij elektrisch is is niet zwaarder dan een F150 of andere dinosaurus.
Heb gister de eerste spionage foto’s van een Tesla cabrio gezien…. Bleek een Alpen Kreuzer vouwwagen te zijn met een extra as en een stuur op de dissel…
@edward330d: misschien even naar Specsavers
@trasimo: misschien geen gevoel voor humor…. ;
Hoezo moet de Cybertruck wegblijven van water? Dat lijkt mij geen goede eigenschap voor een offroad voertuig. Aan de elektrische aandrijflijn ligt het in ieder geval niet want die is waterdicht.
Ik snap nog steeds het idee achter die pickup niet. Je moet toch juist een kreukelzone hebben om een auto veiliger te maken? Waarom zou je hem dan zo enorm sterk maken? Maak je dan van de bestuurder de kreukelzone? Ik dacht dat we daar in de jaren 50 al achter waren gekomen!
Waar een Model S of Model 3 een watercontainer nodig hebben als ze affikken, heeft de Cybertruck inderdaad een complete zee nodig zodra deze eenmaal vlam vat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).