• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla-fanboys worden vochtig van autonome ruitenwisser

Auteur: jaapiyo, gepost 10 januari 2018 om 17:06 – 65 Reacties

Model-3


Letterlijk.

Dat Tesla een grote schare religieuze volgers heeft die warm worden van alles wat Elon doet is genoegzaam bekend. Nou zijn we bij autoblog in principe natuurlijk fan van iedereen die op een bepaalde manier een passie voor auto’s heeft, maar soms gaat de bronstigheid jegens Tesla wel erg ver. Het is potverdikke geen BMW…

De Amerikaanse fabrikant heeft inmiddels de volgende stap in haar ontwikkeling gezet, door klanten létterlijk nat te maken. Een en ander heeft te maken met de regensensor in Tesla’s uitgerust met Autopilot 2.0 of hoger. Aanvankelijk waren deze auto’s überhaupt niet uitgerust met autonome ruitenwissers. De gedachte was dat Tesla de conventionele regensensor de wacht aangezet had, met het idee in de toekomst ruitenwissers te laten werken op basis van Autopilot 2.0’s eigen sensoren. Die sensoren moeten immers toch de omgeving van de auto monitoren en kunnen dus ook wel vaststellen of het regent of niet, zou je zeggen.

Inmiddels zou Tesla inderdaad uitgevogeld hebben hoe ze dit klaar moeten spelen, maar de feature is alleen nog ‘in Beta’ losgelaten op klanten. Een van die klanten merkte op Reddit al snel op dat er wat issues zijn waar Tesla nog even naar moet kijken. Het systeem dunkt namelijk water van de voorruit op het interieur en de bestuurder:

When getting into the car in the rain, the wipers auto-setting triggers when you open the door, which proceeds to dump all the water on the windshield into the car and you [nadruk toegevoegd]. Hopefully, future update will fix. (btw, not trying to upset people, just an observation. I love the car).

Het laatste zinnetje tussen haakjes moest uiteraard toegevoegd worden teneinde niet belaagd te worden door de eerder aangehaalde fanatieke fanboys. Musk himself heeft trouwens via Twitter al gereageerd op de ondervinding van zijn testpiloten klanten en claimt dat er een update komt om het probleem op te lossen.

Water

Waarvan akte.

Image-Credit: bonforte via Reddit

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Elon Musk, model-3, regen, Techniek, Tesla, water

Vorig bericht: « Dit is de allerveiligste auto die er is
Volgend bericht: Zo denkt Renault over Max’ motor voor volgend jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. badmat zegt

    10 januari 2018 om 17:12

    @jaapiyo op zoek naar een goede eerste alinea…. Ah hij heeft iets!! Cmd+C + Cmd+V

    AB redactie, kom eens met iets anders.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 januari 2018 om 17:27

      @badmat: tsja met zo’n naam ben je natuurlijk wel gewend aan een nat pak…

      Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      10 januari 2018 om 18:48

      @badmat: het is toch ctrl+c en ctrl+v ipv cmd?!

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        10 januari 2018 om 19:54

        @allesmetturbo: niet bij Apple

        Login om te reageren
      • f40racer zegt

        11 januari 2018 om 09:31

        @allesmetturbo: Zo vertel je de rest op subtiele wijze dat je een Apple hebt. Maargoed, ik sluit safari weer even af voor nu.

        Login om te reageren
        • allesmetturbo zegt

          11 januari 2018 om 12:28

          @f40racer: aha, zo leer je nog eens wat:p heb een iphone 7 256gb, allemaal leuk maar voor de rest snap ik vrij weinig van apple spul:p werkt wel erg lekker moet ik zeggen

          Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      10 januari 2018 om 21:28

      @badmat: volgens mij laat AB ook nieuw talent toe, dus wat let je? Grijp die kans!

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    10 januari 2018 om 17:13

    Ik ben geen programmeur, maar dit lijkt mij toch vrij simpel op te lossen. Eén regeltje code waarin de voorwaarde wordt gesteld dat de ruitenwissers alleen aan mogen als de deuren dicht zijn, en klaar is Kees.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      10 januari 2018 om 17:20

      @Edge: dat zegt elon toch ook op twitter..?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 januari 2018 om 17:29

        @vtechlover: Nee? Hij zegt dat het opgelost wordt, niet in hoeverre dit een makkelijk of moeilijk op te lossen was. Ik geef enkel aan dat ik verwacht dat dit voor een programmeur een klusje van niks is.

        Login om te reageren
        • blackmilo zegt

          10 januari 2018 om 19:58

          @Edge: als programmeur zijnde, ik geef je 100% gelijk hmm elan zou mij toch eens moeten inhuren

          Login om te reageren
          • draadloos zegt

            11 januari 2018 om 07:29

            @blackmilo: dan moet je bij Lotus gaan werken..

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              11 januari 2018 om 09:57

              @draadloos: Software in een Lotus?

              Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2018 om 18:36

      @edge: en als het zo gemakkelijk en voor de hand liggend is (wat ik ook denk), waarom hebben die hobbyisten bij Telsa zo’n stupiditeit dan uitgerold naar hun klanten?

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        10 januari 2018 om 19:59

        @mashell: omdat niet elke programmeur logisch nadenkt maar gewoon doet wat de baas hen opdraagt

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          11 januari 2018 om 09:53

          @blackmilo: ik stel me nu een Indiase programmeur voor die met een licht wiegend hoofd en een zwaar accent zegt “Yes, very well sir Musk, will make it just like you specified”.

          Login om te reageren
      • dwfc zegt

        10 januari 2018 om 20:54

        @mashell: Dit is de oneliner van de dag …die hobbyisten bij Tesla !

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 januari 2018 om 07:59

      @edge: gewoon koppelen aan het starten van de motor… Oh wacht, ehm..

      Login om te reageren
  3. maxidyne zegt

    10 januari 2018 om 17:15

    Ik heb nog zo’n ouderwetse hendel aan de rechterkant van het stuur. Omhoog en de wissers gaan aan. Misschien DE oplossing voor Tesla? Werkt zeer makkelijk!

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      10 januari 2018 om 17:20

      @maxidyne: ja, maar als je zelf niet in de auto zit? Even opletten hè, we praten Tesla hier, die moeten minimaal ook via de app bediend kunnen worden overal ter wereld! ;)

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        10 januari 2018 om 18:00

        @drdre1: dan hoef je toch ook niet door de voorruit te kijken

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          10 januari 2018 om 19:01

          @hplh: dat klopt, maar daar gaat het dan ook niet om als je een fanboy bent. Het gaat er om dat je je auto remote kan laten toeteren bijvoorbeeld; hoe hebben we ooit zonder gekund??

          Login om te reageren
  4. hans75 zegt

    10 januari 2018 om 17:25

    waarom zou je ook naar buiten willen kijken… het ding doet dat toch voor je… who needs ruitenwissers ;-)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 januari 2018 om 08:02

      @hans75: daarom zit het zolang nog niet op… Musk was al een stuk verder maar de userbase moet nog wennen aan de vooruitgang dus toch maar ff wat code erbij geschreven.

      Login om te reageren
  5. torsen zegt

    10 januari 2018 om 17:40

    Wel een voordeel bij Tesla fanboys dat ze alleen op het internet verbaal agressief kunnen worden.
    De ekte BMW fanboys inclusief BMW Motorsport merchandising kleding aan hebben helaas meer moeite om hun testosterone te bedwingen over het algemeen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2018 om 18:38

      @torsen: ik verwacht in 2018 nog de eerste knokpartij bij een overvol Tesla supercharger station.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        10 januari 2018 om 22:48

        @mashell: yeah… Elkaar bashen met Ipads…

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        11 januari 2018 om 08:13

        @mashell: als die elkaar gaan rammen met de auto dan wordt het serieus ivm instant torque..

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      10 januari 2018 om 19:10

      @torsen: danku zeer!

      Login om te reageren
  6. toyotavenray zegt

    10 januari 2018 om 17:44

    Is leuk als er veel sneeuw oplicht en je doet de deur open. Dan brandt de zekering door en kun je niks meer met de autonome ruitenwissers.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      10 januari 2018 om 18:01

      @toyotavenray: geeft sneeuw licht?

      Login om te reageren
      • toyotavenray zegt

        10 januari 2018 om 19:56

        @hplh: Haha grappig. Klein typfoutje maar.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          10 januari 2018 om 21:02

          @toyotavenray: nope. Taalfout, geen typefout. En om verwarring te voorkomen is typfout net iets handiger dan typefout, want typefout heeft meer dan een betekenis.

          Login om te reageren
          • toyotavenray zegt

            11 januari 2018 om 06:57

            @BaRa:is wel een typfout. Want ik was de spatie vergeten wijsneus.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              11 januari 2018 om 08:15

              @toyotavenray: dat ligt eraan of je het licht ziet of dat je nog in je bed ligt te slapen.

              Login om te reageren
  7. pindakoning zegt

    10 januari 2018 om 17:57

    Ondanks of je wel of geen fan bent van Tesla, is het wel tof dat de oprichter ‘persoonlijk’ op je reageert/twittert

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2018 om 18:39

      @pindakoning: Elon Musk blijkt een goede naam voor een webcare team te zijn.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        10 januari 2018 om 19:46

        @mashell: hij twittert toch echt zelf.

        Login om te reageren
    • dwfc zegt

      10 januari 2018 om 21:02

      @pindakoning: Communiceren, dat doet elke Grote leider, Kim Jong-un inclusief. Moeten we nu ook bij elke ‘ sheet ‘ van musk tranen laten zoals ze doen bij Kim …

      Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    10 januari 2018 om 18:09

    ? Het regent het regent
    De fannetjes worden nat…?

    Login om te reageren
  9. shadowbroker zegt

    10 januari 2018 om 18:25

    Prutsers…als je goed nadenkt over een systeem, dan kom je er meteen achter dat zoiets gebeurt,..

    Login om te reageren
  10. koeckenbacker zegt

    10 januari 2018 om 18:40

    Handig! Mijn bmw doet de ruitenwissers automatisch minder hard zetten zodra ik stil sta. Dat ze dus niet op FULL-POWER droog op je ruitje lopen. Hebben die knappe elektro-koppen niet kunnen bedenken, dat de auto nog geen meter heeft gereden? Dat ze pas aangaan als de auto gaat rijden?
    Komt vast wel goed, maar toch een slordig puntje.

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      10 januari 2018 om 19:02

      @koeckenbacker: Smart heeft die functie zelfs bij reguliere wissers. Bij stilstand schakelt ie automatisch over naar interval ?

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        10 januari 2018 om 19:50

        @rynnus:
        Ja, check, dat doet mijn Peugeot 5008 ook hoor.

        Login om te reageren
      • HzR zegt

        10 januari 2018 om 20:26

        @rynnus: m’n Picasso van 2005 deed dat ook al.

        Login om te reageren
        • rynnus zegt

          10 januari 2018 om 21:19

          @hzr: Die Fransen toch! Hun tijd vooruit!

          Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 januari 2018 om 22:56

          @hzr:mn 206 uit 2002 al… al kan dat ook een elektrisch systeem uit 2003 zijn, want het blijft frans….

          Login om te reageren
    • mopar zegt

      10 januari 2018 om 19:56

      @koeckenbacker: iedere auto met automatische ruitenwissers doet dat.

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        10 januari 2018 om 21:59

        @mopar: ja dat mag ik wel hopen ja. Als je dus stil staat komt er minder regen tegen de sensor. Zou gek zijn als ie dan op standje orkaan blijft. Mijn auto heeft heel goedkoop geen regensensor, en toch gaan ze minder hard wissen. Daar is over nagedacht.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          11 januari 2018 om 03:01

          @koeckenbacker: Dan heeft je auto een variabele interval ruitenwisser. Er bestaan nog auto’s die maar 3 ruitenwisser standen hebben: interval, continu en snel. Bij die auto’s zullen ze gewoon op de ingestelde stand blijven ongeacht de snelheid. Mijn ouders hadden vroeger een Golfje die dat ook deed.

          Login om te reageren
  11. rynnus zegt

    10 januari 2018 om 19:00

    Misschien snap ik het niet helemaal, maar wat is er mis met een conventionele regensensor zoals die al tenminste 20 jaar op de markt is?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      10 januari 2018 om 19:09

      @rynnus: Waarom zou je een extra sensor gebruiken voor iets wat een andere sensor die al op de auto zit ook kan?

      Login om te reageren
      • rynnus zegt

        10 januari 2018 om 21:21

        @robert110: Ik begrijp dus dat Tesla een nieuwe manier heeft gevonden om regen te registreren en dat Tesla fanboys daar letterlijk en figuurlijk nat van worden?

        Login om te reageren
  12. stfu zegt

    10 januari 2018 om 19:45

    Haha mooi. Had het ook een keer. Ook zonder regensensor trouwens, toen ik ‘m nog op interval had staan. Mooi dat het wordt opgelost.

    Login om te reageren
  13. dwfc zegt

    10 januari 2018 om 21:13

    Weet iemand van de Tesla puristen waarom de prijzen de hoogte ingaan?
    Ik lees overal dat de prijzen van de batterijen aanzienlijk gedaald zijn sinds 2007.
    TESLA MODEL S 75D
    Vanafprijs 2018: 91.885 euro
    Vanafprijs 2017: 86.585 euro (Model S 75)
    Prijsverschil: + 5.300 euro
    Accupakket: 75 kWh
    Actieradius: 490 kilometer (NEDC)

    TESLA MODEL X 75D
    Vanafprijs 2018: 99.635 euro
    Vanafprijs 2017: 93.335 euro
    + Prijsverschil: 6.300 euro
    Accupakket: 75 kWh
    Actieradius: 417 kilometer (NEDC)

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      10 januari 2018 om 21:25

      @dwfc: Elon heeft centen nodig om de productie van de 3 op gang te brengen, aangezien die auto nog niet het gewenste financiële resultaat heeft opgeleverd..?

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      10 januari 2018 om 21:59

      @dwfc: 75 of 75D is een motor verschil en wat dacht je van Dollar/Euro koersen? Plus toen ik onlangs m’n nieuwe bestelde zat er veel meer standaard op dan eerst. Dus onderaan de streep scheelt het niet enorm.

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      10 januari 2018 om 21:59

      @dwfc: en uhm, de X start bij 92000 dacht ik? Kijk je wel goed?

      Login om te reageren
    • amg65 zegt

      10 januari 2018 om 23:48

      @dwfc: Koers met dollar is verslechterd. Gaandeweg zijn er meer opties standaard geworden. Ik kan nog steeds een 75D configureren vanaf €86.585 (?)

      Login om te reageren
      • offroad zegt

        11 januari 2018 om 20:42

        @amg65:
        Dat zegt niks. In Duitsland kon je een Model S configureren voor €69019. Bestelde je hem, werd je vervolgens gebeld door een Tesla medewerker, dat je het comfortpakket van €13.101 was vergeten aan te vinken. Wanneer de koper weigerde dit alsnog te doen, werd hij nog een keer door een andere medewerker gebeld. Wanneer ook dat niet hielp, werd de order per mail geannuleerd. Ergo, vertrouw geen Tesla configurator.

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          11 januari 2018 om 22:48

          @offroad: Wat een onzin. Had met totaal iets anders te maken, namelijk de subsidie in DE.

          Login om te reageren
  14. stfu zegt

    10 januari 2018 om 22:01

    Dwfc, je brengt fake news… S75D is nog steeds 86585. 1 blik op de configurator en je zal het zien.

    Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    11 januari 2018 om 07:40

    Lijkt me iets dat een officiele testpiloot binnen 5 minuten had opgemerkt en met een telefoontje naar de ontwikkelaars had kunnen laten oplossen. Nee nu staat het weer breeduit over het internet en moet Tesla aan damage control doen. Iets zegt me dat het soms handiger is om je klanten niet overál als testpiloot voor in te zetten. Ik vind het een prima merk, maar de Q&A afdeling had beter bemand kunnen worden volgens mij.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 januari 2018 om 09:54

      @gulli: je slaat de spijker precies in de zere plek.

      Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    11 januari 2018 om 09:44

    Als het nou een mooie dame was geweest dan had deze tweet nog wat meer aandacht kunnen genereren..
    “This new automatic wiper function got me all wet down there”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North